Vreemd geslachtsdeel merrie veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Vreemd geslachtsdeel merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:57

Ik moet eerlijk zeggen het staat er niet erg duidelijk over de DA. ;)

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:58

't is echt een schatje om tezien,... en "SPECIAL EDITION" een heel toepasselijke naam ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:05

Oh wat een schatje! <3 Ik vind 'een hetje' ook wel heel schattig. En die naam is echt perfect! :D

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:08

Wat een lief beest! Ben blij dat het happy en gezond is. Ben ook benieuwd of het wel last krijgt van de hormonen later. Heeft zoiets ook onderdelen van allebei geslachten ook van binnen? (weet niet precies hoe ik dit moet zeggen in het nederlands, sorry, is een beetje buiten mijn woordenschat . . . )

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:59

ja ik ben ook wel benieuwd welke voortplantingsorganen hij/zij heeft..
heeft ie ballen? uiers? en vanbinnen weet je natuurlijk niet, maar kon de da hier iets over zeggen?

en hoe noemen jullie het veulen: is het een HIJ/HEM of een ZIJ/HAAR??

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:00

Ik vraag me toch wel af; waarom noemen jullie hem hem?
Het is toch een ZIJ? Er hang toch geen penis onder?
Of zeg ik nou iets heel doms? :o

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:02

Sjors schreef:

Maar heeft hoogstwaarschijnlijk wel ballen.
Of iig een uitgezakte urine leider, zoals bij een penis :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:05

Sjors schreef:

Haha, moet wel een beetje lachen hoor...

Dat is toch juist precies het hele punt van dit veulen?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:07

Sjors schreef:

Ja een beetje dom is het wel.
Dat is het hem nou juist, het is geen merrie maar ook geen hengst.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:58

Of het een merrie of hengst is ga je toch pas achter komen als het DNA gecheckt is? je kan elk mogelijk lichaamsdeel er wel bij pakken, maar aangezien het diertje van beide geslachten wel onderdelen heeft ga je er op die manier toch niet achter komen. Zijn jullie nog van plan om dat uit te laten zoeken welk geslacht het diertje nu precies is? Heb geen idee wat zoiets kost hoor verder, maar zelf zou ik wel nieuwsgierig zijn denk ik mits de kosten voor zo'n onderzoek niet al te gek hoog liggen.

Hoe reageert de merrie eigenlijk op het veulen, heeft ze het denk je door dat er iets aan de hand is met haar veulentje?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:59

russel schreef:
Wat maakt het hey paard minder? Die heeft iets wat een ander niet heeft....vraag mij af of dit dier hiervoor ingeslapen moet worden.....

Dat was volgens mij eerder toen nog niet duidelijk was of hij wel fatsoenlijk kon plassen en mesten. En nu is het natuurlijk afwachten wat de hormonen gaan doen. Als hormonaal ook zo van slag is dat hij geen fatsoenlijk leven met kuddegenoten zou kunnen leiden dan is het maar de vraag of het eerlijk is een diertje dat zo in de knoop zou zijn te laten leven. Indien hij effectief gewoon een leven kan leiden zal er geen reden zijn om over inslapen te denken imo :) .

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:19

Ik snap niet zo goed dat er zo'n angst is voor gedragsproblemen door hormonen. Het gedrag zal hooguit wat apart zijn omdat het geen typisch hengsten- of merriegedrag is, of van allebei een beetje. Maar zo extreem dat het niet leefbaar is... Waarom zou dat zo zijn? 'Het' is minder hengst dan een hengst en zal dus geen extreem hengstengedrag vertonen. Hetzelfde voor een merrie. En in gedrag naar mensen toe is het gewoon een pony. :D

Die pony hoeft straks echt niet in therapie vanwege een identiteitscrisis. Die is gewoon zichzelf.

Er staan in dit topic al genoeg voorbeelden van hermafrodieten die het prima deden. Waarom zou dat bij dit diertje anders zijn?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:41

Ja naar mensen is het gedrag waarschijnlijk niet het probleem. Paarden in een kudde hebben snel door als er iets anders is dan anders en het is even afwachten of dat dan goed gaat en of het geaccepteerd gaat worden. Ik denk dat het wel goed gaat, maar je moet het wel in de gaten houden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:41

Het ligt ook een beetje aan de kudde denk ik, als je een heel vriendelijke merriekudde hebt kan special edition daar vast prima in meekomen. De tijd zal het leren, maar om zo'n bijzonder beestje nou al bij voorbaat af te schrijven lijkt me niet nodig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:55

Even tussen door reageren dan lees ik verder wat sommige noemen hengst met plassen op andere plek noemt bij mensen hypospadie. Kan erfelijk zijn hoeft niedt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:41

Jeskim schreef:
Ja naar mensen is het gedrag waarschijnlijk niet het probleem. Paarden in een kudde hebben snel door als er iets anders is dan anders en het is even afwachten of dat dan goed gaat en of het geaccepteerd gaat worden. Ik denk dat het wel goed gaat, maar je moet het wel in de gaten houden.

Ja, maar om daarom nu al aan inslapen te denken of zelfs maar 'van je roze wolk te vallen' of je zorgen te maken gaat mij veeeeel te ver. (Niet tegen jou bedoeld Jeskim)

Ruinen zijn hormonaal ook 'raar' en worden door andere paarden ook geaccepteerd. Volgens mij zijn paarden daar helemaal niet zo moeilijk in.

Misschien is er ook nog wel wat aan te doen met medicijnen, waardoor je de ontwikkeling een bepaalde kant op kunt sturen, naar hengst of merrie. Dan wordt het duidelijker één van de twee. Bij mensen kan dat in ieder geval wel. Uiterlijk zal er aan de geslachtsdelen niet veel veranderen, maar gedragsmatig zal het vast wel invloed hebben.

Herrie is alweer 20 jaar, en in de tussentijd is er vast veel meer kennis opgedaan over de ontwikkeling en het gedrag van hermafrodieten. Daar weten ze daar bij die kliniek vast meer van.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:33

LindyH schreef:

Heb die documentaire vorig jaar (in school) gezien was erg interessant. Was dat niet trouwens meer een jongen die zich een meisje voelde gewoon ?

Verder TS ben blij te lezen dat z'n uitgangen werken en het verder gezond is, echt bijzonder had het nog nooit gezien.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 23:52

Even een kort berichtje hoe het nu gaat.
Special loopt lekker met mama in de wei bij een paar andere merries.
Dit gaat allemaal prima en "het" eet en drinkt als een grote.
Hij blijft gewoon leven, dat is voor ons heel duidelijk hij doet het prima.
Waar ik wel een beetje op let is dat hij zijn plasser er niet onderpoept.
Want dit gevalletje steekt een beetje uit en is schuin naar boven gericht.
Gister moest die blijkbaar ineens heeeel nodig plassen en toen ging het echt met een boogje.
Was blij dat ik er niet achter stond haha ging echt wel hoger als hem en wel ruim een meter achteruit.
Hij deed zn staart wel op zij gelukkig anders gaat deze erg vies worden.
Of mama het door heeft weet ik niet, ze is er super blij mee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:56

Wat goed om te horen dat het allemaal in orde is! ben echt blij voor je (en natuurlijk ook voor de kleine :D ) dat alles goed gaat!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:57

Fijn dat het zo goed met hem gaat! Ben je zelf al wat aan het idee gewend?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:06

Leuk om te horen dat het zo goed gaat!! Ik hoop dat dat ook zo blijft. Maar dat gaat vast goed komen :)

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 06:14

Het idee is inmiddels wel een beetje gewend.
De buurt vind het trouwens geweldig ! iedereen stopt op even te kijken. <3
Wel hebben we besloten dat hij ( en zijn moeder) wel echt weggaan.
Zelf gaan we het niet laten onderzoeken wat hij nou echt is, hij leeft en functioneerd dat is het belangrijkste.
Wat de evt. volgende eigenaar doet moeten ze zelf weten ;)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:09

Best bijzonder dit inderdaad. Maar wel fijn dat alles gewoon goed lijkt te gaan!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:58

hetlevenwint schreef:
LindyH schreef:

Heb die documentaire vorig jaar (in school) gezien was erg interessant. Was dat niet trouwens meer een jongen die zich een meisje voelde gewoon ?

Dat was een 'gewone' jongen inderdaad. De documantaire ging erover hoe een kind eigenlijk al vanaf heel jong weet dat hij eigenlijk een meisje wil zijn.

Dat is ze inmiddels en ze is nu topmodel. Ze zat laatst ook in '24 uur met'.

Ik vind het grappig dat ze haar naam niet veranderd heeft en nog steeds Valentijn heet. Daarom vond ik het een geschikte naam voor het veulen. :)

Hai Peet :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:18

Wat een speciaal veulen heb je zeg. Naam past er perfect bij.

Op 1 van de eerste pagina's is een artikel geplaatst van een DA kliniek. Die hebben ook een kwee staan (speciaal gekocht). Ze noemen hem/haar een herrie (HEngst/meRRIE) en dit dier heeft ook die naam gekregen.

Vind een herrie wel leuker klinken dan 'het'. Hoop dat je veulen goed uitgroeid en een leuke pony wordt later.