[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:02

Dankje Truselientje,bij mijn merrie bewogen de veulens ook heel erg..ik had altijd contact met 1 van de veulens als ik mijn hand op de buik legde dan schopten ze altijd.

PaukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:13

quintusgl schreef:
Valt me mee dat ze niet tijdens de bevalling door eten........ :D Ben wel eens benieuwd waarvoor mijn haffie (moet ng even wennen dat ik er nog maar 1 heb en geen 5 :o ) zou stoppen met eten........Ik noem(de) al mijn haffie saltijd VEDA's (Voor Eten DOe ik Alles) :+

Ik heb denk ook de 1e haf op stal die niet van eten houdt.. aura vind eten echt niet boeiend, doet liever iets anders :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:15

Bij Wieneke was het veulen vandaag ook zo actief, heerlijk om te zien, Neon.
Wieneke eet ook nog steeds heel goed. En jaagt iedereen bij het voer vandaan want ze heeft honger.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:22

Leuke filmpjes NL! :D
Die kleine van Macy gaat ook altijd zo tekeer, bij Dynamic heb ik het maar enkele keren gezien.
Dana zat zich vorige week wel te verbazen om haar buik, ik had het toen gemist :+

Ik had eerder een merrie die alleen tijdens het persen niet aan het kauwen was. Wel hield ze voor de zekerheid hooi in haar mond, wie weet zat er nog een pauze tussen de weeën :roll:
Veulen eruit? Dan ging het hooi ook weer met flinke snelheid naar binnen. Nog voordat ze naar haar kind keek.
Ik heb ook meerdere keren geroepen, stop nou eens met vreten en pers kreng!
Heb trouwens ook een merrie gehad die bij de eerste weeën begon te hinniken. Ook tijdens het persen.
ik: Houd je mond en pers! Dan gaat het een stuk sneller!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:23

Twinklebel schreef:
Ben ik de enige met een merrie die op 314 dagen nog steeds eet als een bouwvakker?

Hier morgen 342 dagen, 2 scheppen merriebrok , 2 scheppen muesli , partij wortels , 2 appels, 2 sneetjes brood , onbeperkt hooi en vandaag lekker de halve dag de wei op geweest ... en nog heeft ze honger :j Hooi et ze de laatste week wel minder goed ....

Draakje spannend ... hopelijk houd ze de kleine nog even lekker veilig binnen :(:)

Leuke filmpjes NL :D

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:27

Zo Neon die beweegt best :+ , ik heb dat eigenlijk ook nooit zo gezien bij mijn merrie.

Verder kan ik het gewoon niet bijhouden jullie kletsen zoveel....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:31

ik zie het bij summer ook nooit, ik heb vol verbazing naar dynamic zitten kijken vorige week, wat een druktemaker :oo

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:36

MarijeR schreef:
Heb trouwens ook een merrie gehad die bij de eerste weeën begon te hinniken. Ook tijdens het persen.
ik: Houd je mond en pers! Dan gaat het een stuk sneller!

Zo een had ik er ook. Die lag vanaf de pootjes blaas al steeds naar achter te murmelen en hinneken.
Merrie is echt een super moeder, toen ze zelf geen veulen had en ik droes op stal had (en een merrie met veulen ook beide ziek had) begon ze spontaan melk te geven en hebben de merries samen het veulen gezoogd. Heb de merrie verkocht(aan een goede kennis als rijpony dus blijft leeg), maar onder de voorwaarde dat ik haar wil lenen als ik een van mijn merries zou verliezen ;).

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:39

draaakje: klinkt spannend! maak me zorgen :(:) duimen doe ik hoor :j

angel eet de laatste dagen niet goed en wat doet ze me aan: juist, net haar mare care laat ze liggen :roll: terwijl ik net zou willen dat ze juist die wél opeet.
ik blijf ook verder halsstarrig verder mare care voeren dagelijks... éten zàl ze het :+ :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:40

Shayla schreef:
Twinklebel schreef:
Ben ik de enige met een merrie die op 314 dagen nog steeds eet als een bouwvakker?

Hier morgen 342 dagen, 2 scheppen merriebrok , 2 scheppen muesli , partij wortels , 2 appels, 2 sneetjes brood , onbeperkt hooi en vandaag lekker de halve dag de wei op geweest ... en nog heeft ze honger :j Hooi et ze de laatste week wel minder goed ....

Draakje spannend ... hopelijk houd ze de kleine nog even lekker veilig binnen :(:)

Jeetje mina die krijgt veel. Als ik mara dat allemaal geef word ze nog veel dikker dan dat ze nu al is :oo Zou niet goed zijn :P

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het echt allemaal super spannend vind. Ik zie haar eigenlijk nog helemaal niet met een veulentje rond huppelen. :P Het als eigenlijk allemaal een heel maf idee. Maar wel SUPER leuk :D

Ik zal eens even spieken op hoeveel dagen ze vandaag zit.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:42

spannend bij marije zie ik? :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:48

Ohje, allemaal eetproblemen hier, lol.

Frenia, zou het niet helpen om de mare care te verwerken tot een slobber met iets lekker zoet erdoor, of appelmoes erdoor ofzo?

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:48

Draakje, spannend!!! zou het dan toch??? Ik duim voor je :# :)) Snel een nieuwe update? ;)

Verder kwam ik een hele knappe Relrite tegen en een geweldig filmpje van Neonlight. Dat veulen was even een flink feestje aan het bouwen zeg +:)+

Ik voel het veulen van Venus eigenlijk ook dagelijks. Tijdens het poetsten leg ik altijd mijn hand op de grens van haar lies tegen de buik, en daar reageert het veulen prima op. Geloof dat meer dan de helft van de stal (stal met 35 paarden) inmiddels het veulen ook al heeft gevoeld, als dat veulen niet handtam geboren wordt ;) :D

Verder vreet mijn merrie ook nog als een bouwvakker hoor! Vooral haar brok, muesli en wortels. Heerlijk vindt ze het nog! Wel merk ik dat ze haar hooi duidelijk langzamer eet. Maar op gaan zal het :Y)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:49

Zo HALLO kunnen jullie niet beetje minder kletsen....hahaha

Frenia, wilde ook mare care nemen, maar heb ook zo'n meut. Framboos eet ze wel :)

Draakje spannend, succes,

Neon, geweldig filmpje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:52

ze zit vandaag op 246 dagen :oo gaat hard :D

Binnenkort is ze al weer 300 dagen. Over 54 dagen ( +/- 2 maanden)

over 74 dagen mag het komen, over 2,5 maand dus :P

aahrg ik brabbel :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:54

@ Neon wat een gaaf filmpje zeg.

@ MarijeR spannend allemaal.

Gaat dadelijk ook maar weer braaf terug naar stal.
En eens kijken of merrie denkt ik ga vrouwtje blij maken met een veulen.
Dus we gaan nog maar weer een nachtje waken :)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:56

Peelie schreef:
Shayla schreef:

Jeetje mina die krijgt veel. Als ik mara dat allemaal geef word ze nog veel dikker dan dat ze nu al is :oo Zou niet goed zijn :P

Als ze minder krijgt word ze te mager :=
Ze is nu wel iets te dik , maar niet vet ofzo. Ik heb d'r nu ook liever iets dikker dan net wat te dun hoor ;)

Maar in vergelijking tot haar normale niet drachtige rantsoen gaat er nu echt heel veel in.
Normaal krijgt ze alleen brok als ze gewerkt heeft , maximaal 1 schep na een uur lessen. Verder krijgt ze dan wel onbeperkt ruwvoer en 'szomers 24/7 weidegang. Maar als ik dan in 1 zomer 25 kilo brok voer is het veel :+

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:59

Maseike, waak ze (en trek dat veulen eruit )! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:59

Kanonnen Maaike, wat een beweging in Neon :D .
Mijn vader zou vroeger gezegd hebben (als het bij mijn moeder binnenin zo te keer ging): "Dat wordt een voetballer!!" . (Dat wilde hij graag, als ze maar niet bij Ajax gingen)

Vorig jaar was Sterre's veulen ook zo'n "voetballer"; Ster moest af en toe even verstappen om de beweging op te kunnen vangen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:08

marrlinde schreef:
spannend bij marije zie ik? :)

Nou Dynamic lijkt nog aardig koppig en Macy moet eerst nog (minimaal) een week melk druppen _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:11

Dynamic is ook coupe pleeborstel van haar manen aan het maken? :+ :=
Marije, Dynamic is natuurlijk wel bij de master-herself Macy in de leer geweest. :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:18

syl heeft ongeveer 2 uur onrustig gedaan, dit terwijl ze gewoon door at. daarna ging ze staan suffen, af en toe naar haar buik schoppen en nu ligt ze gewoon te slapen..
wacht stand? of is het echt over gewaaid, ik ben benieuwt. nu lijkt ze echt op nonactief te staan.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:20

*vreest het ergste voor summer, die stond naast macy :oo *

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:21

Nou ja beter laat ze het nog even zitten toch.

Hellup Iz nog maar 3 weken en 6 dagen...

Van het weekend echt even die kraamtas regelen.

Die muts van mij heeft een peuk opgegeten hoe vindt je die? Heb de da gebeld, kon geen kwaad zei ze pffff stress meteen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:25

Tsssk, heb je haar niet gezegd dat zwangere vrouwen van de sigaretten af moeten blijven? :+