Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Al_Zawraa schreef:Jee Fleuribelle, wat een stress! Fijn dat hij inmiddels iets beter wordt. Ik duim voor jullie dat hij snel aansterkt!xYaartje schreef:Jeetje! Dan snap ik inderdaad dat je even baalt dat het, ondanks het gezond en wel ter wereld is gekomen, het weer een hengst is. Met zoveel jaar fokken en nauwelijks merrie veulens dan is een merrie jou wel echt gegund!
En snap je gevoel helemaal hoor. Je wilt dan zo graag de lijn voort zetten, maar dat lukt dan telkens weer niet, maar je hebt nog een kans dit jaar toch? Ga gewoon heeeel hard voor je duimen dat dat wel een merrie veulen word!
Nee, ik verwachtte maar 1 veulen dit jaar helaas. Andere is het vorig jaar met dank aan een selecte DA helaas verloren.. Dus alle hoop op volgend jaar!
En ik ben me er terdege van bewust dat door mijn gevoel openbaar uit te spreken ik bij heel veel mensen een verkeerde snaar raak waarschijnlijk en veel mensen een oordeel zullen hebben en dat mag.
Ketly schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Maar wat heftig Fleuribelle..
Ik snap je heel goed Al_Zawraa, je mag hier ook best even verdrietig om zijn. Was er hier niet iemand in het topic die een bepaalde behandeling had gedaan met meer kans op een merrie?
MelissaV schreef:Ik kom weer ff binnen gevallen, lees nog steeds alles mee maar weinig tijd om overal op te reageren.
AZ gefeliciteerd en ik snap je punt! Had zelf ook gigantisch gebaald als het hier een hengstje was geweest, dus begrijp je volledig.
Fleuribelle: Gefeliciteerd! Knap dat je zo snel gehandeld hebt en fijn dat het veulentje nu op de goede weg lijkt te zijn!
Ik heb snel een vraagje tussendoor, zijn er trucjes om een merrie meer melk te laten produceren? Opzich heeft ze voor het veulen genoeg melk (groeit goed, niet mager) maar ze is soms wel heel zuur naar het veulen als die meerdere keren achter elkaar wil drinken. Ze krijgt naar mijn mening al teveel eten, merrie zelf is tegen het dikke aan, en ook tegen bevangen aan heb ik het ideeMerriebrok ophogen is dus geen optie, ze krijgt nu 2,5 schep per dag + 2,5 schep luzerne.
Zijn er andere dingen die ik kan doen?
MelissaV schreef:Ik kom weer ff binnen gevallen, lees nog steeds alles mee maar weinig tijd om overal op te reageren.
AZ gefeliciteerd en ik snap je punt! Had zelf ook gigantisch gebaald als het hier een hengstje was geweest, dus begrijp je volledig.
Fleuribelle: Gefeliciteerd! Knap dat je zo snel gehandeld hebt en fijn dat het veulentje nu op de goede weg lijkt te zijn!
Ik heb snel een vraagje tussendoor, zijn er trucjes om een merrie meer melk te laten produceren? Opzich heeft ze voor het veulen genoeg melk (groeit goed, niet mager) maar ze is soms wel heel zuur naar het veulen als die meerdere keren achter elkaar wil drinken. Ze krijgt naar mijn mening al teveel eten, merrie zelf is tegen het dikke aan, en ook tegen bevangen aan heb ik het ideeMerriebrok ophogen is dus geen optie, ze krijgt nu 2,5 schep per dag + 2,5 schep luzerne.
Zijn er andere dingen die ik kan doen?