[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:44

spannend Pauk Ja

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:46

Wat een ontzettend lieve veultjes heb ik voorbij zien komen Go jij! Go jij!

En de mijnpalen gefeliciteerd!

Ik was vandaag weer even lekker bezig bij de paarden komt Lygna bij me staan. Kijk ik naar haar buik zit er een vreemde bult Clown Nou dat was dus het veulentje die weer eens vreemd aan het doen was. Het was ook de hele tijd aan het schoppen en Lygna snapte er niets van... Arme merrie, ze moet nog een maand Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:52

Wederom iedereen met geboren veulen GEFELICITEERD! Go jij! Go jij!

Het gaat hier tegenwoordig zo snel dat ik het met m'n werk erbij niet meer bijhoud. Bloos

Hier nog geen veulens, vandaag ook maar kort op stal kunnen wezen. Morgenavond ook geen tijd, hengstenshow met onze hengst. Haha!

Mijlpalen hier ook geen bijzonderen, maar iedereen met een mooie mijlpaal, ook gefeliciteerd!!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:20

Als je bij Blos al het haar weg denkt rond haar uier valt het verschil toch wel mee met Donna?
Vanaf de voorkant gezien zie je bij Blos wel veel meer buik! Ze ziet er goed uit!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:33

Hoi mijn merrie heeft vandaag de grens van 320 dagen bereikt. Ze harst al een week en had enorm veel last van zucht. Gelukkig was het afgelopen week prachtig weer en heeft ze super veel buiten gelopen waardoor het al een stuk minder werd.
Ze heeft vanaf vandaag birth alarm om dus ik ben er klaar voor mocht het geboren worden. Ik hoop dat ze nog twee weken wacht want dan heb ik lekker mei vakantie en kan ik er dus lekker van genieten. Maar ja je weet het nooit, als het maar gezond is.

Trouwens jullie allemaal gefeliciteerd met de mijlpalen en natuurlijk met de mooie veulentjes

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:35

Noesie schreef:
Als je bij Blos al het haar weg denkt rond haar uier valt het verschil toch wel mee met Donna?
Vanaf de voorkant gezien zie je bij Blos wel veel meer buik! Ze ziet er goed uit!

Donna's uier lijkt aan de achterkant een stuk voller volgens mij. Ja Is Donna maiden? Blos wel.
Ben benieuwd wie eerst gaat. Haha!

Beeker: Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:48

Wat gaan jullie weer hard !!!! Wow!
Iedereen met veulens en mijlpalen GEFELICITEERD Ja

Cleo is zwaar depresief ,zet geen stap meer vooruit en loopt constant met staart omhoog , morgen een miniveulentje ??

Vandaag is Cyra voor het eerst buiten geweest met mama Ydwine Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:53

gefeliciteerd alweer met de veulens!!
hier binnen de week een kalfje Wow! vanmorgen was alles nog 'normaal' (uier, vulva) en vanavond zet ik der binnen en kreeg der in de gaten Wow! heb in alle paniek de buurmanboer gebeld en deze zegt dat het binnen de week geboren gaat worden, ze is onze eerste koe en haar eerste kalf, een uier 5x dikker dan vanmorgen en de vulva Gestoord niet normaal, zo dik en gezwollen!
toen ik vanmorgen opstond wist ik niet eens dat ze drachtig was en nu kondicht het kalf zich al aan, help help Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:57

hahaha silketje ,ik lach me dood ,jij wou een koetje hè,wel nu krijg je er twee ,ik ben de eerste die komt kijken hoor Knipoog

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:21

zo kline update

kom net bij hibs vandaan...
die is weer aardig rustig... vandaag heeft ze erg veel gelegen en geslapen.. viel me op..

krijgen we van jou ook uier foto's van je koe silketje Tong uitsteken flauw sorry Knipoog

k duik even heerlijk mijn bedje in!

hopelijk morgen weer veulens geboren!

heb t idee dat hiba opeens toch weer ff wacht Tong uitsteken the bitch..haha

truste

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:24

Wat een mooi veulen Meavey,heel aparte kleur Pling

Gefeliciteerd met je mijlpaal Beeker.

Wat een hertje is Cyra,Amandake,schattig hoor Pling

Adhira vandaag als ik het goed zeg uit mijn hoofd 275 dagen.

groetjes Debby

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:26

Nou hier nog niets... De merrie die 8 april was uitgeteld staat rustig te eten en kan mij wel wegkijken als ik bij haar sta... echt een enorm kreng sinds ze drachtig is, en... tonnetje rond Clown
Bij Zel mocht ik nog niet eens wijzen naar dr uier, gelijk achterbeen optrekken, staart zwiepen. Zag ook een heel klein puntje op dr ene speen, maar ja, mocht er niet aankomen...

Hier een foto van dr uier van vanavond. Ze is nu 323 dagen.
Afbeelding

@meavey, wat een schattig Grullo veulen!!!
@Dana01, my god, 374 dagen!!! Hoop niet dat zoiets ons te wachten staat... Rolleyes

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:28

Oja, we krijgen trouwens het gevoel dat de merries op elkaar wachten nu, de ene gewoon later en Zel eerder zodat ze op dezelfde dag geboren worden Clown
Hebben we nl al eerder meegemaakt met 2 andere paarden van ons...

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:58

Ja vicky is nu net een uurtje geleden geinsemineerd. Nu wachten tot zaterdag en dan nog weer 16 dagen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 01:37

hiboune schreef:
k duik even heerlijk mijn bedje in!

heb t idee dat hiba opeens toch weer ff wacht Tong uitsteken the bitch..haha

gevaarlijke uitspraken Knipoog

Amandake: Lekker dicht bij mama, nog wel! Lachen Ydwine infuus gehad?

Silketje: Dat gaat snel! Foto van de koe?

Tizzie: Nou, dat is al een flinke uier!

Beeker: Gefeliciteerd met de 320 dagen! Ze staat nog niet in de lijst? Als ze er bij mag: even naam merrie x naam hengst – uitgerekende datum doorgeven

IJsklontje: Spannend weer!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:24

Meavey, wat een droppie zeg Lovers Gefeliciteerd!

Leuk Muzefee, da's mooi meegenomen beetje gratis reclame Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:56

Alonna nog niets.. Ga zo bij dr kijken hoe het dr vandaag voorstaat.

Pauk wordt vandaag geinsemineerd.
omdat ze altijd vrij moeilijk drachtig wordt met een veulen aan de voet is ze hengstig gespoten en gisteren gescand. Dr zat een mooi ei (Bij haar normale hengstigheid met een veulen erbij zit die dus niet!) en vandaag gingen ze dekken. Daarna wordt ze nog nagespoeld heb ik me laten vertellen.
Ik hoop wel dat ze zondag mee naar huis kan.. Ik mis haar behoorlijk en vooral Nevil..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:32

@Meavy, gefeliciteerd Go jij! Go jij! weer zo`n mooi kleurtje, erg schattig.

@Marlijn, mooie blosfoto`s, haar buik valt idd wel mee.

@Pauk, ennnnnn?? ook al weer bezig voor volgend veulen, succes.

@Beeker, gefeliciteerd met de mijlpaal, baby kan komen.

@Amandake, aaah, leuke buitenfoto`s, arme Cleo.

@Silletje, Nagelbijten / Gniffelen spannend je kalfje, ben je al aan het waken?? Haha!

@Tizzy1, is toch al een mooie uier hoor, ben benieuwd hoelang het nog duurt.

@ijsklontje, spannend!! succes.

Onder de buik van Relana komt nu ook zucht, kan er zo putjes in duwen, zit er ook nog na een dag buiten, nog 3 dagen voor de grote mijlpaal Haha!

EDIT: o,ja ik ben ook wel geintereseerd in een opvolgend HK topic met de groep hier, wel zo gezellig.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:46

Voor iedereen met een veulentje: "Van Harte Gefeliciteerd".

Ik moet nog eventjes wachten. Mijn meisje zit op 327 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Het zal nog wel eventjes duren...

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:47

Ik moet nog heel veel bijlezen maar wil toch nog even mijn verslagje plaatsen heb zoveel aan de verhalen van anderen gehad misschien heeft iemand ook nog wat aan de mijne Haha!

's middags om drie uur werd ik gebeld door mijn moeder (de oppas Haha! ) dat ulisse alsmaar rondjes liep in de weide. En als ze stil stond ging ze schrapen. Ik heb gelijk mijn boeltje gepakt en naar huis gesneld. Mijn moeder had haar al op stal gezet maar nu stond ze wel weer rustig. Even later was het etenstijd maar ze at nauwelijks wat voor haar heel vreemd is Vork . Maar goed, verder niets aan de hand. 's avonds film gekeken was hartstikke moe van al een week of wat iedere keer voor de zekerheid 's nachts op de cam kijken. Film duurde best lang tot kwart over elf of zoiets (als je moe bent... Slapen ). Frank ging de lichten uit doen op stal, kwam snel terug en zei nou volgens mij is het begonnen. Heel apart, hij had haar deken recht willen trekken en toen begon het eigenlijk net of ze op hem gewacht had. Ik naar stal en ja hoor, puffen, beetje zweten op de hals, de melk lekte uit haar uiers. Even blijven staan maar toen werd ze wat rustiger.

We zijn toen boven voor de cam gaan zitten. Het duurde een half uurtje en toen hield ik het niet meer. Ben naar beneden gegaan en zag toen dat de voetjesblaas naar buiten kwam. Frank kwam er inmiddels ook aan en samen keken we hoe de beentjes, die gelukkig goed lagen verder zichtbaar werden. Toen duurde het alleen een minuut of 10 en het kwam er niet verder uit. De da had gezegd als het 10 min. niet vordert dan bellen. Wij willen daar niet te laat mee zijn dus gebeld. Vraag was of wij konden helpen, euh, ja beetje. Antwoord,: ik kom er aan Clown . Toen ging het plots toch verder en zag ik het snuitje komen. het vlies knapte dus ik besloot te helpen. Ze lag op haar zij en ik heb de beentjes gepakt, toen ze perste ik getrokken maar daar komt nog kracht bij te pas zeg. Frank heeft het overgenomen en met twee of drie weeën was het er. We hebben het toen bij haar hoofd gelegd en ze begon meteen te bijten en te likken. We vonden het nog wel koud en wilden een beetje helpen maar hadden het idee dat wel maar stoorden dus zijn daarmee gestopt.

De da was inmiddels ook gearriveerd. Was wel blij dat hij er was om te kijken of alles goed was en hij heeft gewacht tot de nageboorte kwam (na een kwartier ongeveer), deze gecontroleerd, veulenprik gegeven en navelstompje ontsmet. Inmiddels probeerde het veulen te gaan staan maar dat lukt nog niet echt, spartelen en spartelen. De da vertrok, het was een uur later ongeveer. We hebben het toen wat geholpen met staan en dat lukte op een gegeven moment. Alles wat wij gelezen hadden over het drinken na de geboorte zei dat er binnen twee uur gedronken moest worden. Het was twee uur later maar het veulen stond nog wankel en ulisse wilde nog niet echt dat hij dronk. Ze gaf een gilletje en een stamp als hij in de buurt kwam. we maakten ons alweer ongerust en maar weer DA gebeld. Het was toen half drie denk ik. Hij zei dat het heel mooi zou zijn geweest als het binnen twee uur was gelukt maar niet absoluut noodzakelijk. We moesten maar gaan slapen en als we wakker werden en het veulen liep er niet bij dan moesten we weer bellen.

Niet helemaal gerust naar bed gegaan en daar nog even op de cam gekeken. En daar zagen we dat het al gelukt was, tenminste voor zover we daar dat konden zien. Om zes uur nog even gekeken en ja hoor. Alles was goed.

Nu is ons ukkie alweer twee dagen en is helemaal niet bang voor ons het komt al op ons af, we mogen overal aan zitten. Als we ze naar buiten doen dan moet moeders al rennen om het veulen bij te houden, het loopt zo van haar weg Clown Haha! ulisse is een hele trotse beschermende moeder. De melk spuit echt uit haar uiers. Mensen mogen er gewoon bij (de buren bijv. ook) maar onze ruin niet. Die mag van een heeele grote afstand kijken. We hebben ze nu nog apart staan als ze naar buiten gaan maar zaterdag of zondag als het veulen echt helemaal stabiel staat dan maar eens bij elkaar proberen. het veulen probeert al hooi mee te eten en vanochtend at het een hapje mest van moeders (is dat normaal?). Ik baal alleen wel dat het zo koud is 's nachts maar goed, ze zeggen dat ze prima tegen kou kunnen dus dat moet ik me maar inprenten Clown

Ik wil ook nog steeds actie foto's op bokt zetten maar het komt er niet van Clown Volgende week heb ik vakantie Go jij! Go jij! dus dan waarschijnlijk Haha!
Laatst bijgewerkt door Odeale op 11-04-08 08:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:47

Dana01 schreef:
@iorr, bij ons is 2 jaar geleden een merrie bevallen waar ik mijn twijfels bij had, zo dik.... ze is bevallen op 374 dagen van een klein merrie veulen Clown

Sigaar Nou ik hoop toch niet dat ze ons nog 3 weken laat wachten!!! Dierenarts komt vandaag weer! Hij belde zelf al... Dus we zullen het zien...

Edit: Meavey wat een schitterend veulen!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:55

ZE houd het wel spannend zeg Iorrr

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:04

@odessa :spannend verhaal ,met een goed einde Knipoog
@nicole : ja ze heeft twee zakjes gehad om de nageboorte te laten afkomen ,maar hij kwam nog niet ,daarna gespoeld en toen kwam hij er gelukkig af.....is elk jaar zo en ben blij dat het haar laatste veulen is.

Cleo nog niets Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:05

@iorrr : ben benieuwd wat hij gaat zeggen/doen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:06

Suelza & ijsklontje: spannend!!! hopelijk is ze in 1 keer drachtig Knipoog
Enne Suelza, zet de boel op stal maar flink op stelten hoor, veulen mag van mij nu wel komen Haha! *LOL*

Noesie: bescheiden buikje heeft ze nog zeg
En nog gefeliciteerd met je mijlpaal Knipoog

Barb: voor jou schiet het ook al op Lachen lekker buikje heeft ze!

Cindy: Nog gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij! Het duurt voor jou ook niet zo heel lang meer nu!
Ik had/heb bij Thirs ook regelmatig het idee dat ze het zat is.. Nu niet meer, mw was dinsdag uitgerekend maar ze lijkt het allemaal wel prima te vinden Rolleyes

Meavy: Van harte gefeliciteerd met je veulentje! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Wat een beauty zeg Lovers

Inowa: Icoliene heeft een flinke buik zeg Bloos!

Dana: 374 dagen Wow! Bloos! Daar moet ik toch echt niet aan denken!

Beeker: jij ook nog gefeliciteerd met de mijlpaal van gister!! Pling

Silketje: een kalfje straks.. wat leuk!!! Pling Lovers

Tizzy: onze merrie's waren op dezelfde dag uitgerekend Lachen ben benieuwd wanneer onze merrie's gaan bevallen Knipoog Pling

Iorr: ze houdt het idd spannend zeg. ben benieuwd wat de DA er van gaat zeggen.

Hier dus ook nog niks... we wachten (on)geduldig af Haha!