[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:38

Hier hoef ik niet te scannen. Ze stond al hengstig toen ik langs de hengst kwam

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:07

Jammer!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:47

Spannend nog even dan, Maaike!

O..balen, DL -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:31

Balen dl en spannend Neonlight.

Da heeft voor helga een spuit klaargelegd zodat ik haar dit weekend hengstig kan spuiten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:49

Ah.. dan wordt het begin/half volgende week insemineren!! Spannend.. :D

Dat is balen DL.. :(:)
Wel handig dat je zelf kan kijken of ze hengstig is, of niet..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:53

Murosch schreef:
Ik weet niet waar je woont goeroe, maar ik ben, sinds ik mijn paarden aan huis heb staan en niet meer bij mijn ouders op stal, overgestapt naar dierenartsenpraktijk Onstwedde en ik vind dat een hele fijne praktijk. Ze komen aan huis en zijn kundig zonder je een poot uit te willen trekken.

Bedankt voor de tip, maar Onstwedde is toch wel een stukje uit de richting. Toen mijn moeder nog in Wagenborgen woonde (voor wie dat niets zegt: bij Delfzijl (voor wie dat niets zegt: in Noord-Oost Groningen)) plaagde ik haar altijd dat je bij haar over het randje van de afgrond kon kijken. Dat was voordat wij hier kwamen wonen. Driemaal raden wat je ziet als je bij Wagenborgen over het randje kijkt. :+ Het aantal dierenartsen is hier beperkt. Naast de twee praktijken die ik al heb genoemd weet ik van nog één dierenarts in dit gebied die paarden doet. Het kan zijn dat ik iemand vergeet, maar volgens mij is het dat wel zo'n beetje. Vanmorgen gelukkig weer een positieve ervaring met onze vaste dierenarts. In alle opzichten, want de dierenarts was goedgemutst en we hebben drie duidelijk kloppende hartjes gezien. :D Mijn merrie zit ondertussen op 35 dagen en de merries van AniekR op 33 dagen. De dierenarts heeft er sinds kort een nieuwe collega bij, dus hopelijk is de druk daar nu wat van de ketel. Kortom, geeft de burger weer moed. :Y)

Knolselder schreef:
Fleem haar ei iss gesprongen. Morgen ga ik haar ophalen. Op hoop van zege...

Nu maar afwachten dus, spannend!

Wat een grappige foto Icecrystal. :))

Vulina schreef:
Jakkes Goeroe, wat vervelend zeg..
Wat dat betreft hebben we echt geluk, 2 hele beste veeartsen die altijd meedenken.
Misschien nogmaals bellen? Soms kan het bij een 2de keer heel erg meevallen, hebben beide partijen er even over na kunnen denken..

Ik hoopte in eerste instantie dat hij zelf nog even zou bellen, maar dat is niet gebeurd helaas. Ik had op zich nog best open gestaan voor een gesprek, maar voelde niet echt de behoefte om zelf nog een keer te bellen. :o

hinte schreef:
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit......
Gisteren is Trees drachtig gescand van Zegmar *\%/* *\%/* *\%/*

Super, helemaal met zo'n voorgeschiedenis, gefeliciteerd! :D

Mooie combinatie Kabayo. Ik ben ook fan van Marvin en vind het nog steeds jammer dat mijn NRPS merrie een paar jaar geleden niet drachtig van hem werd. Hopelijk is bij jouw merrie snel raak!

sultan15 schreef:
Fairy is tot nu toe schoon! Ze wachten nog 1 dag af en dan weten we het zeker :) ze zou eigenlijk gister geïnsemineerd worden, maar ze was er nog niet helemaal klaar voor (terwijl ze dinsdag een ei van 5 cm had!). Ze wordt morgen of zaterdag geïnsemineerd. Maffe merrie :roll: we wachten weer rustig (ongeduldig!! :P ) af.

Dat is toch al wel een joekel van een ei. In welk opzicht was ze er dan nog niet klaar voor? Fijn dat ze schoon is in elk geval, hopelijk is ze snel drachtig.

ladylisa schreef:
Maar vandaag werd onze fjord gescand
Veearts zegt dat het een klein vruchtje is en zit een cyste.. Is dit nu foute boel of kan et vruchtje gewoon groter worden ?

Heeft de dierenarts daar zelf niets over gezegd? Een cyste kan problemen geven, maar dat hoeft helemaal niet, afhankelijk van de plaats en de grootte.

Fotsy gefeliciteerd! :D

Wat jammer Ennasil92, misschien verstandiger om de andere merrie te proberen inderdaad.

Al die leuke veulen- en puppyfoto's fleuren de boel lekker op. <3

MonDos schreef:
En goeroe ik kan wel zeggen dat je een prachtige hengst heb uitgekozen! We hebben dezelfde smaak ;) <3

Gefeliciteerd! Begrijp ik goed dat jij ook ByStival hebt gebruikt? Fijn dat jouw merrie ook van één keer insemineren drachtig is! Wie vooraf tegen mij had gezegd dat mijn 18-jarige maiden van één rietje drachtig zou worden had ik waarschijnlijk voor gek verklaard. Met dat zaad is blijkbaar niets mis. :))

linda2008 schreef:
Yazhi spam gemist? |o ik schaam mij diep!!!! (Gelijk terug gescrolt en gecheckt natuurlijk!!) ze word echt alleen maar mooier!!! <3 wauw!! :~

Haha, dankjewel. Volgende keer zal ik je een seintje geven. :))

Spannend Neonlight, hopelijk blijkt ze maandag gewoon drachtig te zijn!

Dat is wel erg duidelijk, maar niet wat je had gehoopt Dustinlover. :(

Wat een toestand Murosch. Niet fijn als het allemaal anders dan anders loopt. Hopelijk wordt ze nu toch snel en vooral goed hengstig!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:47

Murosch wat jammer zeg, loopt ook niet helemaal zoals gepland, hopelijk deze keer meer geluk meid en hengstig spuiten lijkt me goed idee vermits er geel lichaam zat en ei

DL balen maar bespaart je nu een scan

Casarell spannend

Maaike duimen dat er binnen paar dagen heldere vlek met donker stipje is te vinden, duimen draaien

Hinte op coat calculator eens surfen, heb deze gekopieerd van twee jaar geleden, zelfde mams en paps maar die van mij (allemaal trouwens zelfs de vosbonte 8)7 ja lichte obsessie kleurgenetica) en Tinniie haar hengst zijn kleurgetest, anders zit je maar te gokken tegen de sterren op :') zeker met 2 valken.

Wat goed van de kloppende hartjes deze keer goeroe en aniekr
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 17-06-16 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:25

goeroe, wat fijn dat je de kloppende hartjes hebt gezien!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:32

Wat een bijleesposten, knap hoor!
Vervelend dat het niet volgens de planning gaat Murosch.
Fijn dat er nu wel kloppende hartjes zijn gezien Aniek en goeroe!

Hinte, welke maat zijn jouw shetten? Als je grote maat bonte zoekt komt er misschien nog wel een jackpot hengst voor de komende jaren. Fokker op Terschelling had volgens mij twee jaar terug een grullo bont veulen van moeder met Engelse bloedlijn en haar ggk hengst. Die heeft ze volgens mij aangehouden voor de opfok. Dan heb je bont en wildkleur ;) als hij goedgekeurd wordt.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:33

Merries en een gekke cyclus... :P Ik haal de mijne morgen eerst weer naar huis. We moeten dinsdag op stamboekopname dus dan kan ik haar nog even rustig klaar maken daar voor.

Toch weer wat merries hengstig.. Jammer!

Kleurgenetica vind ik erg interessant. Als ik 'mijn combi' invul komen daar ook leuke kansen uit! :j

Spannend voor degenen die nog moeten scannen. Ik hoop op het beste voor jullie.

Over scannen gesproken.. Ik heb vandaag gebeld met de kliniek die ik altijd laat komen als er iets is met de pony's.. Vorige keer scannen kon hij het niet goed zien dus besloten eerst af te wachten.. Niet hengstig dus vandaag weer gebeld voor een nieuwe afspraak met de vraag of er een andere DA beschikbaar was met kleinere armen.. Willen ze het niet meer doen omdat ze te klein is.. Ze is een flinke meter, dat valt toch mee? :+ maar goed.. Hele middag gebeld en nu word ik maandag terug gebeld door een vrouwlijke DA van een andere praktijk in de buurt die ook veel vruchtbaarheidsbegeleiding doet. :) Enige optie bij de kliniek was met een stok scannen, daar heb ik voor bedankt en dat raadde ze me ook niet aan..

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:47

Vulina ja he... letterlijk en figuurlijk.. Kodi is al 1.60 :wow: Kayden is 1.42 :)

hinte dankjewel!

Neon nog even spannend dus! Ik duim voor je!

DL balen zeg... ik ken het :P ga je het wel nog een keer proberen?

Murosch succes!

Goeroe en Aniek wat fijn dat jullie 3 kloppende hartjes hebben gezien! top!

MDJ hmmm wat vervelend zeg.. hopelijk maandag beter nieuws!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:53

Yessss gister de (dik) 30 dagen echo gehad en er zit een mooi levend vruchtje en we noemen haar/hem erwtje.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:01

Welkom en gefeliciteerd Esther 28

Sultan wel Flo die gaat wat overdragen dus als fair nu drachtig wil en beetje vroeger is kunnen we twee jaar geleden nog eens overdoen he
Ze worden heel groot en minder groot :P

Jammer van het scannen mdj, heb je zelf geen hengst staan? Hopelijk de andere metrie's toch nog mooi drachtig want ben nu al benieuwd naar je kleurencombi

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:26

Wat fijn Esther! Mooi om te zien he, nu mag het lange wachten gaan beginnen. Erwtje, hihi, leuke naam hoor!

Al 1.60 is Kodi?? Sjonge wat een joekel. Ik zal Veronia ook eens weer meten. Die zal nu ergens in de 1.50 zitten, maar ik denk zo rond de 1.52-1.53 ongeveer.

MDJ hopelijk snel goed nieuws bij de scan. Die onwetendheid is naar.

goeroe en aniekr wat een fijn bericht, nu ben je echt gerustgesteld :j

Helga heeft vanmiddag haar prikje gehad dus nu wachten op de hengstigheid. Ze voelt zich daar op het land bij de hengst wel heel erg goed moet ik zeggen. Gezellig in een kleine kudde met merries en veulentjes, ik zie haar ervan genieten. Dat maakt het minder lastig dat ze niet thuis is.

Zal ik ook even een foto spam doen van mijn jaarling? Ik denk dat de meesten hier haar wel al kennen, maar voor wie niet. Dit is Veronia, mijn 2015 veulen van de Groninger hengst Macho Polo uit mijn KWPN merrie Wainonia (Oliver x Voltaire):
Afbeelding

Afbeelding

En samen met mama:
Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:23

mooney, De dames zijn niet zo groot, vallen in de mini en kleine maat.
Maar lief voor het mee denken, hoe gaaf zou dat nog in mijn kudde passen Grullo bont!

MDJ, Lastig, hopelijk maandag een da met kleine handjes

Esther28, Gefeliciteerd!

Murosch, Duimen dat het nu beter gaat! Fijn dat ze het in ieder geval naar haar zin heeft.
Wat een leukerd is Veronia!

Gipsy heeft vandaag netjes afgeslagen!
Over 14 dag schouwen, nu maar heel hard duimen dat ze drachtig is!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:53

Murosch wat grappig..ik heb t omgekeerd: groninger merrie drachtig van kwpn Gelder.
Hinte: duim duim duim
Allemaal rete spannend.
Vera is zo fijn met rijden sinds ze drachtig is.. heel ander paard, ook heel knuffelig naar andere paarden terwijl ze normaal behoorlijk bitchy is.
Iedereen sterkte en succes met afwachten, scannen, insemineren en nog meer afwachten..

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:26

Iemand vroeg me liever hengst of merrie. Lange tijd liever merries voor opvolging. Maar voorvde verkoop, verkies ik hengstjes. En ook willen we misschien eens een hele goede hengst / Ruin dus zelf houden voor in de sport.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:48

Esther gefeliciteerd!!

Fotsy Fairy draagt ook over :D hihi eerst maar even afwachten of ze drachtig wil worden >;)
Zou leuk zijn als ze weer een duo bevalling gingen doen!

Murosch ja erg he! Veronia is ook goed aan de maat zeg! ik duim voor je dat Helga mooi hengstig wordt.

hinte ik duim voor je!

Fairy is vandaag weer geinsemineerd. Ik weet niet hoe groot haar ei inmiddels is, maar dinsdag was ie al 5 cm :+ Ik baal er wel van dat ze nu weer op zaterdag geinsemineerd is... De afgelopen 3 keer is ze ook steeds op zaterdag geinsemineerd en was maandag steeds het ei weg. Op zondag scannen ze niet dus dan weet je niet of de eisprong van zaterdag op zondag of van zondag op maandag is geweest.... Ik ben er een beetje bang voor dat ze haar eisprong van zondag op maandag heeft en dat het sperma dan al te oud is/ weinig levende zaadcellen meer heeft...

Hoe denken jullie daarover? maak ik me teveel zorgen of zou het best kunnen dat er dan nog maar weinig levende zaadcellen meer zijn en dat het daardoor niet gelukt is?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:05

hinte ik duim mee

veronia, op 1 na mijn favo merrie :P <3 en ook al zo groot als mams bijna
hopelijk pakt het deze keer met Helga

sultan dat maakt hier niks uit hoor, zowel deze keer als de keer bij Lily, was Flo geinsemineerd en 2dagen later was ei pas weg, dus zaad leeft wel degelijk zolang hoor, alleen zijn de 50/50 kansen hengst/merrie wat verschoven, volgens DA zijn de mannelijke niet zoveel sneller omdat het gewicht niet zo een groot verschil is dan bij andere diersoorten maar wel leven ze minder lang in de baarmoeder.
Me niet te lang laten wachten he :P even melden bij fairy :*

das dus ook de reden gblover dat ik nu een hengst wil, ga ik makkelijker kunnen verkopen, denk ik dan 8)7 , een merrie wordt weer moeilijk, al lijkt het me altijd moeilijk en ik kan ze natuurlijk niet allemaal houden, heb er al vijf staan, das meer dan genoeg. |o (al heb ik zes stallen :o manlief doet me wat := )

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:12

Dankje Fotsy :* Ben toch wat meer gerust gesteld nu. Ik had wel nog gevraagd of ze morgen een extra keer wilde scannen, maar daar heb ik nog niks van gehoord.
Je krijgt vast weer een merrietje dan, hihi. Ik zal het aan Fair doorgeven :D

Grappig om te lezen dat jullie een hengstje willen, wij hopen juist heel erg op een merrie :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:15

ik heb een lichte voorkeur voor een hengst.. waarom weet ik eigenlijk niet eens, lijkt me makkelijker en braver met rijden, ik heb nu 3 merries.. dus het lijkt me wel leuk om een man in de stal te hebben :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:50

Hier ook geen voorkeur voor merrie of hengst deze keer.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:06

Hier ook het liefste een hengst.. maar een merrie is ook welkom hoor!

Het gekke is dat ik meer met hengsten 'heb', maar doorgaans beter met merries overweg kan.. ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:18

Ik wil graag hengsten! Dit jaar drie merries...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:20

Hier ook geen voorkeur voor hengst of merrie, al hoop ik nog wel eens een merrie te hebben om lijntje verder te zetten.

Maar mijn merrie heeft nu 3 hengsten gegeven hihi.