[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:40

Voor iedereen een goed en gezond nieuw jaar toegewenst met gezonde veulentjes en merries :D .

Mijn merrie liep gisteren met haar buik tegen de staldeur en vanochtend liep ze tegen het deurkozijn bij het naar buiten gaan := zou ze zelf niet merken hoe breed ze is?

Ook wil ze niet graag dat je aan haar buik zit. Ze laat het toe, maar je krijgt wel een boze blik dus ik doe het maar niet te veel.

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:45

Voor iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

Ik lees regelmatig even mee hier. Onze merrie zit nu op 8 maanden dracht van haar eerste veulen. Ze vindt het nog steeds oneerlijk dat ze niet meer mee gaat om te trainen :') ben zo onwijs benieuwd naar haar veulen :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:02

Allemaal de beste wensen voor 2024.
Ik lees veel mee, maar heb nog weinig gereageerd. Daar had ik de tijd niet helemaal voor.
Annelies de spannende tijden komen eraan. Ik duim mee op 100% gezonde en levende score voor jou en je merries.

Nieky beterschap. Hopelijk snel weer de oude.

Kabayo gefeliciteerd wat super leuk.

Hier zit maraya net rond de 180 dagen, dus we mogen nog wel even.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:20

Allemaal een fantastisch 2024 gewenst, op naar veel gezonde en knappe veulentjes!

Trainingspaard nog 82 dagen tot veilig.
Carlijn nog 102 dagen tot veilig.

Trainingspaard wordt nu toch ook wel boller, laatst vond ik het nauwelijks te zien. Als ik het naast een foto van de zomer leg, is het toch wel duidelijk! :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:30

Voor iedereen de beste wensen voor 2024 en hopelijk allemaal gezonde babys en hun mama's!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:47

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:51

Iedereen de beste wensen voor 2024!!
Volgens mij gaan er heel veel veulens achter elkaar komen als ik zo de dagen zie.
Hier nog 87 dagen tot de uitgerekende datum en 72 dagen tot de veilige datum.
De tijd is voorbij gevlogen.. in het begin denk je oh lang 11 maanden maar nog effe en het is al zo ver

Ik kijk uit naar de eerste veulens hier!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:02

Iedereen een fijn 2024 toegewenst. Dat we samen mogen uitkijken naar gezonde lieve veulentjes!

Voor mij is nieuwjaar altijd de grens om echt uit te kunnen kijken naar het voorjaar en veulentjes. Weg met de winter, nog even doorbijten!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:52

Een mooi 2024 gewenst! Op naar vele mooie veulentjes <3

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:56

Iedereen de allerbeste veulens naar wens en natuurlijk veel gezondheid voor iedereen.

Hier nog 91 dagen tot veilig.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:33

Ik vind het zo gaaf om te zien dat er al bij zoveel merries gestart kan worden met aftellen, spannend!!

Rosa zit vandaag op 209 dagen. Ik hoop dat ik binnenkort de bewegingen van het veulen kan gaan voelen/zien. Tot nu toe nog weinig mogen ervaren. Maar ik heb geduld :))

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:56

Annash schreef:
Allemaal een fantastisch 2024 gewenst, op naar veel gezonde en knappe veulentjes!

Trainingspaard nog 82 dagen tot veilig.
Carlijn nog 102 dagen tot veilig.

Trainingspaard wordt nu toch ook wel boller, laatst vond ik het nauwelijks te zien. Als ik het naast een foto van de zomer leg, is het toch wel duidelijk! :D

Ik ben ook wel benieuwd wat voor moois er uit jouw Carlijn komt straks (ik heb even teruggekeken).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:57

Gelukkig 2024 gewenst !
Kabayo ook gefeliciteerd :D

Op naar mooie veulens

AM_HorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:22

Gelukkig Nieuwjaar, op naar een mooi seizoen met gezonde veulentjes en merries.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 01-01-24 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:23

Phileine83 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat voor moois er uit jouw Carlijn komt straks (ik heb even teruggekeken).

Kunnen we samen op het bankje met de popcorn. :')

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 00:40

Annash schreef:
Phileine83 schreef:

Kunnen we samen op het bankje met de popcorn. :')

Ja precies ;)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 00:52

Iedereen nog de beste wensen voor 2024. Dat het maar een jaar mag worden met veel gezonde veulens en voorspoedige bevallingen :D

Kiko Je merrie begint een duidelijk, mooi buikje te krijgen.

Phileine83 Met zo een buik is verstoppen idd niet meer mogelijk :+

Belle_boef heerlijk dat ze zo aandacht komt vragen en wilt kriebelen <3

Cynthia82 geweldige foto :')

Muronia idd laat het voorjaar maar beginnen. Niet alleen voor de veulens maar ook voor droger weer. Het is gewoon triestig hoe nat het is -O-

Dais Dat doen de tinkers hier bijna standaard tegen de deurposten lopen :') . Beetje lomp soms haha. En idd de drachtige merries ook gewoon met die dikke buik, lopen wel vaker ergens tegenop.

Annash Kijk eens aan begint je trainings paard eindelijk wat te tonen :D

Lonniejj Het kan helpen om je merrie even wat te eten te geven en dan te voelen onderaan de buik, voor de uier, of je beweging voelt. 9 kansen op 10 werkt die truc hier bij onze merries. Eten = druk veulen.

Vandaag is onze laatste merrie voor 2024 ook 170 dagen drachtig. Dus alles zit nu over de helft :D . Dit is tevens de nieuwste merrie die recent uit Ierland is geimporteerd. Heel lief dier tot nu toe.
Afbeelding

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - Queen - 316 dagen
Knolselder - Lexie - 313 dagen
Knolselder - Desi - 311 dagen

AM_HorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 01:35

Nieky. Wat fijn nu alles over de helft *\o/* fijn dat haar karakter zo goed is. Is er bekend van welke hengst ze drachtig is?

Knolselder. Maken de merries nog geen haast?

Het begint nu toch echt wel op te schieten! Al best wel een aantal aan het aftellen

Annash. Toch fijn als ze wat boller gaan tonen. Maakt je soms onzeker of ze nog drachtig zijn. Dat hsd ik in ieder geval wel met één merrie afgelopen jaar. Daar zag je bijna niks aan. De dag van de bevalling was haar buik iets gezakt en kon je eigenlijk pas zien dat ze drachtig was :') veulen was helemaal niet klein. Heel bijzonder, als je soms merries ziet die echt mega zwaar zijn en er maar een mini veulen uitkomt.

Stalhd. Ik kan ook niet altijd reageren. In ieder geval over de helft :j

Dais. Oeps, ze is haar breedte nog niet helemaal gewend zo te lezen := er zijn genoeg merries die het niet fijn vinden.

Muronia ook al echt aftellen *\o/*

Het weer -O- vandaag geven ze hier 30mm regen af. Ik ben het zo zat, alles is zo nat. Enorm veel paarden met mok. Smeer heel wat af, denk ik er aardig vanaf te zijn. Komt het binnen no time terug, wat een ellende. Nog nooit gehad bij mijn paarden, en nu...

Cynthia. Geweldig <3

Kiko zo sneu altijd. Wild Thing was toch ook wel gestrest.

Phileine. Geweldige foto _O-

Wild Thing was de laatste week wat afwezig soms wat bozig. Normaal eet ze altijd nonstop, nu juist niet. Ik heb de indruk dat ze het best zwaar heeft met die drukteschopper in haar buik. Ik ben blij dat we het vuurwerk en carbidschieten hebben overleed. Wat was ik bang dat ze zou verwerpen. Ze schrok steeds flink van de knallen.

Wild Thing is ondertussen 270 dagen drachtig *\o/* nog 50 tot veilig
Nigrante 173 dagen, dat duurt nog even :')
Ik had de indruk dat Nigrante toch wat verbeterde met longeren. Donderdag komt de dierenarts voor controle, ik ben benieuwd

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:28

Eens wat tijd voor een bijleespost :)
eerst en vooral Gelukkig Nieuwjaar! Hopelijk een jaar met gezonde veulens en vlotte bevallingen.

AM_Horses: Niet leuk als ze zo verschieten van de knallen. Ik hoop voor jou dat ze het nog lang bij haar houd dat ze lekker mama kan spelen. Wel fijn dat je het veel ziet bewegen. Ik zou ook echt meer op mijn gemak zijn.

nieky1993: wat fijn dat nu iedereen over de helft is. wat een knappe merrie. Al blij dat mijn merrie niet de enige is. Ik wil je ook nog eens sterkte wensen met verlies van roosje.

lonniejj: O ik hoop voor jou dat je de baby snel eens voelt.

Knolselder: Voor jou begint het echt te naderen. Hoe stellen de merries het

Muronia: Echt die regen het is helemaal overdreven. Ik hoop dat het in maart echt wel heel de maand droog is. Want ik weet niet hoe ik het ga doen in april ivm buiten zetten met veulen in een veel te modderige paddock.

Cynthia82: Zalig die foto

kiko: Dat is echt wel vervelend als ze niet op hun gemak zijn.

Phileine83: hahaha die foto. Ze denkt zeker 'je kunt me niet zien.' Maar jeetje die buik!!! En welkom trouwens hele knappe merrie

Kabayo: Geleliciteerd. Ik had het al gezien op je insta :) zo leuk!

Hier valt er niet zoveel te vertellen. Mira haar uier is heel stilletjes aan het veranderen. Word dagelijk uitgehaald of dit nu is om te stappen, longeren of rijden. De kleine is heel levendig en zie en voel ik echt heel regelmatig. Nog 106 dagen tot uitgerekend datum. Hier gaan we in februari nog 2 weken naar America dat word toch wel even spannend om haar achter te laten maar ze is in goeie handen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:44

Voorlopig nog alles rustig. Morgen ga ik ze verhuizen. Dan zal ik nog eens foto’s proberen maken. Van mij mag er gerust komende 3,5 week wat gebeuren.
Ik heb dan examens en dat wil zeggen veel thuis en weinig op de campus. Volgende week de eerste 3 dagen nog les. Mar dat halen ze nog wel denk ik.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:26

Am_horse Er is bekend idd van welke hengst ze drachtig is. Wij kopen altijd van dezelfde man in Ierland. En deze merrie had hij 2j geleden gekocht om zelf mee te Fokken. Ik zei toen al, als je d'r ooit verkoopt dan laat mij wat weten. Vorig jaar heeft ze Morgan gekregen ( die we dus samen met haar gekocht hebben). En toen ging hij ze terug laten dekken met een zilverdapple tinker hengst. In het najaar kreeg ik ineens bericht dat hij ze toch ging wegdoen. Dus eindelijk de kans gekregen om haar te kopen :D .

Klote zeg dat ze zo schrikken van vuurwerk enz. Gelukkig is alles achter de rug zonder ongelukken. Kan mij ook best voorstellen dat ze idd last heeft met zo een drukte maker := ben ook heel benieuwd wat we veearts zegt van Nigrante

Ansodm Ooh naar Amerika dat is wel super tof. Maar idd kan mij voorstellen dat het spannend is haar achter te laten.

Knolselder ik ben heel benieuwd of een vorderingen zijn kwa uier.

Nog even het lijstje ( gisteren vergeten door drukte).

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - Queen - 318 dagen
Knolselder - Lexie - 315 dagen
Knolselder - Desi - 313 dagen

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:29

AnsoDM dat zou ik ook hebben. Hopelijk blijft het veulen gewoon zitten.
Ik zit ook met het opgeven van shows met mijn hond. Heb voor 2 maart eentje staan en zou half maart graag naar België nog willen maar twijfel enorm want dat is 2 weken voor de uitgerekende datum. Theoretisch zou het kunnen want dat is de veilige datum. Voor april plan ik niks en hopelijk kan ik vanaf mei dan weer op pad. Het is meestal maar 1x in de maand maar je bent zo een halve dag weg. Zul je net zien dat het veulen komt en ik zit dan niet om de hoek.

Nieky1993 wat een gave kleur heeft die hengst die het is. Hopelijk geeft ie het door. Zo mooi
Wij hebben hier ook een hele knappe tinker op stal. Die komt uit Wales dacht ik. Hij heet Sir Chocolate Charley.

Knolselder hoe is de verhuizing gegaan? Hopelijk niet al teveel stress voor ze geweest?

Liggen die van jullie ook al vaker? Ik zie Naku nu meerdere keren per dag liggen En vaker kleinere plasjes doen
We zitten vandaag op 250 dagen. Is het al voorjaar

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:31

Ik heb er nog geen 1 op 200 dagen :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:54

Haha, jij moet nog even! Maar dan kun je hier eerst genieten van alle andere veulentjes. :P

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:37

veulentjes met dit weer heb je denk ik ook liever niet. Ik ben tenminste blij dat ze hier nog even te gaan hebben. Ze kunnen wel eventueel zelf in en uit de stal lopen maar de wei is zo abnormaal nat nu!