[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:03

@ijsklontje, jawel hengst is dus afgevallen, en die arme is al bejaard 25 jaar, heeft zo`n g**le merrie langs zich staan en mag niks Knipoog
Gefeliciteerd met je drachtige merrie
@september, balen dat je niet zo snel de zaadjes thuis kan krijgen, ik duim voor je.
jij een merrie die slecht haar hengstigheid laat zien, ik heb een 14 daagse pieserd, ene uiterste naar het andere.
@pletje123, ik hoop ook voor jou mee dat het gelijk aan slaat.
@frenia, kl*te zeg, hopelijk lukt het nu wel, succes
@cindybijl, ik duim voor je "duimduim"

Hier dan nog even een update, ja hoor ze is nog steeds hengstig, 15e dag pffff

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:00

Nou hier is het grote wachten begonnen, over een dag of 16 weten we meer.
Spannend hoor.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:19

Fernia balen meid

September moeilijke hengstigheid.
Ik heb het zelfde bij Whis ander half jaar nooit een keer een druppel gezien tot in Februari er een andere ruin op stal kwam en ze een heel klein beetje liet zien.
Dus snel DA erbij en ja hoor wel richting einde hengstigheid maar we hadden een aanknoop punt om haar cyclus te volgen.

Hier duimen we voor de rest die nog moet afwachten tot een scan

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:14

He balen Frenia Ach gut Moet je Emaris en Tink weer een week missen..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:25

Goedenavond!

Vanavond wordt Zamyra gescand. Vriendlief en ik hebben het gevoel dat het ei wel weg is, maja... zonder scan is niets zeker Knipoog

Ben benieuwd! Ook naar wanneer de DA komt.. Nagelbijten / Gniffelen

EDIT: hij komt eraan Haha! Had een paard met koliek. Logisch dat hij dan wat later komt Ja Geen probleem!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:59

Merrie is net gescand: nog steeds een ei, nu van 4,5 cm! DA vond haar wel ideaal aanvoelen.

Morgen weer insemineren Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:59

Gaaf zeg nou we duimen voor je

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:11

Haha ja! Ik hoop zo dat ze ovuleert *LOL*

Morgen ook even met haar rijden Lachen Ze is nu drie weken ohz Knipoog Met mijn andere merrie, het wedstrijdpaard, heb ik vandaag weer een wp gescoord Haha! Dat even tussendoor haha Knipoog

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:02

spannend ik duim ook voor je.
veel plezier met rijden morgen.

Ik had (okay veel meer vicky) veel minder geluk. Ze heeft vandaag een hele lelijke wond opgelopen aan haar kogel. Aan de onderkant zeg maar. Ik denk dat er rond de 20 hechtingen in zitten. Nou hopen dat ze blijven zitten, want het zit echt op het bewegelijkste deel van haar kogel. Boxrust en een verband moeten het doen helen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:33

@pletje123, fijn zeg toch een goed ei Haha! , duim ook voor je, veel plezier met rijden morgen, en gefeliciteerd met je winstpunt.
@ijsklontje, ohh vervelend zeg, flinke wond, maar goed dat het voorlopig slecht weer is, goed weer voor boxrust.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:34

ijsklontje Ach gut he bah! hopelijk niet te ernstig en hopen dat ze het kalm aandoet zodat de hechtingen blijven zitten!

pletje OK dan! ik duim mee voor morgen Haha!

ggggrrrr ik maak het mezelf gewoon veel te lastig! ik raak het gevoel dat ze toch drachtig is maar niet kwijt...belachelijk gewoon! scan heeft getoond dat ze geen vruchtje had, dus ik moet er me bij neerlegen...maar het lukt niet Scheve mond Clown

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:20

Frenia : waren de voorbereidingen voor de nieuwe hengstigheid wel al te zien? Op dag hoeveel heb je gescand?

Moniburrie: dank je, tja ik was idd ook blij te zien dat het slecht weer blijft komende week. Dat betekend dat de paardjes bij ons niet het land op kunnen en dus hoeft ze ook niet alleen te staan.

Gelukkig ins het inprincipe maar een opervlakkige wond. Hij is wel groot. Van de zijkant halverwege de kogel naar beneden net onder de kogel en dan aan de andere kant weer omhoog. Best balen, maar goed het gaat wel weer over.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:33

ijsklontje:
Even kwam een klein zwart rondje in beeld, leek wel erg op een vruchtje maar erg klein vergeleken met andere vruchtjes op dag 16. Da heeft wel even getwijfeld, maar dingetje was zo weer weg uit beeld en niet meer te vinden. Ze heeft niet echt een bepaald follikel dat op springen staat dus daar kon da niet veel over zeggen ivm hengstigheid.
Gelukkig heeft ie zelf een tinkerhengst, dus even geschouwd. Klaar was ze zeker nog niet en da ging weer twijfelen of het misschien toch een vruchtje was geweest. maar Tink is normaal echt megaagressief naar de hengst als ze niks van hem moet weten...en nu was ze eerder stoicijns, dus denk wel dat hengstigheid er aankomt...

edit: dat zwarte "iets" Verward zit me dus dwars Tong uitsteken
ben benieuwd hoe ze morgenochtend op Mc Brynmore reageert...
Normaal gaan meteen dr oren in de nek en kont wordt gedraaid als ze niks van de hengst moet weten (om te meppen Nagelbijten / Gniffelen )
Vrijdagavond, stond ze daar gewoon, op rust, met staart te zwieren, toen ze geschouwd werd...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:37

ijsklontje schreef:
Frenia : waren de voorbereidingen voor de nieuwe hengstigheid wel al te zien? Op dag hoeveel heb je gescand?

JA zie maar bij Whisper Fernia daar zaten ze toch ook naast.

ijsklontje schreef:
ook blij te zien dat het slecht weer blijft komende week. Dat betekend dat de paardjes bij ons niet het land op kunnen en dus hoeft ze ook niet alleen te staan.

Had ik Whisper toch bij haar gezet.
Die gaat ik tot aan de keuring nog niet inscharen en dan kunnen ze alvast elkaar leren kennen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:41

peetorlan: heb dit volgens mij gedeeltelijk gemist: hoe zat dat nou bij Whisper???

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:52

Whisper is 12april voor het laatst gedekt bij Chakotay.
Dus moest ik haar 18dagen later laten scannen maar dat viel dan op koninginnedag.
Dus toen hebben ze haar de vrijdag ervoor gescant (op 15dagen).
De DA dacht eerst dat er iets zat maar dat bleek poep hihi.
Toen dat eruit was ging ze verder zoeken(ik was er niet bij maar mijn zoon).
Toen dacht ze te kunnen zien dat er geen vrucht zat maar een aankomende eisprong.
En volgens haar kon ze aan de baarmoder voelen dat er een hengstigheid aan zat te komen tussen die dag en drie dagen.

Advies: Terug naar de hengst.

Wij haar de dag erna gebracht maar niet hengstig nog oke wij wachten.
Ze heeft er tot afgelopen woensdag gestaan. (1 1/2 week dus)
En niet hengstig.
Ze is die dag door de DA van Saskia gescant en wat bleek.
Nou dame was toch drachtig al zeker 4weken.
Terwijl ik twee dagen voor die scan mijn eigen DA had gebelt en het verhaal uit had gelegt.
En die bleef zeggen nou ik denk het niet hoor want dat zou de eerste in mijn praktijk zijn en onze plussen zijn heel geavancieerd.
Whahaha toen ik haar afgelopen donderdag belde moest ze het wel terug nemen.
En denkt ze ook wel dat het komt omdat het op 15dagen wel erg vroeg en klein is om te zien.
Nu doet ze wel ter compensatie de nieuwe scan op 6weken gratis.
Dus ik heb het haar vergeven whahahah.
Dat ik dus het verhaal van Whisper.
Kijk ik wil je niet blij maken met een dooie mus.
Maar het kan gebeuren dus dat ze er naast zitten.

Ook Whis deed de eerste keer naar Chakotay (in Februari ) Heel lelijk toen ze daar kwam en net einde hengstigheid zat.
Maar deze ander halve week heeft ze heel lief tegen hem gedaan dus ook dat zegt misschien niks over het schouwen bij een hengst snap je

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:02

ach... dat gevoel komt toch ergens van...het is zo sterk...
dus als ik blij ben met die dode mus, dan is dat niet jouw schuld Knipoog Ach gut
Normaal is het op dag 16 altijd zo mooi te zien (ik scan al jaaaaren op dag 16) en nu dus niet Verward da zei idd ook dat dag 16 erg vroeg was, dus mogelijk nog niks te zien...
afwachten... pfffffffffffffff...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:10

Ik voel met je mee meid heb het pas allemaal meegemaakt met Whis.
Ze is vanaf Februari vier keer naar de hengst geweest.

In februari maar toen was het einde hengstigheid .
Dat kwam omdat we bij Whis het nooit hebben gezien die hengstigheid en toen ineens iets waargenomen.
Da laten scannen en er zat toen een eitje dus ze zei gaat het toch maar proberen.
Maar Whis is een merrie die dan niet meer wil dekken.
Dus was ze voor niks een nacht geweest.
Toen cyclus getelt en haar de eerste keer in maart gebracht.
Netjes gedekt drie keer.
Naar huis en mvr werd hengstig twee dagen voor het scannen dus hop weer terug.

Was het onderhand April.
Iedere dag gedekt en toen weer af wachten.
DA dus niet goed gezien en weer terug whahahah en nu dus gelukkig voorniks geweest maar met goede eind resultaat.

Ik ga voor duimen meid

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:21

Frenia en September balen joh!!

Voor de anderen duimen...

Arme ijsklontje, ik heb vicky al beterschap gewenst vandaag Ja en dta ze zich maar zal gedragen tijdens de boxrust!! Vrees eerder een terrorvicky Tong uitsteken

Peetorland, vind het nog steeds klein wondertje van jullie whis.. toch drachtig!!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:23

JA die arme vicky.
Nou we zullen d'r wel verwennen met knuffies

Soms kan ik het ook nog niet geloven hoor dat er een pluis in zit.(zo heet het tot het geboren is) hihihi

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 07:39

ijsklontje schreef:
spannend ik duim ook voor je.
veel plezier met rijden morgen.

Ik had (okay veel meer vicky) veel minder geluk. Ze heeft vandaag een hele lelijke wond opgelopen aan haar kogel. Aan de onderkant zeg maar. Ik denk dat er rond de 20 hechtingen in zitten. Nou hopen dat ze blijven zitten, want het zit echt op het bewegelijkste deel van haar kogel. Boxrust en een verband moeten het doen helen.

Jeetje!! Wat erg! Bloos! Dan baal je! Tjonge jonge Veel sterkte!

Iedereen bedankt voor het meeleven Ja

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:27

Letten jullie op, als de merrie gestressed is en flink knijpt, dan kan het vruchtje minder goed zichtbaar zijn! ik liet mijn merrie op 35 dagen scannen, ik kreeg toen te horen dat het vruchtje te klein was en de hartslag bijna niet zichbaar, wrs was het aan het afsterven. 10 dagen later opnieuw gescand, merrie was relaxter en het vruchtje normale grootte met een goede sterke hartslag... Door stress spannen ze alles aan waardoor ze soms niet goed in beel te krijgen zijn!
Met dezelfde merrie heb ik ook een gehad dat de DA tijdens het leegmaken van de darm al vertelde dat ze hengstig was omdat haar baarmoedermond open stond, maar gelukkig voor ons bleek ze keuring netjes drachtig!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:34

dank jullie voor het medeleven. Ik denk dat ik zo voor dat ik naar mijn ouders ga toch nog ff ga kijken bij haar. dan heb ik het in ieder geval nog ff gezien.

Pletje: spannende dag weer vandaag. succes
Frenia: ik ga voor je duimen dat je gevoel je niet in de steek heeft gelaten.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:15

Zo had ik dat vorig jaar.. Er zat wel iets. Maar te klein en na 2 weken was het weg.. Verstoten dus..
Echter werd ze ineens wel dikker.. Ik dus een check gevraagd op een maand of 5.. Beweert die DA dat er allemaal cystes zitten..
Dit jaar is ze gedekt en ook in 1 keer drachtig en geen woord over een cyste gehoord helemaal niets..
Die DA die toen kwam scannen.. Die wil ik nooit meer..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:40

Ik had het hier vorig jaar bij 2 merries dat er op 17/18 dagen niets te zien was op de scan.
De baarmoeder voelde toen wel duidelijk drachtig aan maar het beeld van de scan klopte niet met de spanning op de baarmoeder.
Een week later was bij 1 merrie duidelijk een vruchtblaas te zien, bij de andere werd getwijfeld of er 2 zaten. Zij is een week later nogmaals gescand en toen was er 1 mooie vruchtblaas te zien Lachen

Maar ik heb ook wel meerdere keren gehad dat een DA zei dat een merrie niet drachtig was en dat we haar weer bij de hengst brachten om opnieuw te dekken. Alles wat er gebeurde, maar niet dat de merrie hengstig werd. Daar laten scannen en ja hoor, gewoon drachtig Knipoog
En dat scannen werd in die tijd gedaan door een DA die bij een grote hengstenhouder zo'n 30 merries per dag stond te scannen dus onervaren was ie zeker niet...

Tegenwoordig schouw ik eerst en als mijn hengst geen interesse toont tussen de 16 en 23 dagen, ga ik daarna wel scannen.
Dit jaar toont Sam wel interesse bij Macy maar zij slaat af (inmiddels ruim door de 3 weken). Denk dat ik haar eind volgende week maar een keer laat scannen als ze zich niet opnieuw laat dekken.
Maar het is wel vreemd, normaal heeft Sam absoluut geen interesse meer in een merrie als ze drachtig is.
Misschien is het afgestoten en wordt ze nu wat later hengstig.
Ik wacht nog wel even af...