[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:32

Ja veel late veulens dit jaar als de merries nog even mee gaan werken..

Aura wordt al hengstig.. Was vandaag niet bij m'n ruin weg te slaan, stond wat met haar staart omhoog maar nog niet te piesen maar zo begint het altijd dus ze reageert mooi.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:34

Vientje heeft een overhengstige merrie en ik eentje die maar niet hengstig wordt :D
Hopelijk ben je nog op tijd!

Oooh Pjotr is zo een knappe kerel! Ik ben benieuwd!

Fre heeft afgeslagen, dus die moet ik een dezer dagen gaan ophalen weer. Hopelijk is ze met 2 nu!

En de gastmerrie is ook opgehaald. Ook daar hoop ik op een drachtige merrie :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:21

Bij jou loopt wel wat hopelijk drachtige merries dus Knolselder :j

Ohhh dan valt het nog wel mee Marije, alleen een lang seizoen wbt veulenen enzo dan!

Je mag wel wat gegier, gedrentel en slijmdraden van de mijne overnemen Pauk, hier hebben we het in overvloed :') Ze was donderdagmiddag nog 0,0 hengstig en toonde gisteravond nog echt helemaal niks, sinds vanmiddag pas een hormonenexplosie dus hoop dat morgen nog wel op tijd is ja. DA heeft haar vorige keer ook pas de dag na de "piek" in haar gedrag (toen wel veel minder duidelijk) geïnsemineerd dus volgens dat patroon zou de boel ondanks het gedrag vandaag nog niet optimaal moeten zijn...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:23

Ach Marije, 3 maanden tussen de eerste en de laatste valt nog mee :+ Hier 7 maanden dit jaar :') En volgend jaar waarschijnlijk weer zoiets, al hoop ik dat Mausi in de veulenhengstigheid oppakt, dan wordt het iig iets minder.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:50

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar mijn merrie tolereert niemand om haar heen !

Ik mag nog bij haar komen, maar op bepaalde plekken mag ik haar niet meer aanraken. Als een van haar vriendjes bij haar in de buurt komt springt ze er echt boven op met platte oren, zelf haar zoon mag niks meer haha. Hoop dat ze toch wel weer rustiger word !

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:53

Azara71 schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar mijn merrie tolereert niemand om haar heen !

Ik mag nog bij haar komen, maar op bepaalde plekken mag ik haar niet meer aanraken. Als een van haar vriendjes bij haar in de buurt komt springt ze er echt boven op met platte oren, zelf haar zoon mag niks meer haha. Hoop dat ze toch wel weer rustiger word !

Ja hier nog 1..... ik mag wel alles doen maar haar weide vriendjes kunnen maar beter uit de buurt blijven.... of ze is chagrijnig dat het weer niet gelukt is :+ of ze is echt drachtig..... dat weten we woensdag hoop ik

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:58

Haha nou die van mij is drachtig gescand dus ... ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:01

Knolselder balen ook weer leeg...dus nu ronde 3? Hopelijk is 3x scheepsrecht!

Ylana welkom!

RX hoe is het,is je tweede merrie ook weer hengstig geworden of misschien toch drachtig?

Cemlys leuk dat je eindelijk kunt gaan dekken!

Venthe hopelijk vandaag dan wel een goed eitje!

Cynthia druk druk met de nieuwe liefde? :D Nog een weekje en dan kan je ook weer scannen toch?

Chrisje20 welkom! Leuke merrie heb je,wat is ze mooi in vorm. We gaan duimen!

Apple fijn dat je merrie terug is,jammer van de wondjes,we duimen dat het wel gepakt heeft deze keer!

Jij ook nog even afwachten dus mijnlieverd. Je zou inderdaad bang worden met al die nare berichten. :(:)

CL goeie terugreis!

Suffie knappe merrie heb je daar hoor!

Marije ook geen te best dekjaar dus. Vervelend dat ze nu zo gaan uiteen liggen. Wel goed nieuws voor ons camvolgers,lekker lang genieten van jouw paardjes. :P

Leuk dat Khaleesi weer gedekt is! Ik blijf het een grappig zicht vinden Pjotr op die grote merrie :D

Fijn Pauk dat de spuit in elk geval lijkt te gaan werken.

Azara71 wellicht wat last van haar hormonen haha. :D

Tot nu toe toch geen van de beide dames weer hengstig geworden. Ik heb Cas er nu gewoon bijlopen. Nikita piest wat af maar hij heeft geen interesse. Haar hele benen nat. Maar dat is dus niet de eerste keer dat ze dat doet tijdens de dracht. Ze zoekt hem niet zelf op maar als hij nadert begint het gespetter :+ Nu,hij trekt het zich dus niet aan.
Lisa lijkt ook hengstig te gaan worden dus zij mag ook nog gedekt.
Ella is ook knetterhengstig maar zij staat voorlopig nog apart omdat we er nog altijd niet over uit zijn wat we willen. :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:05

Ik had vroeger ook zo n merrie. Binnen een straal van 5 meter hoefde geen paard te komen. Die sprong ze echt naar de kop.

Merrie is inmiddels al 3x gedekt weer. Hengst heeft het kunstje inmiddels ook door. Dus dat scheelt gaat lekker snel. Een dag overgeslaan omdat er een veulen slokdarmverstopping had, maar dat lijkt inmiddels ook weer rustig.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:07

YESSSS!!!! Hier eindelijk Moontje drachtig (KWPNer)
Ceslin was nog niet hengstig. Waarschijnlijk hebben we haar cyclus onderbroken met hengstig spuiten.
Nu ff aankijken en anders over 10 dagen opnieuw hengstig spuiten!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:09

Ubimoontje gefeliciteerd met de dracht! *\o/*

Cemlys fijn dat het weer goed gaat met het veulen. En die hengsten leren dat wel vlug dat kunstje :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:42

En hier zat er een mooi groot ei op een verschrikkelijk hengstige merrie vanmorgen, rietje voor vanavond is besteld!! *\o/*

Even niet bijgelezen want zit op stomme foon, komt later :o lekker vanaf vandaag op vakantie :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:44

Super Vientje! En geniet maar van je vakantie nu!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:47

Azara71 schreef:

Nee hier merk ik daar niets van. Wel merk ik dat de groep op het land verandert is daarna.
Normaal was mijn merrie altijd samen met een friesse merrie, en de andere 2 (merrie en ruin) ook samen. Ze staan ook op deze manier in de paddock.
Maar op het land gaat het super met z'n vieren.
Maar nu is mijn merrie meer met de ruin, en de andere 2 merrie's wat meer afgezonderd.
Wel is de friesse merrie juist meer bitchy tegen Bo. Maar goed die heeft wel meer van die buien.

Robynn"

Khaleesi en Dany zijn vandaag naar Pjotr gebracht en deden het heeeel braaf :)) stonden binnen een minuut samen op de trailer en waren onderweg lekker rustig. Khaleesi heeft haar eerste dekking achter de rug en ook dit ging (onder het toeziend oog van Dany :') ) helemaal top! <3 hij kon er net zoals vorig jaar perfect bij en nu zal ze om de dag gedekt worden.

Ik ben echt zo blij dat ik weer voor dezelfde combi gekozen heb :j

Let op, 18+ hihi!

Afbeelding
lekker los touwtje, zoals het hoort! Brave pony's <3

Afbeelding
Samen met dochterlief na de dekking <3[/quote]
Fijn dat het goed gegaan is.

[quote="Vientje schreef:
Nou, hier zit het met het hengstig worden wel goed, allemachtig :wow: De boel drupt alle kanten op en madam staat doorlopend met de staart omhoog sinds vanmiddag, de sl*ttebak :') Zó hengstig staat ze niet vaak := Helaas ontdekten we dat pas te laat om vandaag nog evt te kunnen insemineren, dus hoop dat het morgen nog niet te laat is... Morgenvroeg scannen en ik verwacht dan morgenmiddag/avond insemineren. Fingers crossed!

Spannend, ga voor je duimen.

Pauk schreef:
Aura wordt al hengstig.. Was vandaag niet bij m'n ruin weg te slaan, stond wat met haar staart omhoog maar nog niet te piesen maar zo begint het altijd dus ze reageert mooi.

Hopen dat ze snel goed hengstig is

Knolselder schreef:
Vientje heeft een overhengstige merrie en ik eentje die maar niet hengstig wordt :D
Hopelijk ben je nog op tijd!

Oooh Pjotr is zo een knappe kerel! Ik ben benieuwd!

Fre heeft afgeslagen, dus die moet ik een dezer dagen gaan ophalen weer. Hopelijk is ze met 2 nu!

En de gastmerrie is ook opgehaald. Ook daar hoop ik op een drachtige merrie :)

Ga heel hard voor je duimen.
Lekker je paardje weer thuis straks

Cemlys schreef:
Merrie is inmiddels al 3x gedekt weer. Hengst heeft het kunstje inmiddels ook door. Dus dat scheelt gaat lekker snel. Een dag overgeslaan omdat er een veulen slokdarmverstopping had, maar dat lijkt inmiddels ook weer rustig.

Ah arm klein ding, gelukkig nu weer over.
Duimen dat hij raak heeft geschoten :D

ubimone schreef:
YESSSS!!!! Hier eindelijk Moontje drachtig (KWPNer)
Ceslin was nog niet hengstig. Waarschijnlijk hebben we haar cyclus onderbroken met hengstig spuiten.
Nu ff aankijken en anders over 10 dagen opnieuw hengstig spuiten!

*\o/* Gefeliciteerd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:09

Ubimone, gefeliciteerd!

Ik vind mijn merries juist liever. Ze kijken ook zo lief uit hun oogjes nu :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:17

Ahhhh super Vientje!!!!

Ubimone gefeliciteerd!!!!

Nou Bibi die wordt sinds dat drachtig is overal helemaal van over de zeik, en gedraagt zich tegenover mijn andere paarden echt als een hengst :')..benieuwd of dat zo de hele dracht gaat blijven...

Pretty hoezo weten jullie nog niet wat jullie met Ella willen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:32

We weten nog niet of we ze door onze eigen hengst eens laten dekken eerst,OF door een andere hengst OF we haar überhaupt wel al dit jaar zouden laten dekken,of nog een jaartje wachten. :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:45

Ah oké vandaar, succes met een keuze maken, lastig is dat soms hè :p

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:49

Ubimone, gefeliciteeeerd! *\O/*

Cemlys, gelukkig maakt het veulentje het goed, even schrikken denk ik!

Vientje, super joh! We gaan gelijk op, hier is ook het kwakje besteld voor vanmiddag!!

Pretty, mooi he dat die hengsten zo goed weten wat ze (niet) moeten doen :) Ondanks het gepies :')
Waar ben je nog niet over uit met Ella? EDIT: ik zie je antwoord al :+

Vulina, mijn oh zo aanhankelijke merrie word ook nog liever :') zou zo op schoot kruipen als ze niet zo groot zou zijn! Daarom had ik afgelopen keer ook niet het gevoel dat het gelukt was... hopelijk lukt het vandaag met d'r nieuwe vlam wel :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:57

Ik heb t hele weekend in brussel gezeten dus alleen beetje meegelezen.

Las dat er een paar merries nu wel drachtig zijn!! Super gefeliciteerd allemaal.

Voor de mensen die allemaal wachten op scannen de duimen draaien.

Liz heeft vrijdag alweer afgeslagen. Dus rond de 30ste/1e zou ze niet hengstig moeten worden

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:12

Rianne1994 spannenddd, hopelijk wordt ze niet hengstig! Mooie hengst heb je trouwens uitgekozen voor Liz!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:19

Gefeliciteerd met degene die hun merrie's al drachtig hebben!!

Hier is mijn welshje afgelopen week gedekt, heb haar enkel donderdag wat zien knipperen, dat was alles aan tekenen, maar ze was gescand en het ei zou er moeten komen afgelopen week, echt ze toont zo ontzettend weinig maar laat zich wel de hele week dekken dus we wachten het maar af. Zaterdag nog gedekt maar ging al wat moeizamer dus vanavond weer schouwen en kijken wat ze doet. Daarna kunnen we ook aftellen.
Dan wordt over 1,5 week mijn andere merrie hengstig en kunnen we eindelijk starten met poging 1 haha, lekker optijd begonnen... De hengst die ik had uitgezocht in het buitenland daar krijg ik helaas geen reactie's meer van op nog wat vragen die ik had, dus kan weer mijn keus veranderen....

Cemlys, dek je je merrie elke dag? Zaad leeft over het algemeen minimaal 48 uur. Wij dekken de merrie's altijd om de dag met Pjotr en tot nu toe alles van de eerste keer drachtig :).

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:21

Bedankt mijnlieverd. Ben zelf ook heel erg verliefd.

spannend manda

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:30

Vesceron, wie is de nieuwe vlam geworden?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:31

Ik heb even gespiekt maar inderdaad Rianne, mooie hengst!!

Spannend voor je welshje Manda! En wat vervelend dat ze niet meer reageerde :( Heb je wel wat anders op het oog?

Vulina, ben toch voor Geniaal gegaan :) Kreeg hem niet meer uit m'n hoofd :o