[Barncam]Vlekje en Milagro de Luna

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:51

ze zijn dus richting kliniek, en er zijn verder nog geen updates van Ellen, we duimen allemaal voor ze en hopen dat het weer allemaal goed komt

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:19

Jee, ik schrik me rot Bloos! Ik hoop dat alles goed komt met Vlekje en het veulentje Scheve mond Heel veel sterkte voor Ellen!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:20

Ze hebben de camera zojuist uitgezet.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:26

betekend toch dat ze weer thuis zijn, misschien volgt er zo een update, ik hou mijn hart vast........

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:27

Ik denk idd dat er iemand weer thuis is, kijk ook uit naar een update (ik denk iedereen wel). Heb de hele middag aan ze gedacht, hoop zo dat het goed gegaan is!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:29

ja hier nog 1, zit ook al een hele middag met een krop in de keel van, als het maar goed gaat....maar dat zullen er wel heel veel zijn!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:48

ben ik weer even, nog geen nieuws over Vlekje zo te lezen. Ik duim echt dat het goed komt. Al vrees ik wel voor het veulen, die berichten zijn niet echt hoopgevend.

Handig dat het lijstje op de eerste pagina is bijgewerkt!!! Wauw, Carla is dus al 3 weken (ruim) overtijd....

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:48

update vlekje:

Just got back from Littleton Large. Junior is hanging in there. Due to the stress around the birth I forgot to look closely at the wee one. The wee one has a wee-wee and is thus not a filly but a colt.

Apparently Vlekje did have placentitis. When I took her to the repro vet yesterday, he didn't see that on the ultrasound. Vlekje went into labor shortly before 2AM MST. My mother was watching the cam and woke me up. I am so grateful that she caught it quickly, as Junior came out with the sack intact. I had a heck of a time opening it. He also got somewhat stuck on his hips and I had to pull very hard to get him out. The umbilical cord was very tough, and I wasn't able to break it, but Vlekje got up pretty quickly and tore it for me. It was soon evident that he was extremely down in the pasterns on all 4. He weighs 104 pounds and is a VERY big boy, so he must have been pretty cramped inside her uterus.

He has floppy ears, hematoma of the sclerae of his eyes, and is not able to coordinate well. There is no way that he can stand at the moment. Luckily he is very strong (I got the bruises to prove it), and seems to be fighting hard. He also has a strong suckling reflex. He did have a problem with oxygenation, and we fear that he might have some brain damage.

The next 24 hours are critical. He has an IV catheter, has been started on 3 different IV antibiotics, fluids, DMSO, etc. Bloodwork looks promising, and his oxygen saturation is very good now. We also started a blood culture to see if he is getting septic, but won't have the results from that until about 48 hours.

Vlekje also did not expel her placenta. We had to flush and peel it out. She is doing fine now, and has behaved like an absolute trooper. I am very proud of her. Unfortunately she had lost a lot of her colostrum, so we had to get colostrum from a different source.

All in all, it's a waiting game. Needless to say we are devastated and utterly tired. I will update you later. We will go back and visit again this afternoon, and I will post again.

For all of you who have been so kind to email me privately, I'm sorry that I can't respond individually to all of you. I will try my best in the days to come. Thank you so much for participating in this journey, your concern and well-wishes are thoroughly appreciated.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:55

Zag het staan...

Alles met de merrie okee gelukkig in ieder geval, en het veulen (een hengstje dus) is ook nog niet opgegeven. Vlekje heeft zich inderdaad voorbeeldig gedragen tijdens alle gebeurtenissen.
Hopen dat de hersenbeschadigingen van het veulen mee gaan vallen en dat hij de eerste 24 uur goed door komt. Ik blijf duimen!
Kan me voorstellen dat ze helemaal gesloopt zijn na zo'n nacht...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 20:10

Ik kan amper op bokt komen vanavond (zit nu bij mijn moeder op haar PC) en heb een mail van Ellen gehad.
Wel in het Engels en ik ben bang dat ik het niet helemaal letterlijk kan vertalen Clown
Ze vroeg me om het op bokt te zetten.

Just got back from Littleton Large. Junior is hanging in there. Due to
the stress around the birth I forgot to look closely at the wee one. The
wee one has a wee-wee and is thus not a filly but a colt.

Apparently Vlekje did have placentitis. When I took her to the repro vet
yesterday, he didn't see that on the ultrasound. Vlekje went into labor
shortly before 2AM MST. My mother was watching the cam and woke me up. I
am so grateful that she caught it quickly, as Junior came out with the
sack intact. I had a heck of a time opening it. He also got somewhat
stuck on his hips and I had to pull very hard to get him out. The
umbilical cord was very tough, and I wasn't able to break it, but Vlekje
got up pretty quickly and tore it for me. It was soon evident that he
was extremely down in the pasterns on all 4. He weighs 104 pounds and is
a VERY big boy, so he must have been pretty cramped inside her uterus.

He has floppy ears, hematoma of the sclerae of his eyes, and is not able
to coordinate well. There is no way that he can stand at the moment.
Luckily he is very strong (I got the bruises to prove it), and seems to
be fighting hard. He also has a strong suckling reflex. He did have a
problem with oxygenation, and we fear that he might have some brain damage.

The next 24 hours are critical. He has an IV catheter, has been started
on 3 different IV antibiotics, fluids, DMSO, etc. Bloodwork looks
promising, and his oxygen saturation is very good now. We also started a
blood culture to see if he is getting septic, but won't have the results
from that until about 48 hours.

Vlekje also did not expel her placenta. We had to flush and peel it out.
She is doing fine now, and has behaved like an absolute trooper. I am
very proud of her. Unfortunately she had lost a lot of her colostrum, so
we had to get colostrum from a different source.

All in all, it's a waiting game. Needless to say we are devastated and
utterly tired. I will update you later. We will go back and visit again
this afternoon, and I will post again.

For all of you who have been so kind to email me privately, I'm sorry
that I can't respond individually to all of you. I will try my best in
the days to come. Thank you so much for participating in this journey,
your concern and well-wishes are thoroughly appreciated.

~ Ellen

Zelf zal ik door de problemen met bokt waarschijnlijk niet meer online zijn vandaag, tenzij bokt het ineens weer gaat doen maar dat is de afgelopen avonden niet het geval geweest als ik er niet meer op kon komen...
Ik heb op de pagina van de cam van Copper een link gezet van een klein forumpje waar iig de updates van Copper komen te staan zolang bokt het niet doet...

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:55

Ik heb snel een klein stukje vertaald van die link over het "dummy foal". Het was een beetje te lang om alles te doen... zal eens kijken of ik nog zin heb in meer. Wel een nare situatie hoor!!! Ach gut

Dummy foal is een lekenterm voor een niet-besmettelijke ziekte die sommige pasgeboren veulens krijgen. Het veulen toont abnormaal gedrag zoals overmatige vermoeidheid, doelloos rondwandelen, tandenknarsen, een vreemde houding of aanvallen (zoals epileptische aanvallen). Veulens met dit "neonatal maladjustment syndrome" worden ook wel "wanderers" (zwervers) of "barkers" (blaffers) genoemd omdat sommige ongebruikelijke geluiden maken. De term "neonatal maladjustment syndrome" wordt gebruikt voor veulens die bij de geboorte neurologische of gedragsafwijkingen vertonen die niet zijn terug te voeren op een infectie of vergiftiging of aangeboren afwijkingen.
Een preciezere naam voor de afwijking is "Hypoxic Ischemic Encephalopathy". De meeste veulens die tekenen vertonen van afwijkingen aan het zenuwstelsel in de eerste dagen van hun leven hebben een zuurstoftekort naar de hersenen opgelopen. Dit komt meestal door verminderde bloedtoevoer of een verminderde hoeveelheid zuurstof in het bloed kort voor, tijdens of net na de geboorte.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:05

He jakkes zeg, dat klinkt niet goed. Ik duim mee dat het veulen er doorheen komt. Hoe ver ze ook weg is van ons, we hebben er in al die tijd toch een soort van band mee gekregen.

Sterkte Ellen, we denken aan jou en je paarden.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:17

Ik zie idd. dat Vlekje er gelukkig goed doorheen gekomen is OK dan! een echte Trooper zoals Ellen dat schrijft
Hopen blijf ik voor de kleine vent dat hij genoeg pit in zijn donder heeft om ervoor te vechten, Ellen zei dat ze daar de blauwe plekken van heeft om te bewijzen dus dat hij die kracht maar mag behouden

De cam van Copper zal ik zo ook aanzetten, heb net gegeten dus heb er nu even de tijd voor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:22

Ik heb de mail van Ellen ook gehad. Gelukkig dat het met Vlekje allemaal goed gaat. Nu heel hard duimen voor het kleine ventje

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:36

heel veel sterkte inderdaad met vlekje en het kleine manneke wat ontzettend vervelend allemaal

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:41

Gelukkig is Vlekje in orde.
En nu maar hopen dat alles ook goedkomt met het kleine kereltje, en dat hij net zo sterk word als zijn moeder.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:15

Hehe,eindelijk kan ik weer op bokt!!!

Lief klein veulentje van Vlekje:hou vol!!

Ik hoop zo dat het goed komt.
Zoals Gemske ook al schreef,heb ik het gevoel dat we een soort band hebben met Ellen en Vlekje.
Ik heb de hele dag het gevoel of het iemand van mijn stal is overkomen ipv iemand die ik eigenlijk helemaal niet ken.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:21

ik ben er ook weer en lees nu pas dat het zo slecht gaat met vlekje zit hier et kippenvel te hopen dat alles goed komt. ( dit is het 1e veulentje dat ik geboren heb zien worden) Ik heb net al een mailtje gestuurd om ze sterkte te wensen. IK HOOP ECHT DAT ALLES GOED KOMT !!!!!!!!!!! Daarom ook hier Heel erg veel sterkte met het veulen ellen. Hoop echt dat alles goed komt.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:25

Wat Kimmes zegt zit zeker wat in hoeveel pagina's gaat het over haar??

Maar weet iemand de oorzaak van het boktprobleem (dus dat de website het steeds niet doet bij vele van ons)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:40

Wat is het email-adres van Ellen?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:46

Kimmes schreef:
Ik hoop zo dat het goed komt.
Zoals Gemske ook al schreef,heb ik het gevoel dat we een soort band hebben met Ellen en Vlekje.
Ik heb de hele dag het gevoel of het iemand van mijn stal is overkomen ipv iemand die ik eigenlijk helemaal niet ken.

Het was ook het eerste wat jij zei toen ik op stal was. Heel bedroefd...Maar hopen dat alles goed komt!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 22:46

Haar email staat onderaan haar pagina Kimmes.

Update van Copper:
Geen kegels, geen volle spenen en geen veulen wat eruit wil.
Ze wacht vast op de paashaas...
*zucht*

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:51

MarijeR schreef:
Haar email staat onderaan haar pagina Kimmes.

Ik zie hem niet.
Misschien heeft ze hem er af gehaald?Of zoek ik verkeerd??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 22:55

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:59

Dank je OK dan!