Hier een dun schrikdraadje wat ook snel breekt.
29 juni... 3 juli... nu klinkt mijn 6 juli echt nog verweg haha....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia82 schreef:Gefeliciteerd kaplaars!
Welkom Pikeur!
Spannend morgen, AM!!
Janine, met bijna 3 ha zou ik het gewoon doen. Als Gijs 2 maanden is en er komen nieuwe paarden bij, zal zijn moeder hem in het begin ook beschermen.
absque_dubio schreef:Zo, na 2 gezonde baby's kunnen wij ons ook eindelijk melden.
De eerste merrie staat nu bij de hengst om geïnsemineerd te worden. De tweede twijfel ik nog over of en wanneer ik dek (en ook nog geen hengst gekozen..). Veulen is vandaag een week oud, dus ze zal een deze dagen de veulenhengstigheid krijgen. Ik zou dan het liefst die overslaan, hengstig spuiten, en dan willen beginnen. Iemand advies over wanneer ik het beste hengstig kan spuiten (of eerst scannen)?
LaDonna75 schreef:absque_dubio schreef:Zo, na 2 gezonde baby's kunnen wij ons ook eindelijk melden.
De eerste merrie staat nu bij de hengst om geïnsemineerd te worden. De tweede twijfel ik nog over of en wanneer ik dek (en ook nog geen hengst gekozen..). Veulen is vandaag een week oud, dus ze zal een deze dagen de veulenhengstigheid krijgen. Ik zou dan het liefst die overslaan, hengstig spuiten, en dan willen beginnen. Iemand advies over wanneer ik het beste hengstig kan spuiten (of eerst scannen)?
Áls je haar wilt laten dekken, kun je ook 21 dagen na de veulenhengstigheid (dus: ongeveer 31 dagen na de geboorte van het veulen) gaan scannen voor een ei, vaak zijn ze dan bijna hengstig. Dit was het advies van de hengstenhouder en hier pakte dat goed uit.