Volgens mij wordt het toch gewoon maar afwachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iEmmaaa schreef:Volgens mij wordt het toch gewoon maar afwachten
Rivano schreef:Vraagje over de tabel van MSD.
Moeder = 1.66m
Vader = 1.74m
Hierdoor verwacht ik dat mijn merrieveulen zo rond de 1.68cm/1.70cm wordt.
Heb beide tabellen gebruikt om de groeicurve erin te zetten omdat ze er ergens tussenin zit.
Resultaat in de tabellen:
Laatste meeting met ruim 11,5 maand => Hoogte: 1.46m.
Resultaat in: Groeicurve_165-169_cm
[ [url=m/cyXHIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus zou ik zeggen, doe eens gek: eindstand 1.67m/1.68m. En vergeleken met pa en ma, geen vreemd resultaat.
Resultaat in: "Groeicurve_170-175_cm":
[ [url=m/f63cEl.png]Afbeelding[/url] ]
Dus zou ik zeggen, doe weer eens gek: eindstand 1.69m/1.71m. En vergeleken met pa en ma, geen vreemd resultaat.
Maar als ik de percentages gebruik (91%/93%) komt ze uit op ongeveer 1.57m/1.60m. Dat vind ik wel een 'onverwacht' resultaat en ook nogal een verschil als je de curve gebruikt.
Min vraag:
Zit ik ergens met mijn berekening ernaast? Interpreteer ik de groeicurve tabel verkeerd? Of klopt er iets niet in de PDF?
Lijkt me niet dat gerelateerde berekeningen nogal verschillende resultaten geven.
Dus:Eindstokmaat per percentages: 1.57m/1.60m
Eindstokmaat per groene curve tabel 1: 1.67m/1.68m
Eindstokmaat per groene curve tabel 2: 1.69m/1.71m
Gemiddeld resultaat: Je warmbloed paard wordt ergens tussen de 1.57m en 1.71m....Verassend.
Roquefort schreef:Denk dat het enige wat we kunnen doen afwachten is... En over 2 jaar al onze tabellen posten om te kijken of ze klopte of niet!
Wings_love schreef:Ik ben gisteren weer bij Liv langs geweest. Had vorige keer gezegd dat ze met 11 maanden 1.35 was, maar toen was ze 10 maanden (1 april gemeten). Nu met 12 maanden is ze 1.40Ze groeit dus wel, ook al lijkt het van niet
Ze is nu wat minder overbouwd en wat langer in het lijf aan het worden.
Ter vergelijking, dit was op 1 april:
[ [url=m/sqgfBP.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit was gisteren:
[ [url=m/ynbFFY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al met al heel tevreden met hoe ze er bij staat en ben heel benieuwd hoe ze aan het eind van het seizoen uit de weide komt.
Lily_Fee schreef:Wat is Liv toch een leukerd! Hoe groot is haar moeder?
Wings_love schreef:Lily_Fee schreef:Wat is Liv toch een leukerd! Hoe groot is haar moeder?
Dank je wel!! Moeders is krap 1.60 m en Liv is haar eerste veulen, dus verwacht ook niet dat ze heel groot wordt. Dat hoeft ook niet, ben zelf ook maar klein. Maar als ze tussen de 1.60 en 1.65 m uitkomt ben ik heeeel tevreden![]()
Hoe is het met Lily-fee? Dat werd wel al een flinke dacht ik me te herinneren?
Roquefort schreef:Wat een leukerd die Liv! Je ziet haar veranderen. Staat ze in voorthuizen ? Ziet er zo bekend uit!
Wings_love schreef:Roquefort schreef:Wat een leukerd die Liv! Je ziet haar veranderen. Staat ze in voorthuizen ? Ziet er zo bekend uit!
Dank je wel! Leuk om dat verschil te zien heZe staat in Middelharnis. Maar volgens mij lijken bijna alle opfokstallen op elkaar
![]()
Lily-fee: Fijn dat ze nu weer opgeknapt is! Als ze 1.48 was met 11 maanden, is ze nog groter dan Liv haar vriendinnetje Lynn. En dat is al een joekel. Denk dat ze wel echt flink gaat worden dan!
Over de precisie van de meting.. laten we zeggen dat ik daar sta met een rolmaat, een nieuwsgierige Liv en een kudde 1-jarige merries in mijn nek die zich afvragen of mijn paardenstaartje net zo lekker smaakt als dat van hun soortgenotenZal er waarschijnlijk wel een paar cms naast zitten, maar gaat om het idee
iEmmaaa schreef:Oh wauw roquefort, die ziet er goed uit! Is echt aan het veranderen inderdaad! Wat is zijn afstamming?
Wings_love schreef:Emmaa, Liv en Alpha lopen ongeveer gelijk op dusAlpha is iets groter nog. Gaat het verder goed met hem?