[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:09

Chantall spannenddd!!!

Ff wat Ariana en Brightly spam :P

Brightly <3

Afbeelding

:D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ariana <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:11

Wauw ML ben echt fan van Ariana! :D
Ben ook wel wat bevooroordeeld wbt de champies hé hihi :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:17

Ariana is inderdaad echt mooooooi <3 . Brightly ook hoor :j ;) , maar Ariana is toch mijn favoriet :) .

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:19

Nee Pretty klopt, die heb ik niet maar ben eigenlijk 24/7 thuis dus ook niet nodig ... ben zo'n verwend ding met alles inclusief bedrijf aan huis. Dus paar stappen en ik ben haar. Hihi

ML : Prachtig !!!@

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:34

Chantal mijn merrie deed dit twee jaar geleden ook zo, heeft dan nog een dag of twee geduurd, tegen einde werden de druppels wit

Elsa drupte en tegen avond een veulen.
Dus verschilt enorm van merrie tot merrie

Ik heb ook levend veulen garantie.
Bij de hengst volgend jaar zelfs een garantie dat ik andere merrie mag gebruiken indien er in tussentijd iets zou gebeuren en pas dekgeld betalen als ze drachtig is. Bookingfee wel op voorhand te betalen en transport van zaad ook.

Geen ervaring mee carmuh en xpenny, soms is het gewoon toeval, puur ongeluk maar ik ken een merrie die nooit een levend veulen heeft gegeven en daar zijn ze dan mee gestopt.
Zoiets weet je nooit natuurlijk dus zou wel gaan voor de levend veulen garantie.

ML ze zijn prachtig echt prachtig <3 <3
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 31-03-17 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:42

Mijnlieverd, wat een leuke veulens! Dat moet een genot zijn om naar te kijken. Hoe is het afgelopen met het dikke been?

Ze is drachtig van Ferguson. Wij hebben de dekking vorig jaar inderdaad gewonnen. We gingen als tijdverdrijf voor de leuk wat shows af en bij platinum kon je toen meeloten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:56

Carmuh, wat leuk dat je er weer over aan het nadenken bent om eventueel te gaan herdekken. Stiekem blijft het kriebelen hè? Ook al wordt een hengst niet aangeboden met een bepaalde garantie, je kunt er zeker naar vragen. Ik weet niet of je de hengsthouder al op de hoogte hebt gebracht van dit jaar, maar wellicht is er een mogelijkheid om met dezelfde hengst te herdekken?

Zelf heb ik het met mijn eerste Haflingerveulen gehad. Veulen is overleden na 3 dagen en ik mocht gratis komen herdekken. Helaas is dit veulen een jaar later dood geboren, dus toen hebben we het niet meer geprobeerd.

Ik zie een aantal merries voorbij komen, die volgens mij echt gaan wachten tot het straks wat koeler begint te worden, spannend dames *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:04

Ml ik ben verliefd <3

Hier geen verzekering. Als ik het goed heb wel een levensvatbaar veulen garantie.

Zo Chantal! Ik zag vanavond -vannacht :D

Jeetje tinnie.. Nog niks??

Andrea wat leuk dat je ook een dekking had gewonnen :)

Xpenny lijkt mij of te vet of gestoken. Mijn shetlanders hebben ook zulke bulten, die hebben eens op een stuk weide gestaan waar het stikte van de mugjes. Sindsdien hadden ze het.. Maar misschien zijn ze ook wel erg vet geweest :o

Andrea gefeliciteerd met je mijlpaal! En nog iemand met dag 320 :D

Cynthia hoe is het met Vie? Lang niks over gehoord

Even een vraagje. Lady is steeds echt erg vies van achter. Hele vieze bruine staart. De benen zijn ook helemaal bruin en zie geen witte sokjes meer := de mest is normaal, niet slap. Ze heeft dit nu al best een tijdje..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:11

Kabayo schreef:
Even een vraagje. Lady is steeds echt erg vies van achter. Hele vieze bruine staart. De benen zijn ook helemaal bruin en zie geen witte sokjes meer := de mest is normaal, niet slap. Ze heeft dit nu al best een tijdje..

Misschien normale mest en dunne prut wat erna komt? Ander hooi, wormen, zand, het kan heel veel zijn. Beetje appelazijn over het voer kan wonderen doen voor de dunne prut, maar neemt niet de hoofdoorzaak weg.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:20

suffie schreef:
Kabayo schreef:

Misschien normale mest en dunne prut wat erna komt? Ander hooi, wormen, zand, het kan heel veel zijn. Beetje appelazijn over het voer kan wonderen doen voor de dunne prut, maar neemt niet de hoofdoorzaak weg.

Wormen heeft ze niet. Zand is er als het goed is met het kuurtje van laatst uit gegaan .en hooi, we hebben veel verschillende soorten. Echt stengelig of fijn. Dat wisselen we af. Alleen geen verschil.

Zal het een proberen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:34

Ik heb hier een pony staan die niet tegen hooi/kuilhooi uit plastic kan. Van alles geprobeerd, het werd wel minder, maar ging niet weg. Uiteindelijk voor alleen deze pony kleine dure hooibaaltjes aangeschaft en nu is de mest weer helemaal 100% Met de appelazijn was het redelijk onder controle te houden, maar ze heeft net als Lady een witte staart en die krijg je dan bijna niet meer schoon..... Nu op de weide gaat het ook goed en krijgt ze wel kuilhooi bij te eten, omdat ze in het koppel loopt. Het blijft een apart iets.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:38

suffie schreef:
Ik heb hier een pony staan die niet tegen hooi/kuilhooi uit plastic kan. Van alles geprobeerd, het werd wel minder, maar ging niet weg. Uiteindelijk voor alleen deze pony kleine dure hooibaaltjes aangeschaft en nu is de mest weer helemaal 100% Met de appelazijn was het redelijk onder controle te houden, maar ze heeft net als Lady een witte staart en die krijg je dan bijna niet meer schoon..... Nu op de weide gaat het ook goed en krijgt ze wel kuilhooi bij te eten, omdat ze in het koppel loopt. Het blijft een apart iets.

Oh dat zou best kunnen! Ze krijgt inderdaad hooi uit plastic. Maar we hebben nog ruim 700 pakjes staan. Van die kleine. We gaan het vanavond direct voeren :) dankje

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:43

Mijn plat kakkertje heb ik ook goed gekregen met appelazijn en hij krijgt het nog steeds. :D

Ml wat een pracht! <3 <3
Geef mij maar Bright. Wow. +:)+

Chantall voor je eigen nieuwsgierigheid was zo een testje nu wel handig geweest hihi.
Maar wat een luxe dan he! 8-)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:50

Neu Pretty, het komt er wel uit hahaha. Maar begint nu wel spannend te worden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:05

Goh, scusi.. horecawerk + mooi weer = druk :+
Hier staan er toch een paar op springen of niet dan!
Hopelijk vannacht met z'n allen tegelijk PLOF :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:06

Tinniie en chantal, dat ziet er toch wel serieus uit! Kan nooit lang meer duren :):)

Fotsy, hahaha bedankt! Al weet ik niet of ik heel blij ben met titel "uber fopmerrie van het jaar" :')

Pretty, jammer dat je er niet bij bent...

Bedankt allemaal voor de succes wensen :)
Ik lees nu tot morgen wel mee, maar ga morgenavond of zondag pas weer reageren....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:15

Inmiddels weet ik wat er aan de hand was bij het winkelcentrum. Een steen door de ruit bij de snackbar (dat zag ik toen ik patat ging halen :D ), dus ik heb gevraagd wat er is gebeurd. Er is iemand binnengekomen, naar de kassa gelopen en toen hij zag dat die eruit was, is hij weer weggerend. We wonen met recht in de ghetto, Diane :+

Veel succes op de keuring morgen, meiden!

Domino is net als Fi ook vroeg met haar uier :)

ML, Bibi en Fi lopen bijna gelijk, Fi zit op 314 vandaag :)

Wodan, het kan liggen aan de hoek waarin je de foto genomen hebt, maar op de foto lijkt haar uier nog niet enorm.

pretty schreef:
Cynthia oei ingebroken in het gebouw onder jou?
En wat spannend dat Fi al zo goed vordert! Is eens iets anders dan dat we gewoon waren van haar mama. :=

Naast me, ja (en tegenover Diane).
Ja precies :+ Als Fi dan ook maar gewoon opschiet en dit niet tot dag 355 volhoudt -O-

Jaaaaaaaaaaaaaa, Tinniie, druppels!! *\o/*

Chantall, ik vind het er niet heel gek uit zien hoor, jij hebt gewoon heel snel een veulentje!

Jeetje, ML, het is echt niet normaal hoe knap die veulens van jou zijn! Ik ben heel benieuwd naar nummer 3!

Kabayo, lief dat je naar Vie vraagt :) Ik ben half februari voor het laatst geweest. Na mijn vakantie nog niet ivm drukke weekenden. Morgen naar een vriendin aan de andere kant van het land en volgende week zondag ben ik vrijwilliger bij de marathon van Rotterdam en Vie komt eind april thuis. En daarnaast met het oog op Fiore, wil ik ook half april niet meer zo ver van huis, dus even een maandje wachten en dan kan ik haar iedere dag weer knuffelen <3

Morgen weer FiTietenVergelijken! :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:18

ML wat een heerlijke foto's! Vooral die bonte is echt supergaaf.

Chantal ben benieuwd. Zou niet heel lang meer moeten duren zou je zeggen.

Wat doet appelazijn eigenlijk?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:24

Jeutje! wat een hoop merries die het spannend maken!

Silvana, dat de 'achter'buik weg is is een goed teken. Logisch dat het er nog op zit opzij, baby moet ergens blijven ;) Laatste uren is het daar pas weg.

Rowan: zal ze hebben uitgeslagen en daar het draad hebben gehaakt? Ach, wat maakt het eigenlijk ook uit, kind is er niet meer en het veranderd daar helaas niets aan. Het blijft droevig :(

Kabayo, het kan sediment zijn uit de blaas, als ze spierbevangen zijn geweest slaat het lichaam meer afvalstoffen op, ook in de blaas. Meestal piesen ze dat een keer in de zoveel tijd uit, wellicht is het er nu meer uitgedruppelt?

Mijnlieverd, wat zijn ze toch knap :)

Kaz doet het geweldig, kleine spierbundel <3
Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:28

Wauw ML, wat een fave veulens zijn het toch <3

pretty

Appelazijn werkt gunstig op de darmflora. Deed het hier toch en ik had al veel geprobeerd.

Knappe Kaz,het baby raakt er al vanaf straks.

Cynthia spannende dingen daar bij jou! Diane jouw buur? Gezellig. :D
Binnenkort heb jij gewoon 4 paarden. :D

Linda succes! En tot hoors.

Silly1972

Wat een ontzettend lekker bekkie! Wijsneus volgens mij haha

Fotsy

Knappe kaz, zit zo een eigenwijs kopje op

Kabayo ruikt het raar, scherp of is het meer van de mest, Elsa heeft in haar dracht ook altijd wat sap na het mesten ondanks dat die wel vast is en dat hangt dan ook aan staart en benen

Oh jee Cynthia das schrikken zeg

Appelazijn is goed voor de vertering, algemene weerstand.
Ik voer dit nu standaard in de winter, je moet het wel mengen met dubbel zoveel water, dus 1 lepel appelazijn en 2 lepels water erin, voeg ik nog wat zeewier aan toe en ze kunnen smullen.

Succes aan de wakers en voor de keuring morgen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:55

Wow Woogy wat een tank al!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:04

Wat een lekker ventje is Kaz!

pretty schreef:
Cynthia spannende dingen daar bij jou! Diane jouw buur? Gezellig. :D
Binnenkort heb jij gewoon 4 paarden. :D

Ja :D En Diaan is vanmiddag even bij Dais en Fi op visite geweest, aangezien ik over 3 weekjes ga Dolly&Babysitten <3

4 paarden... ja, heel eventjes maar hoor :)