[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:10

Yazhi spam gemist? |o ik schaam mij diep!!!! (Gelijk terug gescrolt en gecheckt natuurlijk!!) ze word echt alleen maar mooier!!! <3 wauw!! :~

Mondos gefeliciteerd!

Wie vroeg het? Mijn pupsel is een chihuahua reutje, genaamd Nino. En eerlijk gezegd is Nino de eerste nacht echt heeeeel zoetjes geweest <3

Rowan, pico heeft wel wat ingeleverd door de koliek die hij heeft gehad... Maar hij is goed genoeg om mee te gaan naar de keuring. Ben zó benieuwd hoe hij het gaat doen..... *zenuwachtig!!!!*

Ahhh wat komen er ineens een hoop pupsels voorbij <3 té schattig!!!

Fotsy, bedankt voor de complimenten :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:31

Puppies <3 <3
DL ook aussie fan dan
Aniekr een merle of red tri
Hinte knapperd en vulina binnenkort ook pups, succes en ivy ook wat leuk
Oh maar ik hou ook van kittens, zelf al twee nestjes gehad maar mag niet meer in belgie nu dus alles is steriel :P

Moeilijke keuze he aniekr

Knolselder wat een knapperd zeg, wel goed van je andere hengst en gelukkig met slurfje, kan me voorstellen dat je anders zou balen.
En ja Flo was van de eerste keer prijs, toch eigenaardige merrie hoor maar ik ken ze al dus vorig jaar na 1 poging gestopt, ofwel is ze direct drachtig ofwel geraakt ze niet meer drachtig.

Mondos gefeli

Succes op de keuring morgen en voor de scanners

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:34

Fotsy yeah!!! gefeliciteerd!! *\o/* Wat goed dat ze nu in 1x drachtig was!

Wat een heerlijke veulenspam komt er voorbij! <3 <3 <3

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:38

Kabayo, Mooie combinatie hoor!

sultan15, Klinkt positief toch!

AniekR, Knap veulen is Mabon!
Raisa is echt een meisjes meisje, wat een popje

Dyonne, Ahhh, die 2de foto Gaaf!

Dustinlover, Succes vandaag, spannend.....

ladylisa, Gefeliciteerd!

rienne, Het zou jammer zijn maar snap goed dat je al dat gedoe niet meer aan gaat dan.

Fotsy , Gefeliciteerd!

Lisanne, echt heel erg jammer!

mooneym, Zo lief nog helemaal nat en verkreukelt

Diane_Basje, Wat een leukerdje!

Murosch, Vreemd, laat je haar daar nu wel staan?

linda2008, Zeker een knapperd!

MonDos, Gefeliciteerd!

Ik smelt weg bij al die puppie foto's!
Grappig dat er in dit topic veel mensen zijn die net een pup hebben of in afwachting zijn.

Vulina, Wat een lieve foto!

Knolselder, Wat een gaaf veulen!
Ooit wil ik 1 van mijn dames laten dekken door een bonte

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:07

Fotsy schreef:
kimmysan, wil je niet ontgoochelen want kan zowaar dat ze hengstig zijn en drachtig, myrthee heeft daar ervaring mee maar klinkt als hengstig, ik zou ze eerder scannen, op hoeveel dagen is je scan dan, hier op 15 dagen gescand

Ja, het is dus pas de 17e dag vandaag sinds inseminatie. Of kan dat wel? Heb de da gesproken inmiddels en besloten gewoon morgen te scannen. Ik vind het gewoon zo vreemd, omdat ik haar nog nooit hengstig heb gezien.

Muronia

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:12

Ik heb de DA gebeld om raad te vragen. Het is toch vreemd. 25 dagen geleden begon haar vorige hengstigheid. Maandag is ze gescand, was geen vruchtje te zien, wel geel lichaam en een nieuw groot ei. DA dacht dat ze hengstig zou worden maandag en dat vanaf donderdag dekken zinvol zou zijn. Dinsdag naar de hengst gebracht en leek hengstig (plaste toen ze de hengst zag). Donderdag proberen te dekken en ze is dus totaal niet hengstig. Tja wat moet je dan..

Als het goed is belt ze me straks terug.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:24

Natuurlijk... Ik was van de week al begonnen met een bijleespost en was aardig ver en toen vond mijn muis het kruisje rechtsboven in mijn scherm -O-

Aniek, was Lies afgelopen jaar ook zo bitchy?

Joyce, wat een rotsituatie zeg :(:)

GBlover, goede keus, denk ik!

Linda, fijn dat Star heeft afgeslagen! Ik ben benieuwd of Bucks inmiddels ook klaar is!
edit: jaaaaaa, Bucks ook klaar!!
Wat is het toch een prachtige combi, Star en haar vent <3

Zo, Ivy, dat is nog eens een mooie timing!

Ooooooooooo.......... Ik lees dat Flo gisteren is gescand! Snel doorlezen!!
En ja.. ik ken het helaas maar al te goed ;( Wat is dat toch met die 3-jarige droompalomino's?

Anniek, wat zonde zeg :(:)

Murosch, dat 'spontane' hengstig worden.. Kan het niet zo zijn dat als een merrie een hengst ziet, of als er een nieuw paard in de kudde komt, dat een merrie haar hengstigheid dan meer toont dan anders?

Welkom, Milan! En leuk, zo'n eerste jaargang! :)

Sultan, wat zonde zeg... Ik ga duimen dat het nu wel gaat lukken!!

Silly1972 schreef:
Ik heb altijd begrepen dat een vos x cremello of perlino altijd palomino gaf haha.
Fout dus :P

Ik heb 3x de combi vos x perlino gehad met als uitkomst: 1x palomino en 2x valk.
Mijn kansen waren 50% palomino, 37,5% valk en 12,5% smokey black :) (beide ouders zijn kleurgetest).

Polleman, waarom twijfelde je om te gaan dekken?

Welkom en gefeliciteerd, Fnanne! Is jouw merrie er eentje van Tjinta?

Crines, waarom twijfel je of je Imperiosa laat dekken?
O, je legt het al uit :)

Welkom, Mexx :)

Goeroe, wat een rare reactie van de veearts zeg! Dat was de laatste keer dus dat hij is geweest..

Sultan, wat spannend zeg met Fair! Heb je zelf een voorkeur voor één van de twee hengsten? En Wish alweer twee maanden, wat gaat dat snel!
edit: Fijn dat ze in ieder geval schoon is!

Rienne, dat is vervelend nieuws! Hopelijk heb je volgende week beter nieuws te melden.

Succes met scannen vandaag, DL!!

Ik scan niet op geslacht. Is inderdaad leuk om te weten, maar wat Knolselder zegt, de verrassing bij de geboorte vind ik zo leuk! Bij Fi en Vie het staartje optillen en zien dat het een merrie is, en dan dat gevoel, heerlijk!! :D
Casarell, handig voor een opfokplek vind ik het niet echt. Die zijn er genoeg als je gaat zoeken zodra ze geboren zijn. En er kan tussen de scan op geslacht en het moment dat ze geboren worden en later gespeend worden nog zo veel gebeuren..

Coole foto, Icecrystal! :D

Dyonne, welke veearts heb jij (aangezien je redelijk in de buurt van mij zit)?

Gefeliciteerd, hinte en wat een supercoole foto zo!!!

Knappe kinders van Aniek! <3

Ahh gossie, Dyonne, wat een schatje die van 2009!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FOTSYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* :):) :):) Ik kijk zó uit naar jouw veulen!!!

Ennasil92, wat zonde zeg :(:)

Hinte, wat een haarballetje zeg, heerlijk <3

Gefeliciteerd met Revi, buuf!!

Murosch, dat is echt vervelend zeg! _-:(

MondDos, gefeliciteerd!!

Die puppy's, wat een schatjes zeg..

Knolselder, wat een prachtig kind! En ja.. de palomino is stiekem eerder geweest _O-

Ik ga ook even mee doen aan de veulenspam :D

TiSento (2011)
Afbeelding

Fiore (2013), waarmee ik dus in dit topic zit
Afbeelding

En mijn kleinste aanwinst, LaVie
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:40

Respect voor jullie mega-reactie-posts

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:44

Wat leuk al die veulenspam!! Ga daar maar mee door. Hier nog nooit een veulentje gehad dus op mijn veulenspam moeten jullie nog even wachten. Heb trouwens wel veulenfoto's vab mijn beide paarden.

Al die puppies wat leuk! Veel dus een jonge hond. Wij hebben ons net ingeschreven voor de wachtlijst van een Friese staby pup. We hebben al een Friese Staby van 8,5 jaar. Jullie ervaring met een pup bij een oudere hond?

Gefeliciteerd voor alle die nu drachtig zijn gescand!
Balen voor degene waar het niet lukt. Hopelijk voor degene die nog blijven proberen is het snel raak. En voor de andere die niet meer proberen :(:)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:48

Met 17 dagen hengstig kan wel.

Wat een bijleesposten.

Murosch wil je niet teleurstellen. Hier gaf dierenarts aan vanaf donderdag dekken nav eitje. We hebben uiteindelijk drie weken geschouwd waarbij ze vol afsloeg en toen ineens heel hengstig.

Cynthia. Aan huis uit Alphen. Rijnoever. Kliniek ga ik naar Bodegraven.
Schatje uit 2009 is mijn enige veulentje. Daarna ging het minder met mijn merrie tot ik afscheid van haar nam. En in 2014 kocht ik een 2/jarige, moest ik weer wachten tot die volwassen genoeg was, haha.

Dit is mijn 2009 veulentje recent in sportconditie.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:00

Knappe veulentjes en volgroeide paarden al (L)
Ik verwacht eigenlijk ook niet dat ze stiekem toch drachtig is, maar ik vermoed eerder dat dat geel lichaam dat ze maandag zag niet weg is waardoor ze niet goed hengstig kan worden. Maar wat moet je daar mee dan..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:01

Wow wat een bijleesposten :wow:

Cynth, stiekem vind ik toch Ti het leukste veulen :o <3
(En euhm, de combi die ik toonde is niet Star hea?! ;) dat is Jupiter. Star is de verkochte merrie waar ik dit jaar Pippa uit heb... Als alles drachtig is gescand zal ik ze eens allemaal op een rijtje zetten...)

Liaan, ik heb ook al 2 honden.
Een chihuahua van 5 jaar, een Stafford van 2 jaar en nu dus weer een chihuahua pup er bij. Ik merk dat mijn oudste zich soms wat afzijdig houdt, maar zij is dan ook roedelleider en doet dat op een perfecte wijze!! Ze bemoeit zich er niet mee, en is stiekem wel een klein beetje beledigd want wil ineens niet bij me liggen (deed ze ook een paar dagen toen de Stafford er bij kwam) maar ze bepaald wel de regels en dat is ideaal met opvoeden!! Een oudere hond erbij is naar mijn idee dus juist perfect maar hij/zij moet wel sociaal zijn. Een oudere hond zal een gezonde pup nooit iets aan doen, maar wel duidelijk zijn wanneer het genoeg is. Onze Stafford is zelf nog een puber, dus dat is iets lastiger want die moet wel echt leren dat ze de pup soms ook met rust laat. Maar zo na 1 dag gaat het al heel goed gelukkig :D

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:18

Oeeeh veulentjes :D

Fotsy gefeliciteerd!

toch veel merries die "raar" hengstig worden enzo. Waarom kunnen ze niet gewoon even makkelijk doen :P

Met de veulen spam kan ik wel even mee doen. (helaas tot nu toe nog geen uitzicht voor een veulen in 2017)

Zolex haar 2015 veulen Levi. (helaas 14 februari 2016 overleden |( )

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:19

Korte ego: Fre niet drachtig :( nog langer haar en veulentje missen :(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:22

Ik lees nog steeds mee hoor, maar ik hou jullie echt niet bij.. Maar ik ben inderdaad wel nog in het vezit van parels 2015 veulen, dus die kom ik ook even spammen.. :)

Net geboren (15-3-2015)
Afbeelding

1 dag oud
Afbeelding
Afbeelding

Vorige week
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:25

Ahh Annelies echt balen :(:)

Anniek, oeii overleden? ;( waar aan?

Nine, gaaf dier, wel ERUGG wit :wow:

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:30

knolselder, he balen!!

Levi had ataxie. Oorzaak niet bekend. op een ochtend kwam ik op stal en kon hij niet meer opstaan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:40

Inderdaad respect _/-\o_

En ja ik kijk ook heel erg uit naar Flo en Arany's veulen samen, had ik de kleurkansen al meegedeeld :P
Wordt een verrassing sowieso want Flo zou Flo niet zijn als ze er dit keer weer een verrassing van maakt, vorig jaar palo gekregen en merrie.

De kleurkansen zijn de volgende:
Volgens de kleurencalculator :
14,06% - dunskin
14,06% - buckskin
7,03% - bay dun
7,03% - bay
7,03% - perlino dun
7,03% - perlino
6,25% - dunalino
6,25% - palomino
4,69% - smokey grullo
4,69% - smokey black
3,13% - red
3,13% - red dun
3,13% - cremello dun
3,13% - cremello
2,34%- smokey Cream
2,34% - black
2,34% - smokey Cream dun
2,34% - grullo

Ennasil knap veulen

Oh knolselder het zit niet mee met fre zeg :(:)

Anniekslijk ja weet je bericht nog alsof het gisteren was :(

LaVie blijft mijn favo <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:03

Mooie baby foto's weer!

Ik vandaag scannen. De laatste dit jaar om te scannen als ze dragend is. Nog even bedenken of ik de combi openbaar ga zetten, maar de meeste hebben vast al wel een ingeving :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:09

Ohhh wat een leuke puppy's komen er voor bij zeg. <3
Wil ook zoooo graag een hond, maar moet wachten tot we huis met tuin ehh grond hebben. :+

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries! Mijne is zondag 12 juni voor de 2e keer gedekt en dinsdag nogmaals. Hopelijk deze keer wel drachtig!

Afbeelding
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:54

kimmysan schreef:
Fotsy schreef:
kimmysan, wil je niet ontgoochelen want kan zowaar dat ze hengstig zijn en drachtig, myrthee heeft daar ervaring mee maar klinkt als hengstig, ik zou ze eerder scannen, op hoeveel dagen is je scan dan, hier op 15 dagen gescand

Ja, het is dus pas de 17e dag vandaag sinds inseminatie. Of kan dat wel? Heb de da gesproken inmiddels en besloten gewoon morgen te scannen. Ik vind het gewoon zo vreemd, omdat ik haar nog nooit hengstig heb gezien.

Mijne toont ook steeds hengstig inclusief pissen. Maar zou sowieso de dierenarts laten komen om te scannen. Als ze niet drachtig is willen ze vaak direct deze hengstigheid weer insemineren. Zou dan zonde zijn als je weer een cyclus moet wachten. Wat ik heb gedaan is dierenarts bellen, scannen en als ze drachtig blijkt dan scan ik op 25 dagen ivm cystes. Als je geen cystes hebt hoeft dat dan natuurlijk niet en zou ik de hengstigheid maar even voor lief nemen tot de volgende scan.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:32

Cynthia niet super veel voorkeur voor 1 van de 2. Toen we in april voor de hengst moesten kiezen hebben we al enorm lopen twijfelen tussen Grand Slam en Cohinoor. Ze stonden eigenlijk allebei op 1, maar Cohinoor overtuigde mij toen niet op de hengstenshow. In overleg met vdl toen voor Grand Slam gegaan omdat die net iets beter bij het model zou aansluiten. Maar ze hadden toen al aangegeven dat Cohinoor ook een goede keus zou zijn. 31 mei heb ik de presentatie van de nieuwe jaargang van vdl gezien en toen waren er ook een aantal veulens van Cohinoor (waaronder 1 van de moeder van Fair :) dus een half zusje van Fair). Ik vond de veulens allemaal bloederig en aansprekend dus toen begon het twijfelen weer. Misschien heeft het zo moeten zijn en hadden we gewoon gelijk voor Cohinoor moeten gaan :D

AniekSlijk wat was levi toch mooi Y;(

Fotsy wat een kleuren!! Waar hoop je zelf op?

DL spannend! Gewoon zeggen hoor :D

Quir ik hoop het ook voor je!

Als ze hier piesen zij ze gewoon hengstig hoor :+ Lastige situatie Murosch, zou ook even met de DA overleggen.

Als we dan toch aan het spammen zijn dan laat ik mijn 2015 mannen ook nog maar even zien :D

Zoon van Fairy, geboren op 29-03-2015
Kodi (Arezzo vdl x Indoctro x Corland)
Afbeelding

Zoon van Wish, geboren op 30-05-2015
Kayden (Eldorado van de Zeshoek x Indoctro x Daimler)

Afbeelding

Toen ze naar de opfok gingen begin november
Afbeelding

Afbeelding

En nu :)

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:51

Wat worden ze snel groot hè...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:10

kimmysan , Ze maakt het je wel spannend....

Murosch, Al wat gehoord van de da?

Cynthia82, Geweldige veulentjes!

Dyonne, Wat een knapperd!

AnniekSlijk , Ach wat enorm sneu!

Knolselder, Jeetje, dat is enorm balen zeg

nine1987, Wat is die wit opgedroogd. Knapperd hoor!

Fotsy , Dat wil ik ook :o een kleurberekening. Hoe/waar doe je dat?

Quir, Spannend.....

sultan15, Mooi stel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:30

Sarona is vanmorgen gescanned, maar was helaas nog te vroeg. Zou dag 14, 15 of 16 zijn, maar in verband met het weekend erop gegokt dat het te zien zou zijn, mede ook omdat we haar cyclus niet goed kennen en niet te laat willen zijn mocht ze niet drachtig zijn. Zijn geen eitjes in de maak, was wel iets ienieminies te zien, maar geen 100% zekere uitspraak. Maandag opnieuw scannen.
Sarona is 1 juni geinsemineerd, en het ei is afgespoten, maar die eisprong kan dan ook nog 3 juni zijn geweest, vandaar. :)