futloos veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

Re: futloos veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:13

Kom op Sjoerd! Hopelijk gaat dit helpen! :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:22

Heel veel sterkte, als ik in de buurt woonde zou ik het best een nachtje of overdag een aantal keer willen overnemen. Maar jij woonde vlakbij de kliniek Emmeloord toch? Is er via bokt niets op te zetten van bokkers in de buurt?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:34

Als ik een dagje moet helpen dat jij kan slapen roep je maar hoor, voor koffie en een pak melk kom ik wel. ;) Misschien ook baaltjes kuil kopen. Zolang Spookje zoogt is de kans op hoefbevangen vrij klein. Of toch een zak merriebrok aanschaffen en een kopje smorgens en savonds.. maar goed je bent er al mee bezig.

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:36

ja spookje krijgt ook dat supplement, en ik ga ook merriebrok opbouwen maar wel voorzichtig, met het opbouwen van het voer ga ik ook de beweging wat opbouwen, gewoon wat longeren in het land.

En super lief die hulp! De komende dag redt ik nog wel hoor! Mocht het echt nog langer dan een week gaan duren denk ik daar misschien anders over

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:37

het pinkster weekend komen mijn ouders ( ook paardenmensen ) over dus dan hoef ik snachts vast niet uit :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:42

Denk er maar overna. Pinksteren duurt nog een week.. Maar je moet t wel kunnen en willen. Want op bed liggen en ligge tobben is ook niet gaaf. Rustig aan. Als je er aan toe bent stuur je maar een pbtje. Het is wel een eind rijden maar goed ik zie t dan wel als een dagje uit.
Heb zo met jou en t baasje van Opium te doen.. ik heb (afkloppen) een gezond veulen, dat gun je iedereen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:47

Pipo er zijn momenten dat ik BOKT erg gaaf vind! Zoals nu met jouw aanbod. Super!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:55

Fijn nieuws, Solsikke :+:

Op de één of andere manier dacht ik dat je in België woonde ...

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:57

ik heb wel in Belgie gestudeerd maar woon vrij Noorderlijk!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:02

Vandaar misschien.
Ga je adres sowieso nodig hebben ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:22

Solsikke schreef:
nou de uitslagen binnen. Geen vervetting, antistoffen prima, iets van een infectie te zien maar niet zorgwekkend. Wel hele hoge waardes op iets met de spieren, de naam weet ik zo niet. Zou kunnen komen doordat Spookje te arm eet, ze staat op gras wat alleen natuurlijk bemest word en krijgt hooi bij. Geen brok omdat ze heel gevoelig voor hoefbevangenheid. Hij krijgt nu een vitamine E selium supplement en Spookje ook zodat hij het ook via de melk binnen moet krijgen. En wat antibiotica uit voorzorg en wat pijn stilling. Ik heb er dus wat huiswerk bij. Maar niet en grootste kosten dus ik hoop dat dit helpt. Het zou kunnen verklaren waarom zijn spierkracht thuis is af gaan nemen, in de kliniek kreeg Spookje kuil wat misschien wel genoeg voedingswaarde had. Ik hoop het zo! Dus nu op dezelfde wijze door. De vitamine e roer ik door stroop dus krijgt hij ook direct extra suiker binnen.

o.k dat klinkt niet heel slecht!
Kun je een veulen magnesium bijvoeren?Dat is ook goed voor de spieren...maar vraag dat even na.Ik heb geen verstand van veulens.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:40

Had nog even op routeplanner gekeken, maar vanuit ons is het 170 km naar emmeloord, en met een merrie die bijna uitgerekend is is dat toch wat ver. Heel veel sterkte en succes met Sjoerd

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:48

Om 8 uur heb ik de vitamine E gegeven. Om 9 uur kwam ik weer om hem te laten drinken, wilde hij niet, ik dacht misschien een vieze smaak. Verder stond hij nog prima recht. Om kwart over 9 ga ik weer om misschien toch even via de fles te proberen en toen lag hij dood in de stal. Ik snap er helemaal niks van. Ben er kapot van. We hebben er zo voor gevochten.

De veearts is ook ontdaan en snapt er niks van. Ze neemt hem morgen mee voor onderzoek, de kans is groot dat ze niks vind maar ze wilde dit graag doen, kosteloos.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:50

Oh neeeeeee |( |( |(

Meid, wat verschrikkelijk !
Onvoorstelbaar !!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:51

Jemig!
Wat erg en enorm raar!

Ik ben enorm benieuwd of ze iets kunnen vinden.

Enorm veel sterkte!! Y;(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:52

Ik lees al even mee, niet heel betrokken, maar hier ben ik toch even stil van!
Ik wil je heel veel sterkte wensen!! :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:52

Solsikke schreef:
Om 8 uur heb ik de vitamine E gegeven. Om 9 uur kwam ik weer om hem te laten drinken, wilde hij niet, ik dacht misschien een vieze smaak. Verder stond hij nog prima recht. Om kwart over 9 ga ik weer om misschien toch even via de fles te proberen en toen lag hij dood in de stal. Ik snap er helemaal niks van. Ben er kapot van. We hebben er zo voor gevochten.

De veearts is ook ontdaan en snapt er niks van. Ze neemt hem morgen mee voor onderzoek, de kans is groot dat ze niks vind maar ze wilde dit graag doen, kosteloos.

Och jee...wat vreselijk |(
Jullie hebben alles gedaan!Sjoerd heeft toch iets gemankeerd....neem jezelf niets kwalijk!
Soms mag het gewoon niet zo zijn,triest genoeg |(
Heel veel sterkte,vooral voor je zoontje! :(:)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:54

He nee wat naar :( meid je hebt er alles voor gedaan! Ik gunde je alle goeds toe en hoop ook dat je er een beetje rust uit kunt halen dat je het beestje alles gegeven hebt wat je kon!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:56

Wat een vreselijk bericht!! En toch wel onverwachts, omdat je eerdere bericht nog zo slecht niet leek.
Heel veel sterkte met het verlies..
Jullie hebben er in ieder geval alles aan gedaan voor hem en hij heeft een hoop liefde gekregen, en meer dan dat kun je niet doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:56

Och jee, gatver mijn maag draait ervan om. Ik heb steeds meegelezen, wat heb je je best gedaan. Ik had het je zo gegund dat het nu goed zou gaan met Sjoerd, maar zoals Geerke zegt, er was toch iets echt niet goed aan hem. Heel veel sterkte ermee :(

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:59

Sterkte..
Na al die moeite nog dit kleine mannetje van je weg genomen.. hoe oneerlijk kan het zijn.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:07

Je hebt zo je best gedaan! !! Wat oneerlijk! Heel veel sterkte

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:08

Jeetje zeg, wat erg... gecondoleerd.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:21

Ach wat ontzettend verdrietig. .. ik als meelezer schrok van je berichtje. .
Niemand die jullie iets kan verwijten, super wat jullie hebben gedaan!

Heel veel sterkte, wat heftig om dit nieuws over te brengen aan je zoontje. .

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:23

Heel veel sterkte! Heel erg jammer, ben er zelf helemaal stil van geworden...