rayoow: december al? Ik dacht dat de mijne al vroeg is (januari de eerste). Gelukkig woon je in Azie, maar is wel eerg ver weg he
Al_Zawraa
Geplaatst: 19-08-10 14:14
Hier een paar foto's van Hala, gister was ze precies 5 maanden drachtig, dus nu 154 dagen. Ze is ook een beetje dik van het gras , maar je begint nu ook wel een beginnend veulenbuikje te zien.
ja...maar het voordeel hier in december is t nogsteeds 20 graden ofso...maar het kan ook iets later zijn jan/feb...eigenaar en wij op stal zijn tel kwijtgeraakt ;O.....maar eerstvolgend veulen is september..een beetje laat maargoed...
Cynthia82
Geplaatst: 19-08-10 14:16
@ Al Zawraa: Dat wordt zeker al een mooi baby-buikje!!
@ Maseike: Als ze al 17 is, snap ik wel dat jullie het mooi geweest vinden na dit veulentje..
Azra'tje is gescand baby zag er goed uit en is (hoogstwaarschijnlijk) een hengstje!
lindalieneke
Geplaatst: 19-08-10 15:08
Charaz schreef:
Azra'tje is gescand baby zag er goed uit en is (hoogstwaarschijnlijk) een hengstje!
Hoe kunnen ze dat zien dan??
Over hoe lang door gaan met dekken. Hier lopen twee 17 jarige merries, de een krijgt haar 11de veulen (waarschijnliijk altijd fokmerrie geweest) de ander haar vierde (zij heeft eerst in de sport gelopen, M1 drs, Z spr is ook sport merrie geworden). Zo lang het kan fokken we met ze. (Lopen ze er niet voor niks) De natuur bepaald zelf of het gaat of niet. Als het niet meer kan worden ze niet meer drachtig. (Normaal gesproken dan...)
Laatst bijgewerkt door lindalieneke op 19-08-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Oke, wel leuk om alvast te weten. Bij mijn merrie zag je vrij weinig op de 3 maanden scan i.v.m. veel vruchtwater dus zou je het denk ik niet gezien hebben als ze er de apparatuur voor zou hebben.
Magic_Ice
Geplaatst: 19-08-10 17:03
Maverick, mooie merrie wel! ik ben benieuwd of het Frits is gelukt.
Hier ook een wat oudere merrie die dit jaar voor haar laatste veulen gaat, volgend jaar wordt ze 18 en heeft ze dan hopelijk haar laatste veulen aan voet. De andere merrie is nu 13 en heeft op haar 11e haar 1e veulen gehad, komend veulen wordt haar laatste. En merrie nummer 3 is nu 7 en krijgt haar eerste veulen. Hopelijk gaat alles goed!
xWhitneyx
Geplaatst: 19-08-10 17:18
Charaz schreef:
Op de scan kunnen ze dat soms zien, moeten ze wel goeie apparatuur voor hebben.
dit werd mij ook verteld bij whitney dat t een hengstje werd maare Jill ( 2008 veulen ) is tog echt een merrietje
@Magic_Ice dank je. We hebben wel besloten dat als ze drachtig is we het veulen gewoon laten zitten.
essiesilly
Geplaatst: 19-08-10 19:29
hoiii
nou ik ben ook helemaal klaar voor het veulen van volgend jaar! nu helemaal want kreeg net een mail van oldenburg dat mijn merrie highlight Elite stute is!!! (is hetzelfde als hier pref/prest) ze was al staatspremie en rontgen goedgekeurd, nu is ze dus het aller aller hoogst haalbare in duitsland zoooo blij!!!
Ik laat waarschijnlijk op 3 maand nog even scannen ook, neem ik een dagje vrijaf en wil ik erbij zijn, toch even kijken of het te zien is of er een hengstveulentje komt of niet .
Als het fokken leuk is en financieel haalbaar denk ik dat ik mijn merrie weer door Roven zou laten dekken en ik wil eigenlijk ook wel een keer een veulen van Quality Time, hoewel ik niet weet of Cantus bij beide te dicht bij elkaar zit. Van beide paarden is hij de opa.
DA is volgende week op vakantie, dus mijn merrie wordt morgen gescand op 16 weken voor de verzekering, hij moest toch komen om te enten. Nu nog even snel formulier printen, anders kan hij weer terug komen.
Lees net dat stal roelofs fokker van het jaar is.... dus ga nu heel hard duimen dat t veulentje gezond ter wereld komt.... ben stiekem wel trots op hun. heb daar stage gelopen en ken alle mensen die daar werken dus persoonlijk... echt keileuk....