[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:43

wow mooie haflingers pauk!
Alonna heeft wel duidelijk een buikje!
Leuk!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:46

Alonna haar buik wordt steeds strakker aangezien het nog niet zo lang een afgespeend veulen heeft en dan komt het pas weer in gareel..
Pauk daarintegen is echt al flink rond

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:36

Ik wip ook weer even aan, ben ook zo weer weg. Mijn camera is even in bruikleen voor een keuring, maar Ditje groeit hier erg goed. Ze laat alleen meer van haar hooi liggen, is dat normaal en kan ik dan een ander ruwvoer geven?

Ik heb het idee dat het ruwvoer wat zwaar valt, krachtvoer eet ze wel supergoed op.

Ik hoop uiterlijk volgend weekend foto's te hebben, aangezien mevrouw vandaag (op mijn verjaardag) een half jaar drachtig is Haha!

Heb nog niet bijgelezen, maar alles goed verder hier?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:02

gefeliciteerd quest; 1. met de mijlpaal en 2. met je verjaardag! Party!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:33

@pauk, wauw ik ben jaloers op je, heerlijk op het strand rijden, je haffies zien er goed uit Haha!

@Quest, nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren Go jij! Go jij! en met je mijlpaal van 6 maanden Go jij! Go jij!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:21

Quest: wow zeg al 6 maanden, schiet echt al op voor je! Ook nog gefeliciteerd met je eigen mijlpaal!

Hier ook 2 mijlpalen vandaag Nagelbijten / Gniffelen mijn middelste zoon is vandaag 6 geworden en Sjanty is vandaag 4 maanden drachtig Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:28

gefeliciteerd !! (met je zoon en Sjanty).
2 van mijn merries worden vandaag voor het laatst gescand, mijn fjordje van 24 niet, die is in maart op de veulenhengstigheid gedekt, na 18 dagen 1x gescand op dracht/tweelingdracht en dat was allemaal goed (1 mooi vruchtje) en ik zie volgend jaar wel of daar een veulen uitkomt.. Mijn kwpn merrie (drachtig van Whitesnake) en mijn NAS stermerrie (drachtig van Houston) worden vandaag dus gescand ivm eventuele gust. Ik ben vrijwel 100% zeker dat de nasmerrie drachtig is, en mijn kwpn merrie voor 80% zeker.... Na vandaag weet ik meer

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:13

Jenny gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Pauk wat een mooie foto's Pling

Quest ook gefeliciteerd met je mijlpalen Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:30

@ Donja en Trutje: dank je!!
a.s zondag komt mijn jieuw merrie, haar laat ik volgende week ook even scannen (danwel opvoelen). Zij is alleen met 28 dagen gescand en ik wil toch wel graag zekerheid. Sjanty wordt niet meer gescand, die is nog wel drachtig. Als ze drachtig is is ze super braaf met rijden en dat was ze gister nog Haha! Tong uitsteken

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 00:31

Dikke stress hier vanavond Goldy en Mayflower staan samen met hun veulens in de wei, maar May is nogal dominant en die heeft vanavond Goldy over het hek gejaagd, gelukkig had ze allleen wat schaaf plekjes maar ik ben me echt rotgeschokken. Goldy is gewoon rustig voor haar stal gaan staan net of ze zoiets had van: "nu kan ik lekker eerder naar binnen" Knipoog
We waren net van plan om het hek te gaan vervangen omdat het wat minder werd, maar nu moet het wel meteen. Uit stilstand kwam ze er net niet helemaal overheen en haar veulen bleef al die tijd gewoon lekker met zijn vriendje spelen, lekker sociaal veulen Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:13

@jennyk, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon gisteren en de 4e drachtige maand van sjanty Go jij! Go jij!

@Donja, en gisteren alles goed gegaan?

@trutje, gelukkig is het goed afgelopen met Goldy, wel apart dat haar veulen gewoon blijft staan bij het ander veulen Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:31

jenny: Mooi is dat als je het zo duidelijk kunt merken aan eht gedrag, lekker handig OK dan!

trutje: Dat was schrikken! Braaf veulie, lief in de wei blijven spelen Lachen

Zaterdag is Chello afgespeend, Upona is diezelfde dag doorgegaan naar de wei in het bos, ook Palona en Epona lopen daar nu.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:35

We hebben Chivas Regal vorige week overgeplaatst van de veulenmelkmachine naar de opfok op Texel.
Hij is niet groot ,was behoorlijk verkouden maar verder kerngezond.
Je kunt goed zien dat zijn moedermelk vervangen was voor kunstmelk.
Ik heb goede hoop dat je er over een jaar niks geen verschil meer van ziet.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:29

wauw allemaal mijlpalen ben dus niet de enige die het bij houdt Haha!

mooie foto's die foto op het strand is ook erg mooi
heb laatst ook nog ontzettend hard door het bos heen gedraaft met mijn crack en leuk dat ze het vond

wel merk ik steeds meer van die buik Schijnheilig men singel wordt te kort enzo..
Echt al lekker een buikje deze week kom tze lekker vollop in het gras land te staan ook wel goed voor der

vandaag zijn wij alweer 110 dagen onderweg Schijnheilig ook best een mijlpaal.. toch?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 00:37

HoiHoi !! Haha!

Heb dan eindelijk besloten om hier mee te komen kletsen en het DBT 2007 achter me te laten Huilen Tong uitsteken

Ik ga de situatie een beetje proberen te schetsen (voor degene die me nog niet kennen Knipoog )

Ydwine (fries) zit vandaag op dag 143 , ze is verkocht ,maar staat hier nog in de buurt en bevalt nog bij ons van haar laatste veulen.

Iris (tinker) zit vandaag op dag 115
Bibi (tinker x shire) zit vandaag op dag 53 (nog pril dus) en heeft nog een veulen aan de voet Tong uitsteken
Romi (haflinger) gedekt door arabier ,zit vandaag op dag 122
Pricilia (BWP) pensionpaard die we hebben mogen laten dekken door Quarco zit vandaag op dag 93.

De kleintjes (tussen de 73 en 99 cm)

Cleo en Jilleke zitten op dag 90
Tessa op dag 47
Cartouche op dag 25 Tong uitsteken ( heeft ook nog veulen aan de voet)
Golden Maij op dag 82
en tot slot Fleurtje op dag 112

Upke (friese jaarling) is verkocht maar blijft nog een jaar hier staan
Amanda is verkocht maar het veulen is nog voor ons (maar helaas niet drachtig geworden dit seizoen en word in April terug gedekt)
Tot slot hebben we er een nieuwe tinkermerrie bij (Kess) een tweejarige, en een nieuwe tinkerhengst die voor de dekdienst bij ons zal worden ingezet.

Ik denk dat het dit zo een beetje is , zo kunnen jullie ook een beetje volgen in de toekomst hè Knipoog Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:35

Peuk wat een mooie foto's!!! En paardjes beginnen duidelijk al wat boller te worden!!!
Wanneer wordt het eerste DBT veulen eigenlijk verwacht kan ik dat ergens nalezen???

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:59

Amandake: Zo dat is een hele lijst!! gefeliciteerd met al deze drachtige dames!
Riswa: Als je bij drachtige boktmerries topic kijkt kun je op pagina 1 zien dat Shamal Arabs de eerste veulens rond 1 januari verwacht!
viewtopic.php?f=59&t=744910&hilit=

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:02

Ahh leuk! ik ga meteen kijken!! Dank je Cindy!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:06

Ik vindt het zo leuk dat jullie op elkaar reageren, maar mij lukt dat echt niet hoor!!
Kom niet veel verder dan de laatste post en de post met allemaal drachtige dames Knipoog

Af en toe post ik dus maar een ego-bericht. Mijn dame maakt het prima!! We zitten op 144 dagen Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:22

cindybijl schreef:
Amandake: Zo dat is een hele lijst!! gefeliciteerd met al deze drachtige dames!
Riswa: Als je bij drachtige boktmerries topic kijkt kun je op pagina 1 zien dat Shamal Arabs de eerste veulens rond 1 januari verwacht!
viewtopic.php?f=59&t=744910&hilit=

nog 103 dagen ofzo minder als ik de gem. draagtijd van de dames reken..
Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:53

Ahh leuk hoor!! Jullie mogen als eerste van start!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:08

Er wordt al lekker gekletst hier leuk!!

Amandake: zo joh dat zijn even veel veulies voor jou volgend jaar Bloos!

A.S zondag komt mijn nieuwe merrie Isola Bella Eastway, oftewel Creamer Haha! Ik ben er nog niet uit hoe ik haar zal noemen Bloos
Dan hoor ik ook haar laatste dekdatum. Ik heb wel een drachtigheidsverklaring van de Lingehoeve gezien. Daarop stond dat ze 25 juli een beebje van 28 dagen in zich had. Dit zegt natuurlijk alleen maar wat als je de laatste dekdatum weet. Want dan weet je pas of het inverhouding is. Nouja nog 3 daagjes geduld Tong uitsteken

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:59

@Amandake, wow 10 merries drachtig, krijg jij het volgend jaar even druk Knipoog wel mooi na elkaar zo te zien,

@SA, hopelijk blijven de veulens toch even zitten tot 1 januarie, anders zijn ze al gelijk 1 jaar oud als ze nog voor 1 jan. 2008 geboren worden.

@jennyk, spannend zeg, nog een paar daagjes Haha!

Net nog gekeken bij drachtige boktmerries, er was weer een merrie aan het verwerpen, zat al bijna op de helft, dan ga je er toch eigenlijk niet meer van uit hè.

Edit:132 dagen, verschrikkelijk.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:05

Van hier ook weer ff een berichtje.
Met vick gaat alles super. Ze krijgt nu echt een buik. Je kunt het echt goed zien nu.
We zijn hard onderweg naar de helft van de dracht. Ze zit nu op 160 dagen. Van 170 dagen wordt het dus aftellen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:25

Zo Amandake dat is ook wel weer een hele lijst veulens voor volgend jaar.. Het zal mijn 1e jaar worden dat ik 2 kleintjes heb rondlopen.. Heerlijk hoor Lachen