Helaas heb ik er geen foto van Kabayo (is alweer even gelden, toen had ik nog geen telefoon met fotocamera ), onze dierenarts heeft de placenta toen meegenomen om te onderzoeken omdat hij er nog niet eerder van gehoord had.
Wild thing kan weer lekker spelen met haar vriendje
Gefeliciteerd Elke86, super dat het toch gelukt is!
Sita is vanmorgen gescand was nog niet zo ver. Ze komen morgen middag weer scannen en dan zondag waarschijnlijk insimineren. Ze staat nu alleen wel super hengstig in het land. Twijfel nu een beetje of ik zal bellen dat ze morgen vroeg kunnen komen. Ben altijd zo bang dat ik te laat ben. Aan de andere kant denk ik ach dus dierenarts zal wel weten wat ze doen.
Ja ze heeft al vanaf woensdag een ei maar hengstigheid kwam niet goed door daarom is ze een klein beetje hengstig gespoten. Ze is nu alleen wel erg hengstig. Als ik zondag kan insimineren is dat niet vroeger dan half 5 middags
twinklebel super dat filmpje. lijkt mij ook gaaf om er een filmpje van te hebben. super dat ze nog mooi drachtig is. jaloers hoor
_karin super, gefeliciteerd met de eerste premie en de doorverwijzing! & wat leuk dat je merrie's zo dicht bij elkaar zitten.
Evita_3 moeilijk wat te doen met scannen. als je merrie er zo een hekel aan heeft. zou advies van de dierenarts vragen. zelf zou ik het wel doen, omdat je toch nog wel eens hoort dat het bij 3 maanden nog verworpen wordt.
BernetteO Gefeliciteerd! super!
paardje2013 spannend zeg. ik zou even bellen, beter voor de zekerheid een keertje te veel scannen als een keertje te weinig.
elke86 gefeliciteerd
sjintoo Gefeliciteerd
Nikitaxx
Geplaatst: 28-07-17 18:04
Gefeliciteerd elke86 en sjinto!
Fotsy, dat zou ik ook heeeel graag willen doen. Ik heb gelezen van een praktijk in Vorden dat zij tussen de 60-70 dagen inwendig kunnen scannen om het geslacht te bepalen en tussen de 120-200 dagen uitwendig.
Hebben er meer van jullie hier ervaring mee? Of weten jullie waar dit nog meer in de buurt van Arnhem gedaan wordt? Ik weet dat ik er verder niks aan ga hebben, dat het allemaal alleen maar geld kost en dat ik er toch niks meer aan kan veranderen. Maar ik ga maar 1 keer een veulen fokken en ik zou nou eenmaal graag het geslacht van te voren willen weten.
Na het hele gedoe met Prada wat steeds niet wilde lukken was ik er even goed klaar mee. Ik ben daarom ook niet meer actief geweest hier.
Met Prada ging het hem helaas echt niet worden en besloten wij om 1 poging met haar dochter Giv te doen. Zonder enige verwachtingen ging ik hierin en vandaag was dan de scan: DRACHTIG
Helaad zijn het er wel 2 dus dit weekend gaan we er 1 weg spuiten. Gelukkig liggen ze ver uit elkaar dus vormt dit hopelijk weinig risico voor de andere. Ik weet dat het nog vroeg is maar ik ben even zoooooo blij
Wauw weer 3 merries drachtig! Gefeliciteerd allemaal.
Kees was dinsdag, de dag na de inseminatie nog hengstig, woensdag niet meer. Mooi op het juiste moment geïnsemineerd dus. Geeft weer een klein beetje vertrouwen. Andere merrie op stal, waar ze al 2 jaar mee bezig waren, vandaag drachtig gescand. Als Kees nu ook dan zitten de dames zo'n 10 dagen uit elkaar.
Heb ingesteld dat Valkarios homozygoot agouti is omdat hij nog geen zwarte veulens heeft. Er is een kans dat Falke vos draagt aangezien haar papa vos veulens heeft. Dan kom ik hier op uit. Met een red dun veulen, dunalino of dunskin zouden wij heel erg blij zijn. Maar belangrijkste is toch dat er een gezond veulen uit komt. Hengst of merrie maakt niet uit, ik hou het toch lekker voor mezelf
Heb gegokt dat mijn merrie vosfactor draagt....haar moeder in elk geval wel.
tiwi1969
Geplaatst: 28-07-17 19:47
Mijn merrie is vos met sabino en sooty en draagt agouti Hengst is zwart met sabino en heeft 50% kans vosdrager te zijn, zijn vader geeft vossen. Dus of 50% zwart en 50% bruin met waarschijnlijk veel wit Of 50% vos, 25% zwart, 25% bruin met waarschijnlijk veel wit.
Ik hoop op een zwart sabino zoals voorvader Otto, die zit zowel in de hengst als mijn merrie op 4 en 5 generaties terug.