[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:21

Yes! Zo langzamerhand komen er steeds meer drachtige merries bij! Wat fijn! Gefeliciteerd dames!

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:27

Sjinto en... elke (?) gefeliciteerd!!!
Pradadaan ook vooorzichtige felicitatie!!
Woehoe gaat goed :):)

Hier nog altijd wachten op hengstigheid... :(
Ze was vorige keer mooi, duidelijk hengstig toen er nog geen plannen voor haar waren. En als je er dan nu op zit te wachten.......... ;(
Weekend nog afwachten en anders maandag of dinsdag maar eens laten kijken of er wel activiteit is ofzo denk ik.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:29

Jeeej weer 3 nieuwe drachtige dames! Proficiat!

Hier is onze nieuwe merrie Kiki vandaag ook geinsemineerd.. dus we kunnen weer 18 dagen gaan aftellen.

De kleurkansen zijn hier redelijk uitgebreid :P

Satinka
Afbeelding
+50% frame overo

Jade
Afbeelding
+50% frame overo en 50% splash overo

Kiki
Afbeelding
+50% frame overo

:D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:31

Joepie, weer 3 drachtige merries erbij *\o/* Hopen dat het goed gaat met crushen van het vruchtje, want het is je nu wel gegund Pradaan!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:56

*\o/* joehoe weer drachtige merrie's erbij, super, lijkt ineens al wat beter te gaan

vrienden van ons hun twee merrie's zijn ook eindelijk drachtig gescand

mijn kleurkansen dan even
28.13% - Buckskin Tobiano
28.13% - Perlino Tobiano
12.50% - Cremello Tobiano
12.50% - Palomino Tobiano
9.38% - Smoky Cream Tobiano
9.38% - Smoky Black Tobiano

ik hoop vooral op een hengst :') de kleur speelt geen rol, wordt sowieso een bont en creme :P

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:58

Wat een leuke kleuren. Frame Overo vind ik echt fantastisch, vooral op vos bont of bruinbont <3

Zelf hoop ik op een zwarte of een vos merrie, maar ik gok dat het een bruine hengst wordt. Ik ga er even blij mee zijn hoor, dat sowieso.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:18

Gefeliciteerd elke en sjintoo! *\o/*

Leuke kleurkansen bij iedereen! Abby heeft dit :
Afbeelding

Linda balen dat de hengstigheid wegblijft :(

Gefeliciteerd pradadaan!!

Hier de fries gewassen en klaar gemaakt. Pff nog 1 nachtje :D
Afbeelding
En een nieuw halster gekregen van Maava@bokt
Afbeelding

Heb er zin in :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:21

Gefeliciteerd allemaal, met de te verwachten veulens! Gaat goed hier!

Kabayo, waarom gaat ze nu naar de keuring? Ik heb geen verstand van kfps, ik ben gewend aan veulen keuring en daarna op 3 jaar pas weer. Kan ze hier een predikaat halen? Of alleen een premie?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:22

de kleurkansen had ik ook al uitgerekend, camille is valk en homozygoot voor zwart
en Magic is vos sabino splash

Afbeelding

Afbeelding

10.94% - Bay Sabino/Splash
10.94% - Buckskin Sabino
10.94% - Bay Sabino
10.94% - Buckskin Splash
10.94% - Bay Splash
10.94% - Buckskin
10.94% - Buckskin Sabino/Splash
10.94% - Bay
1.56% - Black Splash
1.56% - Smoky Black
1.56% - Smoky Black Sabino/Splash
1.56% - Black
1.56% - Black Sabino/Splash
1.56% - Smoky Black Sabino
1.56% - Black Sabino
1.56% - Smoky Black Splash

en glowy is door dezelfde hengst gedekt , glowy is vos tobiano, word dus zeker een vosje :D

Afbeelding

37.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Tovero
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Splash
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel)
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Sabino/Splash
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Sabino

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:26

Vulina schreef:
Gefeliciteerd allemaal, met de te verwachten veulens! Gaat goed hier!

Kabayo, waarom gaat ze nu naar de keuring? Ik heb geen verstand van kfps, ik ben gewend aan veulen keuring en daarna op 3 jaar pas weer. Kan ze hier een predikaat halen? Of alleen een premie?

Ze kan een premie halen en evt kampioen. Maar het gaat mij puur om de ervaring. Even weg , even op vreemd terrein, even in de drukte. Het gaat mij niet om het resultaat.

Ze gaat natuurlijk ook als 3 jarige voor ster.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:49

Jaaa weer een paar drachtig. Gefeliciteerd.

Hier vandaag Gaya gescand. Helaas niet drachtig. Volgende week hopen op een nieuwe poging. Ook de laatste van dit seizoen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:50

Hier geen kleurkansen.. alleen vos met witte manen en staart :') :=

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:01

he wat jammer mathilda -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:11

Kleurkansen hier:

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:13

Je hebt toch ook nog kans op Dun Neonlight?

Stal HD, jammer -O- Hopelijk pakt ze de laatste ronde toch nog op!

Kabayo, heel veel succes morgen! Vraagje; waarom heb je een tweejarige al vierkant op ijzers staan? Is dat voor de beweging of heeft ze zulke slechte voeten, verkeerde stand?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:31

Kabayo. Heel veel succes op de keuring!

Stal_HD. Wat jammer. Duimen dat de laatste poging pakt.

Sjintoo. Jeeh super nieuws. Gefeliciteerd!

Pradadaan. Ook gefeliciteerd!

Elke86. Gefeliciteerd met de dracht!

Linda2008. Hopen dat je merrie snel hengstig word.

Tinniie. Duimen dat Kiki gelijk drachtig word.

Leuk al die kleur kansen! Ik heb die van Esmeralda en Formidable ook even opgezocht :o
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:42

Aangezien er niet getest is op dun en ik ook niet weet waar in de afstamming dun vandaan moet komen geloof ik niet zo hard in dun.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 02:01

:wave: Weer een tijdje afwezig geweest omdat we echt niet meer wisten wat we met Myrthe aan moesten, maar hoop toch weer wat actiever in dit topic mee te doen en mee te kunnen blijven lezen en praten. Heb wel alles meegelezen :j

Ik zag dat er werd uitgewisseld wanneer iedereen scant, wij hebben vorig jaar op 15 dagen gescand (evt tweelingdracht), een andere keer op 18 dagen, op 30 dagen voor een kloppend hartje en eind September voor de gustverklaring (die we dus helaas wel nodig hadden). Ik wil niet teveel scannen want dat vind Myrthe niet zo leuk, maar ik wil niet op niets wachten, anders was dat vorig jaar dus ook gebeurd.

Toushie Welkom en gefeliciteerd! Dan is het het lange wachten en moeite doen toch waard he :j

JoSav Wat ontzettend vervelend dat je stalhouder niet naar je wensen heeft geluisterd en dat daardoor je merrie hoefbevangen staat. Ik heb er geen ervaring mee tijdens de dracht dus ik kan je verder ook niet helpen, maar ik hoop voor je dat het veulentje nog netjes warm en veilig in de buik zit. Wachten duurt lang dan als je er niet helemaal zeker van bent :(:)

Wij hebben onze merrie meestal in de kudde staan samen met onze ruin en hengst (ukkie), nu staat ze tijdelijk op haar eigen stukje met een lijntje tussen haar en de mannen. Ik heb niet het idee dat dit stress oplevert, of dat dat vorig jaar het verwerpen veroorzaakt heeft. Ze kunnen prima met elkaar en de mannen dekken niet.

Neonlight Een kloppend hartje *\o/* Gefeliciteerd! Weer een stapje in de goede richting.

Molfre Aparte combi, zelf nog nooit gezien. Ben benieuwd naar het resultaat ;)

Wat betreft tweelingdracht, ik zou absoluut geen risico willen nemen. Zelfs als wie dan ook zegt dat het bij bepaalde rassen niet voor zou komen. Het kan zo ontzettend veel leed besparen om van te voren te weten of het zo is ja of nee. De apperatuur is er niet voor niets voor, en ze kunnen niet voor niets een 2e vruchtje crushen, waarom er dan geen gebruik van maken? Beter eventjes checken dan in het ergste geval beide veulens en misschien de merrie verliezen....

Twinklebel Jij alsnog gefeliciteerd!! Wat een opluchting moet het zijn dat ze nu eindelijk drachtig is. En wat ontzettend gaaf om de scan op film te hebben. En een mooi hartje, yes!!

Fotsy Ongelofelijk he, hoe sensitief die dieren eigenlijk zijn, heel apart. Gelukkig heb je ze toen van elkaar kunnen scheiden en is het gewoon goed gegaan.
En jij hebt weer een voorgevoel :P Vanwege haar gedrag, of? Ik duim voor je voor een hengstje, zou eens een leuke afwisseling zijn :j

_Karin Gefeliciteerd met de keuringsresultaten en succes gewenst voor Kootwijk! Ster zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Dustinlover Wat moet jij de afgelopen weken door een hell zijn gegaan, ik heb wel meegelezen en vaker aan je gedacht en gehoopt dat het tij nu eindelijk eens voor je zou gaan keren. Jammer genoeg dus met Up's en Downs, wat ontzettend balen dat Harley nog steeds niet fit is :( Ik duim voor je en hoop dat hij zich snel wat beter gaat voelen!

Ik denk niet dat het tweelingverhaal alleen maar/vaker voorkomt bij het hengstig spuiten. Onze merrie heeft ook al eens 2 eitjes gehad die gelijk zijn gesprongen en voor de 3x insemineren niet een keer hengstig gespoten. Het komt van nature denk ik vaker voor dan men denkt. Alsnog zou ik er geen risico mee willen nemen.

BernetteO Wat fijn dat je merrie zo rustig stond te grazen, is toch altijd een fijn gevoel. En drachtig lees ik, gefeliciteerd!

Vulina Eindelijk een mooie schone merrie en drachtig *\o/* En nu totaal 4 drachtig, dat is al een betere score als vorig jaar, gefeliciteerd!

draaakje Ik had werkelijkwaar nog nooit gehoord van een eeneiige tweeling bij paarden. Sneu, maar ik vind dat soort dingen wel ontzettend interessant... Heeft jullie merrie het toen zelf verworpen? En op hoeveel dagen was dat ongeveer?

AM_horses Haha, die was zeker blij om terug te zijn! Heerlijk om te zien dat soort filmpjes :D

Elke86 Gefeliciteerd met Montana!

paardje2013 Ik duim voor je dat morgenmiddag op tijd genoeg is, maar ik neem aan dat je wel op je dierenarts kunt vertrouwen toch? Een belletje voor advies kan echter altijd.

Sjintoo Eindelijk, gefeliciteerd!!! Wanneer je het echt niet meer verwacht.... ;) Ik ben ontzettend blij voor je, jullie hadden er toch ook aardig wat pogingen op zitten.

Pradadaan Wat ontzettend jammer dat Prada niet drachtig werd, maar wat mooi dat je de dekking voor haar dochter kon gebruiken. En ook nog in 1 keer drachtig, yes, gefeliciteerd!!
Ik duim voor je dat met het crushen/wegspuiten alles goed gaat.

En heel wat uiteenlopende kleurkansen, superleuk!! :D

linda2008 Ik weet helaas wat het is om op een uitblijvende hengstigheid te zitten wachten, superfrustrerend..... Ik hoop voor je dat er wel nog acticiteit is en dat ze gewoon hengstig wordt, maar gewoon wat achter loopt :(:)

Tinniee Ook weer een geinsemineerd, succes met wachten :)

Stal_HD Ontzettend balen dat Gaya niet drachtig is, ik hoop voor je dat deze laatste poging succesvol gaat zijn.

Laatst vertelde ik jullie dat Myrthe niet meer hengstig werd nadat ze hengstig gespoten was en het bloedei had gekregen. We hebben haar 2 mei 1 keer kunnen insemineren en sindsdien is ze dus niet een keer hengstig geweest. Het bloedei was de laatste keer dat ik hier postte wel al weg en de eierstok zag er weer normaal uit, maar de hengstigheid bleef nog steeds uit. Hengstig spuiten wouden we niet nog een keer doen omdat ze er dus de laatste keer slecht op reageerde en toch niet hengstig werd.
Toen was de optie eigenlijk 10 dagen op de Regumate, of kijken of ze zelf nog hengstig werd. Vanwege een we moeten nu alles of niets gevoel omdat de tijd ook begon te dringen hebben we voor de Regumate gekozen. Afgelopen zaterdag heeft ze haar laatste dosis gehad en dus zitten we vandaag dus op dag 7 na de kuur. Ze had binnen 5 dagen hengstig moeten worden en dus zakte donderdag de moed me in de schoenen, ik baalde, want ik wist zeker dat we dit seizoen nu echt waren verloren. Toch in overleg met de dierenarts gisteren (vrijdag) een controlescan gepland om te kijken wat er nu eigenlijk mis was daarbinnen. Maar eigenlijk was ze ontzettend verbaasd! Beide eierstokken waren ontzettend actief, veel eitjes, en ook alweer een eitje van 35. De Regumate heeft haar lichaam en cyclus gewoon gereset. De dierenarts gaf aan dat ze door het bloedei met haar cyclus waarschijnlijk in een 'winterslaap' was gegaan. Ze gaf aan dat ze verwacht dat ze maandag of dinsdag weer hengstig zal worden. Met Myrthe zal dat dan waarschijnlijk woensdag worden :+ Al met al hebben we weer wat meer hoop dat we toch nog 1 of 2 pogingen gaan hebben dit jaar, en we gaan er gewoon weer voor! Hoe ontzettend blij kun je toch zijn met een hengstigheid is niet normaal!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 06:30

suffie schreef:
Je hebt toch ook nog kans op Dun Neonlight?

Stal HD, jammer -O- Hopelijk pakt ze de laatste ronde toch nog op!

Kabayo, heel veel succes morgen! Vraagje; waarom heb je een tweejarige al vierkant op ijzers staan? Is dat voor de beweging of heeft ze zulke slechte voeten, verkeerde stand?

Meerdere redenen. Ze heeft erge brokkelhoeven. Ze had echt hele erge scheuren tot de kroonrand aan toe, dit was natuurlijk heel pijnlijk. Voor kalkoenen, ik vind extra stevigheid erg fijn :) en ze staat frans. Ook is het erg normaal bij de friezen om ze op ijzers te zetten. Qua beweging loopt ze er niet minder of beter om :) na de keuring gaat ze weer blootvoets. dankje! :D

Dankje amhorses!

Balen stalhd :(

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:14

ML: wij hebben 4 inseminaties achter de rug. Tussendoor is ze dan ook nog gespoeld geweest voor een schimmelinfectie.

Mijn DA scant op 15 dagen, 20 dagen, 42 dagen en 60 dagen. Waarom zo veel weet ik niet juist, maar ik doe wat zij zegt :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:33

Pradadaan ook jij gefeliciteerd! Hopelijk lukt het wegknijpen van het ene vruchtje goed. Had jouw andere merrie ook niet altijd een dubbele eisprong?

Stal_HD wat jammer, nog 1 kans voor dit jaar, hopelijk is dit nou de juiste en lukt het toch nog.

Linda wat stom is dat, nu je erop zit te wachten komt er niks. Misschien wel verstandig om inderdaad even te laten checken hoe het ervoor staat. Voor het zelfde geld toont ze niet meer hengstig omdat ze omringd is door drachtige merries.

Tinniie spannend, weer aftellen naar de 18 dagen!

Kabayo succes vandaag! Ze staat er mooi voor, ik ben erg benieuwd. In ieder geval genieten van het uitstapje samen.

xLeoniee maar dat is toch ook een prachtige kleur! Ik heb er ook zo eentje gekregen 2 jaar geleden, totaal niet verwacht uit een gewone vos x zwarte hengst:
Afbeelding

Milan_lover wat een gedoe zeg, maar wel een verrassing dat er nu volop activiteit is. Ik hoop dat je nu gewoon met 1 ronde klaar bent!

Jullie hadden het over de kleurkansen. Ik heb voor komend jaar ook eentje die alle kanten uit kan, vind ik wel leuk, is het wel echt een verrassing wat er gaat gebeuren. Ik heb kans op:
11.72% - Black Pintaloosa
11.72% - Black Appaloosa
11.72% - Black Tobiano
11.72% - Gray (Black) Pintaloosa
11.72% - Black
11.72% - Gray (Black) Appaloosa
11.72% - Gray (Black) Tobiano
11.72% - Gray (Black)
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel)
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Appaloosa
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Tobiano
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel))
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel) Pintaloosa
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Pintaloosa

En voor wie mijn combi nog niet had gezien (staat wel ergens in het begin van het topic maar er zijn zoveel mensen bij gekomen):
Suzie (zwart-tobiano schimmel):
Afbeelding

x

Pretty Boy(zwart panterbont):
Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:34

Tinniie schreef:
Jeeej weer 3 nieuwe drachtige dames! Proficiat!

Hier is onze nieuwe merrie Kiki vandaag ook geinsemineerd.. dus we kunnen weer 18 dagen gaan aftellen.

De kleurkansen zijn hier redelijk uitgebreid :P

Satinka
[ [url=m/JbaPgP.jpg]Afbeelding[/url] ]
+50% frame overo

Jade
[ [url=m/YFyH7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
+50% frame overo en 50% splash overo

Kiki
[ [url=m/WDftYa.jpg]Afbeelding[/url] ]
+50% frame overo

:D

Smokey grullo <3 dat zou ik ook nog wel eens willen fokken! Een smokey cream dun wauw hoe zou die eruit zien

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:36

Wow weer heel veel drachtig in de paar dagen dat ik niet op bokt kon *\o/* Gefeliciteerd iedereen!

Hier gaat mijn droom eindelijk in vervulling! Per november zijn wij eigenaar van een boerderij met 2.2 HA grond en heb ik eindelijk mijn beide fok merrie's thuis <3 *\o/*

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:36

Ja leuk he, ik wil ook heeeel graag een smoky grullo :D

Ik denk dat onze Arany er dit jaar een smoky Cream dun had, zou ook perlino dun kunnen zijn, maar daar vond ik hem te 'romig' voor :P

Afbeelding
Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:42

Tinniie schreef:
Ja leuk he, ik wil ook heeeel graag een smoky grullo :D

Ik denk dat onze Arany er dit jaar een smoky Cream dun had, zou ook perlino dun kunnen zijn, maar daar vond ik hem te 'romig' voor :P

[ [url=m/Pb3GRX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dbjQMw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig _/-\o_