Ik had al wel verwacht dat ik daar uiteindelijk weg zou moeten, en wou uiteindelijk ook wel weg, maar had iets later in mijn hoofd. Maar had dus al wel een tijdelijke oplossing.
Casa dr eitje was nog steeds 33mm gister Maar het is hier nu lekker weer, en dr hengstigheid begon gister echt goed op gang te komen dus wie weet
Het zou mij wel goed uitkomen als ik haar zaterdag weer kan halen of zo...
De hegstenhouder belde me gisteren dat ik Jule's nog niet op kon halen.. Ze kan er geen genoeg van krijgen, dus blijft ze nog wat langer.. BRAAF PAARD!!
Ik ga me ook maar eens aanmelden. Afgelopen weekend was het eindelijk zover. Heb ik me hengst op me merrie gezet. 28e deze maand word ze gescand en dan hoor ik of ze drachtig is ja of de nee. Ze moet iets eerder gescand worden omdat ze 2 eitjes heeft. Dan zit het erin dat we een eitje weg moeten knijpen.
Mama is een Kojak x Goodwill en Papa is Amor x Formateur
marije is goed dat je het zegt... Ik zou dus inderdaad dan een eventueele hengstigheid hebben gemist anders. Ik ga het meteen effe aanpassen in mijn agenda we zitten vrijdag op de 18dagen ga dan inderdaad maar eens proberen te kijken wat ze van hem vind.
[YRT] hopenlijk een veulen in 2010 oh niet meer vandaag hoor. Het insimineren is gelukt maar nu dis nog afwachten of ze drachtig is en zo. En wat vinden jullie van de combinatie. Het is overigens een eenmalig iets.
volgend jaar niet meer, tenzij het dit jaar niet lukt. Dan denk ik er nog een keer over. Maar ze zal niet vaker een veulen krijgen of zo.
pretty
Geplaatst: 15-04-09 13:21
pfft Pretty Woman doet haar best met paardig tonen,terwijl ze anders nooit iets toont.. Ben benieuwd...morgen bel ik de VA en die komt dan wel tegen het weekend. Zou wel weer een leuke stunt van haar zijn als ze wel drachtig is
@Pretty, is paardig bij jullie het zelfde als hengstig in nederland?? Klinkt misschien stom hoor, maar anders zal ik niet weten wat paardig wel is.. haha..
Casa heeft geovuleerd, maar is niet geinsemineerd. Het sperma is vanmiddag aangekomen, maar ze heeft vannacht geovuleerd. Aangezien het diepvries is, is dat te laat.
Over 5 dagen hengstig spuiten en dan na weer 5 dagen zo'n beetje insemineren. Denk dat ik haar op het dekstation laat staan, heb geen tijd om haar nu op te halen, dus wordt dan sowieso het weekend, en heb ook nog geen stal. Als ik haar daar laat geeft me dat nog twee weken tijd om een plek te zoeken.
Zit nu op mijn nieuwe werk, we worden nog ingewerkt, dus af en toe tussendoor wel wat tijd
Oh das balen zeg!! Lijkt mij ook inderdaad handiger om dr daar te laten staan, heb je ook niet zulke zorgen extra om een plekje voor dr te vinden.. En hopen dat je voor de volgende keer optijd bent..
Haha, echt nooit van gehoord!! Ik vroeg me inderdaad ook af waarom die 5 dagen, ben absoluut niet thuis in het hengstig (paardig)spuiten, dus ben benieuwd..
Nicole288
Geplaatst: 15-04-09 13:37
Bij de koeien zeggen ze stierig en bij de paarden paardig, eigenlijk ook niet logisch nee Gewoon dialect denk ik. (ik zeg wel altijd hengstig, moest er hier ook aan wennen ) Of nog erger: ze zijn tochtig
oei ik had niet nagedacht,paardig is inderdaad Vlaams voor hengstig Of tochtig ja
Jee Saffier,Casa haar ei groeit helemaal niet en opeens heeft ze dan geovuleerd? Misschien dat alles op gang is nu en het nu een beetje normaler zal verlopen!