[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:30

Ik hoop op een merrie. Ben echt een merriemens en heb van vorig jaar al een hengst. Tot nu toe zijn al Liby's veulens hengst.. maar ze zeggen dat oudere merries een grotere kans hebben op een merrie veulen en aangezien ze nu nog ouder is dan vorig jaar :')..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:33

Potverdorie, ik lees even een aantal dagen niet mee en jullie zijn weer ene hele hoop verder haha.

Heb alles bijgelezen, maar niet veel bijzonders te melden behalve dat ik natuurlijk iedereen feliciteer die drachtig gescand hebben en ik duim nog steeds voor de mensen die nog ene poging moeten doen.

Hier alles nog voorspoedig denk ik, zie weinig verandering dus zal wel goed zitten, ze zit nu op de 72 dagen.

Ik heb altijd een voorkeur voor hengsten (ruinen) gehad, maar nu ik Harmony heb, maakt mij het niet meer uit wat het word, zolang het maar het karakter van papa en mama heeft zit het altijd we goed.'
Maar dat betekend niet dat ik niet gewoon nieuwsgierig ben of ze het kunnen zien en of ik dat dan ook kan zien en aangezien ik toch nog een keer moet scannen voor het dekbewijs, gaan we dat gewoon eens bekijken haha

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:37

Hier zullen we het niet van dichtbij meer meemaken, de boer is gister overleden ;(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:42

Ach Joyce en Nicole, gecondoleerd met het overleden :(:) Zal voor jullie een enorm gemis zijn/worden, volgens mij waren jullie daar kind aan huis. Heel veel sterkte met alles!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:45

ahh jeetje, ondanks dat het niet goed ging is dat wel heel snel gegaan.
Sterkte Joyce en Nicole

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:45

Jeetje Joyce gecondoleerd Y;( Heel veel sterkte

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:51

Murosch schreef:
Wat fijn Esther! Mooi om te zien he, nu mag het lange wachten gaan beginnen. Erwtje, hihi, leuke naam hoor!

Al 1.60 is Kodi?? Sjonge wat een joekel. Ik zal Veronia ook eens weer meten. Die zal nu ergens in de 1.50 zitten, maar ik denk zo rond de 1.52-1.53 ongeveer.

Zal ik ook even een foto spam doen van mijn jaarling? Ik denk dat de meesten hier haar wel al kennen, maar voor wie niet. Dit is Veronia, mijn 2015 veulen van de Groninger hengst Macho Polo uit mijn KWPN merrie Wainonia (Oliver x Voltaire):
[ [url=m/mBP2HZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cO2ZlG.jpg]Afbeelding[/url] ]

En samen met mama:
[ [url=m/CF6vSm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk om je knappert te zien! En ook die van sultan! Super leuk om ze zo te zien groeien..!

Volgens mij is het het jaar van niet drachtig willen worden. Ik zal mijn drama verhaal vertellen..

Aankomende maandag zouden we bij de universiteit utrecht de 18 dagen scan hebben (woon in hilversum dus lekker dichtbij) maar toen ik afgelopen donderdag bij ushi kwam was het goed mis. Ze gaf geen enkel teken van ziekigheid ofzo maar er liep in stralen dikke wit/gele slijmerige vloeistof uit haar aan de achterkant.. Dus de dierenarts erbij gehaald en die schrok zich helemaal wild. Hij had het nog nooit zo heftig gezien en hij was doodsbang voor SEM of een heftige baarmoederontsteking. Dus hij opgevoeld maar het viel hem heel erg mee hoe de baarmoeder aan voelde. Maar de afscheiding bleef er uit lopen..
Afbeelding
Maar toch een afspraak voor ons gemaakt vrijdag bij de universiteit van Utrecht (hoefde dus gelijk maandag niet meer dus)

Dus vrijdag om 13.00 bij de uu maar de afscheiding was doorzichtig geworden. Dus opgevoeld en gescand de baarmoeder was helemaal keurig in orde en ook haar eierstokken en alles zagen er super uit. De afscheiding hadden ze ook nog nooit gezien van de foto op zo'n heftige manier. Dus toch nog extra onderzoek gehad maar helemaal niks. Ze was weer hengstig en heeft haar vruchtje verworpen. Ze hadden het bevruchte vruchtje in haar gevonden en heel huids eruit kunnen halen.

Afbeelding
Dit was haar baby.. Dit was het vruchtje van 14/15 dagen dracht. Heel bijzonder om te zien. Maar heel verdrietig dat het niet is uitgegroeid tot een baby.
Maar geen tijd gehad om verder na te denken er zaten al twee eitjes van 3 en 4 cm en we moesten snel handelen. We hadden besloten niet weer helemaal naar België te gaan vanwege tijd te kort en mijn werk en hebben die vrijdag contact gelegd met de eigenaresse van Kambarbay. Gister ochtend weer terug gegaan naar de uu en gecontroleerd of de eitjes er nog zaten. Diepvries besteld van Kambarbay en ushi is nu uit logeren bij de UU zodat ze de juiste begeleiding heeft. Gister zijn er in de avond hormonen toegediend en vandaag zal ze geinsemineerd zijn/worden en morgen ook weer. Als alles goed is is ze dinsdag of woensdag klaar en kan ik haar halen.

Hopen hopen hopen! Wat een drama al die merries die niet drachtig willen worden. Sorry voor mijn hele verhaal!

De combi word dus toch die we eerst bedacht hadden (als alles lukt)

Afbeelding
Toekomstige papa

Afbeelding
En mn knappe meisje

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:58

Joyce gecondoleerd!! :(

Voorkeur? Ik wil graag 1 merrie en 1 hengstje, dan kan ik makkelijker kiezen :o

Gister hebben mijn knappe mannen allebei een eerste premie behaald op de keuring <3
Natuurlijk super trots op ze <3
Mag ik even foto's spammen? :o

Mijn jaarling hengst uit de merrie die nu drachtig is gescand van mijn tweejarige;

Afbeelding

En de tweejarige, hopelijk toekomstige papa:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:03

Joyce en Nicole wat verschrikkelijk dat het zo hard is gegaan. Gecondoleert en heel veel sterkte komende tijd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:17

Joyce en Nicole ook hier heel veel sterkte met alles! Als ik wat kan doen dan weet je me te vinden!

Lovelyn wat apart en mooi dat je dat vruchtje met ons wilt delen, ik had het nog nooit gezien. Hopelijk pakt deze combi wel!

Linda ze stonden echt super bij!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:25

Joyce en Nicole: veel sterkte komende tijd!

Lovelyn: wat jammer dat het niet gepakt heeft, hopelijk pakt het nu wel en blijft het ook zitten. wel bijzonder om zo'n vruchtje te zien..

--------------------------------------------
Hier hoop ik op merries maar Enjoy mag gerust een hengst geven,
word toch aangehouden als hij/zij voldoet aan mijn verwachtingen.

Tzaneen is nog niet hengstig geworden dus heb goede hoop dat ze drachtig is,
nu nog 1 merrie te gaan en hopelijk is zij ook gewoon drachtig maar dat weten we over 10 dagen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:51

Jeetje, wat een vreselijke verhalen.. Sterkte joyce en nicole.. :(

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:51

Gecondoleerd en heel veel sterkte Joyce en nicole... :'(

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:03

Sterkte Joyce en Nicole.. Y;(

Lovelyn wat bijzonder om te zien zo'n vruchtje. Hopelijk is ze nu in een keer drachtig. Prachtige hengst trouwens.

Linda gefeliciteerd. Mooi resultaat!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:11

Sterke Joyce en Nicole! Y;(

Lovelyn wat vervelend voor jou, maar wel heel bijzonder om te zien. Veel geluk gewenst bij de volgende ronde.

Ik heb voorkeur voor een merrie, maar een hengst mag ook blijven (moet alleen wel gedag zeggen tegen zijn ballen zodra dat kan :') ).

Vandaag mijn merrie weer opgehaald. Mijn ruin kreeg nu eigenlijk pas het besef dat hij haar een paar weken kwijt was :') dus nu houdt hij haar goed in het oog.
Afbeelding

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:38

Joyce en Nicole heel veel sterkte.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:17

he wat balen Lovelyn! Maar toch heel interessant om dat vruchtje zo te zien, meestal zie je dat niet meer terug zo klein is dat.
IK mag toch maar in mijn handjes knijpen dat het zo makkelijk ging bij mijn maiden, merk ik maar weer.
Wel fijn dat je toch weer kon insemineren met de knappe Kambarbay.
Als ik vaker zou fokken zou dat echt wel een zijn die op mijn lijstje staat.
Dus nu duimen!

Ik ben die foto's op Facebook voorbij zien komen Linda, Patries was er ook nl
Knapperds!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:23

Ik heb eindelijk een goede foto van Dani, op foto 1 maand drachtig!
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:28

wat een aparte kleur Memere, is dat Roan?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:31

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:36

Sterkte joyce en nicole! Gecondoleerd..

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:00

Sterkte Joyce en Nicole.

Wat bijzonder zo'n vruchtje, wel vervelend voor jou. Nu hopen dat het goed gaat

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:01

Oke Memere, erg apart, ben benieuwd :)

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:17

Sterkte Joyce en Nicole.

Lovelyn, wat balen zeg. Hopelijk blijft het dit keer wel goed zitten.

Linda, wat een knapperds! Gefeliciteerd!

Mooney, ah de ruin is dus weer blij met zijn maatje.

Memere, apart kleurtje zeg!

Vandaag mijn merrie in de Z1 gestart en winst, dus meteen officieel Z geklaseerd

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:32

Gecondoleerd Joyce & Nicole...

Wat fijn Liaan, daar doe je het voor!

Morgen de laatste insemineren :D
Zou erg fijn, alle 3 drachtig! Ik verwacht nog één te dekken na dat die hopelijk deze week een veulen heeft gekregen.
Dan die in de veulen hengstigheid dekken, dan hebben we volgend jaar 4 veulens in 4 weken :)