[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:01

Vandaag mijn merrie weer opgehaald! Was zo blij om haar weer te zien. Ze reageerde
heel anders dit keer, vorige keer was ze super druk en nu heel rustig en kalm. Ze leek me erg moe.

Thuis heb ik haar even gewassen omdat ze nogal vieze benen had, maar ik kwam erachter dat er
best veel (grote) wondjes op haar benen zaten. 1 been was onderaan ook dik :(:)

Mocht het niet gelukt zijn nu denk ik dat ik haar niet nog een keer wegbreng.

Afbeelding

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:05

Och xapple dat is een domper.
Goed in de gaten houden en en koelen en in lekker laten lopen in de wei.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:20

Nou balen zeg xApple! Hoe komt ze daar nu aan dan?

Wat een verschil met gisteren hé qua weer! Niks aan! Goed voor het land, dat dan weer wel..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:33

@ apple, denk je dat door de hengst komt?
Ik moet zeggen dat mijn dame altijd smerige benen heeft op het moment dat zij hengstig is.....

@vulina, ene dag super warm, volgende dag weer behoorlijk koud..... ik hoop dat dit weer niet negatieve invloeden op onze dames heeft nu.......

Ik zag ook een hele leuke combi!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:36

Ik lees even de laatste 5 pagina's bij;

linda2008 schreef:
Vulina gefeliciteerd :D leuk!! Toch weer goed nieuws in dit topic!

Ik was eindelijk zo ver dat ik Pico even in stal kon laten om met Jupi aan het werk te gaan. Maar ik ben 2 weken geleden verhuisd en nu kan ik ze niet meer uit elkaar halen (ben wel weer voorzichtig aan het oefenen) dus mennen op de wei is lastig omdat Pico vreselijk in de weg loopt en constant mee blijft rennen waardoor hij zichzelf zowat uitput, ik kan de weg nu niet op, met longeren springt ie constant bovenop moeders of kliert met het touw... In de wei ernaast zetten komt ie door het lint heen en in de stal zetten klimt ie ook zowat over de deur en beschadigd zichzelf... Dus ik moet weer opnieuw beginnen met het leren om uit elkaar te gaan zodat hij uiteindelijk gewoon weer even op stal kan wachten...
(Makkelijker als hij afgespeent is hoor ;) )

Hoezo? Val ik mijn moeder lastig?

[ [url=m/BVQ4wJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8laXWV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/368UDR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh lief! <3

amyz schreef:
Erg gelachen om die eerste foto, moest even 2x kijken hoe het treintje in elkaar zat :D

Pfft wegbrengen vind ik ook maar niks hoor. Vorig jaar 2x 2 weken en nu 3 weken, vloog tegen de muren op! Zat paarden gezien hoor maar t is toch niet hetzelfde als je eigen... maar goed, het is voor een goed doel! En thuis insemineren met diepvries wordt vrees ik wel een heel duur geintje :')
Nas is gelukkig wel super makkelijk, ze vonden haar daar ook erg leuk en wel heel relaxed. Ook op de trailer niks aan de hand dus dat scheelt allemaal wel een stuk.

RX smaken verschillen nu eenmaal hoor! En met Arabs hoor je toch al zo vaak negatief commentaar :+ ik kan me goed voorstellen dat een ander niet houdt van al die opsmuk, moet je ook net aanstaan. Snap ook niet dat sommigen daar dan zo moeilijk over doen, ober smaak valt nu eenmaal niet te twisten :D

Cemlys heerlijke foto's ook, succes op show zaterdag alvast!

Is er al nieuws van de scanners? :)

Bedankt voor de complimenten over mijn prinses :D ze komt ook uit een heel fijn moederlijntje, allemaal heel correct en 'paard'. Ze heeft natuurlijk zo haar minpunten die ik met Baha hoop te kunnen verbeteren, maar over all is het vooral een kwestie van verfijnen :) En ze heeft ook zo'n fantastisch karakter, ze is zo ontzettend lief en nuchter!

Intussen druk druk druk want vanavond vertrekken we voor 3 dagen naar Denemarken voor een weekendje show :):)

Wat leuk :) Succes !

Vientje schreef:
Hier hetzelfde bericht als Vesceron, merrie ook leeg helaas -O- Had het ook wel verwacht maar toch zuur. Ook hier beginnend hengstig, maandagochtend weer scannen. Gedeeld leed is half leed maar doen nu dan Vesceron? :(:) Wat heb je evt nog aan opties voor andere hengsten?

Heerlijke foto's hier, treintjes :')

Het goede nieuws hier is wel dat een beginnende dracht toch geen enkele belemmering voor röntgen van de lendenen gaat zijn, dus ga morgen kliniek bellen voor afspraak over 1,5-2 weken voor madame's rug :) DA adviseerde dringend om toch deze cyclus ook te insemineren, hij verwacht geen negatief dekadvies nav onderzoek. Scheelt weer!

Ahh wat jammer :(:)

AniekR schreef:
Komtie:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Lies vond wel dat ze erg hard gewerkt had na het afsponzen.
Moet ook zeggen nu in wat meer ruimte, heeft ze ook wel goed haar best gedaan en ook voor het eerst wat in het zweet gewerkt ;)

[ Afbeelding ]
En ons primeurtje! Vandaag voor de 3de keer aan de longe en voor het eerst met bit in dus.
[ Afbeelding ]
De beweging mag zij ook best hebben, wou misschien binnenkort eens de longeersingel proberen en dan eens bijzetten als ze helemaal aan het bit gewend is, maar wil inderdaad ook niet iets te stressvol doen ivm de prille dracht.

Wat denken jullie?

Ahh leuke foto's! Goed bezig toch? Lekker rustig aan maar
toch actief bezig +:)+

ivy_power89 schreef:
Ik moet nog een week tot scannen.... merrie is wel opvallend veranderd qua gedrag. Naar weide maatjes enorm fel en bij ons super aanhankelijk...

Spannend he? Mijn merrie gedroeg zich ook echt heel anders maar die was dus
ook leeg..

ubimone schreef:
Bah zeg weer 2 merries leeg.... T gaat niet echt lekker dit jaar zeg.... Ik zie
Met angst en beven de maandag tegemoet.
Hopelijk word Moontje nu drachtig gescand... en mag Ceslin nog een keer op sexdate.

Even geheel off-topic maar we hebben gisteren een huis gekocht!!! Dus we zijn (zoals het er nu naar uitziet) niet dakloos over 5 weken!!
Heb ff een flink potje gejankt gistermiddag....alles kwam eruit geloof ik....

Wat leuk, gefeliciteerd ! :D

Pauk schreef:
@ Pretty.. Joey is wel echt grappig.. :+ Stoere jongen!

@ Vesceron balen!

@ AZ.. Dat preventief antibiotica.. Begin je daarmee tijdens de hengstigheid? Ik neem alles mee naar de DA wat ik lees en hoor dus dit is misschien ook wel wat.

@ Ubimone.. Wat fijn! Snap dat het er even uitkomt.. Wat een spanning allemaal!

Bedankt iedereen voor alle tips, ideetjes en ervaringen.. Geeft me toch ook weer een beetje hoop dat we wel een veulentje van Aura kunnen krijgen want dat zag ik van de week al niet meer gebeuren.
Gisteren is ze gespoten, ze leek gisteravond overal ff last van te hebben maar ja met die hitte erbij is dat ook niet zo gek.. Hopelijk snel hengstig en dan kunnen we weer beginnen.

Wat is jullie ervaring in hoe snel hengstig worden na spuiten?

Mijn merrie werd de 8e hengstig gespoten en werd toen de 15e pas hengstig.
Heel verschillend denk ik.

Fotsy schreef:
Tuurlijk zou ik ook zeker doen hoor, ik duim mee met je.
Alleen krijgt mijn merrie een ei zonder dat haar baarmoeder meewerkt -O- , zelfs voor DA in kliniek niet vaak voorkomend.
Dus ik zou ze ook aan de AB zetten dan zoals Pretty zei, even vragen aan je DA? Anders is de kans op infectie aanwezig.

Mijn merrie had dat ook 2x bij het scannen :j Toen ze bij de hengst stond werd ze wel
opeens echt goed hengstig.

vrouwke schreef:
Vandaag kelly gescand voor de 2e keer. 61 dagen. *\o/*
Het veulen was groter dan 7,5 cm.

[ [url=m/tzRD8p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog 9 maanden.( als alles goed gaat)

Mooi dat alles goed en wel zit +:)+

Knolselder schreef:
Hier ook weer leeg -O-

Pfff balen zeg >;) Wat veel merries niet dragend toch dit jaar -O-

Cemlys schreef:
*\o/* eerste merrie hier hengstig weer. Zo nog even dekken of kijken of ze dat al toelaat

Fijn :D Succes !

Cemlys schreef:
Merrie voor de eerste keer gedekt vanavond. Gelukkig was ze al goed hengstig want voor hengst was het de eerste keer dus die klungelde eerst 5 keer. Mensen met hengst dekken jullie dagelijks of om de dag

Hier in de kudde zoeken ze het zelf uit. Denk dus vaker op 1 dag :+

Venthe schreef:
DL gecondoleerd heel veel sterkte de komende tijd
Rx fijn dat je span weer samen op date kan. Scheelt een hoop stress denk ik zo.
Knolselder, wat balen zeg :( nu maar duimen voor ronde 3. 3 keer is scheeps recht!
Luna, oeh spannend! Nog even geduld

Vandaag weer met mijn merrie naar de HH geweest, ze is dinsdag hengstig gespoten, zat nu een mooi eitje maar nog niet groot genoeg. HH denkt dat het maandag wel groot genoeg is dus maandag weer terug. Vind het veel fijner zo, de vorige keer had ik mijn merrie daar gelaten nadat ze gespoten was dus toen was ik haar bijna 2 weken kwijt. Nu is het wel elke keer op en neer rijden maar gevoel is veel fijner dat ze gewoon lekker thuis kan blijven! En ritje naar de HH is toch maar 15-20 minuutjes

Lekker zeg dat het zo dichtbij is :) Hopen dat ze er maandag klaar voor is +:)+

chrisje20 schreef:
Ik meld me hier ook nog op het laatste moment. Heb eerst gister avond en nu poos over gedaan het toppic zoveel mogelijk door te lezen. Mijn haflinger merrie laat ik dit jaar dekken door een zwarte arabiese hengst ea jameel. Ze heeft dr eerste dekking gehad op 19 mei. Toen was ze gescant en had een mooi ei van 5 cm op dag 2 van de hengstigheid. Die af laten spuiten en ze is uur later gedekt. Helaas na 17 dagen dat ik haar liet scannen was ze leeg. Precies 3 dagen daarna was ze Hengstig. haar cyclus hou ik zelf bij. Bij haar heel makkelijk te volgen. Altijd zelfde cyclus. Maarja tog leeg :( dus is ze die maandag dat ik haar hengstig zag meteen weer naar de hengst gegaan. Volgende dag scannen weer mooi ei van 5 is ook weer afgespoten. En die dag gedekt. 2 dagen later laten scanen of t ei weg was. En het ei was weg. Dus hoop zoooo dat t nu wel gelukt is! 26 juni wordt ze gescant.

Klein paspoortje
Haflinger merrie
3 jaar oud
1,45 en uiteraard een maiden merrie

[ [url=m/bL2W1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bL2W1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MP5OAj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nClH94.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NOod2S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paar foto's van hengst en de merrie

[ [url=m/yRuSOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Leuke combi, ook een kruising in de maak (hopelijk!) :):)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:38

Die vieze benen en staart vind ik geen probleem, dat is gewoon de natuur.
Al die wonden vond ik nu niet zo prettig.. Ze hadden daar op stal juist gezegd
dat het nu zo goed was gegaan en dat ze zo rustig was en het een stuk beter ging
als de vorige keer.. -O-

Ze worden daar in de kudde in vrijheid gedekt dusja natuurlijk heb je dan kans op wondjes.
Had ze de vorige keer ook en opzich vind ik het niet erg maar nu waren het er best veel
en ook best wel grote.. :(:) 1 achterbeen was ook flink dik, alles nu maar even goed in de gaten
houden..

Mocht ze nu niet drachtig zijn weet ik echt niet wat ik zal doen.. Ik denk dat ik er dan mee stop.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:46

Dankjullie voor t welkom heten. Hoop inderdaad dat t dit keer wel raak is. Want wil ook niet zo'n laat veulen. Ben zelf ook zeer benieuwd wat er uit komt.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:58

XApple ben zeer benieuwd of het gelukt is bij jou. Ben echt benieuwd naar de combinatie!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:36

Vesceron Noumea wordt 22 juni gescant en Parnasse zou het makkelijkste zijn als ze ook 22 juni gescant zou moeten worden, maar dan zit ze pas op 15 dagen, dat is net te vroeg denk ik? Dus dan toch de 24e of 25e Parnasse laten scannen.

Ah dat is vervelend xApple die wondjes! Hopelijk is ze drachtig!

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:55

Ja zou t iets later doen dan weet je zeker dat ze iets zien en ze zich niet vergissen. Ik scande eigenlijk ook te vroeg. En toen was er twijfel en weet je niet waar je aan toe bent. En blijft er beetje valse hoop. Ik scande op de 16e dag. En de veearts zij als t laat gepakt heeft zou t de 13e dag kunnen zijn. En kan t zijn dat t nog niet te zien is met blote oog.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:37

1ste merrie van dit jaar gescand op 16 dagen (dubbele eisprong) maar geen duidelijke vrucht. Er zat ook een cyste, het verschil tussen een cyste en een vrucht is dan ook nog niet te zien. Daarom hebben ze, zolang er verder geen reden voor is, het liever op 18 dagen :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:57

Dan laat ik Parnasse idd toch de 24e of 25e scannen :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:20

Vakantie zit er weer op... Nu op t vliegveld aan het wachten op onze 1e deel van de reis naar huis.

Zag n leuke combi voorbijkomen, benieuwd wat dat gaat worden chrisje20!

Duim hard voor alle wachtende in dit topic, dat de merries allemaal mooi dragend zijn en we n hele lading mooie veulens mogen verwelkomen volgend jaar!

Zodra ik thuis ben en uitgerust (komen vanavond pas om 11u onze tijd (5u in de ochtend bij jullie) op t vliegveld vlakbij huis aan, dan nog de honden ophalen en dan nog 30min autorijden voordat we thuis zijn) zal ik aan n foto topic van onze geweldige vakantie beginnen en n linkje hier en/of in mn OS zetten voor de liefhebbers :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:34

XApple, wat vervelend zeg :(:) je weet dat er wat wondjes kunnen komen maar zo veel en ook nog een dik been is niet leuk :n hard duimen dat het gelukt is!

Vulina, inderdaad heel raar weer! Doe mij maar het weer van gisteren :j
Ik heb Joop trouwens gesproken, hij zegt Geniaal, Ferdeaux, For Gribaldi of Hermes. Wordt een keuze maken tussen die eerste 3 pfff zo lastig :+

Mijnlieverd, jammer dat ze net niet samen vallen, maar zou ook voor een paar dagen later gaan :)

Cubalibre, goeie terug reis nog! Ik ben benieuwd naar je topic!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:42

Volgend jaar krijgen wij volgens mij in de maand mei een veulenboom als alle merries toch nog gaan besluiten drachtig te worden. Ik heb vandaag op de Haflingerwedstrijd geen andere verhalen gehoord, zoveel merries komen terug....... Ook bij mijn instructeur zijn beide merries al 2x terug gekomen.

Mijn twee maanden drachtige merrie Luna (v.Laureus) drachtig van Christiano (v.Coriano Z)

Afbeelding

Afbeelding

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:55

Ooh kan niet wachten tot ik dat kan zeggen van ze is 2maanden drachtig. Mooie merrie hoor!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:06

chrisje20 schreef:
Ooh kan niet wachten tot ik dat kan zeggen van ze is 2maanden drachtig. Mooie merrie hoor!

Doe mij maar 11 maanden! :D :D

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:08

Ja das nog beter!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:27

Mooie merrie suffie!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:17

Zo, besloten dat we deze keer gaan opvolgen. Ik ben benieuwd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:18

Welkom chrisje20

Xapple, wat balen zeg die wondjes! Misschien is het iets te ruig gegaan. Goed koelen en hopen dat het niet voor niets is geweest ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:35

Sorry een complete bijleespoging is het niet geworden :o

Maar wat een hoop merries die niet drachtig zijn! Echt bizar dit jaar. Moet zeggen dat het hier ook nog nooit zo'n raar dekseizoen is geweest. Niet drachtig of wel drachtig en dan vlot weer kwijt. Normaal is hier het grootste deel gewoon in 1x drachtig.

Gelukkig ook een aantal die wel een drachtige merrie hebben, gefeliciteerd! *\o/*

En nog een hoop die binnenkort gaan scannen, spannend!

Hier kan Dynamic ook rond de 22 gescand worden als ze niet opnieuw hengstig wordt.
Raar idee dat Snazzy nu al op 100 dagen zit.
Normaal heb ik de merries wel dicht bij elkaar maar nu zit er 3 maanden tussen de eerste en de laatste merrie als Dynamic drachtig is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:33

Hier hetzelfde Marije, iets met te druk en te weinig uren in een dag... :+ toch een redelijke poging gedaan :))

Spannend Marije! :)) ik vind Snazzy van jou zo leuk.

Welkom chrisje :wave:

Xappel vervelend van de wondjes :(:) hopelijk is het raak :j

Amys wat leuk spannend!

Vientje wat jammer! :(

AniekR leuke foto's!

Wat een lege merries dit jaar! Ook gefeliciteerd voor degene waar het wel gelukt is!

Khaleesi en Dany zijn vandaag naar Pjotr gebracht en deden het heeeel braaf :)) stonden binnen een minuut samen op de trailer en waren onderweg lekker rustig. Khaleesi heeft haar eerste dekking achter de rug en ook dit ging (onder het toeziend oog van Dany :') ) helemaal top! <3 hij kon er net zoals vorig jaar perfect bij en nu zal ze om de dag gedekt worden.

Ik ben echt zo blij dat ik weer voor dezelfde combi gekozen heb :j

Let op, 18+ hihi!

Afbeelding
lekker los touwtje, zoals het hoort! Brave pony's <3

Afbeelding
Samen met dochterlief na de dekking <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:55

Oeh, 18+ baby-in-de-maak foto's :)) Brave paardjes idd zo met los touwtje! Parmantig veulentje ook :)

Hoe is het met je merrie xApple? Been dunner al?

Merrie thuis ipv bij hh is wel erg fijn :)

Welkom chrisje20! Leuke combi :j

Mooie merrie suffie :) Krikt ook het percentage drachtige merries hier wat op :D

Da's wel een flink verschil tussen beiden dan MarijeR.

Nou, hier zit het met het hengstig worden wel goed, allemachtig :wow: De boel drupt alle kanten op en madam staat doorlopend met de staart omhoog sinds vanmiddag, de sl*ttebak :') Zó hengstig staat ze niet vaak := Helaas ontdekten we dat pas te laat om vandaag nog evt te kunnen insemineren, dus hoop dat het morgen nog niet te laat is... Morgenvroeg scannen en ik verwacht dan morgenmiddag/avond insemineren. Fingers crossed!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:53

Robynn, mooi dat de dekking goed ging.

Vientje, spannend morgen!
Hier zitten trouwens tussen de eerste en de laatste merrie nog 4 andere merries dus dat scheelt ;)