[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:13

vanessakusje schreef:
Over iets meer dan een half jaar (7 maanden) zijn er al weer een aantal het dekken voor 2012. Kan je nagaan..

Ik zit stiekem ook alweer te fantaseren over de hengst voor volgend jaar. En dit veulen is er nog niet eens uit hahaha _O-

@andamoon: Arany is een Kreator xx uit een z springmerrie van numero uno x orthos. Ik ga haar inderdaad zelf uitbrengen :D In mijn profiel staan wel foto's van haar en haar eerste veulen.

Charaz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:15

Hier wel aan het fantaseren voor een hengst voor volgend jaar, maar dit veulen blijft en heb al meer dan genoeg paarden dus ze zal niet meer gedekt worden voorlopig.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:25

@andamoon

We hadden eigk andere plannen. Maar we wachten 18 dagen af of ze drachtig is.
Frits is helemaal niet veranderd. hij staat nog steeds gezelig tussen de andere paarden buiten,brult niet en vertoont nog steeds geen hensgtengedrag :D Whahah wat dat betreft zou het een ideale dekhengst zijn :P

Mensen met ruben ging heel goed. Hij kon ook echt wel rijden(heeft in het Young Riders a kader gereden)
Volgende week willen ze hem nog een keer proberen op ander terrein. Dus we zullen zien. Hij mag weg, maar het hoeft niet.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:31

Carmen85 schreef:
Ik zit stiekem ook alweer te fantaseren over de hengst voor volgend jaar. En dit veulen is er nog niet eens uit hahaha _O-

Dat heb ik nu ook ieder jaar..... ;)
Carmen85 schreef:
@andamoon: Arany is een Kreator xx uit een z springmerrie van numero uno x orthos. Ik ga haar inderdaad zelf uitbrengen :D In mijn profiel staan wel foto's van haar en haar eerste veulen.

Mooie afstamming Kreator xx X Numero Uno X Orthos,Carmen85 en een geweldig mooie merrie ook. Wij mogen ook graag allround fokken :j We hebben een jonge Unaniem merrie (Numero Uno X Voltair X Jasper X Nimmerdor) uit een Armstrong (=Ramiro merrie) die heel veel potentie heeft voor het springen en gezien haar grootramige uiterlijk ook best wel een volbloed kan hebben..... Ben alweer aan het rondkijken voor een geschikte hengst ;) Misschien heb je tips......

Super dat je haar zelf uit gaat brengen !!! Ben benieuwd hoe het gaat met jullie, ben zelf ook wel fan van eventing, kom graag een keer kijken naar een wedstrijd, laat maar weten... Waar wil je volgend jaar mee gaan dekken?

Hieronder onze 4 jarige merrie Brunine W. (Unaniem X Armstrong)
Afbeelding
en haar jaarling dochter Equine W. van Zento (Quasimodo Z X Caletto II) nog wel een puppie....
Afbeelding

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:18

ik weet dat er nog een paar rietjes van Kreator xx zijn, daar zou ik nog graag een keer een veulen van hebben. Alleen past dat niet op onze huidige merries...
Zenith (stermerrie v. nassau x enrico x (keur) x heidelberg (preferent prestatie) is nu drachtig van albaran xx, wil eerst kijken wat voor type daar uitkomt. Dit jaar bewust niet voor kreator gekozen omdat ik bang ben dat het qua type (met name de onderhals) niet helemaal zal passen.

Volgend jaar wordt het waarschijnlijk wel weer volbloed, zenith kan wel een beetje scherpte gebruiken. Zit te denken aan roven xx. Dit sluit in de verte qua bloedvoerig op elkaar aan en roven zou de balans en kracht in de galop kunnen verbeteren zonder afbreuk te doen aan de sprong. Van roven al een heel aantal fijne nakomelingen gezien.

Bij jouw merrie zou ik het zeker wel aandurven om volbloed te gebruiken. Ze heeft ook genoeg maat en bot en zo te zien aan de jaarling geeft ze dat ook door. Dus je loopt geen risico op een "breekbaar poppetje". Hopalong cassidy xx zie hier info is ook een geweldige hengst die qua type best bij jouw merrie zou passen. En is voor zover ik weet ook goedgekeurd voor het NRPS, zodat je een vol papier krijgt. (heb even op je site gespiekt ;-)) Via Furioso xx en cottage son xx in het pedigree van je merrie zitten er een paar volbloedhengsten achter die ook weer aansluiten met de 7e en 8e lijn bij hopalong cassidy. (kijk zelf maar eens via horsetelex en dan virtueel dekken)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:25

Vanessakusje: mijn merrie is inderdaad al 6 maanden. Maar was niet mijn keuze, ik heb haar zo terug gekocht.
Vind het ook helemaal niet zo leuk want als het kei hard vriest of het sneeuwt kunnen merrie en veulen niet lekker samen de wei op. En nu ligt de periode tussen de twee veulens heel ver uit elkaar...

Mooie merrie's andamoon!
Ik ben niet zo thuis in die bloedlijnen...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:32

ik weet nog niet of die van mij er volgend jaar nog een keer bij gaat :P
heb ik nog niet met mijn vader over gehad..
eerst maar ff kijken wat er straks uitkomt. want dit is de 1e keer voor ons zowel als onze merrie :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:40

Carmen85 schreef:
ik weet dat er nog een paar rietjes van Kreator xx zijn, daar zou ik nog graag een keer een veulen van hebben.

klopt die heeft mijn baas allemaal ;)

voor volgend jaar ben ik er ook al uit, dan word het contango :) het jaar erop (als alles nog lukt, merrie is nu al 17) dan heb ik ook al een short list :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:41

Carmen85 schreef:
ik weet dat er nog een paar rietjes van Kreator xx zijn, daar zou ik nog graag een keer een veulen van hebben. Alleen past dat niet op onze huidige merries...
Zenith (stermerrie v. nassau x enrico x (keur) x heidelberg (preferent prestatie) is nu drachtig van albaran xx, wil eerst kijken wat voor type daar uitkomt. Dit jaar bewust niet voor kreator gekozen omdat ik bang ben dat het qua type (met name de onderhals) niet helemaal zal passen.

Volgend jaar wordt het waarschijnlijk wel weer volbloed, zenith kan wel een beetje scherpte gebruiken. Zit te denken aan roven xx. Dit sluit in de verte qua bloedvoerig op elkaar aan en roven zou de balans en kracht in de galop kunnen verbeteren zonder afbreuk te doen aan de sprong. Van roven al een heel aantal fijne nakomelingen gezien.

Bij jouw merrie zou ik het zeker wel aandurven om volbloed te gebruiken. Ze heeft ook genoeg maat en bot en zo te zien aan de jaarling geeft ze dat ook door. Dus je loopt geen risico op een "breekbaar poppetje". Hopalong cassidy xx zie hier info is ook een geweldige hengst die qua type best bij jouw merrie zou passen. En is voor zover ik weet ook goedgekeurd voor het NRPS, zodat je een vol papier krijgt. (heb even op je site gespiekt ;-)) Via Furioso xx en cottage son xx in het pedigree van je merrie zitten er een paar volbloedhengsten achter die ook weer aansluiten met de 7e en 8e lijn bij hopalong cassidy. (kijk zelf maar eens via horsetelex en dan virtueel dekken)

Dank je voor de tip Carmen85. De merrie van Unaniem gaat begin volgend jaar voor de KWPN merriekeuring (4 tot 7 jarige merrie's) Ze is vol KWPN gefokt, dus die kunnen we zo voorbrengen. Ik geloof ook best dat ik het met een volbloed kan wagen op die merrie. haar jaarling dochter is wel iets luxer weer als moeders, maar heeft zeker de springgenen van mama en oma geërfd !!! Die springt zonder de draad te raken zo de wei uit die op 1.30 M is afgemaakt. Een halfzus van de Unaniem merrie heeft in 2002 de grote prijs van Rotterdam (CHIO) gewonnen. Je kunt mijn paarden ook op Horse Telex vinden.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:44

essiesilly schreef:
Carmen85 schreef:
ik weet dat er nog een paar rietjes van Kreator xx zijn, daar zou ik nog graag een keer een veulen van hebben.

klopt die heeft mijn baas allemaal ;)

voor volgend jaar ben ik er ook al uit, dan word het contango :) het jaar erop (als alles nog lukt, merrie is nu al 17) dan heb ik ook al een short list :D

Dus al de rietjes van Kreator xx zijn bij jou baas... ? Met andere woorden nu zijn er dus geen rietjes meer beschikbaar ;)

Ik heb Contango ook in gedachte maar dan voor mijn Prince Thatch xx merrie, die geeft hele bloederige nakomelingen en kan best een hengst als Contango hebben. Kreator xx zou op zijn beurt weer prima op de Unaniem merrie passen......

Steffi_H schreef:
Mooie merrie's andamoon!
Ik ben niet zo thuis in die bloedlijnen...

Dank je wel. Wij fokken KWPN en Hannoveraans.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:46

jawel, hij is mede eigenaar dus ook via hem zijn ze beschikbaar maar ik dacht ook via nol maar ze liggen bij ons in bodegraven.. snappie het nog haha

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:52

Ik ga volgend jaar niet verder, ik wil er namelijk een paardje bij als opvolger voor mijn merrie (mijn paard is nu 7, dus als ze veulen heeft 8, en dan na vier jaar (ik ga even uit van een laatbloeiend veulie) is ze 12. Dat vind ik toch wel mooi zo samen :) )

Ze is nog steeds niet hengstig. Voor mij is ze nu drachtig :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:56

Dit is de laatste dracht voor mijn merrie.
Dus dat word extra genieten.

Merrie word nu ook wat ouder dus wij stoppen na deze dracht. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:29

@Maseike: Wat bedoel je met 'wat ouder'?

Mijn merrie is nu 15, bijna 16 als baby geboren wordt. Ik zou haar graag het jaar daarna weer laten dekken (als alles goed gaat), zodat ze op haar 18e nog een veulen krijgt en dat veulen 4 is als Daisy 22 is.
Maar ja, de mijne is een Haflinger, dus dat is misschien makkelijker fokken op oudere leeftijd dan warmbloed-paarden.
Ben benieuwd hoe jullie daar over denken..

@xDonja; Ik heb je andere berichten ook wel gelezen, maar heb helaas niet alles onthouden... Voor jou is ze nu drachtig, aangezien ze niet hengstig geworden is, wat fijn!! :D
Maar als je twijfelt, waarom laat je haar dan niet alsnog scannen?
Misschien heb je dit al uitgelegd, excuus dan!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:36

essiesilly schreef:
jawel, hij is mede eigenaar dus ook via hem zijn ze beschikbaar maar ik dacht ook via nol maar ze liggen bij ons in bodegraven.. snappie het nog haha

Mooi dan stuur ik je als ik voor Kreator xx kies wel even een pb voor informatie..... :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:40

Mijn merrie is 8 nu en als het veulen komt.
Eerste veulen voor haar en voor ons en waarschijnlijk ook het laatste veulen.
Dit aangezien mijn merrie geen stamboekpapier heeft en ik dus niet kan fokken voor de verkoop.
Al hebben er al meerdere mensen gevraagd waarom ik niet met der gaat fokken met der aangezien ze het een merrie vinden met goede bouw, goede gangen(ze loopt echt heel erg ruim) en een goed karakter.
Maar geen stamboekpapier dus ga ik er niet mee fokken ;)
Dit veulen is voor ons zelf.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:49

@horsii: Jij zit al op 111 dagen, ik ben jaloers!!!! :P
Dais gaat richting de 100. Aan de ene kant gaat het snel, maar als ik bedenk dat er nog een herfst, een lange winter en een stuk voorjaar moeten komen, voordat baby komt, duurt het wel heeeeeeeeeeeeeel lang!

Ik maak iedere maand op de 22e (ze is op 22 mei voor het laatst gedekt) een foto van haar.
Die foto's staan op mijn Hyves in een foto-album dat 'Daisy; Van bevruchting tot bevalling' heet.
Maken jullie ook maandelijks foto's, of ben ik de enige gek?
Ik was namelijk ook al uit de namen nog voordat Daisy drachtig was :D

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:52

Kelsey is 8 en 9 als het veulen komt.
Tarinka is 6 en nog steeds 6 als haar veulie er is.
Voor ons zeker nog wel enkele veulens van Tarinka. Kelsey twijfel ik nog want zou haar graag in de endurance brengen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:56

Ik maak zoiezo altijd al veel foto's wel meerdere keren per maand.
Maar houd niks bij, foto's staan op de pc.
Dus tegen de tijd dat het veulen bijna komt ga ik denk ik een overzicht maken van bevruchting tot geboorte.
En als het droog is zondag komt er iemand een shoot doen van peeps dus heb ik mooie stand, rij en blackfoto's.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:57

Cynthia82 wat ik bedoel met dat de merrie ouder word is dat ze volgend jaar 17 jaar word dus wij vinden het dan wel leuk geweest.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:59

wil mn merrie wel opgeven maar het kan ook zijn dat per verassing dit jaar december het veulen al komt..hoewel we denken januarie februarie maar tel een beetje kwijtgeraakt ;O

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:00

zolang de conditie goed blijft en ze drachtig worden, blijf ik ze hier dekken, ongeacht leeftijd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:02

Tel kwijtgeraakt? Oepsie! Welk land woon je?

Neon wordt volgend jaar 10 als veulen nummer 6 komt. Dan laat ik haar een jaar leeg, 3 op rij vind ik genoeg. Bij de eerste 3 veulens heb ik haar ook een jaar leeggelaten.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:03

andamoon schreef:
essiesilly schreef:

Mooi dan stuur ik je als ik voor Kreator xx kies wel even een pb voor informatie..... :D

Als het kreator wordt wil ik het ook weten hoor! Dat kan niet anders dan een mega-springkanon worden! (type weet ik niet helemaal, pas op dat het niet zo'n aangestoken nekkie wordt!)

Enne essiesilly, je snapt natuurlijk wel dat je nu door mij gestalkt gaat worden ;) Verder ben ik niet diehard kreator-fan hoor :+

Mijn merrie is 7 als het veulen geboren wordt en dit is haar eerste veulen. Afhankelijk van hoe haar peesblessure zich verder zal ontwikkelen/herstellen, gaan we verder met de fokkerij. Ze komt uit een goede stam en haar moeder en grootmoeder hebben beiden goede sportpaarden gegeven (zowel dressuur als springen en eventing). Ook commercieel wel interessant dus. Maar dan moet ik afstappen van mijn filosofie dat het KWPN paard meer bloed nodig heeft. Halfbloedveulens (EV x KWPN) verkopen over het algemeen niet zo goed, die moeten zich eerst in de sport bewijzen. (Of een merrie zijn om in de fokkerij weer mee verder te kunnen)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:07

ik woon tegenwoordig in azie ..eilandje genaamd bahrain....maar geliefde mams heeft dr eerste veulen geweigerd dus hoop dat het met deze goedkomt ;O