je hebt het veulen echt niet vermoord! het was jou schuld niet, iedereen kan dit overkomen, zelfs bij de beste en aardigste mensen en dieren. veel sterkte!
DDW1190
Geplaatst: 14-05-09 21:28
ben blij dat het alweer beter met je gaat! vind het knap van je dat je toch van je af kan schrijven over hoe je je voelt!
sterkte nogmaals!
XLeandrosX
Geplaatst: 15-05-09 17:42
Heb in het begin het hele topic gevolgd. Later ging het niet meer doordat ik even te druk was met m'n werk. Vandaag lees ik de afloop van het verhaal.
Ik wil je echt heel veel sterkte wensen met het verlies. Ik hoop dat je de hele gebeurtenis snel een plekje kunt geven. En ook hoop ik dat je weer helemaal kunt gaan genieten van je pony's want het zijn zulke mooie beestjes en je kunt er zoveel positieve energie uithalen. Nogmaals heel veel succes en sterkte!
Had dit topic al gelezen, maar lees nu pas de update. Meid heel veel sterkte en bedankt dat je dit plaatste, heb heel veel gehad aan de tips, mn. van het overspuiten in een andere spuit! fijn dat het al beter met je gaat en hou je taai!
HT2009
Geplaatst: 19-05-09 14:49
Pluttersput schreef:
En dat is nou juist het punt. In mijn ogn had ik de ring nog eens moeten controleren, voordat ik hem in het bekkie leegspoot.
het is gewoon domme pech welke jou nu moest overkomen. je hebt op dat moment met goed geweten gehandelt.
Pluttersput
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-09 19:18
Voor de mensen die zich misschien afvragen hoe het nu gaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat het nu wel weer gaat. Ik ben aan het idee gewend dat ze er niet meer is, en dat het gewoon een afschuwelijke samenloop van omstandigheden was. Vandaag was het zover, de pony's moesten weer ontwormd worden. Ik heb het bevend en met tranen in mijn ogen staan doen, maar het is wel gelukt. Ik let nu wel 100 keer beter op dan eerder, en toen lette ik al heel goed op. Alleen die ene keer. En dat is iets wat ik mezelf nooit kan vergeven. Met de rest van de veulens gaat overigens alles goed, en de merrie is gewoon weer helemaal zichzelf. Doris wordt niet vergeten, er hangen foto's van haar, en elke keer als ik met iemand bij de veulens ben denken we nog aan haar, hoe ze geweest zou zijn. Het heeft een plekje gevonden denk ik
Ellen__
Geplaatst: 09-07-09 20:01
wat fijn voor je dat je het een plekje hebt kunnen geven natuurlijk zal je haar nooit vergeten
laantje98
Geplaatst: 12-07-09 22:44
Jeetje wat een verhaal. Veel sterkte. Heb weer wat geleerd mbt toedienen van medicatie, je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
kido123
Geplaatst: 13-07-09 21:01
wat erg!! maarja.. zoals je al zei.. het kan iedereen gebeuren.. dus voel je niet schuldig..
Angyi
Geplaatst: 16-07-09 11:55
Vreselijk om dit mee te maken ! Het gebeurd niet alleen jou, het gebeurd zo vaak ! Een harde les, maar probeer het zo toch zoveel mensen om je heen mee te geven dat ze een veulen ALTIJD vanaf de vinger moeten ontwormen om dit te voorkomen.
Daarnaast vind ik het jammer dat de DA geen contact heeft opgenomen met de toxische faculteit. Waarom zeg ik dit ? Wij hebben hetzelfde meegemaakt en vind dat meer mensen moeten weten dat als je dit overkomt echt meteen actie moet ondernemen, want je redt hiermee je veulen ! Onze DA heeft meteen gebeld met de faculteit en enkele opties gekregen wat te doen, daarnaast heb ik hem toestemming geven zelf wat te testen. Immers met de boodschap dat er maar 90% kans op overleven was op dat moment, was het alles of niets. Ons veulen heeft binnen een uur na de overdosis een zoutoplossing in de maag gekregen via neuszonde (zodat ze meer gaan drinken) met een flinke scheut Norrit (om zich te hechten aan de gifstoffen) en daarnaast een laxeermiddel om alles zo snel mogelijk naar buiten te werken. Dagen erna in de gaten houden ivm uitdroging, dit kan gecompenseerd worden met een vochtinfuus, maar was bij ons niet aan de orde. Ons veulen heeft het gered en na ons veulen nog veel meer via deze methode zo verteld onze DA ! Naar mijn mening moet dit als standaard gehandhaafd worden bij alle DA.