Goedenavond allen. Mag ik hier ook aansluiten? Mijn merrie Silhouette is drachtig van Breemeersen Adorado. Ik heb haar ook gefokt en zij is mijn laatste nakomeling uit mijn oude (overleden) merrie. Wel een beetje speciaal voelt dat
Vandaag dacht ik lekker te gaan wandelen maar mevrouw had daar andere ideeen over Had mijn handen vol aan haar en het was voor mij snelwandelen Daarna nog even een kerstshoot gedaan.. Naku zit vandaag alweer op 243 dagen.
Vandaag maar even gelongeerd.. voordat ik begon te filmen had ze de staart omhoog en was ze flink aan het showen en kwamen de nodige bokken eruit dus dacht effe filmen en dan gedragen ze zich https://youtube.com/shorts/M2grd3cQ9CQ? ... iitDMawjSv
LaDonna75 Jaa ze heeft soms nog aardige praatjes dus ga maar weer proberen wat vaker te longeren. Was van het najaar in het bos eraf gevallen na een fikse rodeo dus toen naar huis gelopen en in de bak er weer op maar daarna niet meer gereden. Toch een beetje de schrik erin gekregen dus besloten na de geboorte van het veulen weer op te pakken. Mijn instructrice kon niet goed meer op haar zitten dus dan ga ik er niet op want wil eerst dat ze weer relaxed is voordat ik erop stap. Als ze afgaat is het net een rodeo.. dat is niet uit te zitten. Maar mis het rijden wel enorm. Dus dan maar mennen met de shet. Wat fijn dat jij nog lekker kan rijden!
loulou
Geplaatst: 27-12-23 23:26
Sterkte Nieky!
Leuk al die kerstfoto's van iedereen!
kiko
Geplaatst: 28-12-23 16:09
baudyh schreef:
Ja ik zou de Equilin basic nu vervangen door de grow.
Had een probeerverpakking maar ze eet het met lange tanden en spuugt het uit Dus als je een ander alternatief weet?
Kabayo
Geplaatst: 28-12-23 16:12
kiko schreef:
baudyh schreef:
Ja ik zou de Equilin basic nu vervangen door de grow.
Had een probeerverpakking maar ze eet het met lange tanden en spuugt het uit Dus als je een ander alternatief weet?
Ze moeten er vaak even aan wennen omdat er geen suiker in zit. Gewoon door blijven voeren
Ik voer al pavo podo lac, equilin basic en subli omega 3-6-9. Moet ik dan nog ernaast voeren want volgens mij krijgt ze dan toch al de nodige mineralen binnen.
Nee als je Pavo podo lac voert hoeft het niet. Die balancers zijn voor paarden die geen merriebrok krijgen maar wel de juiste voeding binnen moeten krijgen voor het ongeboren veulen
AM_Horses
Geplaatst: 29-12-23 02:58
Cynthia. Bij fiore ga je al duidelijk een buikje zien
Je paard in beweging houden is enkel maar goed. Je merkt snel genoeg als het te zwaar wordt. Dan kan je rustig afbouwen in het werk
Ansodm. Hier begint wild Thing idd ook ineens met verharen. Nog niet extreem, maar wel zichtbaar
Phileine. Welkom
Kiko. Nog lekker fit dus begint ook al op te schieten
LAdonna. Mooi! Ziet er fijn uit
Wild Thing begint ook op te schieten. 266 dagen onderweg. Nog 54 dagen tot veilig. Ze heeft het nu toch wel zwaar, buik is ook huge. Kreeg het nu niet goed op de foto, maar toch voor het idee. Het veulen is zo gigantisch druk. Ik joef mijn hand maar op haar buik te leggen en voel de kleine te keer gaan
Nigrante mocht voor het eerst weer rustig aan de longe. Pfff dat ging vooral heel hard rustig was het vooral niet. Nu heeft ze een week enkel gestapt aan de hand en in kleine paddock gestaan. Nu mag ze weer gewoon bij haar vriendinnen erbij. Morgen is ze 170 dagen, eindelijk op de helft.
kiko
Geplaatst: 29-12-23 09:36
Baudyh dat is fijn om te horen. En komt goed uit want de Grow spuugt ze nog steeds uit
Am_Horses Wild Thing heeft echt al een flinke buik zeg. Leuk is dat hè om het veulen te zien bewegen. Ik doe iedere avond mijn hoofd tegen Naku haar buik. Met de kerst kreeg ik ineens een kopstoot die kleine gaat daar soms fiks te keer daarbinnen. Merk ook dat ze vaker plast en ze ligt overdag ook al vaker. En wat fijn dat Nigrante weer lekker erbij kan
Heb gister het boek paarden fokkerij binnen gekregen dus ga mij eens goed inlezen. Aangezien het voor mij de eerste keer is. En zij aan huis staat wil ik goed voorbereid zijn.
Ik heb nog niet last van dat mijn merrie verhaart. Die zit nog zo dun in haar haar. Heb van de week wel weer de 100 gram op gedaan ipv 200grams deken. Hopelijk blijft het zo zodat ik straks in maart kan afbouwen naar zonder deken. Gelukkig heb ik geen bil riemen.
Hoe gaat het bij jullie met het vuurwerk afsteken? Tot nu toe hier voornamelijk in de verte en geven ze er niet om maar afgelopen jaar werd er op oudejaarsavond toch ineens heel veel in de buurt afgestoken. Hopelijk krijgt ze daar niet al teveel stress van.
Knolselder
Geplaatst: 30-12-23 13:03
Ik heb er wel wat stress over. Ik had de 2 andere merries al willen verhuizen, maar ik wil ze niet verhuizen voor oud en nieuw. Stress van verhuis + dan dat vuurwerk vind ik teveel in 1 keer. Dus ik wacht maar tot een paar dagen erna.
Desi, de jongste, is aan een uiertje begonnen. 309 dagen Vergelijking 2 dagen geleden
Hier geven ze er tot nog toe vrij weinig om. Af en toe horen we hier een knal. Wij steken zelf ieder jaar wat vuurwerk af en daar geven de meesten ook weinig om. Alleen degene die toch al snel gestresst zijn, maar die gedragen zich hetzelfde als we buiten gaan zetten of gaan voeren
Oh jij kan nu echt gaan aftellen Knolselder. Super leuk en inderdaad zie je echt verschil.
Ik zou inderdaad nu ook niet verhuizen want dat geeft ook weer stress. Maar zeggen ze niet dat je minimaal 6 weken van tevoren in de box moet staan waar ze gaan veulenen ivm de antistoffen aanmaken? Ik heb 2 weken geleden de tussen wand eruit gehaald dus Naku heeft nu 2 stallen in 1 De shet kun je er bijna in longeren
Goldenarrow fijn dat ze er bij jou ook niks om geven.
Ze zijn inderdaad laat met verhuizen. Al hou ik nu nooit 6 weken aan. Eerder 4. Helaas waren er onvoorziene omstandigheden waardoor het niet mogelijk was.