[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:04

K had ook wel een veulen verwacht :P , nou aankomende nacht dames! *\o/* of vandaag overdag mag natuurlijk ook :D.

Over 5 dagen is Bibi ook safe, vandaag 315 dagen dus :).

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:05

Tinniie, dat kan toch echt niet lang meer duren!

Hier heb ik Hans Klok in de stal staan.. Hele nacht onrustig geweest maar geen veulen en uier ziet er zo uit..
Afbeelding

Tja, officieel een fopmerrie.. :=
Nu maar weer de wei op..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:05

Echt niet leuk die merries van jullie!

Ik ben weer aan nieuwe baby's toe ;)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:12

Haha fijn he Wodan die fopmerries _O- .

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:16

Wodan8 alles bij elkaar is het toch heel verdacht! Laat ze maar lekker de wei opgaan.

SparklingApp gefeliciteerd! *\o/*

Setteli dat is goed nieuws voor Jazzy. Ze zal zooo blij zijn dat ze straks de wei weer opkan! En jij ook!

Tinnie nou het lijkt erop dat we jou vandaag wederom gaan mogen feliciteren. :)) :):) :):)

Cynthia oei ingebroken in het gebouw onder jou?
En wat spannend dat Fi al zo goed vordert! Is eens iets anders dan dat we gewoon waren van haar mama. :=

Evelien ze uiert ook al flink!

Ennasil mooie mijlpaal!

Hinte heel veel succes morgen met de stamboekopname!

Linda jij ook heel veel succes morgen op de keuring! En Rowan ook natuurlijk! Ik kom voor het eerst een jaartje niet supporteren,afkicken.. :=

Silly wat is hij toch mooi <3

Chantall nou dat kan zomaar veranderen in melk toch! Spannend!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:38

Laten we het hopen ! Heb nog nooit meegemaakt dat ze doorzichtig lekken ...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:39

Jeetje nog niks?? Mijn merrie zit gewoon niks in ofzo denk ik :P Die doet gewoon niks qua uier ofzo.. Ja er zit nog steeds hetzelfde in.. Nu moet ze het toch echt ophouden tot morgen avond. Maar let maar op als we vanavond onweer krijgen en en het uur of 3 a 4 is dan belt ze mij gezien ik er rond 5 uur toch uit moet en dan mijn schema in de war loopt :P

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:54

Evelien, mooi uier al! Kan nog lekker even door groeien. :)

Tinniiee, dat kan echt niet lang meer duren..!

Wat een fopmerrie Wondan, officeel. Fopmerrie van het jaar verkiezing organiseren? :')

jeetje 5 uur DL, dat is wel vroeg! Dan kan ze nog wel een uurtje wachten toch :P Of gewoon echt tijdens de onweer want die komt vanavond rond 6en. Dan kan je eindelijk weer slapen. :O

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:18

Jammer dat er nog geen nieuwe veulens bij zijn. We wachten geduldig af.
Ze heeft al wel een heel mooi uier Tinnie.
Evelien, bij jou begint hij langzaamaan ook te vullen. Vanaf hoeveel dagen dracht loopt het uier vol?

Wij zitten vandaag op dag 300! :D

Vanmorgen lekker met haar naar een veldje gelopen om grasjes te eten. Op de terugweg kwam ik een meneer tegen die vroeg hoe lang ze nog moest en dat hij dacht dat het een hengstje zou worden. Ben heel benieuwd wat er straks uit komt rollen, want de meesten in mijn omgeving denken dat het een hengstje zal zijn.

Morgen gaan we naar de hengstenshow van Platinum. Eens kijken hoeveel geluk mijn vriend dit jaar heeft en papa-paard nog eens bewonderen.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:27

En wat wil jij graag?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:28

Druppende melk hier nu.. ze neemt er wel haar tijd voor hoor :roll: lijkt wel of ze wil laten weten dat ze de handleiding vollédig gelezen heeft :P

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:39

Het maakt mij niet uit, zolang alles maar voorspoedig verloopt. Zeker met al die nare gebeurtenissen hier in het topic. Ik heb wel een lichte voorkeur voor een merrie, maar zelf denk ik ook al vanaf het begin dat het een hengstje zal worden.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:55

AndreaB schreef:
Jammer dat er nog geen nieuwe veulens bij zijn. We wachten geduldig af.
Ze heeft al wel een heel mooi uier Tinnie.
Evelien, bij jou begint hij langzaamaan ook te vullen. Vanaf hoeveel dagen dracht loopt het uier vol?

Wij zitten vandaag op dag 300! :D

Vanmorgen lekker met haar naar een veldje gelopen om grasjes te eten. Op de terugweg kwam ik een meneer tegen die vroeg hoe lang ze nog moest en dat hij dacht dat het een hengstje zou worden. Ben heel benieuwd wat er straks uit komt rollen, want de meesten in mijn omgeving denken dat het een hengstje zal zijn.

Morgen gaan we naar de hengstenshow van Platinum. Eens kijken hoeveel geluk mijn vriend dit jaar heeft en papa-paard nog eens bewonderen.

[ [url=m/tMcy04.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee. Vanaf dag 300 begon het echt "neig" te veranderen. Vandaag zitten we op dag 310. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:22

Tinniie die komt vandaag hoor, Flo heeft ook twee dagen staan druppen, leuk als de handleiding erbij hebben genomen

Verkiezing van de fopmerrie van het jaar, ik denk dat Linda voorlopig nog voorop loopt gevolgd door wodan, DL en (naam kwijt :o ) ben normaal wel goed in namen, beetje rare tik van me :D

Leuke mijlpalen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:25

Nou baby sateeke, de melkbar is open. Kom maaaaaaaaaarrrrrr *\%/*

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:57

Afbeelding
Afbeelding

Hier op de manege bij ons staat een leuke witte merrie. Is nog niet zo lang aangekocht maar is vrij "breed". Of ze nu dik is of misschien drachtig?
Ze heeft ook wat zucht voor haar uier.
Wanneer we aan de flanken komen, kijkt ze erg kwaad en vind ze ook totaal niet leuk. Aan de uier mogen we al helemaal niet aankomen...

Wat denken jullie? Kans dat ze drachtig is of kunnen merries dit ook hebben zonder dat ze drachtig zijn?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:34

xPenny schreef:
[ [url=m/HDPWkC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tc2OC1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier op de manege bij ons staat een leuke witte merrie. Is nog niet zo lang aangekocht maar is vrij "breed". Of ze nu dik is of misschien drachtig?
Ze heeft ook wat zucht voor haar uier.
Wanneer we aan de flanken komen, kijkt ze erg kwaad en vind ze ook totaal niet leuk. Aan de uier mogen we al helemaal niet aankomen...

Wat denken jullie? Kans dat ze drachtig is of kunnen merries dit ook hebben zonder dat ze drachtig zijn?

Ik zeg dik :j Zulke vetkwabben heeft mijn twenter ook voor haar uier en die is ook veel te dik op dit moment na een goede winter op de weide :+

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:40

Tinnie....Dat kan toch niet lang meer duren!! De melk bar is geopend!!!!

Wodan.....Het komt dichtbij hoor, bij jouw gaat het ook niet lang meer duren denk ik zo.

Andrea....Ze ziet er goed uit! Van welke hengst was ze ook alweer drachtig? een gewonnen dekking als ik het zo lees?

DL...Nou hopen dat jupi het dan nog maar even minimaal tot morgenavond op houd!

Sparklingapp....Gefeliciteerd!

Setteli.....Wat fijn dat het zo goed gaat met jazzy!

Evelien....Da begint er ook al op te lijken!

Hinte.....Succes morgen!

Linda...Jij ook veel succes!

Chantall......Spannend!

Hier vanmorgen de dierenarts nog even gesproken w.b.t hum. In principe mag ik d'r gewoon oppakken en even kijken of ze lucht gaat zuigen van achteren. Nou was mijn vraag ook aangezien de nageboorte nog vast zat aan het veulen en die waarschijnlijk te vroeg heeft losgelaten of dit een extra risico is als ik haar eventueel weer laat insemineren. Ze kon me hier eigenlijk niet echt een antwoord op geven.....Wellicht dat een van jullie hier ervaring mee heeft.

Hier in de buurt is ook een veulen op dezelfde manier dood geboren alleen van deze merrie weten ze dar ze hiervoor wel gewoon gezonde veulens heeft gehad. Voor hum was het haar eerste veulen en voor mij ook.

Ik wil eigenlijk gewoon graag weten hoe groot de kans is dat dit bij de volgende keer weer gebeurd als ik haar weer laat insemineren...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:50

Ik heb er geen ervaring mee, wel een tip: Je kan, puur financieel gedacht, eens met de HH overleggen over een levend veulen garantie. Dan betaal je pas als er een levend veulen naast staat en is het in ieder geval niet een groot financieel risico.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:51

Pfff merrie de hele morgen en middag buiten gehad ... staat nu net een uurtje op stal en ze begint weer te lekken .. maar het is echt doorzichtig nog. Iemand ervaring hiermee,? Bij mijn weten beginnen ze te lekken met melk 8)7

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:58

Chantal, dit hebben 3 van mijn merries gedaan. 2 dezelfde avond en 1 de ochtend erop met veulen!

Carmuh; als de nageboorte er schoon af is gekomen en er geen ontstekingen zijn is er geen reden tot moeilijkheden. Mijn da zei enkel dat bij het pellen van de nageboorte je weg moest blijven uit de veulenhengstigheid. Het is zo vervelend om zoiets als 1e ervaring te hebben.

Jeetje dames, wat houden jullie merries jullie bezig met al die signalen en testen. Poeh!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:15

Vulina.... Ok dat klinkt zoiezo wel interessant! Heb er wel over gehoord maar is dat gebruikelijk om te vragen?!

Chantal.....Denk ook dat het niet heel lang meer gaat duren hoor.

Ceasar.....De nageboorte zag er verder allemaal prima uit en heb het veulen ook die middag ervoor nog zien bewegen. Ze heeft ook geen cystes e.d in de baarmoeder zitten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:17

Bij de hengst waar ik mee gedekt hebt was het zelfs een standaard.
Ik had 100% bont en levend veulen garantie tot het veulen een paar dagen oud was

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:33

Ik heb inderdaad ook gekeken voor dit jaar naar een hengst met garantie.
Alleen wil dit jaar niet te veel geld gaan uitgeven aan sperma. Zag een hele leuke hengst maar had helaas ook Carentino dicht in zijn afstamming zitten, en bij mijn merrie zit deze op de 2de generatie.

Verder heb ik gekeken naar een vruchtverzekering. De meeste rekenen op 9,5% premie.

Stel ik laat het voor 2000,- verzekeren. Hoef ik eenmalig 190,- euro te betalen.
Dit is ook een hoop geld, maar de afgelopen weken heeft mij deze tragische gebeurtenis bijna 8x zo veel geld meer gekost. Mocht het weer mislukken volgend jaar, krijg je gewoon de volle 100% uitgekeerd van het verzekerde bedrag. Dit dekt dat een heel groot deel.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:50

Begrijpelijk dat je dit wilt doen Penny. Ga je herdekken dus?

Carmuh ik zou het nog een kans geven. Wellicht is het puur pech. Nikita heeft het ook eens gehad,placentaloslating en de dracht erop geen problemen gehad.

Chantall hou die maar heeeel goed in de gaten want dat ziet er serieus uit,wit of niet! Melktest heb je niet he?

Tinnie en??? Moet vandaag toch komen!