[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:58

Ik ook. _O- Rexplosion gaat bij mij hoe dan ook Rex worden en dan heb ik net een mechelse herder op weide lopen... _O-

Maar ik vond het wel lief dat hij met dat idee kwam om Pret haar veulen naar Explosion te vernoemen. Ik heb het er best moeilijk mee dat Explo stilletjes oud aan het worden is (elke winter die ik hem door krijg is er 1tje om te vieren zeg maar.) en vond het wel lief dat ie zo mee dacht om Ex dan te laten "voortleven" in het jonge ding...Is toch een teken dat ie gewoon heel goed beseft dat ik er mee bezig ben... en da's zo heerlijk typerend voor hem... Andere kerels zouden daar geen moment bij stil gestaan hebben.

Ik vind dergelijke namen ook altijd mooi, het zou hoe dan ook een andere taal geworden zijn.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:00

whahaha dat heb je wel erg leuk verwoord _O- _O-

Inderdaad wel ontzettend lief dat hij met je meedenkt erover en Explosion daarbij betrekt.
Wel jammer dat Explosion langzaam oud begint te worden.. :(:)

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:04

tsja ik ben natuurlijk blij dat ik hem nog heb, maar Ex is altijd een zorgenkindje geweest... Niet het type waarvan je zei "die wordt minstens 30". Hij is er nu 23 wat niet zo oud is voor een pony maar ... Tsja, het is gewoon een oude pony. :) Als ik dan Phara zie, die met zijn 18 nog uit ziet als een 6jarige...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:06

ik weet niet of nicole en haar buurman eraan mee willen doen anders heb je 2 adressen in dezelfde straat(buren) voor je fotoserie :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:16

Ayasha schreef:
tsja ik ben natuurlijk blij dat ik hem nog heb, maar Ex is altijd een zorgenkindje geweest... Niet het type waarvan je zei "die wordt minstens 30". Hij is er nu 23 wat niet zo oud is voor een pony maar ... Tsja, het is gewoon een oude pony. :) Als ik dan Phara zie, die met zijn 18 nog uit ziet als een 6jarige...

Ik zeg niet zo gauw oh die is al oud of juist nog jong.. vind dat dat per paard/pony erg verschillend kan zijn :)
Toch netjes dat als hij een zorgenkindje is hij nu toch al 23 jaar is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:36

Ja... En ben er ook dankbaar voor en zeker de laatste twee jaren heeft hij een heerlijk leven gehad, voorheen had ik de mogelijkheid niet maar nu staat hij als hengst lekker 24/7 buiten met een vriendje... Ja, volgens mij is hij wel gelukkig. :j Ben blij dat ik hem dat nog heb kunnen geven... En hoe langer hij er van mag genieten, des te dankbaarder ik ben! :) Maar wat hij gehad heeft, pakken ze hem niet meer af!

Niet dat hij voorheen niet buiten kwam hoor, maar toen werd hij alleen gehouden.. Terwijl Ex echt zo'n hengst is, die ze nooit verteld hebben dattie hengst is...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:44

Wel fijn dat hij nu met een vriendje samen kan genieten ;)
haha altijd leuk hengsten die van zichzelf niet ''weten'' dat ze hengst zijn!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:23

Hier wel al bezig met namen
Bij een hengst moet het beginnen met de eerste letter van de vader. Dus een B voor mij.
Merrie is vrij
Hele lijstjes heb ik al maar wat het wordt

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:27

Wat leuk dan zit het bij jou ongeveer hetzelfde als de schwarzwalder fuchs :) (en ik maar denken dat alle rassen wel zo'n beetje het alfabet aanhielden alleen sommige letters overslaan en meestal met een andere letter op dat moment)
Bij de schwarzwalder fuchs moet een hengstveulen met de eerste letter beginnen van de vader.
Bij een merrie veulen moet het met de eerste letter van de moeder beginnen.
Voor mij dus makkelijk.. beide met een M :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:37

Ah, wat vreselijk jammer dat Aziza niet drachtig is -O- :(:)

Katja, wanneer is Setel weer aan de beurt? Duimen draaien!

Keuring staat hier zeker in de planning, voornamelijk omdat ik het leuk vind en natuurlijk omdat ik wel nieuwsgierig ben hoe kwaliteitsvol deze combi is.

Hier niet bezig met de namen, bij de Tinkers zijn we daar vrij in, en ik had de namen al klaar voordat Caily uberhaupt bij de hengst stond, haha. Merrienaam heb ik al heel lang. Hengstennaam wou ik graag in dezelfde sfeer houden, maar moest ook pakkend zijn, daar ik het veulen in eerste instantie hengst wil laten om te kijken of het misschien potentie heeft als dekhengst. In beide gevallen zal een gedeelte van de naam te linken zijn aan een Tinkermerrie die in 2010 plotseling gestorven is, en voor mij altijd zeer bijzonder zal blijven.

Wel bezig met andere dingen. Zou zo maar eens kunnen dat over een paar weken dingen er compleet anders uitzien. Dus beetje in de :):) -modus. Deze dame is er een onderdeel van;

Afbeelding

Merrie is een dochter van AVS hengst Kahal, iemand ervaring met deze hengst of bekend met het karakter van zijn nakomelingen?

Caily zit vandaag op 98 dagen, dus bijna een mijlpaal! :D

Vraagje nog. Mensen met de paarden aan huis, hoe hebben jullie je voorbereid op de bevalling van het eerste veulen ooit? Ik heb dus een ervaren merrie, zelf wel een redelijke portie verstand (als ik dat over mezelf kan zeggen :') ), maar totaal een leek wat betreft de bevalling zelf. Hadden jullie er een ervaren persoon bij? Iemand stand-by die je kan bellen mocht dat nodig zijn, of gewoon doen en bij complicatie's DA erbij?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:52

Caily, voor meer informatie over Kahal en zijn nakomelingen kan je denk ik het best even contact opnemen met zijn eigenaresse Karin Zeevenhoven. Dit is hun website; http://www.classic-arabians.com/

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:59

Caily ben je van plan om deze merrie aan te schaffen? Kahal ken ik niet persoonlijk :)

Setel wordt woensdag gescand.

Vandaag maakte ze het weer extra spannend voor me, ze stond te zwiepen met haat staart, te trappen naar haar buik, en ze zit op 36 dagen en vorige keer verwierp ze met 40 en had ze duidelijk buikpijn. Maar het bleek dat ze wat gasvorming heeft/had, harde buik, dus ik heb de dierenarts gebeld voor advies en ben met haar gaan lopen, na een drafje kwam er gelukkig gelijk poep en daarna liet ik haar los en kwam er een enorme show uit, helemaal vrolijk en daarna helemaal buiten adem :') buik ook gelijk minder hard. Nu houd ik haar goed in de gaten maar alles lijkt nu prima.

AZ balen zeg :(:) hopen op die ene kleine kans, maar voor nu is het erg zonde. wel heel lief van je DA!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:01

set_elkol schreef:
Caily ben je van plan om deze merrie aan te schaffen? Kahal ken ik niet persoonlijk :)

Setel wordt woensdag gescand.

Vandaag maakte ze het weer extra spannend voor me, ze stond te zwiepen met haat staart, te trappen naar haar buik, en ze zit op 36 dagen en vorige keer verwierp ze met 40 en had ze duidelijk buikpijn. Maar het bleek dat ze wat gasvorming heeft/had, harde buik, dus ik heb de dierenarts gebeld voor advies en ben met haar gaan lopen, na een drafje kwam er gelukkig gelijk poep en daarna liet ik haar los en kwam er een enorme show uit, helemaal vrolijk en daarna helemaal buiten adem :') buik ook gelijk minder hard. Nu houd ik haar goed in de gaten maar alles lijkt nu prima.

AZ balen zeg :(:) hopen op die ene kleine kans, maar voor nu is het erg zonde. wel heel lief van je DA!

Spannend! Ze liet in ieder geval even duidelijk merken dat ze blij was dat je even met haar gelopen had of niet? :)
Ga duimen voor je dat ze het vast houd!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:03

Of deze merrie bij mij komt hangt van een aantal factoren af, maar dat is wel de insteek, in bruikleen dan in eerste instantie. Ze is nu van iemand die er niks mee doet, ze is nog nagenoeg groen, 5 jaar oud nu meen ik. Heb haar als 3-jarige een keer gezien en stuk mee gehad uit wandelen voor wat foto's. Ze is wel blijven hangen in positieve zin. Dus ik zou het niet bepaald vervelend vinden als ze komt :D

Gelukkig viel het mee met Setel!

Bedankt voor de link!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:04

ha wat leuk, ik wist niet dat je Arabieren wel leuk vind :D

Bianca ja inderdaad toen ze zich zo toonde was ik wel opgelucht :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:06

Ik heb over het algemeen ook enkel iets met Tinkers :+ Deze dame is nu toevallig weer op mn pad gekomen en ze is gewoon welkom, als alles gaat zoals ik hoop tenminste. Heb ik ook wat te doen als Caily in de wei staat te moederen, en daarbij, mocht het een hengstveulen worden heeft hij zijn eerste date al binnen, haha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:08

Hoezo eerste date al binnen? maar gave merrie hoor, ben benieuwd of het doorgaat.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:08

Tinker x AV, ik ben wel benieuwd :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:09

Oh zo, ik zou er zelf niet gauw aan beginnen :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:11

Tinker x AV zou ik nu ook niet doen eigenlijk..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:11

Ik was ook niet van plan in het wilde weg te gaan dekken met mijn paarden hoor, haha. Maar zou wel eens willen zien wat eruit zou komen. Hou wel van die speciale kruisingen, Tinker x Fries zitten ook leuke tussen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:13

En ook heel veel die zodanig slecht gebouwd zijn dat je je af vraagt of ze er wel op zouden moeten willen rijden...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:15

Maar AV x Tinker is volbloed x koudbloed en dat pakt soms niet zo lekker uit :) dan krijg je het gevoelige en soms hete gecombineerd met het sterke en onverstoorbaarheid van de koudbloed. Tinker x Fries ligt al wat meer bij elkaar qua type. Maar ik beoordeel niemand om de keuze tot een kruising.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:16

Tja, die heb je binnen die Friese paarden ook als je het mij vraagt :o Maar elk ras zitten sterke en minder sterke dieren tussen qua bouw en beweging. Don't worry, ik fok niet zomaar, en zeker niet buiten het ras. Paardenmarkt is wel vol genoeg als je het mij vraagt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:21

Dabedoel ik... en klopt, maar als je gaat kijken naar de "kruisingstamboeken" zoals de arabofriezen (oei nu durf ik nogal) en de barock pinto's... Daar zitten toch beduidend meer paarden tussen die gewoon in mijn mening niet meer geschikt zijn als echte gebruikspaarden... :o
Bij kruisen denk ik dat je mooiere dingen bereikt door rassen te nemen die een beetje "in dezelfde richting" liggen kwa bouw... een arabier en een tinker zijn zó verschillend net als een arabier en een fries... Als je geluk hebt veredelen ze, maar als je pech hebt krijg je een holle arabierenrug met een hoog kruis en een friezen/tinkerhoofd op een iel halsje... :+