[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:50

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Maar wat heftig Fleuribelle..

Ik snap je heel goed Al_Zawraa, je mag hier ook best even verdrietig om zijn. Was er hier niet iemand in het topic die een bepaalde behandeling had gedaan met meer kans op een merrie?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:57

Al_Zawraa schreef:
Jee Fleuribelle, wat een stress! Fijn dat hij inmiddels iets beter wordt. Ik duim voor jullie dat hij snel aansterkt!

xYaartje schreef:
Jeetje! Dan snap ik inderdaad dat je even baalt dat het, ondanks het gezond en wel ter wereld is gekomen, het weer een hengst is. Met zoveel jaar fokken en nauwelijks merrie veulens dan is een merrie jou wel echt gegund!
En snap je gevoel helemaal hoor. Je wilt dan zo graag de lijn voort zetten, maar dat lukt dan telkens weer niet, maar je hebt nog een kans dit jaar toch? Ga gewoon heeeel hard voor je duimen dat dat wel een merrie veulen word!

Nee, ik verwachtte maar 1 veulen dit jaar helaas. Andere is het vorig jaar met dank aan een selecte DA helaas verloren.. Dus alle hoop op volgend jaar!

En ik ben me er terdege van bewust dat door mijn gevoel openbaar uit te spreken ik bij heel veel mensen een verkeerde snaar raak waarschijnlijk en veel mensen een oordeel zullen hebben en dat mag.

Dan is het even extra zuur inderdaad, maar probeer toch de komende tijd te genieten van je prachtige veulen! En ik ga gewoon alvast heel hard voor je duimen dat je volgend jaar wel een merrie veulen hebt!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:59

Fleuribelle: jeetje wat een heftige nacht zeg! Maar fijn om te lezen dat hij nu toch (wel met hulp) ieder uur bij zijn mama drinkt! Hopelijk wordt hij snel iets sterker en kunnen jullie snel weer een lekker ongebroken nacht bij tanken!

AZ: heel knap veulentje! Gefeliciteerd, fijn dat de bevalling zo rap ging en dat je merrie toch redelijk snel van de nageboorte af kwam. Nu lekker genieten!

Na onze Garola Fuga die op paasmaandag een heel mooi merrieveulentje gegeven heeft (Sauvelle Fuga MK) die in eigendom is van bokker Ketly, heb ik nog een merrie staan die vrij onverwachts op 9 maanden dracht, officieel drachtig gescant is.
Zij was in oktober graadmager en mij verkocht als "bewust gust gelaten"
Achteraf bleek zij toch 1 x geinsemineerd te zijn met een halve dosis sperma en is ze na die tijd leeg gescant, maar niets bleek minder waar toen ik vond dat ze toch wel veel dikker werd dan dat er eten in ging...dus DA erbij en gescant/gevoeld...en ja hoor, hardstikke drachtig.

Haar inseminatiedatum is 24 Juni wat dus in houd dat wij ergens rond 24 Mei haar veulentje verwachten.

Even wat informatie:
Edwina (roepnaam Edi)
Rhodium x democraat
13 jaar
Drachtig van Daiquiri Royal (V: dancier) ggk hannoveraner GP hengst

Edi zit vandaag op 300 dagen dracht maar ziet eruit als een gestrande walrus zo dik als dat ze is.

Ik zal binnenkort even een recente foto plaatsen.
Voor nu heb ik even dit beeldmateriaal voor jullie:

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:00

Ketly schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Maar wat heftig Fleuribelle..

Ik snap je heel goed Al_Zawraa, je mag hier ook best even verdrietig om zijn. Was er hier niet iemand in het topic die een bepaalde behandeling had gedaan met meer kans op een merrie?

Dank je!
Ja klopt! Had ook al besloten dat dit jaar ook te gaan proberen.
Weet niet precies hoe het wetenschappelijk onderbouwd is, maar ben inmiddels bereid iets te proberen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:01

Wat een verrassing Kim! Leuk nog een veulentje!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:05

AZ: ik snap je volledig hoor en daar hoef je echt niet beschaamd om te zijn! Snap dat je teleurgesteld bent!
Sorry van je andere merrie, dat had ik even gemist...

Fleuribelle: gelukkig gaat het drinken al wat beter. Hopelijk wordt hij snel sterker zodat hij zelf kan gaan staan en drinken. Snap dat de merrie het zat is...ocharme.

Kim: dat is ook een verrassing, ze ziet er nu wel top uit!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:11

AZ ik begrijp precies wat je bedoelt! Echt heel kloten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:13

Gefeliciteerd met de veulens, fijn dat de kleine van fleuribelle goed gaat!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:14

Fleuribelle, fijn dat hij al uit de uier drinkt. Die zwakke achterhand, zou dat niet komen omdat het met dr bekken heel moeizaam ging bij de bevalling?

AZ, ik snap goed dat je baalt. Je wil toch je merrielijn voort zetten. Fokfanaat heeft hetzelfde gehad bij haar goede merrie, ik ook bij Neon. Ik baalde ook iedere keer als ik een slurfje zag.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:15

AZ: Goed dat je toch je gevoel uitspreekt hoor, jouw gevoel van teleurstelling mag er toch ook zijn? Er zijn altijd mensen die het erger hebben, dan zou je nooit meer ergens sip over mogen zijn… zo werkt het niet gelukkig.
Ik ben heel benieuwd of dat fillyplus gaat werken voor jullie. Heel veel succes alvast!

Fleuribelle: wat een verhaal joh! Gelukkig lijkt het nu voorzichtig positiever! Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:17

Sorry AZ, ik zei in mijn borige berichtje gefeliciteerd en nu lekker genieten...maar heb ergens gemist dat je stiekem heel verdrietig bent met wederom een hengstveulen...
Ik begrijp je helemaal...en ondanks dat het gezond en wel geboren is, begrijp ik je telleurstelling echt wel.
Duimen volgend jaar dus voor toch een merrie en ik hoop wel dat je uiteindelijk wat kan genieten van dit mooie mannetje

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:22

Fleuribelle gefeliciteerd! Ik hoop dat alles snel helemaal goed gaat met hem.

AZ, jij ook gefeliciteerd ondanks dat het weer een hengstje is. Ik snap je gevoel helemaal hoor!
Ik heb pas 4 hengsten achter elkaar (en nog geen enkel merrieveulen bij Fiore) dus mag nog niet zo klagen als jij en Neonlight, maar ook ik hoop zo op een merrietje om mijn lijn voort te kunnen zetten. Dus ik snap je helemaal! Je wacht en hoopt een jaar lang en dan wéér niet :(:)

En tuurlijk ben je blij dat merrie en veulen gezond zijn, maar je mag echt ook teleurgesteld zijn. Je moet nu weer een jaar wachten (zonder garanties)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:24

Nou dat idd Neon. Jullie zitten/zaten idd in hetzelfde schuitje, en weten precies hoe het voelt. Maar eens moeten die merrieveulens voor ons toch ook komen? O:)

Charisma, geen probleem hoor, je kan in dit topic ook niet alles lezen/onthouden!

Wat een lieve reacties, thanks! Dat doet me goed! Je voelt je dan toch een beetje ondankbaar ofzo, maar het zit na zoveel jaar gewoon een beetje hoog :+
Uiteraard gaan we ook echt wel van hem genieten nu hij er is!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:27

Fijn nieuws fleuribelle, hopelijk lukt het drinken vandaag goed. Scheelt weer een zorg!

AZ, ik vind dat je best teleurgesteld mag zijn en begrijp je gevoel ook heel goed. Bij ons is er nog nooit een merrie veulen geboren (zelfs als alle veulens van vroeger ook meegeteld worden). We hopen ook op een opvolger maarja, de natuur bepaald. Als het dit jaar weer een hengst is dan ben ik ook teleurgesteld, ondanks dat je weet dat gezondheid het belangrijkst is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:27

Ik zou ook niet anders over je denken hoor..

Ik vind zelf een merrie makkelijker, ik hou alles aan huis en wil geen hengsten houden dus die worden gecastreerd in het voorjaar. Een merrie hoeft dat niet en fok ik vaak op 3 jarige leeftijd ene veulen mee voordat ze ohz gaan.

Maar ik heb dan weer weinig met een lijn voortzetten oid. Dus het is geen must voor mij, geeft een heleboel rust moet ik zeggen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:29

Fleuribelle gefeliciteerd, wat een stress is dat geweest, maar nu dus voorzichtig positief , fijn, en dan zo even bijslapen ( als dat kan )

AZ , begrijp heel goed dat je als fokker je moederlijn voort wil zetten en als je dan steeds een hengst krijgt snap ik je teleurstelling ! Maar toch gefeliciteerd met je prachtige veulen.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:39

Gefeliciteerd en wat heftig fleuribelle! Gelukkig is alles goed gekomen. Nu even bijkomen :j

Al-Zawraa gefeliciteerd *\o/*

De " dreig " appjes blijven komen van de staleigenaresse maar ik zie haar niet meer op stal. Oftewel ze ontwijkt me

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:43

Gefeliciteerd met de veulens!

Hopelijk sterkt hij nu snel aan Fleuribelle.

AZ, Ik snap je teleurstelling als je de lijn graag wil voortzetten en het is weer een hengst.

Wat dat betreft heb ik niks te klagen met onze merrie, ze heeft het tot nog toe altijd om en om gedaan. We hebben nu 3 merries en 2 hengsten van haar gehad :o :D

Wat een vervelende situatie zo Wpaard

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:47

AZ, gezond en wel is misschien het belangrijkste, maar dat wil zéker niet zeggen dat je niet enorm mag balen en verdrietig zijn dat het weer de zoveelste hengst op rij is. Ookal ben ik gelukkig geen ervaringsdeskundige, ik snap dat echt wel. Als je probeert te fokken naar iets en je krijgt er maar niet, dat is gewoon ***. Want investeert er zoveel in. Geld, tijd, moeite, emoties,…
Toch gefeliciteerd. Dit ventje kan er helaas niets aan doen, dus ik hoop dat je toch van hem kan genieten.

Fleuribelle gefeliciteerd met je veulen! Wat een horrorbevalling. Goed gehandeld! Ik lees dat veulen goed op weg lijkt. Ik duim mee voor een stijgende lijn!

Kim, dat is wel even schrikken zeg. Even weer omschakelen en nog een veulentje verwelkomen _O-

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:55

Ik kom weer ff binnen gevallen, lees nog steeds alles mee maar weinig tijd om overal op te reageren.
AZ gefeliciteerd en ik snap je punt! Had zelf ook gigantisch gebaald als het hier een hengstje was geweest, dus begrijp je volledig.
Fleuribelle: Gefeliciteerd! Knap dat je zo snel gehandeld hebt en fijn dat het veulentje nu op de goede weg lijkt te zijn!

Ik heb snel een vraagje tussendoor, zijn er trucjes om een merrie meer melk te laten produceren? Opzich heeft ze voor het veulen genoeg melk (groeit goed, niet mager) maar ze is soms wel heel zuur naar het veulen als die meerdere keren achter elkaar wil drinken. Ze krijgt naar mijn mening al teveel eten, merrie zelf is tegen het dikke aan, en ook tegen bevangen aan heb ik het idee :+ Merriebrok ophogen is dus geen optie, ze krijgt nu 2,5 schep per dag + 2,5 schep luzerne.
Zijn er andere dingen die ik kan doen?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:22

Kim: Dat is een verrassing inderdaad, maar wat ziet ze er nu goed uit!

Melissa: Kan je helaas niet helpen, heb er geen ervaring mee.

Hier is Stip opgedroogde korreltjes aan de uiers.
(Op de foto niet te zien). Banden zijn al een tijdje gigantisch slap, uier liep laatste dagen ook opeens vol. Heb wel het idee dat ie nog voller kan. Ben benieuwd hoe lang ze er nu nog over gaat doen, vannacht toch het alarm maar om.
Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:26

MelissaV schreef:
Ik kom weer ff binnen gevallen, lees nog steeds alles mee maar weinig tijd om overal op te reageren.
AZ gefeliciteerd en ik snap je punt! Had zelf ook gigantisch gebaald als het hier een hengstje was geweest, dus begrijp je volledig.
Fleuribelle: Gefeliciteerd! Knap dat je zo snel gehandeld hebt en fijn dat het veulentje nu op de goede weg lijkt te zijn!

Ik heb snel een vraagje tussendoor, zijn er trucjes om een merrie meer melk te laten produceren? Opzich heeft ze voor het veulen genoeg melk (groeit goed, niet mager) maar ze is soms wel heel zuur naar het veulen als die meerdere keren achter elkaar wil drinken. Ze krijgt naar mijn mening al teveel eten, merrie zelf is tegen het dikke aan, en ook tegen bevangen aan heb ik het idee :+ Merriebrok ophogen is dus geen optie, ze krijgt nu 2,5 schep per dag + 2,5 schep luzerne.

Er is via de dierenarts iets
Verkrijgbaar wat melk productie als bijwerkingen heeft. Lizzy heeft het gehad toen ze een pleegveulen kreeg. Even kijken of ik het kan vinden.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 24-04-22 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:27

Gefeliciteerd AZ en Fleuribelle *\o/*

Fleuribelle, wat een verhaal. Toen ik je bericht las dat ze al een half uur bezig was en er nog niks was, vreesde ik al voor het ergste (heb aantal jaren terug veulen gehad wat niet goed lag en met keizersnede eraf kwam). Maar gelukkig is het toch goed gegaan. Hoop dat hij gauw zelfstandig kan staan en drinken

AZ, ik begrijp je gevoel heel erg goed hoor. Ik heb dat al met dit veulen waarvan ik zo had gehoopt dat het een merrie was. Dus ik snap dat je even heel verdrietig bent.

MelissaV: Phoebe doet soms ook narrig als Fellow drinkt, Hij stoot dan heel hard tegen de uier (om de melk te laten schieten), maar dat vind ze niet heel prettig. Ze bijt hem dan heel hard in z'n kont waarop hij een bok aan haar teruggeeft. En dan laat ze het maar weer toe. Is gelukkig niet elke keer zo, alleen als Fellow een beetje enthousiast is :+

Ik zit er ook over te denken om FillyPlus te gebruiken. Ik heb even gekeken op zo'n Amerikaanse site. verzenden kost bijna net zoveel als het spul zelf. Als er meer zijn die dit willen gebruiken, misschien samen bestellen?
Goldenarrow gaf mij al een bedrijf door in Nederland waar zij het koopt, maar weet niet of zij zomaar aan iedereen leveren.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:33

Melissa, ik heb daar geen antwoord op, ik weet dat ze er wel zijn voor de hond.

AZ je mag best teleurgesteld zijn, ik vind het heel gedurfd dat je het durft te verwoorden, zeker omdat we allemaal met het Olga verhaal in ons hoofd zitten. Dan zie je maar hoe ook nu bokkers kunnen meeleven en begrip hebben, echt geweldig. Niet ieder verdriet hoeft even groot te zijn, ik duim voor de komende 8 jaar alleen merrieveulens om jouw statistieken in evenwicht te brengen.

Fleuribelli, fijn dat er vooruitgang zit in het drinken van het veulen.

Kim dat is denk ik toch een leuke verrassing.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:33

MelissaV schreef:

Kan het zo niet vinden, mocht het nog nodig zijn wil ik morgen wel even bellen naat de da. Dan stuur maar even een pbtje.