[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:34

Goede keus! Ben benieuwd naar het veulentje volgend jaar!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:38

Ik ook! :D
Hij past toch wel heel goed op m'n merrie en vind het stiekem ook wel heel leuk zo'n onbewezen hengst :) En beeb wordt eerste jaargang als ik me niet vergis :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:44

Dat is extra spannend dan Vesceron. Hopelijk pakken de nieuwe zaadjes wel!

Manda jammer dat je weer op zoek kunt naar een andere hengst dan. Lastig is dat als ze zo weinig tonen.

Rianne dan duimen we dat ze niet hengstig wordt. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:57

Manda schreef:
Gefeliciteerd met degene die hun merrie's al drachtig hebben!!

Hier is mijn welshje afgelopen week gedekt, heb haar enkel donderdag wat zien knipperen, dat was alles aan tekenen, maar ze was gescand en het ei zou er moeten komen afgelopen week, echt ze toont zo ontzettend weinig maar laat zich wel de hele week dekken dus we wachten het maar af. Zaterdag nog gedekt maar ging al wat moeizamer dus vanavond weer schouwen en kijken wat ze doet. Daarna kunnen we ook aftellen.
Dan wordt over 1,5 week mijn andere merrie hengstig en kunnen we eindelijk starten met poging 1 haha, lekker optijd begonnen... De hengst die ik had uitgezocht in het buitenland daar krijg ik helaas geen reactie's meer van op nog wat vragen die ik had, dus kan weer mijn keus veranderen....

Cemlys, dek je je merrie elke dag? Zaad leeft over het algemeen minimaal 48 uur. Wij dekken de merrie's altijd om de dag met Pjotr en tot nu toe alles van de eerste keer drachtig :).

Ja maar die van mij dekt zo weinig dat het wel kan. Als er meerdere merries tegelijk zijn lijkt het me niet handig. Maar ik gun hem maar zn pleziertje dan maar haha. Andere merrie was vandaag nog niet handig. Verwacht haar eind van de week of volgende week.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:14

Haha pretty ja duimen. Bedankt voor de complimenten over de hengst :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:25

Volgens mij zijn er dit jaar al een paar Geniaaltjes geboren, hij is vorig jaar GGK. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:32

oh jullie zijn goed bezig, het weer heeft de merrie's lekker hitsig gemaakt, velen aan het dekken en insemineren.
En al velen aan het afwachten op scan, zal het seizoen eindelijk nog goed komen :D

Azara, vraagje over het gedrag van merrie's, tja voor inseminatie en kort erna zou mijn merrie de buren nog opgegeten hebben, echt letterlijk met mond open, nu staan ze allemaal lekker rustig samen en is ze eigenlijk heel lief tegen iedereen, juist de hengst krijgt soms op zijn donder als hij te dicht tegen haar veulen staat. Maar zie ze zelfs af en toe eens kroelen met haar veulen, nog nooit gezien dus er is hoop, zaterdag scan, dan weten we het zeker. Vorig jaar was ze een echte bitch :=
Andere merrie is nog heel close met de hengst _/-\o_ Mag nu toch wel al eens afslaan hoor want zag gisteren ook heel klein wondje aan haar kling.
Vandaag (zag er heel slecht weer uit deze morgen) maar even in de stal gehouden :o straks mogen ze terug lekker samen allemaal.

manda zo op het laatste nog een hengst kiezen pfff

rianne duimen draaien en nu wachten

vesceron dus voor de jonge hengst gekozen, geen verstand van maar lijkt een goede keuze, ik duim heel hard mee
Jij ook vientje kwakje erin, volgend jaar een veulenboom in mei +:)+ laat ons hopen

Marije is toch altijd 'leuk' (slecht uitgedrukt misschien) om te horen dat ook bij jou het een raar jaar is, gezien jij een doorwinterde fokker bent _/-\o_ een mens zou zo beginnen twijfelen aan zijn merrie :o

ubimone gefeliciteerd :):) , wat een goed nieuws, mag ook al eens, krikt het moraal wat op hier

Pretty moeilijke keuze, ik ben alvast benieuwd wat je gaat beslissen ;)

xapple als de merrie natuurlijk bij de hengst loopt, wordt ze vaak meerdere malen per dag gedekt en dat geeft soms verwondingen, wassen met lauw water en isobethadineshampoo, vinden ze leuk en herstelt vlug.

Robyn spannend, ik ben zo benieuwd, was ze de vorige keer ook van de eerste keer drachtig?

Pauk das goed nieuws, spannend, ziet er alleszins veel belovend uit. Al nieuws van Da voor de AB kuur?

Knolselder je merrie gaan halen, altijd leuk moment :j en nu wachten en duimen, gastmerrie? heb je zelf ook een hengst ter dekking?

cemlys gaat al beter met veulen, gelukkig en merrie gedekt super

Suffie mooi ding

ivypower, woensdag scan, spannend altijd, succes

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:38

oh echt Vulina?? Heb ik met mn neus zitten kijken denk :+ vooruit, 2e jaargang dan :D

Dank je wel Fotsy :*

Wordt inderdaad een veulenboom in mei :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:42

Merrie gisteren voor het eerst echt hengstig gezien. Ze liep al zeikend naar de wei :+. Vorige keer toen we haar gespoten hadden is me nauwelijks wat opgevallen dus geeft wel hoop nu. Vandaag gescand mooi groot ei, wordt waarschijnlijk vanmiddag geïnsemineerd. Dus fingers crossed maar weer!

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:45

Haha dank je dat je vind dat ze mooi in vorm is. En de zadel maker maar zeggen dat ze veeelste dik is Xd.

pretty schreef:
Knolselder balen ook weer leeg...dus nu ronde 3? Hopelijk is 3x scheepsrecht!

Ylana welkom!

RX hoe is het,is je tweede merrie ook weer hengstig geworden of misschien toch drachtig?

Cemlys leuk dat je eindelijk kunt gaan dekken!

Venthe hopelijk vandaag dan wel een goed eitje!

Cynthia druk druk met de nieuwe liefde? :D Nog een weekje en dan kan je ook weer scannen
toch?

Chrisje20 welkom! Leuke merrie heb je,wat is ze mooi in vorm. We gaan duimen!

Apple fijn dat je merrie terug is,jammer van de wondjes,we duimen dat het wel gepakt heeft deze keer!

Jij ook nog even afwachten dus mijnlieverd. Je zou inderdaad bang worden met al die nare berichten. :(:)

CL goeie terugreis!

Suffie knappe merrie heb je daar hoor!

Marije ook geen te best dekjaar dus. Vervelend dat ze nu zo gaan uiteen liggen. Wel goed nieuws voor ons camvolgers,lekker lang genieten van jouw paardjes. :P

Leuk dat Khaleesi weer gedekt is! Ik blijf het een grappig zicht vinden Pjotr op die grote merrie :D

Fijn Pauk dat de spuit in elk geval lijkt te gaan werken.

Azara71 wellicht wat last van haar hormonen haha. :D

Tot nu toe toch geen van de beide dames weer hengstig geworden. Ik heb Cas er nu gewoon bijlopen. Nikita piest wat af maar hij heeft geen interesse. Haar hele benen nat. Maar dat is dus niet de eerste keer dat ze dat doet tijdens de dracht. Ze zoekt hem niet zelf op maar als hij nadert begint het gespetter :+ Nu,hij trekt het zich dus niet aan.
Lisa lijkt ook hengstig te gaan worden dus zij mag ook nog gedekt.
Ella is ook knetterhengstig maar zij staat voorlopig nog apart omdat we er nog altijd niet over uit zijn wat we willen. :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:09

super venthe, het weer doet zijn werk bij de merrie's, mooie eitjes daar gaan we voor _/-\o_

een mens met paarden is toch snel tevreden :+ , met een groot mooi zacht eitje, en als de veulens geboren worden met mest :')

rx, het is stil aan de overkant :o

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:09

Spannend Venthe! Ik duim mee :)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:32

Pffff nog 11 dagen tot ik het weet. Echt ondragelijk zo lang wachten...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:26

Eef, vorige keer was ze ook van de eerste keer drachtig :D

Er zijn een hoop merries die het spannend maken! :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:41

Zo, ik heb weer wat te vertellen hoor (orry lieve schatjes, ik hou het niet meer bij(al ene pagina of 20 niet meer :( )). Vanavond zou Pony weer hengstig moeten worden...met alle mazzel in de wereld doet ze dat natuurlijk niet, maar we weten allemaal dat merries niet werken op mazzel, exacte wetenschap of hoop ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:47

Gefeliciteerd Ubimone!

Zo, hier maar eens beginnen aan 2 bergen was weg te werken...

Vanmiddag eens zien hoe paardlief over n ritje denkt (heeft 3 weken vrij gehad *slik*) en dan even zien of ze klaar is voor de ineens in geplande show van as zaterdag :')

Als mn huisje aan kant is ga ik n begin maken aan de +/- 4000 foto's van de vakantie en als ik daarna nog puf heb zal ik maar eens n topic in elkaar gaan zetten ;)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:58

Super Venthe!

Lekker dan Manda als ze niet meer reageren, weet je al welke hengst je nu wilt?

Haha Chrisje20 vreselijk he dat wachten pfff...hier nog een week wachten tot Noumea gescant kan worden en dan nog 2 dagen tot dat Parnasse gescant kan worden...nu mogen de dagen wel iets sneller gaan haha :P

Vesceron heb je een foto van jouw merrie en de hengst? Ben wel nieuwsgierig nu :P .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:10

oh mijnlieverd, lopen je twee merrie's bijna gelijk met de mijne.
Geduld wordt altijd beloond :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:15

Ohhh spannnennddd Fotsy! Hopelijk krijgen we allebei te horen wat we willen horen :P .
Jaaa geduld wordt altijd beloond, dat heb ik vorig jaar gemerkt :')...nottt, heb er nu nog een trauma van :D haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:35

_O- :') heb ook 3jaar geduld moeten hebben maar het was het wachten waard op mijn palootje :9

Zou leuk zijn, goed nieuws zaterdag is altijd welkom _/-\o_

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:45

Is t bij jou 3 jaar lang niet gelukt :wow: ? Dan stelt dat t bij mij bij Noumea 1 jaar niet is gelukt geen reet voor :') _O- ook al voelde t echt niet zo :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:52

@ Ubimone.. Gefeliciteerd!

@ Vientje.. Breng maar wat van die slijmdraden langs hoor :+

Vanmorgen m'n DA gesproken. Die gaat helaas niet mee in het preventief AB geven. Niet nodig en ziet er het nut niet van in, vooral ook omdat Aura wel drachtig wordt dus regumate zou voldoende moeten zijn en dat hoop ik dan maar .
Morgen komt hij scannen en dan gaan we zien wanneer we dekken zal woensdag of donderdag zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:56

Pauk schreef:
@ Ubimone.. Gefeliciteerd!

@ Vientje.. Breng maar wat van die slijmdraden langs hoor :+

Vanmorgen m'n DA gesproken. Die gaat helaas niet mee in het preventief AB geven. Niet nodig en ziet er het nut niet van in, vooral ook omdat Aura wel drachtig wordt dus regumate zou voldoende moeten zijn en dat hoop ik dan maar .
Morgen komt hij scannen en dan gaan we zien wanneer we dekken zal woensdag of donderdag zijn.

Klopt, en is allang achterhaald. Tegenwoordig moet je specifiek kunnen aangeven waarom je ab voorschrijft. Preventief is geen uitleg meer ;) nvwa zit er flink achteraan, net als met de wormspuiten

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:58

Ik ga op zijn advies af en als hij zegt dat dit voldoende is dan ga ik daarin mee. Tenslotte heeft hij er voor gestudeerd en ik niet:+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:25

Hetzelfde als mijn DA deed dus Pauk. Ik heb er 2 jaar over gedaan om hem te overtuigen. Eerste jaar werd Aziza dus niet drachtig, tweede jaar heb ik haar weggebracht naar een DA die het wel op die manier wou doen. Toen was ze twee keer direct drachtig, helaas beide keren verloren Door het reizen. Het jaar erna wilde mijn DA het toch op mijn manier doen omdat dat het jaar ervoor goed uitgepakt was, en toen direct drachtig en het jaar erna Amir (ook met Regumate) :)
Nu is het nooit meer een probleem en kan ik AB halen als ik bel.

Het verschil is idd dat jouw merrie wel drachtig wordt, dus daardoor zou ik ook zeggen dat antibiotica niet direct nodig is.