Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nou dat was dus het veulentje die weer eens vreemd aan het doen was. Het was ook de hele tijd aan het schoppen en Lygna snapte er niets van... Arme merrie, ze moet nog een maand

Noesie schreef:Als je bij Blos al het haar weg denkt rond haar uier valt het verschil toch wel mee met Donna?
Vanaf de voorkant gezien zie je bij Blos wel veel meer buik! Ze ziet er goed uit!
Is Donna maiden? Blos wel. 

vanmorgen was alles nog 'normaal' (uier, vulva) en vanavond zet ik der binnen en kreeg der in de gaten
heb in alle paniek de buurmanboer gebeld en deze zegt dat het binnen de week geboren gaat worden, ze is onze eerste koe en haar eerste kalf, een uier 5x dikker dan vanmorgen en de vulva
niet normaal, zo dik en gezwollen!
flauw sorry 
the bitch..haha

hiboune schreef:k duik even heerlijk mijn bedje in!
heb t idee dat hiba opeens toch weer ff wachtthe bitch..haha
Ydwine infuus gehad?
Gefeliciteerd!
weer zo`n mooi kleurtje, erg schattig.
spannend je kalfje, ben je al aan het waken??

) dat ulisse alsmaar rondjes liep in de weide. En als ze stil stond ging ze schrapen. Ik heb gelijk mijn boeltje gepakt en naar huis gesneld. Mijn moeder had haar al op stal gezet maar nu stond ze wel weer rustig. Even later was het etenstijd maar ze at nauwelijks wat voor haar heel vreemd is
. Maar goed, verder niets aan de hand. 's avonds film gekeken was hartstikke moe van al een week of wat iedere keer voor de zekerheid 's nachts op de cam kijken. Film duurde best lang tot kwart over elf of zoiets (als je moe bent...
). Frank ging de lichten uit doen op stal, kwam snel terug en zei nou volgens mij is het begonnen. Heel apart, hij had haar deken recht willen trekken en toen begon het eigenlijk net of ze op hem gewacht had. Ik naar stal en ja hoor, puffen, beetje zweten op de hals, de melk lekte uit haar uiers. Even blijven staan maar toen werd ze wat rustiger.
. Toen ging het plots toch verder en zag ik het snuitje komen. het vlies knapte dus ik besloot te helpen. Ze lag op haar zij en ik heb de beentjes gepakt, toen ze perste ik getrokken maar daar komt nog kracht bij te pas zeg. Frank heeft het overgenomen en met twee of drie weeën was het er. We hebben het toen bij haar hoofd gelegd en ze begon meteen te bijten en te likken. We vonden het nog wel koud en wilden een beetje helpen maar hadden het idee dat wel maar stoorden dus zijn daarmee gestopt.
ulisse is een hele trotse beschermende moeder. De melk spuit echt uit haar uiers. Mensen mogen er gewoon bij (de buren bijv. ook) maar onze ruin niet. Die mag van een heeele grote afstand kijken. We hebben ze nu nog apart staan als ze naar buiten gaan maar zaterdag of zondag als het veulen echt helemaal stabiel staat dan maar eens bij elkaar proberen. het veulen probeert al hooi mee te eten en vanochtend at het een hapje mest van moeders (is dat normaal?). Ik baal alleen wel dat het zo koud is 's nachts maar goed, ze zeggen dat ze prima tegen kou kunnen dus dat moet ik me maar inprenten
Volgende week heb ik vakantie
dus dan waarschijnlijk
Dana01 schreef:@iorr, bij ons is 2 jaar geleden een merrie bevallen waar ik mijn twijfels bij had, zo dik.... ze is bevallen op 374 dagen van een klein merrie veulen
Nou ik hoop toch niet dat ze ons nog 3 weken laat wachten!!! Dierenarts komt vandaag weer! Hij belde zelf al... Dus we zullen het zien...

lekker buikje heeft ze!
Het duurt voor jou ook niet zo heel lang meer nu!
Wat een beauty zeg
Daar moet ik toch echt niet aan denken!
ben benieuwd wanneer onze merrie's gaan bevallen