[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:50

Gefeliciteerd Nicole!

Spannend Tinniee, aftellen maar weer! Dat veulen heeft wel een hele gave kleur trouwens!

Mooi resultaat Kabayo, gefeliciteerd!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:57

Mijn drachtige dame. Hopen dat het blijft zitten

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:23

Klopt Formidable is van ons zelf. Nu lekker alles zelf in de hand, heerlijk is dat! Ik ben echt enorm blij dat ik hem nu zelf rij, hij geeft echt zo'n gaaf gevoel.

Vulina. Gefeliciteerd! Al bijna 32 weken, spannend hoor.

Over opfok heb ik nog niet echt nagedacht. Ik weet namelijk niet of ik de veulens gaat houden. Mijn jaarlingen heb ik 3 dagen terug verhuisd naar de stal van Formidable, daar kunnen ze lekker opgroeien.

Sjintoo. Het is nu id te hopen dat alles goed blijft gaan.

11 augustus is de 18 dagen scan van Wild Thing, ik houd mijn hart vast :roll:
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-07-17 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:35

Gefeliciteerd met de drachtige dames! Fijn dat het bij sommigen toch nog gelukt is. Hopelijk het bij de anderen ook nog.

Milan_lover, fijn dat er toch nog hoop blijkt te zijn. Hopelijk wordt je geduld deze week beloond.

Nicole, gaaf zeg! Een droom die uitkomt! Wij gaan in September wat huizen bezichtigen waarbij de paarden aan huis zouden kunnen komen te staan. We gaan er nog niets concreets mee doen, maar wel alvast rond neuzen en oriënteren.

Kabayo, gefeliciteerd met je 2e premie. Altijd leuk als ze het goed doen.

Am-Horses, mooi paard zeg! Is deze schimmel drachtig voor komend jaar?

Vandaag hebben we weer voor het eerst na de bevalling meegedaan aan een dressuurwedstrijd en het is gelijk gelukt om mijn laatste punten in het L1 te rijden :D We gaan nu dan toch maar oefenen voor het L2. Nooit gedacht dat we nog zover zouden komen gezien ik nooit verder ben gekomen dan de B en niet heel ambitieus ben. Toch wel leuk als het allemaal wil lukken.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:39

Van harte gefeliciteerd Sjintoo.

Sita is vandaag weer geinsimineerd. Misschien dat we dinsdag nog een keer moeten ze had 2 eitjes dus dat is even afwachten. Die 18 dagen scan is altijd spannend AM Horses ik zelf verwacht niet dat mijn merrir drachtig is maar we zullen zien. Ze is nu wel erg hengstig zo is ze nog niet geweest dit jaar. :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:51

Paardje2013. Spannend voor Sita, hopen dat het gelijk pakt. Voor Wild Thing heb ik weinig hoop, is namelijk de 6de poging. Ze stond deze cyclus wel super mooi hengstig, we wachten maar weer af.

AndreaB. Haha nee, die kan niet drachtig zijn :') dat is aankomende Papa. Mijn merrie Esmeralda is drachtig van hem :j

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:57

Poging 6 al dan zou ik wel een beetje moedeloos worden heb je enig idee waarom ze steeds niet drachtig is AM horses ? Ik ben met poging 3 bezig en heb de hoop al op gegeven :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:08

AM_Horses schreef:
AndreaB. Haha nee, die kan niet drachtig zijn :') dat is aankomende Papa. Mijn merrie Esmeralda is drachtig van hem :j

Oh oeps, haha, wel een hele knappe vader! :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:08

paardje2013 schreef:
Poging 6 al dan zou ik wel een beetje moedeloos worden heb je enig idee waarom ze steeds niet drachtig is AM horses ? Ik ben met poging 3 bezig en heb de hoop al op gegeven :')

Bij de 2x was ze drachtig maar van een niet ontwikkeld vruchtje. Met 35 dagen hengstig gespoten en is het eraf gekomen. Hormonaal helemaal in de war, ze voelde zich echt drachtig. Vorig jaar met 60 dagen eraf gekomen, ze had toen een veulen aan de voet.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:57

Vulina schreef:
Ziet er netjes uit AMH :)

Dank je Kabayo, alweer bijna 32 weken. Aftellen dus :j

Qua opfok en merrie/dracht begeleiding is het voor mij niet zo moeilijk :)

Ik kom graag een keertje bij je kijken!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:59

AndreaB schreef:
Vandaag hebben we weer voor het eerst na de bevalling meegedaan aan een dressuurwedstrijd en het is gelijk gelukt om mijn laatste punten in het L1 te rijden :D We gaan nu dan toch maar oefenen voor het L2. Nooit gedacht dat we nog zover zouden komen gezien ik nooit verder ben gekomen dan de B en niet heel ambitieus ben. Toch wel leuk als het allemaal wil lukken.

Gefeliciteerd! Je hebt een leuk paard, heb vorig jaar met jouw bijrijdster? samen clinic gereden bij Bart Bax. Daar moet je nog wel verder mee kunnen komen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:05

Twinklebel, altijd welkom :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:45

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:14

Twinklebel schreef:
Gefeliciteerd! Je hebt een leuk paard, heb vorig jaar met jouw bijrijdster? samen clinic gereden bij Bart Bax. Daar moet je nog wel verder mee kunnen komen.

Dank je wel. Helaas heb ik zelf niet zoveel dressuurtalent, maar wellicht kan ik iemand anders blij maken in de dressuurring als ik uitgerommeld ben.

Klopt, dat was inderdaad mijn bijrijdster. Grappig dat we elkaar blijkbaar stiekem al eerder gezien hebben. Er gaat bij mij alleen nog geen belletje rinkelen van ahhh dat is zij. Komt misschien nog.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:20

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:14

Mag ik mij ook melden?

onze merrie is drachtig van Total U.S. en ben erg benieuwd wat ze er van gaat maken haha.
Voor ons de eerst keer, dus dit topic zal vast goed van pas komen voor als ik vragen heb!

Nog een van de moeilijkste ( :') ) ... Een naam met de letter N. Dat gaat een moeilijke worden. Waar halen jullie de namen vandaan?

Overigens ook een topic gemaakt: [KS-MK] Na veel ellende op naar een nieuw begin. Daroma is drachtig!

@ AM_Horses: vind jouw hengst prachtig! Jammer dat ik hem niet eerder ben tegengekomen, was al een tijdje op zoek naar een knappe schimmel dekhengst.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:12

Cardy. Wat een super leuke combinatie, ik volg je topic ook al. Dankjewel hij is erg leuk.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:34

Super leuk pradalaan! Ik ga je topic nieuwe topic ook volgen! Fijn dat het in een keer gelukt is met Giv!

Gefeliciteerd met je laatste punten in het L1 Andrea.

Welkom en gefeliciteerd Cardy! Mijn stalhouder heeft dit jaar ook een veulen van Total gekregen. Heeel mooi diertje!

Wij zijn vandaag wezen scannen, en het hartje zien kloppen. <3 Nu begint het echt als werkelijkheid te voelen. 37 dagen gehad, 303 te gaan! :Y)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:56

Fijn Evita! Dan lopen we gelijk :D !

Ik reed ik hetzelfde groepje met een heel erg grote bruine ruin Andrea.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:56

How het was helemaal niet de bedoeling om een discussie te starten over die ruiter! Ik vond dit alleen er vriendelijker uitzien..

Ik volg jullie topics ook :D

Evita super!! Gefeliciteerd

Cardy welkom! Leuke combi :)

Super andreaB! Gefeliciteerd

Opfok.. Tsja. We beginnen dit winter zelf met een opfok, alleen winterstalling (geen land tot beschikking, wel paddocks). En zomers kan ik ze naar mijn werkgever brengen in de opfok. Merries hou ik thuis in de kudde.

Prachtig dier sjintoo

Dankjullie allemaal <3

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:12

Dank je wel Kabayo :)

Vraagje: bestaat er soms een app voor android waar je het aantal dagen dracht kan op bijhouden?

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:18

Gefeliciteerd voor de drachtigen!

Balen dat het met Prada anders gelopen is, maar haar dochter drachtig is natuurlijk
ook heel leuk!

Leuk de paarden aan huis Nicole!

Gefeliciteerd met de tweede premie Kabayo! Ik dacht Zilver al voorbij te zien komen op
de Friese paarden Facebook

Twinklebel, stal Breukelenhof, zit bij Utrecht in de buurt

Gaaf paard onder je kont AM_Horses!

Leuk toch Andrea, dat je punten hebt voor de L2 :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:07

pradadaan, gefeliciteerd! Hopelijk lukt het bij jou ook met het wegknijpen!
StalHD, echt jammer! hopelijk pakt hij de volgende keer wel.
Kabayo, gefeliciteerd met de premie!
AMHorses, wat een gaaf paard! Welke afstamming heeft hij?
Cardy, welkom!

Hier vanmiddag de 42 dagen scan gehad en ''thank god'' was alles gewoon in orde. _/-\o_
Toch wel spannend steeds hoor die scans... Misschien omdat ik zo erg hoop dat deze dracht wél gewoon gaat lukken en ik volgend jaar ook foto's van mijn veulentje hier kan posten. :))

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 06:18

Cardy welkom :)

Evita en xPenny, fijn dat de scans goed waren. Dat is toch een hele geruststelling :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:43

Evita, Penny, mooi hè, zo'n bevestiging :j Blij dat het goed gaat!

Wij hebben gisteren ook een aantal gecontroleerd. Gelukkig zaten de veulens er ook nog mooi :) Volgende week nog 3 op dracht controleren en 1 de 35 dagen scan. Die vind ik wel een beetje spannend, ze is al wat ouder..