Gaaf gevoel hé Princeps! Hier ook nog niets gevoeld, vorige dracht was dat ergens rond de 8 maanden maar best kans dat we nu niets voelen, veulen ligt nu meer in het midden.
vanaf wanneer kun je eigenlijk het veulen voelen? roosje is nu rond de 138 dagen en ik denk wel dat ik wat voel, maar volgens anderen kan dat nu nog niet..
vanaf 6 maanden dracht normaal gezien, alles wat je daarvoor voelt/ziet zijn de darmen die door het veulen rond worden geduwd... dus onrechtstreeks zie je wel het veulen bewegen
SteffieA
Geplaatst: 14-11-11 13:36
Hm onze muts is nu 6 maanden in de dracht maar ik heb het nog niet gevoeld helaas. Maar vorig jaar heb ik het de hele dracht niet zien bewegen of gevoeld (ikke allang bang dat het veulen niet meer leefde) maar we hebben toch een heel knap veulenbeest gekregen. Maar als ik dit x weer niets voel maar er volgend jaar weer zo'n knap kind uitgevallen komt... teken ik ervoor
Dadelijk kyra enten en gelijk even op laten voelen want ze heeft wel erg veel interesse in mijn hengst. Ze slaat hem toch wel af maar 2 sec later draait ze de kont er weer naar toe en knipogen en hinniken. Voor de duidelijkheid ja merrie en hengst kunnen aan elkaar komen zit alleen een enkel draadje tussen.
Ja, kitzbi gaat hard, das al 7 maanden ver, nog 4 te gaan! Hier bijna 7 maanden, nog 16 dagen te gaan.
Diane_Basje
Geplaatst: 14-11-11 14:25
Ja schiet al op Kitzbi!
KL, toch wel spannend, hopelijk is alles nog gewoon goed...
Steffie, ik heb de vorige dracht ook nauwelijks iets gevoeld en nog minder gezien. Hopelijk deze keer iets meer (tot nu toe nog niks) maar idd hoop ik minstens zo tevreden te zijn met het veulen als vorige keer!
Nog even een fotootje van Rosa gisteren tijdens het wandelen;
MarijeR
Geplaatst: 14-11-11 14:28
Kitzbi schiet ook al lekker op ja
Mooi buikje van Rosa
Amy zit vandaag op 225 dagen. Ze is echt heel erg rond aan het worden al is ze verre van vet en zou ik er graag wat spekjes bij zien voordat het straks echt winter wordt Toch maar iets haar voer omhoog gooien... Bij haar moeder Dynamic ga ik het voer ook wat omhoog doen, ze heeft nu 3/4 van de dracht erop zitten en begint minder ruimte te hebben voor haar normale portie hooi. Bij Dynamic zie je af en toe al pootjes uitpuilen en ze begint ook al te zuchten en steunen als haar buik op en neer schudt Nog 11 weken tot de uitgerekende datum en 8 weken tot het veilig kan komen...
Charisma
Geplaatst: 14-11-11 14:28
Lekker buikje al DB. Hera ziet er in voor-en achteraanzicht nog normaal uit zijaanzicht zie je het wel al iets buik. Pff marije ben jaloers, jij kan al in weken aftellen
Sow Marije wat gaat dat bij jou alweer snel!! Ik zit hier pas op ruim 3 maanden dus nog heeeeeeel lang te gaan. Ach ik ga er wel vanuit dat ze nog drachtig is eigenlijk.
Laat het ons hopen KL! We duimen! Ja, lijkt me ook wel Marije, maar ik zal toch blij zijn als hera zo ver is! DB:
kitzbi
Geplaatst: 14-11-11 14:52
Rosa ziet er super uit...
Kitzbi is voor haar doen ook mega dik
MarijeR bij jullie schiet hel ook op spannend hoor...
Christadk
Geplaatst: 14-11-11 14:59
Woow lang niet geweest hier.
Marije spannend zeg! Kon ik maar in weken aftellen Diane, Rosa heeft al een aardige buik zo te zien! LibertyLove freykja ziet er goed uit!
Mijn paardenkind is alweer 178 dagen drachtig. Net over de helft heen dus. Ze krijgt al een aardige buik. Ik denk steeds het veulen te zien maar dat zal wel niet echt zo zijn haha.
Even ter vergelijking..hierboven 113 dagen en hieronder 172 dagen.
Marit is trouwens erg aan het staken met rijden en longeren..hebben die van jullie daar ook last van of profiteert zij gewoon van haar zwangerschap? Wandelen vind ze wel erg leuk en verder is ze ook bijna altijd wel vrolijk Dit is haar eerste dracht dus geen idee hoe of wat..
noivadapaz
Geplaatst: 14-11-11 16:39
Mooie buikjes komen hier voorbij, Rosa heeft een flinke buik. Marit ziet er ook goed uit.
Ik heb eigenlijk weinig nieuws, gisteren bij mijn jaarling geweest, hij is echt gegroeid. Grappig om te zien dat het al een heel paard aan het worden is. Als dit veulen net zo wordt als hij (zelfde vader) dan wordt het echt een leukerd. Ben benieuwd maar nog even wachten, ruim 7 maanden om precies te zijn.
Nou kyra nog volop drachtig dus dat is helemaal super. Nu nog het lange wachten en proberen uit te vinden hoe ik een ip camera online ga krijgen terwijl er geen internet op stal is laat staan een telefoonlijjn. Dus iemand een idee hoe ik er wel internet krijg?