[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:13

Murosch schreef:
Pradadaan ook jij gefeliciteerd! Hopelijk lukt het wegknijpen van het ene vruchtje goed. Had jouw andere merrie ook niet altijd een dubbele eisprong?

Klopt haar moeder had ook altijd een tweeling. Dus ik sta er niet van te kijken dat Giv dat ook doet. Giv had zelfs 5 eitjes dit keer. Waarvan er gelukkig 'maar' 2 tegelijk zijn gesprongen.

Sjintoo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:33

Gaan ze hem nog testen op kleur Tinne?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:30

oooh nicole. Wat super. Gefeliciteerd.

Ik baal wel ontzettend, maar ik ben niet de enige met pech. En anders maar een andere keer. Misschien bedenk ik me nog en ga ik na de merriekeuring nog een poging wagen...Dan kan ik haar waarschijnlijk na de keuring direct door brengen....

Linda lays nog steeds niet hengstig?

Vraag me toch af of het weer zoveel invloed heeft op de merries. Zal het aan de hoeveelheid regen liggen dat ze niet willen pakken of de cyclus goed doorzetten?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:14

Vind het ook erg jammer stalhd.. Duimen dat ie snel pakt

Tinnie prachtig veulen!

Gefeliciteerd Nicole!

Mooie foto murosch :)

Heeel trots op zilver! Tweede premie met zeer goed commentaar :D net iets neerwaarts in de draf voor een eerste premie. Ze gedroeg zich voorbeeldig. Ben trots!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nieuw halster gekocht :D
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:20

Ahhh Tinniie cute!! Geen kleur testje?

Kabayo, gefeliciteerd met de premie.

Mathilda, nee gister nog niet hengstig, vanavond maar weer schouwen. En misschien dinsdag ofzo anders toch DA maar even laten kijken of er nog wel activiteit is (hoewel ze vorige keer nog gewoon keurig hengstig stond... maar je weet nooit).
Wat balen Gaya gust :( nog 1 pogjng las ik?
Zij werd toch eerst ook niet hengstig? Had je nu hengstig laten spuiten??

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:10

Gefeliciteerd Kabayo!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:29

Dat is waar Neonlight, ik snap je gedachtengang :D

Kabayo, gefeliciteerd! Ze loopt er lekker overheen hoor! Bedankt voor je uitleg, ik wist niet dat het bij Friezen "gewoon" was om ze al zo jong op ijzers te zetten.

Nicole, gefeliciteerd met je droomstekkie :D Er is niets zo fijn als je paarden aan huis! Mooi stukje grond ook :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:36

gefeliciteerd met je stekkie Nicole, zo fijn toch

oh wat een leuke kleurkansen komen er voorbij, fijn

gefeli met de keuring kabayo

veronia <3 knap met haar witte manen, ben nog steeds verbaasd dat flaxen dus verdoken kan zitten in een paard en dan ineens terug opduiken
leuke combi met je merrietje, hoop op een leopard voor je

milanlover wat een parcour zeg weeral met je merrie, duim voor je dat het toch nog mag lukken

hoe zit het met het wegknijpen van het tweede eitje pradadaan?

denk ook smokey cream dun tinniie, hij is niet gelig genoeg _/-\o_ als je me snapt

jeetje linda de nieuweling nog niet hengstig, misschien door verandering van omgeving is ze even stilgevallen

stalhd wat een gedoe toch

hier 15 augustus keuring, eerste keer, vind het best spannend, jammer dat het twee uur rijden is want anders had ik ze allemaal meegenomen maar ik hoop er nu drie in de trailer te krijgen, 2pony's (moeders met dochter) en een twenter.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:49

Nicole droomstekje? Dat had ik even gemist :o gefeliciteerd!!

Fotsy, spannend hoor!! Zo'n keuring blijft toch een hele onderneming, maar wel een héle toffe!!
Nee nieuweling is juist 2x hengstig geweest al op "nieuwe" stekje bij mij... had een keurige, duidelijke cyclus... maar net nu ik haar naar de hengst wil brengen....... ;(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:51

Nicole wat fijn zo'n huis met zoveel grond, heerlijk je paarden aan huis :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:55

Oh, wat gaaf Nicole, je paarden aan huis!
Kabayo, netjes hoor, een tweede premie!
Fotsy ook aan het voorbereiden voor de keuring, spannend!

Ik wil in mijn vakantie eind augustus alvaat wat opfokstallen gaan bekijken, iemand nog aanraders? Mag door het hele land, veel buiten vind ik belangrijk, ook in de winter.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:57

Gefeliciteerd Sjinto!!

Gefeliciteerd Elke!

En Prada toch ook nog drachtig, super!! Hopelijk blijft de ander netjes zitten :)

Hé balen Linda, wachten is al zo moeilijk..

Spannend Tinniie!

He, balen dat Gaya toch niet drachtig is, hoop enorm dat het volgende week wel lukt!

Milan_Lover, de eeneiige tweeling was op 8 maanden geboren. Omdat 1 veulen in de buik overleden was omdat er niet genoeg voeding was.
Echt al hele veulentjes, zonder haar nog en nog klein, maar verder al wel mooi.
Spannend zeg, hoop enorm dat Myrthe snel hengstig en daarna drachtig wordt :)

Oh, dat is gaaf Murosch, mooie kleur!
En een hele leuke combinatie met Suzie!

Wauw, dat is lekker Nicole, heerlijk die ruimte!

Gefeliciteerd Kabayo!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:58

Leuk al die kleurkansen! Bij Bin staat de kleur al vast, dus het is geen verrassing wat er uit komt. Vos x Cremello is altijd een palomino.

Hopelijk voor jou ook eindelijk wat geluk Milan-lover! Bin is ook aan de regumate geweest en is daarna hengstig gespoten. Ondanks dat er op de scan wel beweging te zien was, was ze pas na 7 dagen hengstig (en hoé!) Eerder liet ze ook niks zien. Ik duim voor je!

Wauw, wat gaaf Nicole! Een droom voor velen van ons! Gefeliciteerd!

Wat wordt ze mooi Murosch!

Gefeliciteerd met het resultaat Kabayo! En weer een ervaring rijker.

Wat vervelend Linda! Soms lijkt het wel alsof ze het er om doen. Hopelijk lukt het snel!

Leuk naar de keuring Fotsy! Het duurt nog even, maar succes alvast!

Slim om alvast opzoek te gaan Twinklebel! Als die van mij deze week nog steeds drachtig is met de scan ga ik ook opzoek. Ook naar een andere stalling, want ze mag niet op deze pensionstal bevallen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:09

Hoe geven jullie de regumate? Ik heb er 1 die ik het nu echt in de mond moet spuiten, die eet niks waar het door/op zit..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:09

Milan_lover. Duimen dat ze mooi hengstig word en dat het gelijk pakt.

Nicole. Wat gaaf zometeen je eigen paardjes aan huis. Gefeliciteerd.

Tinniie wat een prachtige kleur is dat veulen <3

Stal_HD je bent id niet de enige met pech. Dit is voor Wild Thing ook de laatste poging. Maar we geven de moed nog niet op ;)

Kabayo. Gefeliciteerd met 2e premie

Ik rijd Formidable nog maar een paar weekjes en vandaag had ik hem meegenomen naar een clinic. Wat een brave knapperd is het. Zo gaaf om zo'n paard onder je kont te hebben <3 kan niet wachten op het veulen volgend jaar met Esmeralda :o
Afbeelding
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:27

Vulina schreef:
Hoe geven jullie de regumate? Ik heb er 1 die ik het nu echt in de mond moet spuiten, die eet niks waar het door/op zit..

Wij zijn bij Myrthe begonnen om het inderdaad in de mond te spuiten, maar na dag 3 was dat drama, zo vond het zo vies en raar, ze moest er niets van hebben. Ik kreeg haar daarna zelfs niet meer uit de wei te pakken. Daarna lekker aantrekkelijk gemaakt met muesli, vitaminebrokjes lijnzaad en wat appelmoes. Toen vond ze het geen probleem en ging het zelfs op met alleen muesli.

Wil ze het ook niet als je het bijvoorbeeld in een appel spuit en zo geeft?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 06:53

Wow, wat een gave schimp AM!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:00

Lastig, zo'n kieskeurige eter! Misschien kun je het wat lekkerder voor haar maken en de regumate mengen is een slobbetje of wat appelmoes? Die van mij is een echte veelvraat, die kreeg het gewoon over haar brokken heen en de voerbak werd uitgelikt.

Mooi dier AM-horses! Wat gaaf dat je deze kans krijgt!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:10

Ik heb al van alles geprobeerd.. Ik ben zelf zwanger dus ik geef het sowieso liever niet zelf. Mijn vriend doet het dus nu. Merrie heeft (altijd al) de neiging tot steigeren. Worden lange weken zo ;) Hij heeft het haar nu in de mond en dan direct een hap brokken. Gewoonlijk doen we het gewoon op een stukje brood en klaar..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:30

Super leuk amhorses. Heb altijd gedacht dat formidable in jou bezit was. Ik vind dat je hem vriendelijk rijd. En het beeld vind ik beter dan met stang en trens bij de vorige ruiter. Dit is vele malen beter

Wist niet dat je zwanger was vulina. ,nog gefeliciteerd!

Spannend fotsy!!

Suffie geen probleem :) ze gaat volgende bekapbeurt weer blootvoets :D

Dankjewel iedereen! Ben echt zo trots als een pauw :D

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:37

Mooi resultaat op de keuring! Gefeliciteerd. Ik ga dat volgend jaar ook voor het eerst ondernemen met onze merrie. Heb jij dat uitbesteed Kabayo?
Wat onze kleurkansen betreft zijn we hier erg snel klaar....Zwart *D

Ik zag nog een vraag voorbij komen over opfok? Tooske gaat bevallen in Emst op de Lindehoeve en daarna laten we het veulen daar in de opfok. Ik woon in die regio dus ik kan makkelijk vaak naar ons veulen toe tijdens de opfok. Ook veel goede verhalen er over gehoord. Ik ben zelf nu 2x op verschillende tijden gaan kijken of het me beviel daar.
Maar ik ben ook benieuwd naar plekken en tips voor de opfok.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:42

Ziet er netjes uit AMH :)

Dank je Kabayo, alweer bijna 32 weken. Aftellen dus :j

Qua opfok en merrie/dracht begeleiding is het voor mij niet zo moeilijk :)
Laatst bijgewerkt door Vulina op 30-07-17 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:43

Ldenboer72 schreef:
Mooi resultaat op de keuring! Gefeliciteerd. Ik ga dat volgend jaar ook voor het eerst ondernemen met onze merrie. Heb jij dat uitbesteed Kabayo?

Ik zag nog een vraag voorbij komen over opfok? Tooske gaat bevallen in Emst op de Lindehoeve en daarna laten we het veulen daar in de opfok. Ik woon in die regio dus ik kan makkelijk vaak naar ons veulen toe tijdens de opfok. Ook veel goede verhalen er over gehoord. Ik ben zelf nu 2x op verschillende tijden gaan kijken of het me beviel daar.

Hoe bedoel je uitbesteed ? Ik heb zilver zelf klaar gemaakt en getoiletteerd. Ik werk zelf op een friezen trainingsstal dus appeltje eitje :) voorbrengen heb ik door mijn werknemer laten doen

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:22

Regumate is een heftig goedje, daar kun je als zwangere betere vandaan blijven inderdaad! Ik had ook even gemist dat je zwanger bent Vulina, de laatste loodjes komen al in zicht!

Opfok mag van mij door het hele land, al is het natuurlijk wel leuk als het enigszins in de buurt is (Noord-Holland)

Qua geboortebegeleiding zoek ik wel echt een stal in de buurt. Ik heb geen ervaring met veulengeboortes, maar als ik het helemaal uitbesteed dan leer ik er nog niks van.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:36

Kabayo schreef:
Ldenboer72 schreef:

Hoe bedoel je uitbesteed ? Ik heb zilver zelf klaar gemaakt en getoiletteerd. Ik werk zelf op een friezen trainingsstal dus appeltje eitje :) voorbrengen heb ik door mijn werknemer laten doen

Werkgever uiteraard :Y) foutjr