Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien ook baaltjes kuil kopen. Zolang Spookje zoogt is de kans op hoefbevangen vrij klein. Of toch een zak merriebrok aanschaffen en een kopje smorgens en savonds.. maar goed je bent er al mee bezig. 
Solsikke schreef:nou de uitslagen binnen. Geen vervetting, antistoffen prima, iets van een infectie te zien maar niet zorgwekkend. Wel hele hoge waardes op iets met de spieren, de naam weet ik zo niet. Zou kunnen komen doordat Spookje te arm eet, ze staat op gras wat alleen natuurlijk bemest word en krijgt hooi bij. Geen brok omdat ze heel gevoelig voor hoefbevangenheid. Hij krijgt nu een vitamine E selium supplement en Spookje ook zodat hij het ook via de melk binnen moet krijgen. En wat antibiotica uit voorzorg en wat pijn stilling. Ik heb er dus wat huiswerk bij. Maar niet en grootste kosten dus ik hoop dat dit helpt. Het zou kunnen verklaren waarom zijn spierkracht thuis is af gaan nemen, in de kliniek kreeg Spookje kuil wat misschien wel genoeg voedingswaarde had. Ik hoop het zo! Dus nu op dezelfde wijze door. De vitamine e roer ik door stroop dus krijgt hij ook direct extra suiker binnen.
Solsikke schreef:Om 8 uur heb ik de vitamine E gegeven. Om 9 uur kwam ik weer om hem te laten drinken, wilde hij niet, ik dacht misschien een vieze smaak. Verder stond hij nog prima recht. Om kwart over 9 ga ik weer om misschien toch even via de fles te proberen en toen lag hij dood in de stal. Ik snap er helemaal niks van. Ben er kapot van. We hebben er zo voor gevochten.
De veearts is ook ontdaan en snapt er niks van. Ze neemt hem morgen mee voor onderzoek, de kans is groot dat ze niks vind maar ze wilde dit graag doen, kosteloos.