Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:29

ook vanaf hier idd geen advies geen ervaringen mee.
wat ontzettend naar dat jou veulen pijn heeft en al zoveel heeft mee moeten maken maar ook voor jouzelf :(
ik hoop heel erg dat er nog een oplossing komt voor jou lieve kleine knappe veulentje.
mijn duimen draaien!!
en heel veel sterkte ts!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:41

Giolli schreef:
Ik mag wel koud/nat verband gebruiken s nachts om de zwelling tegen te gaan/weg te halen.

Klinkt logisch. Koud nat verband trekt de ontsteking eruit. Moet je ook altijd doen bij een hoefzweer.

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:16

Ik weet een oud huismiddel voor vermindering van zwelling. Het heet Essig Saure Tonerde. Komt uit Duitsland maar kun je volgens mij in de Apotheek krijgen. Kon in het Nederlands alleen dit erover vinden.

Azijnzuur aluminiumdiacetat = een aluminiumzout van azijnzuur en een van het aluminiumacetaat:

Dit diacetaat in de geneeskunde voor haar antiseptische, samentrekkend en koelend effect voor gebruik in de behandeling van insectenbeten, kneuzingen en verstuikingen, maar nooit op open wonden. Vaak is hier aangeduid als azijnzuur klei. (bij apotheken e drogisterijen te koop) Azijnzuur klei bevat vaak wijnsteenzuur als stabilisator. Aluminiumdiacetat is ook het impregneren van katoen of gemengde weefsels, zoals groepen of gebruikt grote tenten. Het dient ook als een bietmiddel in textiel te verven.

Het is ook ontstekingsremmend.

Heb het vroeger ook wel eens gebruikt bij kneuzingen. Mijn toenmalige hond heeft er ook baat bij gehad. Kost niet veel. Je verdund het met water en maakt er omslagen van. Het stinkt wel een beetje. :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:37

Hevonen

Re: Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:50

Misschien een andere invalshoek, maar het ene antibioticum is het andere niet. Zelf kreeg ik een heftige ontsteking in mijn been na een operatie. Ik heb in totaal 4 antibioticakuren gehad, voorgeschreven door twee verschillende artsen. De laatste (dubbele) kuur hielp, de andere hadden zo goed als geen effect. Ik vermoed echter dat jouw artsen daar al naar hebben gekeken.

Nog iets, verschillende voedingsmiddelen zijin bloedzuiverend, zoals brandnetel (gedroogd geven), bleekselderij etc. Dat kan geen kwaad, misschien helpt het iets.

Die Duitse Heilerde (groene leem) kun je overigens ook inwendig nemen, werkt voor reiniging darmen etc. Uitwendig voor wondheling.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:03

Als het om mijn paardje ging, zou ik geloof ik helemaal gek worden van al deze verschillende ( goed bedoelde ) adviesen. Wat moet je doen? Welk advies is bruikbaar?? 8)7

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:14

Babootje schreef:
Giolli schreef:
Ik mag wel koud/nat verband gebruiken s nachts om de zwelling tegen te gaan/weg te halen.

Klinkt logisch. Koud nat verband trekt de ontsteking eruit. Moet je ook altijd doen bij een hoefzweer.

Lieve TS
Ik neem aan dat je dan animalintex moet/mag gebruiken? Speciaal voor paarden en om de zwelling in benen tegen te gaan? Helpt echt onwijs goed. Gebruikten wij altijd bij ons oude paard met einschuss/olifantsbeen op advies van de kliniek als hij het meest accuut last had. Geeft echt verlichting en helpt de zwelling enorm tegengaan. Is medisch voorbereid verband dat je er nat (met koud water) om doet.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 701/print/

Het plasticje dat tegen het verband zit er af halen nadat je het verband goed nat hebt gemaakt (dat is de buitenkant) en met een zelfklevende bandage aanbrengen.

Heel veel succes en sterkte, fijn dat er al wel verbetering is nu. Ik duim verder voor jullie

EDIT Ik geloof niet snel in de werking van iets, maar animalintex heeft zich bij ons paard keer op keer bewezen als hij er echt verschrikkelijk bij stond met veel pijn en een enorme zwelling in zijn (slechte) been..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:53

Bedankt !!!! Dat ga ik eens verder onderzoeken!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:54

ThreeFingers schreef:
Als het om mijn paardje ging, zou ik geloof ik helemaal gek worden van al deze verschillende ( goed bedoelde ) adviesen. Wat moet je doen? Welk advies is bruikbaar?? 8)7

Dat klopt.. Maar wanhoop doet veel met iemand, alles gaat op een lijstje en wordt stuk voor stuk onderzocht, nagevragd, en geprobeerd..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:13

Giolli schreef:
Bedankt !!!! Dat ga ik eens verder onderzoeken!

Heb je nog even pb-tje gestuurd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 19:15

Fargo ik ga het bestellen. :)
Is een pakketje voldoende of...? Hoelang doe ik daar mee?

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:31

Jeetje, wat heftig. Heel veel beterschap voor je paardje, ik hoop dat er een manier is om haar te helpen! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:22

Heb je pb gestuurd!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:16

Je zult de wereld wel op de kop willen zetten om zo'n kleintje te redden. Iedereen geeft met de beste bedoelingen zijn beste adviezen. Maar ik kan me voorstellen dat je als eigenaar op een gegeven moment niet meer weet waar je het moet zoeken.
Uit jouw reacties heb ik wel het idee dat je er heel nuchter in staat en dat je doet wat binnen jullie vermogen ligt, maar dat je wel realistisch blijft. Chapeau! Sterkte.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:34

Fijn te lezen dat ze nog steeds vrolijk is je weet soms nooit hoe dingen lopen maar zolang ze nog zelf aangeeft plezier te hebben is er best nog een kans. Heb je ook met VA er over gehad in hoe vere ze er last van kan houden? Ik kan me voorstellen dat de toekomst als sport paard klein is maar wie weet kan ze toch straks nog als recreatief paarden door het leven!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 10:16

Ja dat klopt, Ik heb bijna dagelijks contact met mijn VA. Er is helaas niets bekend over haar toekomst... De kans is inderdaad klein, maar het ligt er heel erg aan hoe ze nu (als dat al gebeurd) geneest...

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. (En pb's!!) Heb noh niet de kans gehad om overal op te reageren maar heb alles gelezen! Bedankt voor jullie meedenken!!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:32

Om de zwelling tegen te gaan, kun je ook gekneusde kool om d'r beentje doen, onder een bandage.
Of groene leem.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:33

zijn er ontstekingswaarden in het bloed gevonden?Of hebben ze nog nooit bloed afgenomen?(zal toch wel?heb ik daar over heen gelezen...sorry dan)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:13

Die waren er wel degelijk, maar die proberen we nu dus met AB te genezen.
Of bedoel je dat zo niet met gewrichtsontsteking?
Er is nu niet meer van een ontsteking te spreken. Slechts van een beschadigd been dat achter is gebleven...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:19

Het veulen van mn overburen had ook gewrichtsontsteking, in voor en achterbeen. Die is er nu wel aardig bovenop. Zal ik even navragen wat hun gespoten hebben en hoe ze hem verder behandeld hebben?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 12:55

Kan iemand mij wat vertellen over Melovem?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:08

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:34

En wat doet het precies? Is het voor ontstekingen, pijnstillers...?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:46

Ja, het is een NSAID
Je kan het vergelijken met Ibuprofen en Aspirine voor mensen
Pijnstiller en ontstekingsremmer

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:48

Het is inderdaad een NSIAD, dus een ontstekingsremmende pijnstiller.
Zoals je op bovengenoemde site kunt lezen, wordt het ook gebruikt voor aandoeningen van het bewegingsstelsel.

Krijgt Luna dit ?