[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:03

Jupi heeft het maar zwaar! Arme baby loopt al gerust bij moeders vandaan om de wereld te ontdekken!! Eigenwijze donder heeft inmiddels ook een naam

Jupi's Pico Bello

Pico is vandaag eventjes naar buiten geweest maar foto's met een mobiel maken van iets wat echt geen seconde stil staat is wel heel erg lastig!!

Ow en kleine verassing, Pico is tovero , met 2 prachtige blauwe ogen <3

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:05

Wat een schatje!

Kan hij niet wat langer naar buiten met zoveel energie en dit prachtige weer?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:09

Het waait bij ons enorm hard...
En pico gaat nog niet vanzelf liggen... Als hij te lang naar buiten gaat zal hij zichzelf helemaal uitputten vrees ik...
Dus we doen gewoon meerdere keren per dag maar dan kortere rondes zeg maar :j

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:18

Waaaah Linda gefeliciteerd!! Wat een super knap mannetje zeg! <3 prachtig ook met 2 blauwe oogjes! :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:26

Wat en leuk bont veulentje! <3 <3

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:02

Gefeliciteerd met alle veulemtjes van vannacht!!

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:30

Hier vanmiddag de eerste harsjes gesignaleerd. Wapper is er ernstig klaar mee; ze eet niet/nauwelijks kuil gelukkig wel nog d'r krachtvoer. Ze staat erg onrustig op stal, in de paddock vindt ze ook geen rust en jaagt ze de paarden in aangrenzende paddocks erg overtuigend weg. Ze staat met enige onregelmaat te kreunen en te bokken etc. Best zielig :( Ik hoop voor haar dat het veulen zich snel meldt...

Succes aan de fopmerrie-mama's... Flauwe paarden zeg ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:38

jeetje, twee dagen niet kunnen kijken hier, ivm de hengstenkeuring, verjaardag ( zwager) en de verhuizing van mijn zoon vandaag, ( pfff, nu moe) maar wat is er weer veel gebeurd, lindag wat een supergaaf veulen, hier droom ik al heel lang van *\o/* *\o/* *\o/* en een superleuke naam :j

pretty, jij ook een veulentje? *\o/* *\o/* *\o/* laat eens snel zien, ben heel benieuwd !! of heb ik het genist? nee toch?

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:29

Dat is idd schrikken pretty!

Wat lekker dat alles gewoon lekker naar buiten kan met dit weer!

Hier is de wei nog niet helemaal af dus het werd de bak vandaag. Maar naar buiten doen is nog wel even een dingetje hoor. Hoe doen jullie dat? De merrie wou niet zonder het veulen en het veulen niet zonder de merrie dus we kwamen geen stap vooruit! Levi maar wat ondersteund en geduwd. Toen kwam moeders er wel achteraan, maar wel even een stress momentje voor beiden. Toen ze eenmaal buiten waren was het goed.

Nog even een vraagje aan jullie, toen ze gingen rennen met z'n tweetjes kwam er bij zolex nog allemaal vocht (leek op urine) uit. Hoort dat? Of is dat iets waar ik me zorgen over moet maken. (Temp is nog steeds goed) ze waren wel echt best moe na het buiten staan.

Voor de gene die nog is spanning zitten door merries die op knappen staan, succes!!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:38

ik heb ook een vraagje. Vandaag zag ik bij Ferrie bloed aan de spenen hangen. Is dit normaal? Las ergens dat dit een voorteken is dat de uier zich nu gaat beginnen vullen Iets ivm de venen of zo? Klopt dit?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:43

Ik doe het veulen in de greep, die doe ik eerst en merrie houdt ik aan een lang touw erachteraan, die volgt wel, kan ze zo alleen buitenzetten.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:02

Linda wat is pico leuk!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:08

Ik gebruik de eerste dagen het handtassen model om het veulen buiten te zetten.
Heb een leadrope die zijn lekker lang.
Doe een halster om touwtje om de borst en om de billen zodat je alles boven het veulen kan vast houden.
Ik laat de merrie gewoon los.
Die loopt toch wel achter haar kind aan.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:09

Hier staan de paarden allemaal al lekker op het gras. Wij hebben de luxe dat we echt héél veel gras / land hebben, dus ze staan sinds februari al op het gras. Ideaal!
Ik heb de merrie + veulen nu dus ook lekker op het gras, het was heerlijk weer vandaag!
Verder hebben wij de stallen / paddock's / weilanden zo neergezet dat het alleen een kwestie is van een deur / draadje open doen. Ik hoef dus niets met halsters ofzo naar buiten te brengen. Zeker met een veulen ideaal!
Nu kan merrie + veulen één van de paddock's gebruiken, ze kunnen een stal in én ze kunnen op het gras staan. Dus ook bij minder mooi weer heel fijn.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:09

ponyparadijs schreef:
Ik gebruik de eerste dagen het handtassen model om het veulen buiten te zetten.
Heb een leadrope die zijn lekker lang.
Doe een halster om touwtje om de borst en om de billen zodat je alles boven het veulen kan vast houden.
Ik laat de merrie gewoon los.
Die loopt toch wel achter haar kind aan.

hoe ziet dat eruit?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:10

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:10

Linda hij is echt heel leuk!!!
Dacht al niet gewoon tobiano, maar van welke ouder komt het overo dan? Volgens mij wist je zelf niet dat er kans op overo was gezien je topic en de kleurkansen die je daarin noemt :-p. En is het splash of frame overo? (Ouders hebben geen blauwe ogen toch? Lijkt het me meer op frame...)
Als een van de ouders frame overo is zonder dat jullie het wisten is het wel belangrijk te testen welke van de twee hè :-) (voor het fokken in de toekomst en lethal white)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:14

aah bedankt Katja ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:21

Set_Elkol schreef:

Zo dus inderdaad!!
Dank je Katja
Ik vindt dit een hele fijne manier

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:21

Egopost HELP ben lichtelijk in paniek....

Zigiandra (309 dagen drachtig vandaag) heeft wat bloed aan haar kling. We hebben voor de zekerheid het hele weiland afgelopen om te kijken of ze niet iets 'verloren' is, maar gelukkig niets gevonden. Ik mocht niet in de buurt van haar kling komen.
Afbeelding

Haar uier op dag 309:
Afbeelding

Haar banden zijn nog steeds zeer soepel (vanaf zijkanten van haar rug t/m zijkanten van de staartwortel)
Wie kan me gerust stellen of meer vertellen wat dit kan betekenen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:24

Er kan een adertje geknapt zijn in haar vulva :j niets bijzonders. Gewoon even in de gaten houden :)

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:27

cp112 schreef:
Er kan een adertje geknapt zijn in haar vulva :j niets bijzonders. Gewoon even in de gaten houden :)

Bloed dat nog wel zo redelijk? Zit nl niet alleen onderaan bij d'r kling.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:31

zijn het paar drupjes of echt bloed? als het paar drupjes zijn of wat opgedroogd dan zou ik me geen zorgen maken maar als ze echt bloed uitkomt dan DA bellen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:42

het zijn drupjes. Er zat een korstje op dat ik er af deed omdat ik wou kijken of er al melk uit kwam, en toen zat er ineen een druppeltje bloed.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:43

Fotsy schreef:
zijn het paar drupjes of echt bloed? als het paar drupjes zijn of wat opgedroogd dan zou ik me geen zorgen maken maar als ze echt bloed uitkomt dan DA bellen.

Ik mocht niet van haar in de buurt van de kling komen. Uiteindelijk is het gelukt om een foto te maken, maar kon niet ff met m'n vinger of een doek eraan tippen om te kijken of het droog was of opgedroogd... Het drupte er in ieder geval niet verder uit.