Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:17

Vrija ziet er nog goed uit! Maar dat buikie wordt wel groter en groter Clown !

@elady: zo oud is dat nog niet. Maar als je zegt dat ze normaal ook snel stijf is, dan is het misschien wel logisch dat ze nu in haar dracht nog sneller stijf is?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:22

Mac schreef:
@jeddah: oh dat is altijd eng ja. Vorige keer zei de da bij mij dat je dat vaker ziet als de geboorte dichterbij komt (ieks).

Wat? Dat het veulen juist minder beweegt?? Ik heb net namelijk ook weer ruim een uur bij de stal gestaan (en Sim snapt er niks van en wil maar knuffelen en dan zie ik haar buik niet met haar neus in mijn borst Knipoog ) en zelfs na het rollen zag ik nog niks!! Dit was niet de afspraak! De afspraak was dat we elke dag beweging zouden laten zien. Zou er ook zo'n boek zijn voor die veulens??? Maar die kunnen toch helemaal geen post ontvangen in die dikke buiken Boos! ?

Mac schreef:
Die bobbel rond Pepsi's navel wordt nu wel héél erg groot! Hebben meer merries dat (Hinke geloof ik ook he) ?? Wat wil dit zeggen?? En groeit dat nog lang door??

Hihi, ik heb het idee, tis maar een vermoeden hoor, dat dat betekend dat haar buik op KNAPPEN staat en dat het niet lang meer zal duren! YEAH!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:47

Wow!
Vreya heeft bijna wieltjes nodig!
En ze houdt de melk ook lekker warm zo te zien Haha!

Het was hier vanmiddag heel even droog en ik heb ook maar buikenfoto's gemaakt.
Dat was al 2 weken geleden.

Copper:
Afbeelding
Afbeelding

Macy:
Afbeelding
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:00

jeddah schreef:
Hihi, ik heb het idee, tis maar een vermoeden hoor, dat dat betekend dat haar buik op
KNAPPEN
staat en dat het niet lang meer zal duren! YEAH!

Colin is NU de camera aan het ophangen Haha! !

Tjee, die buik van Macy helt echt helemaal over naar één kant! Die moet je straks stutten.

Ik vind het maar niks hoor, die bobbel ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:14

Jippie! Je eigen barncammarestare *o/* !!!

@Marije... eh... dat veulen.... dat veulen zit echt helemaal aan 1 kant he Haha! ?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:17

Lady is snel stijf idd. Dus nu nog sneller. Dus dat wordt zolang mogelijk bewegen, anders moeten we haar met een hijskraan optillen als ze wil opstaan...nee grapje.

Wat worden de buiken al weer dik zeg. Donderdag 8,5 maand dracht Vingers aflikken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:23

Mac schreef:

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Macy's buik verandert wel vaak. De ene keer hangt ie naar links en dan weer naar rechts Verward
Nou ja, de buik HANGT iig wel en is niet te missen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:24

Waarom doet de cheerleader het bij jou wel en bij mij niet?? Huilen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:28

jeddah schreef:
Waarom doet de cheerleader het bij jou wel en bij mij niet?? Huilen

De code staat verkeerd in het schermpje waar je hem aan kan klikken.
Code
*o/*
moet worden
Code
*\o/*
en dan krijg je Go jij! Go jij!
Gewoon \ nog even erbij zetten.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:29

Aha!! Go jij! Go jij!
Hij doet het!! Thanks!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:52

Mac schreef:
jeddah schreef:
Hihi, ik heb het idee, tis maar een vermoeden hoor, dat dat betekend dat haar buik op
KNAPPEN
staat en dat het niet lang meer zal duren! YEAH!

Tjee, die buik van Macy helt echt helemaal over naar één kant! Die moet je straks stutten.

Ik vind het maar niks hoor, die bobbel ...

Is dat niet gewoon een vochtophoping? (oedeem) Dat krijgen merries toch vaker? van die zachte bobbels onder de buik. Zwangere vrouwen krijgen dat bij de benen, door de druk die erop staat geloof ik en het vele vocht wat ze vasthouden.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:46

@ marije: Wat worden ze al rond zeg! Lachen Vooral marcy staat echt op knappen!!En helemaal aan 1 kant! Arme macy Ach gut
@ jeddah: haha, nu maar hopen dat je gelijk hebt over die navel!! Haha!
Maar zet de navel ook niet op als de merrie uier krijgt?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:06

Annetje schreef:
Is dat niet gewoon een vochtophoping? (oedeem) Dat krijgen merries toch vaker? van die zachte bobbels onder de buik. Zwangere vrouwen krijgen dat bij de benen, door de druk die erop staat geloof ik en het vele vocht wat ze vasthouden.

Ja inderdaad, dat heeft Rilexta ook. Eerst had ze oedeem tot aan de voorbenen, en nu alleen nog rond de navel en uiers. Het ziet er wel raar uit zo´n bolle navel, maar ik ben het inmiddels al gewend! Cool

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:09

MissHIS schreef:
Ja inderdaad, dat heeft Rilexta ook. Eerst had ze oedeem tot aan de voorbenen, en nu alleen nog rond de navel en uiers. Het ziet er wel raar uit zo´n bolle navel, maar ik ben het inmiddels al gewend! Cool

Het zal wel oedeem zijn nu het zo veel groter wordt, maar het ziet er anders uit dan de oedemen die ik tot nog toe heb gezien Verward . Ronder en harder ook, maar dat zal wel komen door de spanning die erop staat. Ze was vanmiddag nog lekker aan het scheuren in de paddock, dus last heeft ze gelukkig niet!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:45

Hmm, dat oedeem kan natuurlijk ook... zucht, ik wil te graag dat die merries gaan bevallen geloof ik.... Knipoog

Bij Simply Snap ik er echt helemaal niks meer van Verward . Ze ligt haast niet meer, ze doet nooit onrustig, ze kijkt niet meer naar haar buik, de staat niet meer tegen de muur te drukken, ze eet haar hooi weer gewoon snel op.......... ik zou haast gaan denken dat ze in de afgelopen paard dagen buiten stiekem is bevallen en niks gezegd heeft. Ook haar buik ziet er nu (echt waar!!!) veel minder dik uit dan voorheen! Van achteren zie je nu helemaal niks meer uitsteken terwijl je het eerder wel aan 1 kant zag een beetje zag uitsteken. Het veulen beweegt niet meer Huilen , haar uier veranderd niet meer, enige wat wel anders is is dat haar vulva slapper en langer geworden is.

Was het allemaal een droom dat ze drachtig is Slapen ??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:51

Misschien zit ze in de ontkennende fase?
*ik ben niet drachtig... ik ben niet drachtig...*

Vorig jaar heb ik op het eind bij Macy ook een tijdje getwijfeld. Ineens was haar buik een stuk minder, uier bijna weg, veulen zag ik niet meer bewegen...
Totdat ik samen met Rinske in de wei stond bij Macy en die hele buik bijna ontplofte...
Jups, daar zit nog wat in Pling

Macy heeft vanavond voor het eerst duidelijk last gehad van het veulen.
Ze ging een paar keer kort liggen en weer staan, stampen met haar achterbenen, met de staart hoog lopen en ook haar staart schuren...
En daarna heeft ze weer heerlijk gegeten en nu staat ze te dutten Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:39

Annetje schreef:
Ik heb vandaag eindelijk foto's van Ginger gemaakt, zij is in mei uitgerekend en al tonnetje rond Haha! Ook haar uiers zijn al ietsjes dikker, maar de foto's daarvan zijn niet echt duidelijk
http://img202.exs.cx/img202/7645/buik11ji.jpg
http://img202.exs.cx/img202/4059/buik20rw.jpg
http://img202.exs.cx/img202/4558/buik35qh.jpg
Het veulentje kun je ook al voelen, echt zo schattig Lachen

Ik vond de foto's van de uiers na het verkleinen toch wel duidelijk genoeg om ook te laten zien. Is toch wel leuk om dat erbij te hebben vind ik Haha!
Voor en na het rijden
Afbeelding Afbeelding

Onderaanzicht na het rijden Haha!
Afbeelding
Op die laatste foto zie je trouwens allemaal viezigheid tussen de uiers zitten (denk tenminste dat dat het is) Kan het kwaad dat het daar blijft zitten? Ik heb het namelijk proberen schoon te maken, maar doekjes waren eng en met mijn vingers vond ikzelf niet zo frisjes Tong uitsteken

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:22

ADHD was vanmiddag geloof ik aan het Go jij! Go jij! De hele buik ging op en neer. Arme Famosa had het zeer zwaar. Ze werd niet boos, maar bleef heel rustig staan tot het ADHD etterbakje ophielt }> .

Ze is nog steeds heel knuffelig en heel lief.

We hebben de monitor op de keukentafel staan. Als we daar zitten, eigenlijk altijd als we binnen zijn Haha! , dan kijken we hoe Famosa eet, slaapt, drinkt, liksteen lebbert en voerbal speelt. We kunnen ook ADHD zien bewegen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:36

@Annetje: Die uiers zijn al echt bezig zo te zien! Absoluut de moeite waard om te plaatsten.
Ik maak de uier van al mijn merries met regelmaat schoon, of gewoon met mijn handen, of met een babydoekje, of met een spond en lauw water.

@Phiabink: Heerlijk om ADHD weer lekker in beweging te zien he? Niet te geloven soms dat die merries zo braaf blijven staan, of gewoon door blijven eten zelfs Vingers aflikken !

Het veulen van Sim besloot na mijn dreigenment dat hij/zij anders niet het nieuwe halstertje om kreeg die Ods voor hem/haar gekocht heeft maar een oud vod, toch maar te gaan bewegen vanavond! Gelukkig maar! Je gaat je toch zorgen maken als je ze eerst 10 keer per dag om de seconde ziet bewegen en dan bijna 3 dagen niet!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:56

jeddah schreef:
Gelukkig maar! Je gaat je toch zorgen maken als je ze eerst 10 keer per dag om de seconde ziet bewegen en dan bijna 3 dagen niet!

Gisteren en eergisteren zag ik ADHD ook niet echt. Vandaag haalde hij het getrap en het getreiter van zijn ma in. }>

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:57

Hmm, zou het aan het weer liggen dat we ze allebei 2 dagen niet hebben zien bewegen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:08

Nancy-nieuwe-stijl is vandaag opgedoken.
Mevouw heeft ontdekt dat het helemaal niet onaangenaam is om gewoon lekker los stil te staan met poetsen, ze stond bijna te slapen.

Normaal gesproken zet ik haar na het poetsen even in de bak als ik ga uitmesten en voer klaarzetten, en daarna nog even buiten stappen.
Maar ja, als ik haar in de bak heb gehad neemt ze een heerlijk modderbad en dan kan ik met zo'n smerig knol over straat.
Dus vanavond eerst gepoetst en toen gelopen. Daarna ben ik gaan uitmesten en heb ik haar alsnog in de bak gezet, maar ja dan gaan we natuurlijk NIET rollen, maar gewoon gezellig bij het hek staan.

Ze wordt echt steeds liever, ze liep vanavond per ongeluk los toen we aan het wandelen waren, voorheen zou ze dan meteen wegscheuren maar ze bleef ernstig dicht naast me lopen...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:13

jeddah schreef:
Hmm, zou het aan het weer liggen dat we ze allebei 2 dagen niet hebben zien bewegen?

Ik denk het, bang voor storm en regen???? We krijgen toch geen watjes he!! Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 02:44

PhiaBink schreef:
jeddah schreef:

Ik denk het, bang voor storm en regen???? We krijgen toch geen watjes he!! Clown

Phoe, nou dat hoop ik niet hoor! Wil wel een beetje "stoer" veulentje Haha! !

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:59

Gisteren ben ik terug gekomen van ski vakantie. Na een week geen paardjes gezien te hebben ben ik natuurlijk eerst naar stal gesjeesd! Ja
Nou, hoe ik Floortje aantrof!!!! Ik had wel gehoopt dat haar buik iets zou groeien, maar dit...... Ik had al een aantal weken geen verandering gezien. Ze had al wel een aardige buik maar het leek meer alsof ze een hele brede rug had. het veulen zat dus heel hoog. Nu in een week tijd is het alsof ze heeft uitgeademd en hele die buik naar beneden is geploft Clown
Echt niet normaal. van boven lijkt ze een normaal model te hebben, maar van de zijkant is het alsof die buik bijna de grond raakt. Maffe pony!!! Clown
Ik heb haar in de bak laten rollen, wat ze meestal heel driftig doet. nu ging het met veel gepuf en gesteun en ze bleef ook even liggen voor ze weer opstond.
het valt me trouwens ook op dat ze haar staart steeds hoger gaat houden. Is dat normaal? ze moet nog 118 dagen. best lang dus.