[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharmFaith

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:24

Nare wond mer... hopelijk geneest het goed :*

Hier een dun schrikdraadje wat ook snel breekt.

29 juni... 3 juli... nu klinkt mijn 6 juli echt nog verweg haha.... :Z

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:25

Renske_W schreef:
Janinevv schreef:
Is het al 3 juli :=
Ik hoop zo dat ze dragend is.

Even geduld hoor, eerst nog 29 juni. :))

Hier ook Renske duurd al lang genoeg :):)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:39

Ik denk dat Ariel nog wel goed zit.
Dus daar zien we de 29ste hopelijk een kloppend hartje.

Olivia vind ik maar wat spannend!
Hoop zo dat het in 1x pakt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:58

Wij gaan as vrijdag scannen met de shire :D
De 3 dames die in de wei bij de hengst staan zijn sneaky want ik heb er nog geen 1 echt hengstig gezien of gedekt zien worden.
Maar wel vieze achterbenen dus er gebeurd toch echt wel wat :))
De shire moeten we toch al in de vrachtwagen meenemen dus ik mik er gelijk 1 van de dames bij. En dan volgende week de andere 2. En dan zien we wel wat drachtig is en wat niet en waar in de cyclus die zitten om eventueel hengstig te spuiten.

Afbeelding

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:00

ze willen het graag ongestoord doen B-) zonder pottenkijkers haha

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:12

Gefeliciteerd Salatiga en kaplaars!

Die is serieus gehavend Mer!
Mijn allereerste merrie heeft op ongeveer dezelfde plaats zo'n wond gehad boven het voorbeen door een aanrijding met een brommer. Stuur zat er toen in. Kon een volle vuist in die wond doen en ze had een slagaderlijke bloeding. Er is toen zo'n enorme druk op de wond gekomen dat daardoor alle hechtingen eruit geklapt zijn. Duurde ongeveer 3 maanden voordat het helemaal dicht zat, maar is fantastisch mooi genezen. Was achteraf geen litteken van terug te vinden.
Was ook een jonge merrie van 4 jaar. Dit is dus een berichtje dat bedoeld is om je hoop te geven, ook al klapt de wond misschien nog open, ook dan kan het nog helemaal goed komen!
Maar met een beetje mazzel houden de hechtingen en dan gaat de genezing natuurlijk vele malen sneller. Ik duim voor het laatste.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:21

Salatiga. Gefeliciteerd *\o/* de merrie van mijn kennis ook terug drachtig van Fizz

Kaplaars ook gefeliciteerd

Cp. Wat een prachtig gezicht zo. Ik ben erg benieuwd of hij stiekem zijn klusje heeft geklaard :j

Janine. Als de wei groot genoeg is. Zou ik het wel aandurven. Moeders blijft in begin altijd wel beschermend, wordt vanzelf minder

Pikeur. Welkom, mooie combi

Mer. Gefeliciteerd met de verkoop.
Dat is een nare wond, hopelijk geneest het mooi

Afrastering blijft altijd een dingetje. Sloten vind ik eng zeker met veulens. Lint of draad is ook niet alles.

Heel veel merries die gescand moeten worden binnenkort. Ik zal duimen!

Woensdag wordt Wild Thing gescand op hartslag
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 22-06-20 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:29

.
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 26-12-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:31

.
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 26-12-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 05:20

Am horse bedankt voor je reactie.
De weide is groot genoeg om weg te gaan van de Fries (bijna 3 hectare)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:39

Gefeliciteerd kaplaars!

Welkom Pikeur!

Spannend morgen, AM!!

Janine, met bijna 3 ha zou ik het gewoon doen. Als Gijs 2 maanden is en er komen nieuwe paarden bij, zal zijn moeder hem in het begin ook beschermen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:00

Cynthia82 schreef:
Gefeliciteerd kaplaars!

Welkom Pikeur!

Spannend morgen, AM!!

Janine, met bijna 3 ha zou ik het gewoon doen. Als Gijs 2 maanden is en er komen nieuwe paarden bij, zal zijn moeder hem in het begin ook beschermen.

Ah okee. We weten alleen niet wat we met de water kant willen. Tussen stuk is wel afgezet tussen twee weiden in maar aan het kanaal niet. Die is erg groot en nooit veulen of paard in gehad alleen die kleine sloten tussen in zijn “gevaarlijk”.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:12

Nou merrie 3 maakt steeds eitjes maar geen hengstigheid,nu over 2 dagen weer scannen.

De andere 2 merries gescand en mooie kloppende hartjes :D

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:07

Vanochtend weer met April wezen scan en en ze was drachtig *\o/* alleen helaas wel 2 vruchtjes aan elkaar. Dus gelongeerd en gestapt, ze waren iets losser van elkaar maar niet veel. Dus 1 gecrushed en nu donderdag weer komen om te kijken of de ene is blijven zitten. Nu hopen op goed nieuws. :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:31

Gefeliciteerd met de eerste 2 dan Mirjam!

Blijft het toch nog even spannend voor April. Vooral als ze zo dicht bij elkaar liggen met crushen.

Gisteren stond ineens de trailerband slap, grote schroef erin. Blij dat ik dat toen zag en niet vandaag. Net de gerepareerde band weer opgehaald. Kunnen we weer op pad vanavond.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:32

Spannend smeetje!
Oef gelukkig op tijd geziem busy!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:58

Gefeliciteerd Salatiga en Smeetje (ik wist het lekker al)
Mirjam ook gefeliciteerd.

Mijn Jazzy ook een keer met achterbeen in het draad gehad. Ik had altijd lint, maar dat knapte altijd zo snel als er maar iets gebeurde. Dus toen rond koord genomen. Nou dat heb ik geweten, heleboel paaltjes uit de grond, Jazzy met een enorme wond op voorkant van de sprong (keek ook zo naar de pees, maar gelukkig intact), maar koord nog helemaal heel. Dan heb ik liever dat er wat knapt.
Nu allemaal hout om de wei en geen vreemde paarden meer ernaast. Met het been is het helemaal goedgekomen, als ze heel dun in het haar is kun je iets een litteken zien.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:53

Zo, na 2 gezonde baby's kunnen wij ons ook eindelijk melden.
De eerste merrie staat nu bij de hengst om geïnsemineerd te worden. De tweede twijfel ik nog over of en wanneer ik dek (en ook nog geen hengst gekozen..). Veulen is vandaag een week oud, dus ze zal een deze dagen de veulenhengstigheid krijgen. Ik zou dan het liefst die overslaan, hengstig spuiten, en dan willen beginnen. Iemand advies over wanneer ik het beste hengstig kan spuiten (of eerst scannen)?

Ik lees hier al een hoop drachtig. Wat fijn! *\o/*

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:26

Wat een verhalen allemaal over die draden. Heb zelf houten planken met aan de binnenkant draad tegen het knagen maar zit nu toch hard te twijfelen om het dikke draad te vervangen met dun draad. Sterkte met je paard Mer

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:45

absque_dubio schreef:
De eerste merrie staat nu bij de hengst om geïnsemineerd te worden. De tweede twijfel ik nog over of en wanneer ik dek (en ook nog geen hengst gekozen..). Veulen is vandaag een week oud, dus ze zal een deze dagen de veulenhengstigheid krijgen. Ik zou dan het liefst die overslaan, hengstig spuiten, en dan willen beginnen. Iemand advies over wanneer ik het beste hengstig kan spuiten (of eerst scannen)?

Áls je haar wilt laten dekken, kun je ook 21 dagen na de veulenhengstigheid (dus: ongeveer 31 dagen na de geboorte van het veulen) gaan scannen voor een ei, vaak zijn ze dan bijna hengstig. Dit was het advies van de hengstenhouder en hier pakte dat goed uit.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:53

Jammer... ik moet wachten tot maandag 6 juli. Ze vind anders te snel. Is maar weekend langer wachten en duimen dat geen hengstigheid spot.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:50

Balen Mer, maar ik heb een stuk ergere wonden gezien die ook allemaal prachtig genezen wel.
Wij doen wel altijd alles op de tafel zodat je netjes de boel kan hechten en goed kan spoelen scheelt zoooo veel.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:36

Leuk, scan voor kloppend hartje Balou. En een beetje spannend natuurlijk

Welkom Pikeur. Mooie merrie heb je :D

Achgos Mer, wat sneu. Dan schrik je je ook dood joh

Duurt lang he Janine... :O En nog meer spannende data. 29 juni, 3 juli, 6 juli lees ik. Nog merries die deze week gescand worden?

Spannend CP!!

Ook hartslag scan voor Wild thing lees ik, altijd spannend maar mooi om te zien

Gefeliciteerd en nog even spannend dus Smeetje & Setteli

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:19

Haha nog even geduld dames!

Renske ik hoop het ook voor je! Altijd fijn natuurlijk.

Cp handig zo! Met een even aantal :=

Busymissy jeetje wat een horrorverhaal

Am succes morgen!!

Mirjam Gefeliciteerd!!

Smeetje hopen dat het er nog zit :j

Hier weinig gaande, doen jullie een oktoberscan/gustverklaring?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:24

LaDonna75 schreef:
absque_dubio schreef:

Áls je haar wilt laten dekken, kun je ook 21 dagen na de veulenhengstigheid (dus: ongeveer 31 dagen na de geboorte van het veulen) gaan scannen voor een ei, vaak zijn ze dan bijna hengstig. Dit was het advies van de hengstenhouder en hier pakte dat goed uit.

Ik zou het eerder doen. Fi is ook op dag 29 na de geboorte van Shiloh al geïnsemineerd. Als ik had gewacht met scannen tot dag 31 (wat mij ook geadviseerd werd door de veearts hoor) was ik al te laat geweest.
Voor de veiligheid zou ik rond dag 24 voor het eerst scannen.

Floripori, die scan moet ik in principe ook doen voor de gustverklaring. Maar ik twijfel nog.