[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:07

Muronia schreef:
Nou mijn hoop op een hoefzweer wordt minder.. De binnenkant van haar voorbeen is nu dik. Als het maar geen peesblessure is :( .

Ook van een hoefzweer kunnen ze een dik been krijgen hoor! Het is een ontsteking en als die naar binnen slaat en er bijvoorbeeld aan de kroonrand of ballen uit wil komen, wordt het been vaak ook dik.
Sterkte in ieder geval voor jullie allebei :(:)

CharmFaith

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:44

inderdaad met een hoezweer hebben 9 van de 10 keer een dik been

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:19

Wat een pech Muronia, hopelijk is het iets als een hoefzweer. Helaas mega pijnlijk maar dat is meestal met 1 week weer weg. Veel beterschap voor je paard!

Ik zit al ruim 2 weken op het wachtbankje en ik vrees ervoor dat mijn merrie ieder moment hengstig zal worden. Ik herken haar normale patroon in de aanloop naar het hengstig zijn. Het enige verschil dat ik nu afgelopen dagen merk is dat ze wat slomer is. Normaal is ze heel rillerig en nu eigenlijk helemaal niet. De scan staat gepland voor dinsdag. We shall see.

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:37

ik kom ook weer binnen wandelen :o
ik zat nog op pagina 25 oops

hier is 1 merrie drachtig gescand en de andere moet over 13 dagen voor de 3e keer terug :(
op de dag dat het 3 jaar geleden is dat mijn eerste paard werd ingeslapen :(
ik denk dat het zo moet zijn
3e keer goede keer zeker?

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:49

Hoi allemaal!

Ook ik ben hopelijk weer dit jaar van de partij, dit keer niet alleen met mijn welbekende Ushi (Osmium x Elcaro) maar ook met mijn nieuw aangekochte merrie Wendilyn (Krack C x amethist) We zijn nog volop met het insemineren bezig dus nog even duimen.

De dames zijn allebei vorige week geïnsemineerd, wendi vrijdag (dieprvies) en ushi zaterdag (vers).

Nu ben ik vandaag tegen het volgende aangelopen: Ushi had wat wittige uit vloeiing bij haar kling. Nu lees ik hier hele wisselende dingen over van de merrie is vuil en heeft dus afgestoten tot het hoort erbij met vers inseminatie en merrie zal drachtig blijken.. iemand dit eens meegemaakt? Ushi heeft een paar jaar geleden na dekking een hele heftige witte uit vloeiing gehad waarbij we nog bang waren toen voor een CEM besmetting en gelijk naar Utrecht waren gegaan, dit bleek toen een hele heftige afstoting te zijn van het ei.

Echter is de witte uitvloeiing dit keer echt maar in hele kleine hoeveelheid en lijkt het wat wit- doorzichtig? Heel anders dan toen in iedergeval.

Zodra ze drachtig zijn zal ik jullie de hengsten keuzes presenteren haha.

Wendi moet volgende week zondag voor 16 dagen scan (had dubbele eisprong) en ushi moet officieel dus pas 2 juli voor haar dan 19 dagen scan.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 23:40

Wat fijn, kloppend hartje Immichar..

Welkom Phileine!

He gadver Muronia, de pech blijft lijkt wel. Ik stuur een beetje geluk jouw kant op. Misschien werkt het.. :(:)

Ow nee he Dais... heel hard hopen op geen hengstigheid

Hopelijk idd 3 maal scheepsrecht dan Paintedtwice

Spannende dagen Lovelyn, geen ervaring met wit slijm. Hier alleen vlak na inseminatie soms. Hopelijk zijn ze beide drachtig :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:48

Dais ik hoop dat je ernaast zit en ze gewoon mooi drachtig is. Ga uit van het slechtste dan kun je positief verrast worden..

Paintedtwice gefeliciteerd met de ene merrie en ik hoop dat derde keer scheepsrecht echt op gaat (ik zit ook in dat zelfde schuitje) :)

Lovelyn welkom. Ik heb geen goede ervaring met wittig slijm. Bij de mijne in de eerste 2 rondes gehad en bij beide niet drachtig. Ik hoop dat het bij jou anders zal gaan.

Jullie stemmen me iets positiever. Been was gisteravond bij het binnen zetten iets dunner. We zijn 2x per dag aan het weken met soda. Vandaag of morgen komt de hoefsmid langs.

Verder nog braaf aan het wachten met Wainonia. Ik denk 3 of 4 juli scannen, mocht ze niet al eerder weer hengstig worden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:52

Hopelijk valt het mee Muronia.

Nog veel op de wacht bank of nog aan het insemineren. Hopelijk deze ronde succes!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:56

Welkom aan de nieuwe!

Hopelijk valt het mee Muronia! Het zit je echt niet mee zeg :(
Nog iets gehoord van Wainonia?

En Quir, hoop ook voor jou dat je snel wat meer geluk krijgt! Zaad in Parijs.. Dat is niet eens in de buurt van de goede richting :roll:

Hier vandaag scannen.. Hopelijk mag ik een wachtbankje opschuiven

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:57

Zieox en Dolly zijn drachtig :D Zieox eind van de week nog een keer checken ivm cystes. Ze toont altijd vrij hengstig, dus ik denk dat dat wel goed zit.

Wirosa, en ik denk Kees ook, zijn uitgedekt dus weer afwachten. Tanita en World Star nog een keer dekken vandaag-deze week..

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:19

Spannend Salatiga!!! Duimen....

En kaplaars ook vandaag toch?

Fijn Vulina! Ziet er voorspoedig uit zo. En gefeliciteerd met de drachten :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:31

Gefeliciteerd Vulina!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:37

Gefeliciteerd vulina :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:50

Gefeliciteerd Vulina!

Lovelyn oude bekende! Leuk dat je er weer bent!

Muronia hopelijk vandaag de smid dan weet je het maar!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:00

Fijn Vulina!
Salatiga, spannend!!
Muronia, ik hoop dat het been snel in orde is. En op een goede hengstigheid.

Da is hier over tien minuten :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:32

Welkom Mer1980 :) Mooie combi's!

Quir, ik kan me voorstellen dat je hier flink van baalt! Ik zou er ook echt heel boos van worden..

Riv_Q, spannende dagen voor jou dus..

Gefeliciteerd, paardje!! *\o/*

Succes met wachten, CF!

Zarahk, dat is ook balen zeg.. en dan je bijrijdster.. -O- Ja, altijd alles zeggen!!

BM, 1, 2 of 3 :') Laten we hopen op gewoon eentje :)

Floripori, ik maak het tussen het uier soms schoon met een babydoekje. Vooral vlak voordat ze haar veulen krijgt. De rest van het jaar eigenlijk niet.

Gefeliciteerd met het kloppende hartje immii_clarr *\o/*

Muronia, dat is echt heel vervelend :( Gelukkig lijkt het ietsje beter te gaan nu.

Welkon Lovelyn, gezellig :)

Succes vandaag salatiga!

Gefeliciteerd met de drachten, Vulina!

En kaplaars?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:58

Murionia fij dat het wat beter gaat!

Vulina: super van de drachten ;)

verder zie ik al wat hele fijne bijleesposten. Ik heb een bizar weekeinde achter de rug dus heb even snel bijgelezen. Laat ik het zo zeggen mijn weekend zat vol met hoogte en dieptepunten.

Allereerst mijn zwarte merrie V: Runbinson die dus drachtig is van Ceasar heb ik onverwacht verkocht. Ze stond wel te koop maar was er niet echt actief mee bezig en zo heb je opeens iemand die haar heel graag wil. Ze zit ook op bokt dus wellicht dat ze zich hier later kenbaar maakt. Morgen nog wel de 60 (62) dagen echo om te kijken of alles nog goed zit. Ik verwacht geen problemen daarmee, maar dat is eigenlijk nog even het enige voorbehoud.

Helaas heeft mijn jaarling een ongeluk gehad in de opfok, lelijke wonden opgelopen in prikkeldraad (de weide was niet omheind met prikkeldraad het bos waar ze invlogen echter wel....) Het lijkt goed te komen, geen vitale delen, maar ja het is wel even afwachten hoe dit nu weer gaat lopen ze is op 3 plaatsen gehecht waarvan 2 hele lastige plekken ivm beweeglijkheid.

Mijn andere merrie wordt volgende week gescand voor de 18 dagen scan.... dus weer even duimen op een dracht.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:23

Heb je wel een goed gevoel van de verkoop Mer? Of kwam het nu wat te vlug? Gefeliciteerd iig

Wat balen van je jaarling. Prikkeldraad is zó gemeen. Hopelijk geneest het voorspoedig, scheelt dat ze nog zo jong is, dan herstelt het vaak toch makkelijker.

Gaat goed Vulina! Nog maar een te gaan paar nu.

Ik mag nog 1 nachtje wachten :). Ben zó benieuwd!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:15

Hier is ze drachtig!! *\o/* *\o/*
Over 2,5 week weer scannen..
Afbeelding

Jij ook gefeliciteerd Vulina! En bij jou Kaplaars?

Dat was een bewogen weekend Mer! Hopelijk geneest je jaarling mooi.. Wat een naar ongeluk! Waren ze ontsnapt?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:41

Gefeliciteerd Salatiga mooie combi <3

Busymissy: Ik wilde de merrie al eerder verkopen, maar dat lukte niet want ze is erg moeilijk onder het zadel door iets wat waarschijnlijk is gebeurd in het verleden, ze is verder echt heel lief. Echter heb ik haar toen laten insemineren en was heel eerlijk best nieuwsgierig wat eruit zou komen komend jaar, maar heb er vrede mee ze krijgt echt een heel fijn thuis. <3

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:03

Vulina gefeliciteerd met de drachtige dames!

Mer, gefeliciteerd met de verkoop, en vervelend van het ongeluk met je jaarling. Hoop dat de wonden mooi genezen.

Salatiga, gefeliciteerd!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:12

Gefeliciteerd salatiga!

Mer1980, is de merrie met veulen verkocht of heb je eventuele terugkoop regeling op het veulen?

Spannend voor de laatste die nog allemaal op het wachtbankje zitten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:13

Salatiga, gefeliciteerd!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:15

StalMelyn schreef:
Mer1980, is de merrie met veulen verkocht of heb je eventuele terugkoop regeling op het veulen?

nee gewoon compleet drachtig verkocht ;) maar heb er nog één drachtig dus zit niet helemaal zonder veulen volgend jaar ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:21

Jakkes Mer! Beterschap.. Ik háát draad.. Wij hebben overal sloten omheen.
Afbeelding