ik weet dat er nog een paar rietjes van Kreator xx zijn, daar zou ik nog graag een keer een veulen van hebben. Alleen past dat niet op onze huidige merries...
Zenith (stermerrie v. nassau x enrico x (keur) x heidelberg (preferent prestatie) is nu drachtig van albaran xx, wil eerst kijken wat voor type daar uitkomt. Dit jaar bewust niet voor kreator gekozen omdat ik bang ben dat het qua type (met name de onderhals) niet helemaal zal passen.
Volgend jaar wordt het waarschijnlijk wel weer volbloed, zenith kan wel een beetje scherpte gebruiken. Zit te denken aan roven xx. Dit sluit in de verte qua bloedvoerig op elkaar aan en roven zou de balans en kracht in de galop kunnen verbeteren zonder afbreuk te doen aan de sprong. Van roven al een heel aantal fijne nakomelingen gezien.
Bij jouw merrie zou ik het zeker wel aandurven om volbloed te gebruiken. Ze heeft ook genoeg maat en bot en zo te zien aan de jaarling geeft ze dat ook door. Dus je loopt geen risico op een "breekbaar poppetje". Hopalong cassidy xx
zie hier info is ook een geweldige hengst die qua type best bij jouw merrie zou passen. En is voor zover ik weet ook goedgekeurd voor het NRPS, zodat je een vol papier krijgt. (heb even op je site gespiekt

) Via Furioso xx en cottage son xx in het pedigree van je merrie zitten er een paar volbloedhengsten achter die ook weer aansluiten met de 7e en 8e lijn bij hopalong cassidy. (kijk zelf maar eens via horsetelex en dan virtueel dekken)