[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:48

Welkom Princeps! Leuke merrie. Heb je ook een foto van paps? Ik heb qua kleur bijna dezelfde combi gemaakt. Mijn merrie is een koffievosroan en ze is drachtig van een valk.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:23

In de 2 jaar dat ik mendy nu rijd heb ik haar nog nooit hengstig meegemaakt.
Toen ik haar begon te rijden was ze al drachtig van haar eerste veulen, dit jaar is ze dus bevallen, maar uitte ze de hengstigheid niet en konden we ook niks zien bij de vulva wat op hengstigheid zou duiden en nu is ze weer drachtig ...

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:03

Diane_Basje schreef:
Welkom Princeps! Leuke merrie. Heb je ook een foto van paps? Ik heb qua kleur bijna dezelfde combi gemaakt. Mijn merrie is een koffievosroan en ze is drachtig van een valk.

Dankjewel, ben ook benieuwd wat er uit die van jou komt! Ik ben niet goed in genetica, is er kans dat er ook roan uitkomt? (Mijn moeder heeft een vosroan gehad, ben sindsdien verkocht van roan <3 )

Dit is papa:
http://www.performancehorses.de/Stopp_g ... e_midi.jpg
Hier kan je zijn lieve karakter zien, erg brave hengst _/-\o_
http://www.performancehorses.de/OUT_DUN ... a_nice.jpg

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:06

Welkom Princeps, wat een gave combi!!

Jeetje Joto, das weer schrikken!! Hoest nu met haar?? Bij jou gaat het ook hard, alweer 1 op de 233!!

Wat een lieve merrie is Neon, dat ze een ander veulen laat meesnoepen... Hackney-tje is wel coowl ;-)

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:37

Dankjewel Balou, ik ben er zelf ook weg van. We hadden meerdere hengsten op het oog, dit is de eerste waar we naar zijn gaan kijken en we waren meteen verkocht, we zijn niet eens meer naar de andere gaan kijken :')
Ik denk dat hij haar goed kan verbeteren in de minpuntjes in haar bouw :j

Overigens: Neonlight's merrie vind ik echt gaaf :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:55

Joto, hopelijk knapt Vardau snel weer op!
Greet schiet ook al lekker op he?

Neon, haar blik op de 1e foto :D

Leuke foto's weer gezien, steeds meer dikke buikjes :)

Vanavond heb ik eens een poging gedaan om manen te ontklitten bij de dames en ze meteen maar even op de foto gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:01

Ze blijven leuk Marije! Ziet eruit als een flinke klus!

Princeps schreef:
Diane_Basje schreef:

Dankjewel, ben ook benieuwd wat er uit die van jou komt! Ik ben niet goed in genetica, is er kans dat er ook roan uitkomt? (Mijn moeder heeft een vosroan gehad, ben sindsdien verkocht van roan <3 )

Dit is papa:

Wow die is echt wel gaaf! Heb ooit (2000) stage gelopen bij de toenmalig Nederlands kampioen Reining. Supergave hengsten gereden toen. Alhoewel ik niks meer qua western tegenkom nu blijf ik een klein zwakje voor quarters houden.
Kleurengenetica is wel een hobby van me haha. Ons veulen heeft 50% kans om een roan te worden. De mogelijke kleuren zijn zwart, bruin, smokey, valk, zwartroan, bruinroan, smokeyroan, valkroan en als de hengst ook een vosfactor heeft kan het ook nog vos, vosroan, palomino of palominoroan worden. Als hij homozygoot agouti is (gen dat van een zwarte een bruine maakt) vallen zwart, smokey, zwartroan en smokeyroan af. Rosa's sootygen (gen dat van een vos een koffievos maakt) kan al deze kleurtjes een donkere tint geven. Ik heb de hengst niet geselecteerd op kleur, maar al deze mogelijkheden maakt het wel extra spannend!

Edit; typefouten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 02:29

Joto, wanneer houdt die pech eens op?

Princeps, welkom!

Marije, ze zien er weer leuk uit. Ik vind het altijd grappig om te zien hoe enorm dat verschil is als ze zo drachtig zijn en in showconditie.

En Neon kijkt altijd zo op foto's. :+ Ik vond het al heel wat dat ze op die andere foto met de oren naar voren stond. _O-
Neon is overigens best wel een dominante merrie en erg op haar eigen, ze trekt niet echt naar andere paarden. In 2005 kreeg ze haar 1ste veulen, en dat was het laatste jaar dat we ook een hackneyveulen gefokt hebben, dus toen stonden ze mooi bij elkaar. Die hackneymerrie is daarna weggegaan en heeft bij iemand anders nog 4 veulens gegeven, afgelopen winter is ze overleden. Wij waren eigenlijk vooral verbaasd dat die hackneymerrie dit toeliet, die is enorm beschermend altijd naar haar veulens, en daar konden wij ook nooit bij in de buurt komen zonder zwaar geschut om onszelf te beschermen. :o
Maar het is wel grappig dat ze na 6 jaar weer bij elkaar staan.

Hier was ie 1 dag oud.
Afbeelding

Die eerdere foto was ie 1,5 week oud, enorm verschil, maar ja, van 2 walletjes snoepen. :P

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:02

Wat grappig dat Neon het gewoon toeliet dat een ander veulen bij haar dronk. Ik was eigenlijk ook wel benieuwd hoe het zou gaan met twee merries met veulens maar helaas dus maar eentje dragend.
Princeps: welkom, mooie merrie (en hengst!) Die van mij is ook dragend van een valk, benieuwd wat daaruit komt. De hengst is nl erg donker maar het halfbroertje van dit veulen was echt heel licht bij geboorte (inmiddels wel wat bijgetrokken gelukkig :o )

Joto: oef het zit je niet mee zeg! Hoop dat de ellende nu weer een beetje voor je voorbij is.

Marije: leuke meiden heb je, leuke kleurtjes ook.

Kara zit inmiddels op dag 139. Bij mijn andere merrie heb ik trouwens nooit wat zien/voelen bewegen. Ik ben erg benieuwd of dat nu wel zo is.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:07

Joto: Hoe gaat het nu met Vardau?? Het blijft je echt niet meezitten zeg!!

Marije: Ze zien er goed uit!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:50

@ princeps ik heb mijn redroan of vosroan merrie gedekt.
Dit maal met een bruine hengst.
De vorige keer toen ik met een zwarte gedekt heb kreeg ik er ook weer een roan uit.
Merrie en nu inmiddels jaarling:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 11-11-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:50

Diane_Basje schreef:
Princeps schreef:
Dit is papa:
Wow die is echt wel gaaf! Heb ooit (2000) stage gelopen bij de toenmalig Nederlands kampioen Reining. Supergave hengsten gereden toen. Alhoewel ik niks meer qua western tegenkom nu blijf ik een klein zwakje voor quarters houden.
Kleurengenetica is wel een hobby van me haha. Ons veulen heeft 50% kans om een roan te worden. De mogelijke kleuren zijn zwart, bruin, smokey, valk, zwartroan, bruinroan, smokeyroan, valkroan en als de hengst ook een vosfactor heeft kan het ook nog vos, vosroan, palomino of palominoroan worden. Als hij homozygoot agouti is (gen dat van een zwarte een bruine maakt) vallen zwart, smokey, zwartroan en smokeyroan af. Rosa's sootygen (gen dat van een vos een koffievos maakt) kan al deze kleurtjes een donkere tint geven. Ik heb de hengst niet geselecteerd op kleur, maar al deze mogelijkheden maakt het wel extra spannend!

He, heel verhaal getyped, begaf de laptop het :(

Anyway, interessante combi! Zeker heel spannend (zul je zien dat er een heel gewone uitkomt :') ). Ik ben zelf dus echt slecht in genetica, maar ik vind het wel heel interessant (als het over kleur gaat dan :') )

@Noivadapaz, dankjewel! *\o/*

@ kyrke, gaaf!
Die van mijn moeder was heel apart van kleur, ik zal eens kijken of ik ergens een foto'tje van hem heb. Hij is helaas vorige december overleden, maar man wat was dat een mooi beest ;(

Edit; hier foto's van Handy :)
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:42

Princeps welkom en mooi paardje heb je zeg :)

Joto: Zit zeker niet mee met jou zeg...

En inderdaad als ze zo hengstig tonen word je er beetje onzeker van.. Maja ga ervan uit dat het er nog gewoon in zit.. Met 80 dagen nog drachtig gescant dus :P

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:48

Mijn zusje haar drachtige merrie doet ook alsof ze hengstig is :roll:

Leuke valk hengst! En leuke match met die merrie. Ik ben benieuwd naar het toekomstige veulen. ;)

Ik vroeg mij iets af.
Hoe gevoelig reageren jullie drachtige merries bij aanraking thv hun buik/lenden?
Want mijn merrie kan het absoluut niet meer verdragen terwijl ze daar normaal heel makkelijk in is.
De laatste weken reageert ze erg nijdig op aanrakingen thv haar buik/flank richting haar lenden.
In die mate dat ze de piranha gaat uithangen als ik er bij het poetsen met mijn hand of borstel overeen wrijf.
Ze reageert trouwens veel feller links dan rechts en wordt echt heel boos.
Aan de onderkant van haar buik en aan haar uier mag ik wel gewoon aankomen.
Dus nu vroeg ik mij af in hoeverre dit 'normaal' is? Of dat ik mij toch zorgen moet maken.
Ze is overgings 6 maanden drachtig van haar 1ste veulen.
Wat denken jullie?

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:15

Die van mij doet dat ook, heel boos kijken en soms zelfs mond open, al durft ze me echt niet te bijten. Ik zou me daar niet druk om maken als ik jou was.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:55

Die van mij is daar ook helemaal niet blij mee, al is ze nu minder nijdig bij aanraking dan bij de vorige dracht. Toen kon ik al een been ontwijken als ik een uierfoto wilde maken. Maar net als de merrie van Talishe wil ze me eigenlijk niet echt raak bijten en schoppen. Ze heeft door de hormonen ook een beetje 'moodswings', de ene dag is ze sjaggo, de andere dag kruipt ze zowat in je broekzak. Ik denk dat veel mensen hier zulke merries met buien hebben.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:06

Ik heb niet het idee dat het haar humeur is.
Eerder pijn op die plek links omdat de plek zo specifiek is.
Kunnen merries 'bandenpijn' ofzo hebben?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:42

Ik denk dat de 'kwaaltjes' vergelijkbaar zijn met die van zwangere vrouwen. Maar als je je zorgen maakt zou ik even voor de zekerheid de dierenarts bellen. Alhoewel ik bij vragen over de dracht ook altijd eerst even mijn Bokt-vriendjes raadpleeg!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:43

Heb het echt te druk om alles hier bij te houden, maar ik lees zo nu en dan wel even bij en kijk natuurlijk foto's van de mooie merries! :D

Hier is Heaven vandaag alweer 170 dagen! Op naar de 6 maanden! :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:45

@Muzefee gefeliciteerd met je mijlpaal

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:37

leuke foto,s weer!

hier wel veulen gevoeld maar winoa is dus ook al 6 maanden ver dus kan ook al.

winoa geschoren en dus 6 maanden dracht.
Afbeelding

Afbeelding

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:08

Ze valt me heel erg mee zo hoor Inowa! Mooi meisje.

En de smeltpoppetjes van Marije! Lig dubbel om foto 1.. Hond lijkt net een knuffel die je er zo achter geparkeerd hebt

Neon als surrogaatmoeder :D.. Ik vergeet nooit weer (En dat staat op film) dat Bikkel (2,5) spontaan bij Vroon liep te lurken.. Nouja voor het goeie doel zeggen we dan maar :D

Vardau lijkt weer aan de betere hand gelukkig, gister wisselde de temp nog wel wat, eten doet ze gelukkig wel weer en voorals nog zit de beeb nog lekker veilig binnen :D, na het weekend gaat ze weer rustig aan het werk.
Zal deze week eens proberen alle big momma's op de foto te zetten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:15

ja jij kent winoa natuurlijk ook van voorgaande jaren,vind het heel erg meevallen dit jaar!
wel overduidelijk een babybuikje maar toch heel bescheiden,laten we dat maar zien als goede hoop aangezien de vorige keren hengstjes waren.

gelukkig voelt vardau zich al beter..

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:55

Inowa ik vind haar zo zonder haar ook wel meevallen hoor!! Knappe merrie!!

Joto, fijn dat het weer wat beter met Vardau gaat!!

Marije wat een lekkere buikjes hebben jouw merries zeg!!

Luckystory: Over de vraag over het aanraken van de buik: Donna vind echt alles best (en eigenlijk ook wel heel lekker)
Izzie vind het de ene keer wel prima en de andere keer doet ze boos (maar durft idd niet echt te bijten enz.) Zij reageert dan ook meer op de ene kant dan op de andere...

Donna zit vandaag op 150 dagen :-) JEEJ!! Izzie op 159, nog 11 daagiez en ze zit op de helft ;-)
We gaan morgen ff buikenfoto's maken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:13

Marije, mooie buikjes! Jouw dames schieten alweer lekker op!
Inowa, mooi buikje heeft Winoa, maar inderdaad niet heel overdreven. Het scheelt trouwens wel echt enorm dat al dat haar er nu af is he?
Joto, fijn dat het weer beter gaat met Vardau.

Hier zitten de merries vandaag op 184 dagen (Aziza) en 114 dagen (Hala). Heb vandaag ook al een dekking voor 2012 voor Aziza gekocht :D Maar eerst maar eens wachten totdat deze kleine er is.