Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 14:32

Ik kon het niet laten; weer nieuwe foto's! Ze is nu alweer 9 maanden drachtig, dus het mag Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind haar zoooooooooooooooooooooo dik!

Vandaag nog 6 weken tot 320 dagen dracht! Ik ga me dus niet druk maken als ze vanaf nu uier gaat ontwikkelen, althans dat neem ik me voor...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:03

@Odess: BUIK Wow! !!!

@PhiaBink: je hebt 't toch niet gek voor mekaar daar in Noord-Holland! Maar je hebt gelijk vwb de wind, maar ook de regen. Ik woonde vorig jaar nog in Zaanstad en nu net onder Zwolle. Ik heb gemerkt dat het hier veel minder waait maar ook minder regent. Aan de kust heb je veel meer dagen dat het gewoon helemaal niet droog wordt; dat heb ik hier nog maar twee keer meegemaakt. Vandaag is wat dat betreft dus een uitzondering Boos! .

Het spul staat nu buiten. Pepsi stond te tapdansen in haar stal ("Thunderbirds-are-GO" effect omdat je haar benen niet ziet) en Lee had Shane's stal ingepikt (tussendeur kennlijk niet goed dichtgedaan Bloos! ) om bij de buitendeur te kunnen staan. De hint was duidelijk. Ze staan nu met zijn drieën in het windstille hoekje achter de loods van de buurman te schuilen ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:52

@ Kitty: Lekkere timming zeg. Ik hoop dat je heel snel een leuke kraamstal vind of is er een kans dat je kan blijven tot na de bevalling. Als het echte paardenmensen zijn, dan laten ze je wel staan, hoop ik!

@ Mac: We hebben hier een paar keer windkracht 11/12 gehad. Dan ben je echt niet blij. Zomers is het hier lekkerder dan in het zuuiden of oosten van het land. Ach, elke gebied heeft de voor en nadelen. Aan die wind kunnen we maar niet wennen.

@ Odess: Wat een bollie zeg.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 17:03

Vandaag is de kraamstal gebouwd. Het schiet nu echt op zeg..spannend Party!! Heb er al helemaal zin in. Donderdag nog 2,5 maand!!

Verder is ze een beetje erg rustig en wil gewoon met rust gelaten worden en al helemaal niet naar buiten als het waait.
"Kan toch ook binnen staan? Dan sta je droog!"

Toen haar dochter en dribbel (shetlander à la skippybal, zal even een foto maken, is echt niet normaal) een sprintje trokken door ons zwembad (bak) deed ze mee alleen dan in versnelling -7 Haha! . Je zag d'r echt lopen van: "Dit vind ik niet leuk...nagoed...een sukkeldrafje kan ik ook nog wel even doen, maar zeker niet meer Boos! "

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 17:10

@ Kitty: Jeetje dat is echt balen zeg!! Ik hoop voor je dat je snel wat vindt!

@Odess: Wat een verschil in buik alweer!!! Daar zit vast een flink veulen in! Hij/zij groeit in elk geval goed!!

@iedereen, hier is het weer ook K met peren! Ik heb ze binnen staan, het is ronduit gevaarlijk zo waait het!! Ik heb wel iedereen heerlijk uitgebreid gepoetst en getoileteerd waar ze wel van genoten hebben. Ik vind het nooit leuk als ik ze niet buiten kan zetten, Sim vindt het niet erg, die ligt veel en heeft veel hooi, Jeddah haar luik kan open blijven, zij zit aan de niet-wind-kant, dus zij vindt het ook niet zo erg, Senna vindt het wel wat minder, maar met haar speeltjes in de stal vermaakt ze zich goed (en maakt veel, heel veel herrie Extreme duivel ).

Sim is nog niks verder opgeschoten, maar ik heb het veulen ook al 2 dagen niet zien bewegen... hoe lang ik ook naar de buik staar.... eng vind ik dat, vanavond maar weer een tijdje staren...

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:36

Ik heb mijn merrie al 5 jaar, maar wat ik vandaag heb meegemaakt dat heb ik nog nooit van haar gezien.
Ze is nu ruim 7 maanden drachtig en ze is wel flink veranderd in haar gedrag. Andere paarden worden op afstand gehouden, mochten ze intresse in haar tonen dan slaat ze met haar voorbenen ze van zich af. Eigenlijk ook wel heel logisch voor een drachtige merrie. Maar wat ik vandaag meemaakte is toch wel nieuw voor mij, heb het ook gelijk afgestraft. Ik was beetje met haar aan het wandelen, gaat ze heel dicht achter mij lopen, en begint in ene in me rug te bijten. Niet hard maar wel even met haar tanden me jas vast. Dus ik geef aan dat ik daar niet van gediend ben, en wat doet mevrouw. Slaat ze met haar voobeen in mijn richting heel hoog en gaat daarna op haar achterbenen staan al trappende met haar voorbenen richting mij. Ik heb haar ff flink op haar lazer gegeven, maar veel indruk maakte het geloof ik niet.
Daarna was ze wel weer poeslief, stond haar daarna nog even te borstelen in stal, dan gaat mevrouw zichzelf ook altijd poetsen. Wil ze haar kont poetsen maar ze kon er net niet bij haha valt ze bijna om. staat echt zo om zich heen te kijken of niemand het gezien heeft hahaha, dat was echt een grappig gezicht.

Nou dat was weer even verhaaltje van mijn aankomend moedertje. Echt maf hoe die dieren in ene zo kunnen veranderen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:41

Jeetje, dat was dan ook wel even schrikken!! Gelukkig heeft ze je niet geraakt en gelijk heb je dat je haar wel hebt laten merken dat dat niet mag!
Niet te geloven wat hormonen kunnen doen he?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:51

Mooie foto's weer Lachen

@ MissSol: rondvliegende hormoontjes? Knipoog
Maar dat is iets wat ik ook absoluut niet zou pikken hoor... Drachtig betekent niet dat ze zomaar in het rond mogen meppen

Ik heb de digi weer en zal morgen weer eens uierfoto's maken van Macy.
Vandaag heb ik bijna de hele dag in Ermelo rondgelopen bij de hengstenkeuring.
En ja hoor... mijn hengstenkeuze voor dit jaar is weer veranderd Haha!
Een Engelse hengst was weer terug in Nederland en komend seizoen laat ik Macy weer door hem dekken. Ik heb al meer nakomelingen van die hengst lopen en ook uit de combinatie met Macy heb ik een 3 jarige merrie waar ik echt helemaal gek op ben Bloos
Nu gaan we dus proberen of Advisor en Macy weer een veulentje kunnen knutselen *LOL*
Ze hebben al een Fleur gemaakt en nu is een Floris ook welkom Knipoog
De hengst is al 18 jaar maar echt Kwijl Kwijl Kwijl

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:56

Spannend Marije!!! Heb je ook foto's van de hengst gemaakt? Of is er een website waar we hem kunnen zien?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:17

kreeg vandaag van mijn opa een potje uierzalf met de boodschap: "Hier voor je paard".
Kan ik het zomaar op haar uiers smeren of heeft dat geen enkele zin?
Zeker als dat veulen er is lijkt het me niet echt lekker....naja...variatie op moedermelk.

KOOP HET NU:
Moedermelk met uierzalf zalf, met een vleugje citronella!

Nee...flauwwww Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:27

jeddah schreef:
Spannend Marije!!! Heb je ook foto's van de hengst gemaakt? Of is er een website waar we hem kunnen zien?

Ik heb vandaag weinig foto's gemaakt (was te druk met kletsen en kijken Knipoog ) maar dit is een foto uit een jaarboek.
Afbeelding

Mabnesscliffe Advisor
Vandaag kampioen geworden bij de cobs op de HK.
Dit is ook de vader van Fleur, Kyra en Catrin Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:31

Daar heb ik maar 1 woord voor:
WAUW!

Hij is echt gaaf!! Wat een front en wat een hals en wat een uitstraling!! Ik neem aan dat ie ook wel een beetje draven kan Haha! ?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:40

Jep!
Dan geef je hem geen 18 jaar Haha!
De rug is een beetje zijn zwakke punt maar daar zie ik in de nakomelingen (die ik hier heb) niets van terug.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:42

Op 18 jarig leeftijd mag zijn rug natuurlijk ook wel een zwak punt zijn, toch? En als zijn kinders het niet hebben zal het neem ik aan niet genetisch zijn.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:56

@ Marije: Wat een lekker ding zeg!!! We hebben 2 Welsh A ruintjes.

Dit is Jopie of te wel Freedom's Joy Jaimy. De vader is Alesco.
Afbeelding

Dit is Silvano. Vader Moorcock Bracken
Afbeelding

Beiden hebben we gekregen. Jopie toen we gingen verhuizen van Voorschoten naar Spierdijk. Silvano kwam hier toen hij 5 jaar was, dampig, sliksprobleem, schimmel en droes. Dus 7 weken in Quarantaine gestaan. Hij staat hier nu 5 jaar en is helemaal opgeknapt. Dat heeft wel een jaar of 2 geduurt. Het slikprobleem is blijvend en de dampig heid ook. Hij kan heel goedgrasmaaien.

Henk zijn droom is een 4 span Jopie's.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 01:37

Tinne schreef:
:)) Ivanka had gisteren ook maar een viezelijk voorplukje idd Haha!. Echt van die dreadlocks, hardstikke vet en *ieuw*.. ik heb dat plukje verder maar met rust gelaten Haha!.

Gitta, hoe gaat het nu met Jasmijn? Die had toch een peesblessure oid?

Ja zowel het bot als de achillespees is beschadigd ,op zich gaat het goed waar ze nu staat ze heeft voledige rust met dus een uitloop naar buiten en ze blijft goed kalm en doet eigenlijk best vrolijk aan.
Wat betreft het herstel ben nu 3x voor shokwave therapie geweest en 2 maart gaan ze weer foto's maken van het bot en een scan van de pees. dan weten we of de shokwave combinatie rust wat hebben gedaan hoop maar op het beste.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:26

Ik heb vandaag eindelijk foto's van Ginger gemaakt, zij is in mei uitgerekend en al tonnetje rond Haha! Ook haar uiers zijn al ietsjes dikker, maar de foto's daarvan zijn niet echt duidelijk
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Het veulentje kun je ook al voelen, echt zo schattig Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:00

Die A'tjes zijn ook altijd erg leuk PhiaBink *LOL*
Gisteren ook weer hele mooie voorbij zien komen in Ermelo.

Vanmorgen heb ik weer eens een uierfoto van Macy gemaakt.
2 grote verschillen:
* het uier is wat kleiner dan vorige week Verward
* het haar begint minder te worden OK dan!

Afbeelding

Ik hoop dat ze straks rond het veulenen het meeste haar kwijt is. Op haar lijf is ze al een tijdje heel erg aan het verharen en nu begint haar uier ook kaler te worden Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:56

Hmm ook raar dat het uier minder geworden is, al lees je dat wel vaker. Inderdaad, ze ziet er minder "Gorilla" uit!! Haha!

@Annetje: Leuke merrie! Ze heeft inderdaad al aardig wat buik!

@ Gitta, sterkte met Jasmijn Ach gut ! Klinkt ernstig!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:37

Hebben jullie het ook, dat als je je merrie stil zet een dag of een paar dagen dat ze dan vrij stijf is? Lady is van zichzelf al erg stijf...maar toen we een tijdje terug moesten stappen was het alleen maar erger

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:43

Met Simply doe ik op dit moment niks kwa rijden/longeren, maar ze staat wel vele uren per dag buiten, gisteren hebben ze op stal gestaan ivm het weer, maar ze was vandaag zeker niet stijf. Maar goed ze is ook nog maar een jonge merrie.
Hoe oud is Lady?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:48

wat gaan jullie snel! Ik kan het echt niet meer bijhouden!

Lee en Pepsi zijn echt al heel rond!! En de uier wordt ook al heel wat! Lachen

Odessa glimt altijd zo mooi Kwijl Ze is echt al behoorlijk dik! Ja

Vreya zit nu al op 8,5 maand! Nog 10 weekjes dus Lachen Ik kan echt niet meer wachten! Ze is super rond en ze groeit nog steeds! Ik heb ook de eerste uierfoto gemaakt Ja Het is haast niets, alleen wat opgezet. Als je het vergelijkt met hoe ze het eerst had zie je echt wel duidelijk verschil! Haha!
Zo ziet vreya er op het moment uit:
Afbeelding
Van boven: (ze zit echt heerlijk Schijnheilig

http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5 ... ZNmjds2Zto
En de eerste uierfoto:
Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 15:41

Thanks Haha!

Vreya heeft ook al een lekker buikje! Ik maak al vanaf 8 maand uierfoto's, kan ik alles goed in de gaten houden! Haha!

Odess was net lekker aan het dollen, bokken, steigeren, ze leek nergens last van te hebben! *o/* Was echt een heel leuk gezicht. Timon is wel echt de klos hoor, ze is me toch chagerijnig naar hem! Constant oren in de nek en happen. En lieve Timmi komt steeds weer terug Lovers

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:09

Lady wordt in 28 juni 13 jaar

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:16

@Elady: een echt kraamstal, wow! Dat waren wij ook van plan, maar die komt dus nevernooitniet op tijd klaar. Dat wordt dus improviseren ...
Misschien is het de bedoeling dat ze uier krijgt van de zalf Pling Tong uitsteken .
13 is trouwens nog piep Knipoog

@jeddah: oh dat is altijd eng ja. Vorige keer zei de da bij mij dat je dat vaker ziet als de geboorte dichterbij komt (ieks).

@MissSol: jemig! Groot zijn ze dan he?? Is wel erg "foei" van d'r ... maar ja, drachtig he Schijnheilig

@Maijre: hallo dan! Daar STAAT wat zeg! Wat een hengst!

@PhiaBink: die kleine Welshjes zijn zulke pittige dingen! Waar Lee geinsemineerd is (Holstud in Stroe) fokken ze ook Welshjes. Schitterend, die kleine koppies met die grote Barbie-ogen!

@Annetje: dat ziet er goed uit met Ginger Ja

@Vrijlover: die is ook goed rond zeg! Wat een lichte haartjes heeft ze rond haar uier! Net een ijsbeertje Lovers

Die bobbel rond Pepsi's navel wordt nu wel héél erg groot! Hebben meer merries dat (Hinke geloof ik ook he) ?? Wat wil dit zeggen?? En groeit dat nog lang door??