Woogy schreef:Het geen wat ik me afvraag is het volgende: de twee hengsten zijn zo totaal verschillend, maar je zegt dat ze beide je merrie aanvullen?
Begrijp me goed, ik keur niets af en vind dat iedereen zelf moet weten hoe en wat ze dekken en fokken, maar vond deze combi aan hengsten vrij interessant door hun verschillen
Het geeft niet hoor, het zijn inderdaad ook totaal verschillende soorten en type hengsten. Maar ik zou ook graag volgend jaar nog een keer een kruising met een lusitano willen (mijn veulen van dbt 2015 was van een lusitano hengst). Wat ik bij mijn merrie mis is lengte in het voorbeen en schoudervrijheid en ook zou ik iets groter ook niet erg vinden.
Toto geeft prachtig goedbewegende en mooi gelijnde veulens. Met een mooi koppie, ik ben alleen bang voor een veulen met hetzelfde karakter als mijn merrie ik zou graag een wat rustiger en koeler karakter willen en denk niet dat toto dat kan geven..
Kambarbay geeft goede stevige en geharde veulens met een goed stabiel en koel karakter (voorzover ik nu weet) hij geeft maat Door en hij is inderdaad zoals Luna2006 perfect voor meerdere takken van de sport wat ik zelf erg prettig vind. (Toto is natuurlijk erg dressuur gefokt)
Dus dat is dus de keuze, waar ga ik liever voor? Wat vindt ik leuker en belangrijker? Het veulen blijft sowieso wat het ook word van en bij mij.