anders moet je de dieren arts bellen, die geeft je merrie dan een spuitje zodat de baarmoeder wat beter zijn best doet met samentrekken..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sammie schreef:vrijalover schreef:
Maar ik voel het veulen eigenlijk alleen onder de buik trappen, terwijl ze daar volgens het plaatje helemaal niet kunnen komen met de benen!? Of zijn ze gewoon super lenig?
Die benen kunnen ze toch nog strekken, en een beetje naar links of naar rechts draaien met het lichaam?
want ik voel het bobbelen ook daar waar volgens de prent geen benen kunnen zijn
(arme man
) heeft hij geen problemen mee. Tegen de tijd dat hij hier is (is toch een 15min rijden enzo) is het veulen meestal al bezig met eerste pogingen tot rechtstaan. Dan hebben ik en mn ma de navelstomp al ontsmet, maar kijkt hij nog eens na en geeft hij veulenprikje. We blijven dan wat babbelen en koffie drinken en toekijken hoe het veulen gaat drinken. Zo is het meteen ook onder veterinair toezicht dat de kleine zijn darmpek verliest en dat de nageboorte afkomt en wordt nagekeken of die compleet is. 

dat vond ik erg jammer, want was mooi intact gebleven tot dan en hd ik graag op sterk water gezet voor school (word lerares bio)

(fohlenbrot, rossbrunst, füllenmilch,...)
maar een betere heb ik niet op pc. Het veulen op de foto is trouwens ook pas geboren, Holly 
wat een kort halsje zeg
ik zal er op letten bij hollyday, want dat wil ik wel eens zien

gefeliciteerd zeg
) merrie nog even moeten rechttrekken omdat ze tegen de muur aanlag en 10 minuten lag daar een klein hoopje veulen
Was zo'n mooi moment
) 
) 
maar ik had het dan toch goed
jaja...
haha