[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:14

AZ wijze beslissing om ze te wandelen tot daar. Dan is het niet meer dan een normaal uitje voor Aziza en je hebt er een mooie wandeling opzitten. :)

Hoe is het nu met haar uiervorming Polleman?

Fotsy hoeveel shetlanders heb je? Ja die had liever bij haar loverboy gebleven denk ik. :D

Hier blijft het tot nu toe kalm. De 2 merries die gedekt werden zijn nu rustig en voor de rest wordt er niks hengstig. Behalve diegene die haar veulen al heeft,maar die laat ik niet herdekken in de veulenhengstigheid,die mag wat later naar haar uitverkorene toe. :D

polleman

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:45

Prettig de hars dopjes zijn weg uiers nog het zelfde,
Vorige jaar met wings had ze begin januari het zelfde en is wings 19 februari geboren en was 11 maart uitgerekend,
Ik weet het echt niet.
Ik heb eind vorige maand een magnetiseur er bijgehad voor haar verleden ik wilde meer weten,
En die kreeg toen 3 door heb hem foto's gestuurd om te vragen wat hij daar mee bedoelde,
En of hij kan voelen of zij drachtig is,
Sommige mensen geloven er niet in,
Maar ik ben vorig jaar daar heel erg mee geholpen,

O gelukkig dat er dan toch nog 2 hengstig geworden zijn en gedekt
Nu spannend op de anderen veulens wachten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:24

en dacht deze persoon dat ze drachtig is?
Zou wel heel bizar zijn als het zo blijkt! Ik denk nog steeds een hormoonprobleempje maar anderzijds,dat is vanaf een computerscherm,jij kent je merrie het best.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:33

AZ inderdaad de beste beslissing om te voet te gaan, is de stress niet waard. Prachtige locatie amai gefeliciteerd, deze worden steeds zeldzamer.

Polleman denk ook hormoonprobleem, hopelijk heb ik het mis en wacht je een leuke verrassing. :wow:

Pretty wanneer weet je of ze drachtig zijn? Laat jij je shetjes scannen?

Ik heb er nog maar eentje die samen staat met mijn groot paard. Maar poging aan het doen tot uitbreiding :D plaats genoeg.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:38

Mijn shetjes zijn te klein om inwendig te scannen,dat doet mijn DA liever niet.
Wij scannen ze uitwendig,dat kan helaas pas na een maand of 5 vermoedelijke dracht.
Dit jaar wil ze wel graag een "experimentje" wagen om te zien wanneer je op zn vroegste uitwendig kan scannen en welke veranderingen je dan allemaal kunt zien via de scan. Dit zou ze dus graag eens vanaf 40 dagen na bevruchting komen doen. En dan om de zoveel tijd opnieuw.
Daar kan ik geen neen op zeggen natuurlijk. :D

Uitbreiden gaat meestal makkelijk. 't is dat inkrimpen wat lastiger is. :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:05

Pretty, ik denk dat het voor Aziza nog een aardig stuk is, haar normale rondje is zo'n 7km, maar we doen gewoon rustig aan en dan komt het vast goed. Al zal ze wel lekker chagrijnig zijn aan het eind :+

Wat leuk dat je DA zo'n experiment wil doen, dat moet je nooit afslaan. Ben ook heel benieuwd vanaf wanneer ze het dan echt kunnen zien van buitenaf.

Fotsy, ja inderdaad, zulke locaties zijn zeer schaars, ben dan ook dolblij dat dit nu van ons is. We waren al jaren op zoek, eigenlijk naar een huis met land, maar ja als je eigen huis niet verkoopt wordt dat een beetje lastig. En zoiets als dit is dan net wel te doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:06

ach lukt vast wel voor haar! Alles beter dan de stress van het transport. En dan is ze lekker moe als ze aankomt,zal ze ook niet zo uit haar plaat gaan :j

Wij deden het anders,kochten een huis in het midden van een hoop wei/akkerland en hopen nu achteraf een brokje land bij te kunnen kopen. O:) Alles ineens was ook onmogelijk zonder ons vorige huis eerst te verkopen en die onzekerheid wilden we niet. Dus huis (aka krot := ) bijgekocht,beginnen te strippen/slopen,daarna ons huis verkocht en met dat geld dit huis gerenoveerd.
Nu alleen nog het stukje land kunnen bemachtigen. Gelukkig hebben mijn schoonouders wel al een stuk er schuinsover maar we willen toch zien of we nog een ander stuk kunnen bijkopen al zelf..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:48

Bij ons zelfde verhaal, maar wij hebben wel eerst ons huis verkocht, dan oude boerderij (bijna krot) met hectare land gekocht. Nu wonen we in woonwagen op het erf, terwijl manlief alles aan het renoveren is. Tienjaren plan denk ik, mijn man zegt van niet? Stiekem hoop ik dat hij gelijk heeft. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:53

Fotsy Dat klinkt als mijn ouders, die kochten een paar hectare land met noodwoning voor tijdelijk wonen om een tuinbouwbedrijf te beginnen. Ik ben er als 3 of 4 jarige komen wonen en heb er tien jaar gewoond. We moesten in de winter strobalen tegen de muren stapelen buiten tegen de kou. vond toevallig net de foto's van de afbraak van het huisje! Mijn ouders sliepen ook in een stacaravan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:33

Wij zouden eerst ook in de stacaravan slapen maar omdat we toch nog n jong zoontje hadden toch maar een jaar lang bij de schoonouders gaan inwonen.
Naja ik kan je zeggen het heftigste jaar uit m'n leven,of toch een van de heftigste. %)
Ons huis was zo vlug verkocht en die persoon wou er ook zo vlug mogelijk in zodat we wel een tussenoplossing moesten zoeken. Daar zat ik dan met mijn kind in een grote berging - we kregen een apart stuk maar geen toilet of stromend water en amper verwarming,geen tv aansluiting ook- terwijl mijn vriend elke moment van de dag/nacht bezig was aan de verbouwing.

Sjah je moet er iets voor over hebben anders zijn die dingen financieel niet haalbaar voor de meesten denk ik.

Nu nog ons stuk grond en dan ga ik nooooooit meer weg of het is naar het rusthuis :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:25

We zitten hier ook met driejarige dochter maar schoonouders not done for me.
We hebben wel tv internet, electriciteit en warm water, gelukkig hebben we geen strenge winter gehad.
Maar ja je moet er iets voor over hebben, zou voor ons anders ook niet haalbaar zijn geweest.
De plekjes worden niet alleen zeldzamer maar onbetaalbaar.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:01

Ik wil me ook graag melden! :-)
Als het goed is en ze haar regelmaat houd breng ik mijn merrie eind volgende week naar van Uytert voor een beetje van Bordeaux :-)
Wordt m'n eerste veulen van mijn eigen merrie dus ik vind het reuze spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:44

welkom Vesceron!

Inmiddels zit Vera op 18 dagen na dekking. Nu maar even goed in de gaten houden of ze weer hengstig wordt. :)
Voor de rest is er niks meer gedekt. Ik vrees dat we nog een veulentje extra krijgen laat in de zomer. Ga haar maar even laten scannen als de DA komt om Vera te scannen. Ze wordt iig niet hengstig en dat zou onderhand toch wel eens moeten gebeuren nu. Ze is leeg gescand begin het jaar maar was twijfel.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:19

Iris is weer hengstig. Dekking dus niet gelukt ze staat nu weer bij de hengst en blijft daar staan totdat ze niet meer hengstig is! Dan is het weer duimen! :-)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:28

Koosje is sinds vrijdag ook weer thuis. Over 2 weken weten we of het gelukt is ja of de nee.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:29

jammer Irishcob maar het is nog lekker vroeg dus op naar de nieuwe poging!

spannend Rooslover!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:38

Vind het wel super spannend pretty! Heb er helemaal geen ervaring mee en nu blijft ze daar.. ze is al zo eenkennig en als we een dag niet geweest zijn is ze al boos :-p hopelijk is ze snel terug!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:29

Gisteren mijn oude merrie ook gescand, niet drachtig :-(
Wat wel raar is want alles zag er echt perfect uit...

Maarja op naar de volgende poging!

Ik duim mee voor iedereen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:02

jammer Tine. Misschien was het toch gewoon nog te vroeg op het jaar. :(:)

Niet leuk natuurlijk als je ze moet achterlaten Irischcob. :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:17

Tine oh zo jammer maar we zijn nog vroeg op het seizoen. Hoe oud is uw merrie?

Alles kan nog, veel succes voor diegenen die aan de tweede ronde toe zijn.

Hier nog spannend afwachten tot volgende week het verdict.

Welkom aan de nieuwelingen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:39

Ze is 20, vorig jaar een veulen gehad, dit jaar leeg. Ik meen me te herinneren dat ze enkele jaren geleden ook pas bij de 2e poging drachtig was na een jaar geen veulen gehad te hebben... dus ik geef de moed nog niet op, het is inderdaad nog vroeg. :)

Ze is wel drachtig geweest, maar het was een embryonale resorptie. Je zag nog een klein blaasje dat dus aan het weggaan was.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:23

Hè wat jammer voor degene waar het deze cyclus niet gelukt is. Hopelijk volgende poging meer succes!

Morgen komt de DA Aziza nog een keer scannen, wordt de laatste check voor haar denk ik.
En dan misschien 's middags/'s avonds de paarden al verhuizen naar onze nieuwe locatie! Eerder dan verwacht en er moet morgen nog wel aardig wat gebeuren, maar de dagen daarna voorspellen ze veel slechter weer en aangezien ik met Aziza onder het zadel erheen moet, heb ik het toch liever droog :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:03

Hoever zou ze dan zijn Roma, boven de 60 dagen ergens?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:13

Morgen is ze 43 dagen drachtig. Maar ik ga later niet nog een keer laten scannen (denk ik nu iig), normaal gesproken als het goed zit bij Aziza blijft het ook goed gaan. En nogmaals scannen geeft ook geen zekerheid, aangezien ik vorig jaar op 88 dagen liet scannen en ze toen op 90 dagen verwierp.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Oh ja ik rekende vanaf 11 feb maar is natuurlijk een maand later dan drachtig geworden :+ Hoop voor je dat het gewoon goed zit! Tis is je nu intussen wel gegund.