[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manuela_j

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:29

Nou wij waren dus blij dat ze bij de tweede ronde drachtig was. Mooi rond vruchtje. Dat was 31 mei. Vandaag nog een scan gedaan. Hoopte toch een mooi hartje te zien. Helaas niks meer daar. Wat heb ik zitten balen. Mijn man moet morgenvroeg om 5 opstaan om met zijn werk te vertrekken en zou zondag avond weer thuis komen. Nu zat wel de hengstigheid eraan te komen. Twee mooie vruchtjes. Maandag brengen zou eens te laat kunnen zijn. Dus mijn man heeft dan toch maar met de hengstenhouder gebeld en hebben we haar toch nog gebracht. Pff nu duimen dat het wel lukt en mooi blijft zitten tot 342 dagen.

Ik las al dat er meerdere in het zelfde schuitje zaten. Ik duim voor jullie ook mee. Zo niet leuk dit.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:36

Ik moest de 100€ per sprong naast het dekgeld van 1000€ betalen hoor...
nu ook 1x sprong betalen naast dekgeld maar hoefde ik boor de cyclus maar 1 maal te betalen dus vond ik heel netjes!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:00

Dusty groeit echt hard nu precies een maand oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry was voor 2019 topic bedoelt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:44

Balen manuela hopelijk nu meer geluk

Ja die kosten lopen erg op. Maar ja das paarden houden in algemeen ook natuurlijk.
Onlangs de drachtige merrie in kliniek gehad met koliek voor paar dagen. Was ook direct een rekening van 800 euro.

En dan zie je soms veulens die verkocht worden voor appel en een ei. Heel jammer.
Het gaat blijkbaar niet zo goed in de quarters, van overal hoor ik dat ze hun veulens niet verkocht krijgen. Je moet echt al iets speciaal gaan fokken zo te zien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:16

In de "gewone" sportpaarden gaat 't ook wisselend. Ik koop ze het liefst ook zo goedkoop mogelijk en verkoop ze het liefst zo duur _O-
Nee alleen de brave paarden gaan lekker, die al iets kennen, braaf zijn, het liefst met knopjes die je in kunt drukken. En het liefst voor niks! Maar je vangt je geld er uiteindelijk nog wel voor.
Jong spul loopt niet zo.. Heb zelf een fokmerrie te koop gehad, veel vraag naar die haar voor niks wouden. En beginners. Die een goedkoop paard zoeken om te rijden, maar 't is een fokmerrie.
Weet je wel..

Ik heb haar dus overigens gehouden en ik hoop dat zij nog wel drachtig is. Wil der eigenlijk voor de zekerheid laten controleren :=
Word er beetje bang van

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:31

Met de buitenlandse hengsten betaal je ook vaak 100 per inseminatie extra, voor de export papieren..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:38

Tja de rekening...
Eerste was €109 voor 1 keer scannen, 1 keer insemineren en Chorulon.

Wat ik nu nog verwacht 3x scannen 4x insemineren en Chorulon.
En dan nog de 18/30 dagen scan in juli

Gelukkig niet iedere keer complete voorrijkosten omdat ik de afspraak een paar keer kon delen met stamgenoten.

Ik betaal de rekening en probeer het daarna zo snel mogelijk te vergeten. Maar volgend jaar een veulen kopen was goedkoper geweest.
Sperma haal ik liefst zelf op, dan is het korter onderweg en scheelt veel geld voor de koerier. Ik betaal gelukkig 1 vast bedrag voor sperma en niet per sprong erg fijn met een merrie die lang hengstig is.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:25

ZonnetjeX, woensdag 10 juli moeten we scannen :) Gisteren was ze wel onrustig toen ze op stal kwam en ze wilde ook wat schuren met haar staart. Dat doet ze meestal als ze hengstig is... Nu was het wel dat ze het 1x probeerde en niet echt moeite deed om te schuren hoor, maar nu is mijn voorzichtige hoop wel beschadigd :\ :') Ik hoop maar dat het niks voorstelde..

Manuela, wat balen.. Hopelijk lukt het nog!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:43

Vulina. Mooie combinatie's. Ik zit ook aan Ladignac te denken voor volgend jaar, voor mijn Jazz. Al blijft Fürst Romancier ook wel boven aan mijn lijstje. MaarJa die Duitse voorwaarden...

Ik heb heer al wel rekening gehad van holstud. Alleen de kosten en verzending. Ik neem aan dat ik na dekseizoen de rest krijg.

Dierenarts rekeningen lopen hier ook behoorlijk op...

Maar 100 per sprong vind ik echt wel heel veel :oo dan kan je beter 250 of 300 kosten hebben.

Duimen draaien voor de merries die nog gescand moeten!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:58

Ik heb de afgelopen week het topic een beetje links laten liggen. Zaterdagavond werd ik namelijk gebeld dat de hengst verkocht is en dat vers niet meer beschikbaar zou zijn. Heel netjes van de hengstenhouder dat ik het wist voor het op Facebook verscheen, maar ik kneep m wel behoorlijk. Ik had gewoon niet kunnen hopen op een dracht in een keer op de veulenhengstigheid maar we verwachten medio mei 2020 als het goed gaat wel een His Royal Badness veulentje *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Een aantal mag ik feliciteren zag ik! Super!
En nog een aantal waar het niet bij vlot. Echt balen, hopelijk volgende ronde alsnog geluk :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:53

Balen Manuela, hier net weer geïnsemineerd na eenzelfde voorval. Niet leuk!

De kosten kunnen inderdaad flink oplopen als het niet in 1 keer lukt. Een hobby mag geld kosten, maar het lukt me meestal toch wel om quite te spelen en zelfs wat over te houden voor de nieuwe ronde anders zou ik het ook niet blijven doen. Het moet zich minimaal een beetje zelf kunnen blijven bedruipen allemaal. En dan blijven hopen dat er een keer die veiling topper geboren wordt :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:10

Gefeliciteerd Jeannaa!! Wat fijn dat ze al drachtig is! Wat jammer dat de hengst verkocht is, enig idee waar hij heen is?
Hele gave combi dit! <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:13

Jeannaaa *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:27

Jeanna gefeliciteerd! Super dat het in één keer gelukt is!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:33

Gefeliciteerd Jeanna! *\o/*

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:38

LauraEH Spannend, wij mogen maandag (op 19 dagen). Even dit weekend door zien te komen haha. Ik heb hetzelfde. Eigenlijk heb ik er niet zoveel vertrouwen in (en doe ik denk ik ook om mezelf voor teleurstelling te beschermen), maar soms geeft mijn merrie toch bepaalde tekenen waar ik een beetje hoop door krijg.

Jeanna Gefeliciteerd! *\o/*

En volgens mij was er nog iemand die zich meldde met een drachtige merrie, jij ook gefeliciteerd en welkom :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:51

Fokken mag geld kosten als de veulens bij de verkoop het maar weer terug betalen. En dat lukt prima. Dus dan is het niet erg.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:09

Bedankt allemaal! Ik ben super blij met deze dracht *\o/* dat ze ineens drachtig is vind ik ook echt een gift :) nooit verwacht (alhoewel ik weet dat ze dat kan...) wist ook niet goed wat te doen als ze niet drachtig was. Diepvries, andere hengst of gewoon stoppen dit jaar. Erg veel gehad al aan mensen die ik via bokt heb leren kennen :))

Salatiga: hij is binnen Nederland verkocht.

Qua kosten heb ik dit jaar maar 2 keer gescand en 1x geïnsemineerd aan huis. Vorig jaar echter 3 rondes met rare cyclus, niet pakken, hengstig spuiten etc. Met een ponyveulen kom je dan niet of nauwelijks uit de kosten.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:05

Morgen komt mijn DA Raven scannen om te zien wanneer we om zaad moeten rijden. Deze keer proberen we thuis. Het wordt weer stilaan spannend :):)

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:24

Jumpyhorse: ooo nee, daar zit je nu echt niet op te wachten. Wat een schrik! Gelukkig maar dat ze zo rustig bleef staan zeg! Hoe gaat het nu met haar?
Vulina: gefelicteerd!
Kabayo: pfffffffff ja fijn he zulke rekeningen, had er hier ook zo een hoor 

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:04

marije1502 schreef:
Jumpyhorse: ooo nee, daar zit je nu echt niet op te wachten. Wat een schrik! Gelukkig maar dat ze zo rustig bleef staan zeg! Hoe gaat het nu met haar?
Vulina: gefelicteerd!
Kabayo: pfffffffff ja fijn he zulke rekeningen, had er hier ook zo een hoor 

Wel goed! Niks aan het been overgehouden, snee geneest goed, geen zwelling en is al een mooie korst. Volgende week hebben we kamp dus hoop dat t dan nog wat beter is maar ziet er goed uit iig

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 01:36

Fijn Jeanna! Wat een gave hengst en wat een fantastische naam!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:24

Gefeliciteerd Jeannnee :))

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:07

manuela_j schreef:
Nou wij waren dus blij dat ze bij de tweede ronde drachtig was. Mooi rond vruchtje. Dat was 31 mei. Vandaag nog een scan gedaan. Hoopte toch een mooi hartje te zien. Helaas niks meer daar. Wat heb ik zitten balen. Mijn man moet morgenvroeg om 5 opstaan om met zijn werk te vertrekken en zou zondag avond weer thuis komen. Nu zat wel de hengstigheid eraan te komen. Twee mooie vruchtjes. Maandag brengen zou eens te laat kunnen zijn. Dus mijn man heeft dan toch maar met de hengstenhouder gebeld en hebben we haar toch nog gebracht. Pff nu duimen dat het wel lukt en mooi blijft zitten tot 342 dagen.

Ik las al dat er meerdere in het zelfde schuitje zaten. Ik duim voor jullie ook mee. Zo niet leuk dit.

Staat ze in Lichtaart op het dekstation? Dan heb ik haar gezien, net haar vader :)

Proficiat Jeanna!

Tussenstand Arany zn 2 drukke weken 12/14 drachtig, nog eentje te scannen :P

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:43

Ik meld we ook weer even, ben een tijdje afwezig geweest maar heb tussendoor wel alles gelezen :o

Gefeliciteerd voor degene met een drachtige merrie! En hopelijk lukt het nog bij degene die nog aan het proberen zijn of een nieuwe poging moeten doen. +:)+
Cioccolato balen van je merrie zeg!
En Jumpyhorse wat een stunt van je merrie, gelukkig liep het goed af.

Hier is Jaycee afgelopen week gescand met 40 dagen en hebben we een kloppend hartje mogen zien. <3
Ik heb in photoshop iets in elkaar geknutseld van het goede nieuws.

Afbeelding

En nu hopen dat het blijft zitten!

Het dekken van Roxy is helaas allemaal een beetje raar gelopen, beetje pech allemaal met timing. En ook qua financiën moest ik keuzes maken en heb ik besloten om het er maar bij te laten.