[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:37

Innige deelneming joyce en nicole, amai das heel snel gegaan zeg.

Gefeliciteerd Linda, knapperds mag je fier op zijn

Gefeliciteerd liaan, ken wel niks van dressuur sorry maar klinkt veelbelovend

Oh lovelyn wat een parcour heb jij al afgelegd, duimen draaien voor je en wat een prachtige merrie heb je, hengst mag er ook wezen natuurlijk.
Bijzonder zo een vruchtje en doorzichtig, nu kan je je er iets bij voorstellen, heel leerrijk. Bedankt om dit te willen delen.

Succes aan de scanners en diegenen die nog een ronde gaan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:47

Hij zou anders morgen zijn euthenasie-wens hebben ingezet, maar 'gelukkig' heeft hij de keus niet hoeven maken.
Hij is in ons bijzijn gestorven en ik vond hem er echt vredig/rustig bij liggen.
Vrijdagmiddag toen hij nog 'goed' was heb ik samen met schoondochter en broer (bijnaam voor de boer) de crematie en al eromheen geregeld.. pff dat was een gezellig laatste weekend van mijn vakantie (not) Maargoed alles is nu volgens zijn wensen

Wel vreemd, normaal appen of bellen we elkaar hoelaat we bij broer zullen zijn.. nu is t echt zo van uhhhh hoelaat zullen we op de boerderij zijn..
Zo leeg vandaag, maar er staan nog 7 paarden en 3 veulens dus dat gaat wel gewoon verder..

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:49

veel sterkte Nicole en Joyce!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:28

gecondoleerd meiden, ik ken het verhaal niet, maar een verlies is altijd zwaar klote!
Sterkte de komende tijd.

Wat een bijzonder plaatje van een vruchtje, hoe groot was dat ongeveer?

Hier een lichte voorkeur voor een zwart bonte hengst, maar die kans is wel heel klein haha.
Wij moeten nog een anderhalve week wachten tot de scan.....
Deze merrie nog niet eerder drachtig geweest, met diepvries, kort na een lange reis....... ik mag in mijn handen knijpen als het in 1x lukt.
Mazzel hadden wij vorig jaar met de 4 merries die mijn hengst gedekt heeft. Alles in 1x drachtig, waarvan er maar 1 al eerder een veulen had gehad........ Het kan dus wel!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:44

Hoe zo kans klein?
50/50 dat het een hengst wordt en 75% kans dat het zwart bont wordt toch? Best grote kans dus :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:51

Sterkte Joyce en Nicole..!

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:25

ivy_power89 schreef:
Wat een bijzonder plaatje van een vruchtje, hoe groot was dat ongeveer?

Het vruchtje was net iets groter dan een grote pepernoot. Best klein dus. Het was een vruchtje van 14/15 dagen oud. Je kon de celdeling erin zien. Ik wou hem graag met jullie delen, inderdaad omdat je het bijna nooit terug vind of kapot is gegaan.

Ik hoop op een merrie veulen stiekeme voorkeur voor palomino hihi!
Ik heb 75% kans op valk en 25% kans op palomino. Wat het ook word, het veulen blijft sowieso!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:55

Silly1972 schreef:
Hoe zo kans klein?
50/50 dat het een hengst wordt en 75% kans dat het zwart bont wordt toch? Best grote kans dus :P

Helaas werkt dat dus niet zo ;)
75% kans op bont, maar bruin overheerst op zwart. Gooi er maar eens een kleurencalculator op los ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:18

ivy_power89 schreef:
Silly1972 schreef:
Hoe zo kans klein?

75% kans op bont, maar bruin overheerst op zwart. Gooi er maar eens een kleurencalculator op los ;)

Maar.. uit 2 zwartbonte paarden kan nooit een bruinbonte komen.
De basiskleur is zwart bij beide dieren, en hebben dus geen agouti, anders zouden ze bruinbont zijn. Agouti toont nl altijd op zwart.. ;)

Wat wel nog een mogelijkheid is, is dat ze beide het vos-gen dragen.. in dat geval is vosbont ook nog een optie.
Maar dan zou er in alle 2 de stambomen de vos kleur moeten zitten..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:21

ivy_power89 schreef:
Silly1972 schreef:
Hoe zo kans klein?

Maar je hebt dit jaar toch zwartbont x zwartbont? :+

Minimale kans dat daar een bruinbonte uitkomt...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:32

Joyceee86, Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:59

Just_Sannee schreef:
ivy_power89 schreef:

Maar je hebt dit jaar toch zwartbont x zwartbont? :+

Minimale kans dat daar een bruinbonte uitkomt...

Laat dat minimaal maar weg, zwart(bont) x zwart(bont) geeft nooit bruin(bont). Hooguit 25% kans op een vos(bonte) en dus 75% kans op een zwart(bonte)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:50

Joyceee86 schreef:
Hier zullen we het niet van dichtbij meer meemaken, de boer is gister overleden ;(

Gecondoleerd en sterkte :(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:53

Lovelyn schreef:
Murosch schreef:
Wat fijn Esther! Mooi om te zien he, nu mag het lange wachten gaan beginnen. Erwtje, hihi, leuke naam hoor!

Al 1.60 is Kodi?? Sjonge wat een joekel. Ik zal Veronia ook eens weer meten. Die zal nu ergens in de 1.50 zitten, maar ik denk zo rond de 1.52-1.53 ongeveer.

Zal ik ook even een foto spam doen van mijn jaarling? Ik denk dat de meesten hier haar wel al kennen, maar voor wie niet. Dit is Veronia, mijn 2015 veulen van de Groninger hengst Macho Polo uit mijn KWPN merrie Wainonia (Oliver x Voltaire):
[ [url=m/mBP2HZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cO2ZlG.jpg]Afbeelding[/url] ]

En samen met mama:
[ [url=m/CF6vSm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk om je knappert te zien! En ook die van sultan! Super leuk om ze zo te zien groeien..!

Volgens mij is het het jaar van niet drachtig willen worden. Ik zal mijn drama verhaal vertellen..

Aankomende maandag zouden we bij de universiteit utrecht de 18 dagen scan hebben (woon in hilversum dus lekker dichtbij) maar toen ik afgelopen donderdag bij ushi kwam was het goed mis. Ze gaf geen enkel teken van ziekigheid ofzo maar er liep in stralen dikke wit/gele slijmerige vloeistof uit haar aan de achterkant.. Dus de dierenarts erbij gehaald en die schrok zich helemaal wild. Hij had het nog nooit zo heftig gezien en hij was doodsbang voor SEM of een heftige baarmoederontsteking. Dus hij opgevoeld maar het viel hem heel erg mee hoe de baarmoeder aan voelde. Maar de afscheiding bleef er uit lopen..
[ [url=m/Pg29gw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar toch een afspraak voor ons gemaakt vrijdag bij de universiteit van Utrecht (hoefde dus gelijk maandag niet meer dus)

Dus vrijdag om 13.00 bij de uu maar de afscheiding was doorzichtig geworden. Dus opgevoeld en gescand de baarmoeder was helemaal keurig in orde en ook haar eierstokken en alles zagen er super uit. De afscheiding hadden ze ook nog nooit gezien van de foto op zo'n heftige manier. Dus toch nog extra onderzoek gehad maar helemaal niks. Ze was weer hengstig en heeft haar vruchtje verworpen. Ze hadden het bevruchte vruchtje in haar gevonden en heel huids eruit kunnen halen.

[ [url=m/NKAXqz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was haar baby.. Dit was het vruchtje van 14/15 dagen dracht. Heel bijzonder om te zien. Maar heel verdrietig dat het niet is uitgegroeid tot een baby.
Maar geen tijd gehad om verder na te denken er zaten al twee eitjes van 3 en 4 cm en we moesten snel handelen. We hadden besloten niet weer helemaal naar Belgiƫ te gaan vanwege tijd te kort en mijn werk en hebben die vrijdag contact gelegd met de eigenaresse van Kambarbay. Gister ochtend weer terug gegaan naar de uu en gecontroleerd of de eitjes er nog zaten. Diepvries besteld van Kambarbay en ushi is nu uit logeren bij de UU zodat ze de juiste begeleiding heeft. Gister zijn er in de avond hormonen toegediend en vandaag zal ze geinsemineerd zijn/worden en morgen ook weer. Als alles goed is is ze dinsdag of woensdag klaar en kan ik haar halen.

Hopen hopen hopen! Wat een drama al die merries die niet drachtig willen worden. Sorry voor mijn hele verhaal!

De combi word dus toch die we eerst bedacht hadden (als alles lukt)

[ [url=m/fzQfTd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toekomstige papa

[ [url=m/CYVSVD.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mn knappe meisje

Jeee dat is echt enorm balen zeg en ook schrikken. Vind de foto van het verstoten vruchtje trouwens wel heel mooi om te zien. Hopelijk gaat deze keer wel alles goed. Succes +:)+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:31

Vruchtje vind ik ook bijzonder om te zien! Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het er zo zou uit zien. Nog nooit overna gedacht hoe zoiets er uit ziet.

Goed nieuws, woensdag komt een andere da scannen die vaker kleintjes scant. Blij om. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:54

ivy_power89 schreef:
Silly1972 schreef:
Hoe zo kans klein?

haha, ik weet haar en zijn onderkleuren toch niet, maar ik geloof je zo ook wel :P

Doe mij de bruin bonte maar, mag jij de zwart bonte hahaha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:55

Quir schreef:
Laat dat minimaal maar weg, zwart(bont) x zwart(bont) geeft nooit bruin(bont). Hooguit 25% kans op een vos(bonte) en dus 75% kans op een zwart(bonte)

Dat dacht ik dus ook

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:06

poeh ik houd jullie echt niet bij, lees wel alles mee maar reageren lukt niet echt.
maar bij deze ga ik het toch proberen!

Kabayo, knap stel! is het de eerste keer dat ze geinsemineerd wordt?

sultan15, lastig he dat (rustig) afwachten,

ladylisa, ik heb er te weinig ervaring voor maar volgensmij kan zo'n vruchtje gewoon groeien als de cyste niet te groot is, nouja ik hoop het in iedergeval voor je!

Fotsy gefeliciteerd! en wow dat zijn echt heel veel kleurkansen!!

ennasil92, jammer zeg, dan maar hopen op een ei volgende week

murosch, ow wat balen zeg! lastig die gekke merrie's!

MonDos, gefeliciteerd, ik ga voor je duimen dat het helemaal goed komt

knolselder, knap veulen en leuk kleurtje! wat voor papier komt erbij?

quir, ik duim voor je dat ze drachtig is!

neonlight, al wezen scannen vanochtend? of gaat dat vanmiddag gebeuren?

MDJ, jammer dat ze niet kunnen scannen, fijn dat je iemand anders hebt kunnen vinden

esther28, kijk das mooi! gefeliciteerd met ewrtje!

hinte, duimen maar!

joyceee86, oh gatsie gecondoleerd, is nog snel gegaan dan!

lovelyn, balen zeg! wel interessant om te zien. hopen dat dit de eerst bedachte combi lukt!
waarom de keus voor diepvries sperma?

linda2008, gefeliciteerd!

vulina, wordt druk dan volgende week!

Leuk al die foto spams!! is helemaal niet verkeerd maar juist leuk!
ah en al die pups ook super schattig!

hier een voorkeur voor een merrie, maar dat komt omdat ik nog geen opvolger heb

woensdag is mijn merrie weer geinsemineerd, vrijdag was het ei mooi weg maar zat er aan de rechterkant ook een mooi ei dus daar zaterdag op geinsemineerd, vanochtend was dat ei ook mooi weg alleen een beetje vocht, daarvoor gespoten.
nu is het dus weer spannend afwachten!! hoop niet dat ze me weer zo voor de gek houd als vorige keer :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:10

Nou 2 eieren en 2x geinsemineerd, nou moet het toch wel een keer gaan lukken?
Ik hoop het echt voor je.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:11

Damessss de merrie is donker bruin bont :p
Ik zou natuurlijk niet over bruin bont praten als de merrie zwart bont is. Die kennis had ik gelukkig nog wel :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:13

Serieus? Ik zou toch echt gedacht hebben dat ze zwartbont is haha.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:14

Silly1972 schreef:
Nou 2 eieren en 2x geinsemineerd, nou moet het toch wel een keer gaan lukken?
Ik hoop het echt voor je.

hahaha ja 2 keer kans toch? :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:16

haha ja precies :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:20

ivy_power89 schreef:
Damessss de merrie is donker bruin bont :p
Ik zou natuurlijk niet over bruin bont praten als de merrie zwart bont is. Die kennis had ik gelukkig nog wel :')

Is de merrie getest op agouti? Want ze lijkt zo wel echt zwartbont op de foto.. :o
In dat geval is het 50-50 of ze het donkerbruine agouti gen mee geeft.
Maar dan zal het nooit bruinbont kunnen worden, alleen donker-bruinbont.

Kortom.. het wordt zowiezo een verrassing.. :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:26

Ach verrassingen zijn ook leuk