De gedachte achter de seizoensdrukte klopt toch ook wel als je naar de laatste maand keek dat het merrie forum open was, er waren nog een stuk of 10 topics die echt liepen, bij de rest was de laatste post al een paar weken daarvoor geplaatst.
Ook de veulentopics worden minder in getal tijdens de winter. Er komen wel updates, maar nieuwe topics zijn er gewoon minder dan tijdens de geboortegolf in het seizoen.
Vandaar dat er van uit gegaan wordt dat de merrie- en veulentopics in de winterperiode wel naast elkaar op 1 forum passen, zonder dat ze elkaar in de weg zitten.
Je hebt ook wel met het verschil in opzet van de twee fora te maken, KS-MK is een huiskamer-achtig forum, waarin je mag slowchatten, mag gokken over geboortedatum/geslacht/kleur en mag meedenken over namen.
KS-ITP is een foto-forum (met oa als richtlijn 1 topic per week en 15 foto's per pagina), vandaar ook dat de camtopics en volgtopics daar voorheen niet op hun plaats waren en naar de huiskamer moesten als er teveel werd afgeweken van het fototopic concept.
Mijn voorwaarde bij het sluiten van KS-MK in de winter, was dat voor de echt vroege merries wel gewoon volgtopics geplaatste mochten worden op KS-ITP. We gaan niet discrimineren natuurlijk en die topics naar de HK zetten, omdat ze niet aan de ITP regels voldoen, daar begin ik niet aan. Dan hadden we het merrieforum maar niet met winterstop moeten sturen.
Gedachte daarbij van mij uit:
We hebben er nu geen forum voor, dus het is wel fijn als de topics die in de tussentijd op KS-ITP komen te staan, echt voor merries zijn die al vroeg aan de datum zijn (als je merrie in juni is uitgerekend, is een volgtopic op dit moment ook nog niet spannend omdat er nog niet veel verandering te zien is en kun je de updates en foto's nog goed hier in het DBT geven)
Als ITP begin van het jaar nog niet helemaal vol staat met merrietopics, zijn idd de topics van de dan al geboren veulens veel makkelijker te vinden en het zelfde geldt voor de 'kijk eens hoe groot mijn veulen al is' topics in de winter. Want daar is KS-ITP in principe natuurlijk voor bedoeld, veulenfoto's.
Op het moment dat de veulentopics weer echt op gang beginnen te komen, kijken we er wel opnieuw naar. De datum staat ook weer niet in steen gebeiteld