Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:20

Sjintoo was een prachtig grullo kleurig ventje!
Mooi gelukte combi!
Moeders vind ik trouwens ook mooi eruit zien met die lange manen! Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:28

Sjintoo van harte!!!toch nog een veulen vandaag!
Wat een knap ding!

Taber moeilijk hè straffen bentley kan er ook wat van mijn mama heeft dik een week met een blauw been rond gelopen haha ik ben strenger gaan straffen en nu is het gelukkig over!

Ik zal als ik thuis kom van werk eens foto's maken van mijn knappe dame!

Amandake ik duim voor je!

Bel spreek je merrie eens ff toe niet dat het zal helpen haha leuk hè wachten!
Zoals ik al zei ze maakt het veulen even extra mooi voor je!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:32

Veearts is juist weg ,ze heeft een ontsteking in de hoef waar een blijn onder zit.
Ze heeft een spuitje gekregen en moet haar elke morgen 4 cc van een medicijn geven in de mond ,iets dat niet schadelijk is voor moedermelk en baby.
Hij heeft ook in haar uier geknepen (die durft Knipoog ) en het begint melkachtig te worden zei hij.
Hij gokt op binnen 2 dagen en Laura iets later....ben benieuwd of zijn uitspraken kloppen Knipoog

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:35

Twee dagen ,dat schiet op Amandake.

Wat een mooi veulen Sjintoo,wanneer was je merrie uitgerekend?

Ga zo maar weer naar stal waar Adhira vrolijk in de wei staat alsof er niks aan de hand is Slapen

groetjes Debby

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:52

Amandake sterkte maar komt goed!

Nicole ik werk op een camping in wanroij waar we nu zo een beetje iedere dag school reisjes en kinder feesten en bedrijfs uitjes hebben en die komen dan bij mij eten werk hier 5 a 6 dagen dus aan het eind van de week kan het wel eens voor komen dat ik geen kind meer kan zien haha!
Voor die camera ja denk wel dat ik die witte van comfort Cam ga kopen hij zal door 1 muur heen moeten aangezien hiba haar stal open is en mijn kamer dan vooraan het huis zit dus 1 muur..
Ik ga waarschijnlijk verhuizen aan de ene kant wel jammer omdat ik dan alles wat ik hier heb voor de paarden achter moet laten maar aan de andere kant er zit ruim 2 hectare grond bij die andere boerderij!
En nog een optie op meer.. Als alles doorgaat dan neem ik waarschijnlijk alle fok merries van de buurman over de lieve ouwe boer!en ga ik verder met zijn fokkerij..zijn al bijna allemaal kroon en ster merries!
En kan ik eindelijk een veulen van mijn lieve tinker dame fokken!
Als het allemaal doorgaat dan sta ik volgend jaar met zo n 25 merries op de lijst!
Ben benieuwd!
Ik stop maar weer want is alweer te lang!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:55

hey van harte meid!!! eindelijk weer een veulie!!!!!

Hier is het ook wel spannend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:57

zit er 1 aan te komen pvd??

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:03

nog wel meerdere haha

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 12:06

Sjintoo gefeliciteerd! Lekker dan he, voorkruipen Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:11

van wie verwacht je er snel 1?
ik verwacht er ook 1 over een maand hahahaha ROFL

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:14

Joepie Go jij! Go jij! ben eindelijk bij na 4 uur bijlezen Clown
Nu het nog bij zien te houden Haha!
Dag 308 hier, volgens de dierenarts had ze allang op pijnstillers moeten staan, maar ze loopt beter dan ooit. Wilde haar ook niet weer laten dekken omdat ze niet lang meer heeft, maar als de geboorte goed gaat en het veulen gezond is, laat ik haar weer dekken. Ze is gigantisch dik en uier vult zich een heel klein beetje, dus nu maar wachten op een veulen Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:23

Trustelientje wat heeft je merrie dan?

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:28

Sjintoo: Gefeliciteerd. Leuk beest en wat heeft je merrie heerlijke manen.
Hiboune: klinkt spannend! Leuk

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:32

Inma hopelijk lukt het allemaal want de boerderij moet helemaal plat naja de 4 buiten muren mogen blijven staan!
Dan de boel weer helemaal op bouwen mocht het allemaal doorgaan zal het wel een maand of 6 duren maar ja dan heb ik wel heel veel meer grond erbij en 3 echte boxen binnen dus dat wel super!
Kan ik eindelijk mijn dromen gaan waarmaken!haha zit ook een mega mooie buitenbak bij.. En het stilte gebied achter het huis en ruiterpaden..kortom klinkt super!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:50

klinkt leuk Hiboune! Echt een super plekje met ruimte, geweldig!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:57

Ze is vorig jaar licht hoefbevangen geweest, volgens de da ten minste. Op een gegeven moment wilde ze niet goed meer onder het zadel rijden. Ik had toen net mijn zadel aan laten passen en ik dacht eerst dat het daardoor kwam. Na 2 keer rijden daarmee, wilde ze niet goed meer galopperen onder het zadel, totdat ze helemaal niet meer wilde galopperen en op het laatst wilde ze alleen maar stappen. Longeren ging wel goed. Dus ben ik bij de da geweest, alles uitgelegd en op de harde volte liep ze niet goed en rechtuit op het harde een beetje kort. Dus hebben ze fotos genomen en die zagen er heel slecht uit. In beide voorhoeven een sincker, punt van het hoefbeen is totaal misvormt, en de hoefbenen zijn in hun geheel naar achter geschoven, kortom een grote puinhoop. omdat ze geen dag kreupel is geweest verder, zei de da dat ze chronisch bevangen is en dat het hoefbeen gewoon aan het zinken is, daardoor zou ze slechter gaan lopen en uiteindelijk zou het erdoor komen. Ze was toen 4 maand drachtig en ze dachten dat ze het veulen nooit zou kunnen brengen omdat dan het hoefbeen al door de zool zou zijn, of ze zou zoveel pijn hebben dat ze de laatste maand van de dracht nog op pijnstillers zou moeten lopen en dan af laten maken zodra het veulen er was. Ik heb toen besloten om te kijken hoe ver ik zou komen omdat ik heel graag dan nog een veulen van haar wilde hebben, des noods een paar week op pijnstillers en als het te erg werd, haar laten inslapen hoe dicht het ook bij de geboorte van het veulen zou zitten. Ik ben nu heel blij dat ik gewoon door gegaan ben, ze heeft een maand, zo rond maart, heel slecht gelopen en toen zag ik het ook even niet meer zitten. Toen ze opnieuw beslagen is, liep ze super en dat doet ze nog steeds, het gaat steeds beter met haar. Tussendoor heeft ze nog een hoefzweer gehad aan haar achterhoef, da zei toen dat de hoefbevangenheid verder ging aan de achterbenen. Ik heb haar toen 2 week gegeven en gelukkig kwam er na een tijdje een hoefzweer bij de kroonrand naar buiten, vandaar dat niemand iets kon vinden, wat was ik blij met die hoefzweer! Maar ik heb dus een paar maand met zorgen rond gelopen en nu gaat het gewoon zo goed, met dank aan mijn hoefsmid. Ze staat op speciaal beslag en als er wat was kwam ie gelijk, hij zei ook steeds dat ik door moest gaan, hoe slecht ze soms ook liep want het zou wel beter worden en gelukkig heb ik naar hem geluisterd want we redden het dus wel.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:09

Hiboune: daar gaat dan nog een hoop werk in zitten, maar wel super als het allemaal lukt!
truselientje: fijn dat het nu zoveel beter gaat met de merrie!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:15

Dat is een heel verhaal truselientje!! Maar super dat het nu beter gaat. Ik heb er zelf ook ooit 1 gehad die acute hoefbevangenheid kreeg. Mijn smid heeft toen hennep onder een dichte zool gedaan, en het paard is helemaal genezen, loopt nu zelfs in de sport.
Hoop dat het met de jouwe ook helemaal goed gaat komen!! Vast wel!

Hiboune@ Ik heb echt iets gemist geloof ik Verward Complete verbouwing????/

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:16

Nog even een vraagje: ik merk dat Dito echt heel nieuwsgierig is naar van alles. Zijn er misschien nog leuke dingen die ik in de wei kan leggen die ze lekker kan ontdekken en waar ze mee kan spelen?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:19

autoband, boomstronken, skippybal, pionnetjes.........

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:22

Jollybal! Daar was het veulen van Josiane vorig jaar zo gek mee Haha! En pionnen had ik ook in het land Haha!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:23

Ik ga eens op zoek naar die spulletjes!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:29

Ik heb er zelf nu ook wel vertrouwen in, ze staat gewoon op ijzers, met daaronder een soort van equi-pack, zodat de hele zool van onderen tegendruk krijgt en er geen steentjes in kunnen prikken. Ondanks haar dikke buik, ze zal toch zon 100 kilo extra meesjouwen onderhand? draaft en galoppeert ze weer door het land, terwijl de grond op het moment echt zo hard als beton is. Hoefsmid zei dat ik waarschijnlijk nooit weer kan rijden, maar als ze zonder pijn rond kan lopen, vind ik het al lang best. Maar nu ze steeds beter gaat lopen, zelfs nu ze dus drachtig is, wil ik toch overleggen of ik kan proberen te rijden, dan gewoon in de bak en dan geeft ze het wel aan als het niet gaat. Maar eerst het veulen maar eens, en dan zie ik dan wel weer, maar ik heb dus weer hoop.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:38

Pionnen en idd een jolly bal bentley is er helemaal gek mee!

Pvd mijn ouders willen graag weg waar we nu wonen iets kleiner huis maar met meer grond voor mij! En nu hebben we dus iets gevonden maar blijkt het huis een bouwval te zijn dus huis plat en nieuwe boerderij erop laten bouwen financieel allemaal haalbaar gelukkig dus ben beniewd
Aan de weides moet veel gebeuren sowieso hooien en alles is stroom wat er niet uit ziet de hele grote wei is mooi met hout afgezet daar goed ik alleen onderaan een stroom draadje bij te zetten voor de shetlanders de andere weides moet nog een hek omheen dus wordt flink sparen aangezien het onwijs veel meters zijn!ik heb zelfs een bos van 3000 vierkante meter!haha
Ik nou er niet zo van om mijn paarden achter alleen stroom te hebben helemaal omdat tinker lief dat als een spring parcours ziet!
Ik zal uitgerekend al 40 000 euro aan heras hekwerk kwijt zijn dus ff kijken of ik wel hetzelfde soort hek kan vinden maar goedkoper!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:56

Amandeke: Arme Lowlands, als ze binnen nu en 2 dagen moet bevallen dan is er in elk geval snel wat gewicht van haar hoeven af (en een veulen natuurlijk).
Janejansen: Ik verbaas me steeds weer over die buik van jouw merrie Wow!
Lettetje: Dat is zal wel schrikken geweest zijn! Hoe is het nu met hem?
Sjintoo: Gefeliciteerd, ze was er op tijd bij met 322 dagen.
Truselientje: Fijn dat het weer beter gaat met je merrie.
Pvd: Vind het echt een gave als je zo goed kunt dichten! Ik vond het al een ramp als ik een sinterklaasgedicht moest verzinnen, hebben we nu maar afgeschaft.

Ik zit een beetje met een probleem… Mijn merrie is sinds ze bevallen is wel erg aangekomen. Ze stond dan ook een maand in haar eentje op een groot land dus gras genoeg en kreeg nog merriebiks bij (ze werd ook niet gelongeerd of gereden). Maar nu is ze zo dik dat ik bang ben dat ze hoefbevangen raakt. Sinds deze week ben ik wel weer begonnen met longeren en staat ze op een kleiner land waar niet zoveel te eten is. Ze krijgt nu ook helemaal geen biks meer. Nou ben ik alleen bang dat ze niet genoeg melk meer produceert voor Zephyros (nog geen aanwijzingen hiervoor). Gister was de veearts er toevallig en die zei mij ook dat hier wel kans op was. Nu zit ik dus met een dilemma: moet ik Odique nu op het grote land laten staan zodat ze in elk geval genoeg melk produceert maar kans loopt dat ze echt veel te dik wordt en hoefbevangen raakt? Of moet ik haar op dieet zetten en haar op het schrale land laten staan met het risico dat ze te weinig melk produceert?