[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:59

Jeetje wat hebben jullie veel geschreven Echt niet normaal meer!

Wat is Nikita al dik Dinie!! Jeetje, dat wordt een aardig buikje als ze hoogdrachtig is

Fijn dat Fagan weer geel plast Mariska Toch weer een hele zorg minder Wel zielig dat Ciara zo'n last heeft van haar kling door de zware bevalling! Dat moet echt goed zeer doen

Frenia heeft een heel zwaar nachtje met heel veel nachtmerries achter de rug Dat is het risico van drachtige merries Die kunnen daar heel goed voor zorgen

Jee wat heeft Showtje een buik Cheveyo Ze is wel echt heel mooi

Wat een buik op die foto van de kudde wilde paarden Tony Jeetje, arme merrie

Gefeliciteerd met je mijlpaal Antoontje

Wat een dikke uiers al Jillyken!! Dat kan haast niet lang meer duren

Gefeliciteerd met Jack Skaay Het is echt een schatje

Jeetje wat heeft Keeva al een uiers Als je dat zo ziet kan je niet geloven dat het nog lang kan duren voordat het veulen eruit komt!

Ahh wat is Prutske een schatje Amandake

Mayday wat heeft ze al een buik!! En die is pas in juli uitgerekend

Gefeliciteerd met Bandiet ChirooHeleen Hij is lief!

Tuurlijk kennen wij jou nog Holly!! Ik vind eind april begin mei ook een hele mooie tijd voor veulens om geboren te worden

Spannend Amandake.. Ydwine wordt geinsimineerd

Wat een mooie stal heeft keeva

Jeetje, dat was een heel werkje

Sorry als ik iemand vergeten ben

Nou heb ik een vraagje:

Vorig jaar heeft er op bokt een link gestaan, met allemaal foute liggingen van veulens en hoe je dan in moet/kan grijpen tijdens de geboorte. Zou een van jullie weten welke link ik bedoel?! Ik heb dat toen gelezen, en toen ik het later zocht om uit te printen kon ik het alleen niet meer vinden! Later heb ik er niet meer aan gedacht. Maar nu jullie het zo allemaal hebben over foute liggingen enzo, denk ik er ineens weer aan.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:02

oh daar ben ik ook wel benieuwd naar marlijntjuh, bij jou gaat het ook al hard zo in je onderschrift te zien!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:04

Cheveyo schreef:
oh daar ben ik ook wel benieuwd naar marlijntjuh, bij jou gaat het ook al hard zo in je onderschrift te zien!

Ja het begint al op te schieten! Helaas gaan Missy's uiers nog niet zo hard Ach, ik heb nog gedult Maar echt niet meer als de uitgerekende datum in zicht komt

Ik heb echt moeite met dit topic bijhouden op het moment Het gaat zo snel! Maar ik moet dit nu toch nog wel even vol kunnen houden. Ik schrijf hier al weer zo lang

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:05

Zo hehe, eventjes tijd om te reageren.

@ frenia: nog updates over Angel en Moes?

@ tonie: zo die is wel drachtig ja. Volgens mij een dwarsliggertje Een dergelijke foto heb ik ook nog ergens is alleen niet door mij gemaakt dus ik plaats hem maar niet. Was van een (hoog)drachtige Dülmenerpaardje.

@ Antoontje: gefeliciteerd met de mijlpaal

@ Yoline: dat zou balen zijn als je verkeerd gerekend hebt! Nou ja, het komt van zelf wel als het tijd is om te komen

@ Jillyken: goedemiddag! Jouw merrie is bijna een melkkoe!

@ skaay: geveuliciteerd!!
Edit: och, wat een prachtig kleurtje heeft ie!

@ amandakè: owww, wat een lekker bollie wol is Prutske

@ schattemaud: jouw merrie loopt zo te lezen 1 dag voor op die van mij en ze hebben even veel tiet!

@ Kady: jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal

@ Mariska: ik heb Fayette eigenlijk nog nooit plat zien liggen. Wel verhalen gehoord vanuit de opfok dat als ze plat lag mevrouw dan ook echt van de wereld was en bijna niet wakker te krijgen Ze heeft de man van de opfok en een kennisje van me (die haar hengstveulen ook daar had staan) menig hartverzakking bezorgd

@ Alacairion: welkom hier

@ stalnijmegen: jij ook welkom hier Van wie is Tinkie drachtig?

@ ylana: Fayette staat ook nog steeds buiten van half 8 's ochtends tot een uur of 8-8:30 's avonds. Tegen de tijd dat ik Beeb ieder moment verwacht zorgen we er voor dat er altijd iemand thuis is dus dan gaat ze ook gewoon naar buiten. Desnoods met de birth alarm om... tenminste dan moet Keeva wel opschieten

Oei... jodiumoplossing e.d. Zal vanavond eens mijn mamsie bellen, die werkt op een apotheek dus waarschijnlijk kan ze daar alle benodigheden uit de voorraad grabbelen

@ ChirooHeleen: geveuliciteerd!!

@ hollybolly: natuurlijk kennen we je nog wel

@ pannie: luis? Ieuw.. rotkrengen Hercules zat er vorig jaar ook onder en Fayette had ook wat. Heb Hercules toen vrij snel daarna laten scheren en regelmatig gewassen met teershampoo.
Hoe te herkennen: vreselijke jeuk, kale plekken van het knauwen en als je tussen de vacht op de huid kijkt langwerpige gelige/wittige beestje met een zwart puntje

@ Keevagirl: lekker zelf laten bepalen en eventueel de bodem in de open stal bedekken met stro. Mocht ze daar voor kiezen.

Hier is het enige nieuwtje dat Fayette d'r banden in de afgelopen 2-3 dagen duidelijk losser zijn gaan zitten.
Einde nieuwsbericht

Zo, 5 uur geweest, ik peer hem lekker naar huis

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:05

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:10

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:15

flettie doet de cam het al?

ik zie alleen een vrouw?

of komt ie later pas online

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:28

Prachtige site, Tonie !! Je moet er niet aan denken dat dit allemaal kan gebeuren, maar kunt in ieder geval beter voorbereid zijn hé ! Ik ga het vanavond 'ns even rustig doorlezen allemaal. Bedankt !!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:42

ja nee moet je inderdaat niet aan denken

misschien beter niet lezen

maarja dan weet je wel waar je op moet letten en wat je zelf kunt

doen......

maar laten we maar hopen dat we het niet nodig zullen hebben

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:42

pff ik krijg helemaal de kriebels als ik die site lees. Nou wordt je toch wel even met je neus gedrukt op wat er allemaal wel niet kan gebeuren

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:11

Hollybolly: Idd wel fijn dat ze in mei weer gedekt wordt Dan heb je straks mooi het veulen pas als het wat warmer is En dan kunnen ze idd lekker de wei op. Iwaya wordt ook weer gedekt dit jaar (ja toch!!! waarschijnlijk... want nu staat ze nog met symfonie in de kliniek) Dus dan kunnen we volgend jaar mooi weer kleppen

Keevagirl: Idd mooi zelf laten kiezen En de open stal lekker opstrooien mocht ze daarvoor kiezen is er iig een zacht bedje.

Amandake: Woepieeeeeee Spannend hoor! Hoop dat het meteen raak is

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:54

Ik kom even al huilend en jankend van geluk melden dat ik Baileys (veulen van 2005) heb teruggevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meer info volgt later wel, maar moest het echt even kwijt...

Even een foto van haar in januari (zowat 9 maand oud)
Afbeelding

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:57

Fijn, Frenia !! Ben benieuwd naar het hele verhaal !!! Alles rustig nog bij Tinkerbell ?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:04

O wat een goed nieuws Frenia!! Ik ben benieuwd hoe alles gegaan is met haar!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:20

uh noortje voelt helemaal warm aan ze zweet nog niet

maar scheelt niet veel.......

betekend dat wat?

banden slap en al bijna 3 weken uitvloeing uit vulva, en natuurlijk hele dikke buik, alles behalve melk........

en geen dek datum natuurlijk.........

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:24

tonie schreef:
flettie doet de cam het al?

ik zie alleen een vrouw?

of komt ie later pas online

Als het goed is doet ie het nu..... alleen Fayette staat nog niet op stal

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:38

Die merrie van ons die nu moet veulen schiet ook op! Ze moet eigenlijk 26 april maar haar uier loopt nu echt super snel vol en de banden worden al slapper. Die wacht dus waarschijnlijk niet op haar datum! Ik zou nog foto's maken van der bolle buik maar ben ik vergeten! Ze heet Furella en is drachtig van Scandic!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:53

Frenia, wat super dat je na Stella en Artois nu ook eindelijk Baileys hebt gevonden! Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:55

Flettie: Je cam doet het.....Yeuh. Fayette je mag.......

Frenia: Ook al Yeuh. Goh joh fijn dat je Baileys gevonden hebt. Is ie goed terecht gekomen??

Keevagirl: Wat heeft Keeva een mooi onderkomen. Tjonge.
Voor wat het waard is: Honey is ook bevallen in een 3x3 stal. We waren en wel bij. maar dat ging uitstekend hoor. Wil natuurlijk niks zeggen. Wij hebben bij het gaan liggen haar telkens van de kant weg geduwd.
Maar die inloop stal lijkt me echt prachtig. stro erin, denk dat de tocht wel mee zal vallen....

Tonie: thanks voor de link naar de site. Heb m bij favorieten neer gezet. Al zal het mijn favoriet niet worden. Wel noodzakelijk leesvoer en heel nuttig te weten.
Ik moet er heel eerlijk gezegd niet aan denken dat ik bij Hon moet voelen hoe het veulen ligt. brrr.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:55

GEFELICITEERD met de veulens en gevonden veulens.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:05

@keevagirl: ik vind die loopstal er super uitzien! Idd een pak stro d'r in en dan is het nog maar afwachten waar ze voor kiest . Qua kou hoop ik nog steeds dat het weer wat bijtrekt ... mocht het na de geboorte toch te koud blijken, kun je ze altijd nog in de dichte stal zetten. Enige nadeel is misschien dat de te overziene ruimte groot is en je de merrie minder goed in de gaten kunt houden.

Hee, die link van Tonie is gebaseerd op mijn bijbel van Theresa Jones. Super info !

@frenia: wat SUPER dat Baileys "terecht" is!! Goed bericht dus ook??

Lee heeft dus besloten dat ze wat meer uren op stal door wil brengen. Ok. Mevroi's wil geschiede. Ze heeft zelfs nog een slobbertje gekregen voor de lunch. Hopelijk ziet ze het nu weer wat zonniger in .

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:07

Alacairion Welkom mooie haflinger

Stalnijmegen Welkom mooie tinker

Tinkerloos zijn er al vorderingen

Ylana: Orpha moet tegen de tijd dat ze gaat bevallen buiten staan dit omdat de kans groot is dat ze tegen een wand gaat liggen met haar kont en dan krijg je haar echt niet meer overeind. ze weegt nu zo'n beetje 1100kg dus dat snap je dan wel denk ik

Chirooheleen gefeliciteerd

Hollybolly: Ook ik ken je nog wel, heb in het begin alleen meegelezen en ben later aktief mee gaan doen.

Pannie Wat een pech luis bij een hoog drachtig paard snel behandelen zou ik zeggen.

Mac Snap wel dat Lee naar binnen wil die heeft immers haar eigen paleisje. Bedankt voor de tips de telefoonnummers hangen nu ook aan de muur bij Bonnie.

Marye daar geef je een paar goede redenen om te voelen of het veulen goed ligt. Ik denk dat als het zover is bij Bonnie dat ik mijn broer toch maar roep ( hij woont naast me) zodat hij kan voelen of het goed ligt ( voor haar is het immers de eerste keer)

Keevagirl ik denk dat je het beste de stal dicht kunt houden of je moet haar makkelijk overeind kunnen krijgen.

Tonie bedankt voor de link je kan maar beter voorberied zijn al moet ik er niet aan denken wat er allemaal mis kan gaan.

Frenia wat fijn dat je haar terug gevonden hebt.

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:18

Neonlight schreef:

@ChirooHeleen: wauw, wat een mooi veulen! Mooi bergopwaarts gebouwd zeg! Wat is de afstamming?

Vader is Koss en Moeder is Unitas x Wilhelmus. (beide Gelders paard)

Het gaat erg goed met dit kereltje. Hij doet nu zijn naam al eer aan. Ze zijn vanmiddag in de wei geweest. Het enige wat hij doet tot nu toe is eten en slapen (en soms wat rondspringen). Hij begint nu al brutaal te worden terwijl hij vanochtend pas geboren is... Dat wordt wat...

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik moe...
Afbeelding

Groet, Heleen

edit: foto's
Laatst bijgewerkt door ChirooHeleen op 12-04-06 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:23

Tietjes vandaag . De laatste dagen groeien ze nog steeds, dus ik ben erg benieuwd.

Na een lekker dagje op het land en heerlijk te zijn gepoetst door het buurmeisje en het buurjongetje(5 en 2 jaar).
Afbeelding

Vanavond voor ik naar bed ga besluit ik of ik er vanacht uit ga, ik denk het nog niet.
Gister wsa ze helemaal een beetje lusteloos en mat. Tussen half 8 en kwart voor 11 had ze haar hooi ook nog nauwelijks aan geraakt(haar slobber wel ). Vanmorgen lag er ook nog erg veel hooi. Maar vandaag overdag was ze weer helemaal fit.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:18

@Frenia: Super dat je Baileys gevonden hebt Als je meer weet hier melden he!

@ChirooHeleen: Leuke foto's Lekker ding is het

@Dennis: Spannend! Veel succes met eventueel opstaan vannacht!