[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:17

pp: ja ene kant denk ik ach boeie want sta er wel achter en voor vele zal het leuk zijn om te volgen omdat het zo apart is.
denk dat ik tot de helft wacht dan kunnen ze de andere helft met me mee wachten haha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:04

In zit in Zuidholland met vast nog wel meer drachtige wijffies. Misschien toch combi dagen maken :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:22

Woogy schreef:
In zit in Zuidholland met vast nog wel meer drachtige wijffies. Misschien toch combi dagen maken :)

Mijn drachtige merrie staat ook in Zuid-Holland :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:50

@ Dustinlover
Ik kreeg 3 jaar geleden ook heel veel commentaar over dat ik mijn Jazz merrie door een D-pony liet dekken. Zelfs in mijn eigen familie verklaarde iemand me voor gek (nu ook weer, nu ik weer voor een D-pony heb gekozen), maar ik trek toch lekker m'n eigen plan. En dat heeft tot nu toe goed uitgepakt.
Nog een paar weekjes en dan komt de 2,5 jarige weer op stal en ga ik ook een topic maken

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:01

Dustinlover: het is jou paardje, jou keuze toch ;) weet dat bokt altijd wel wat aan te merken heeft.. maar als jij achter je keuze staat en dat gewoon in je OP zet dan kan je de opmerkingen daarover lekker negeren :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:26

Setteli ook ik heb toen een opmerking gemaakt over de keuze.
Niet omdat je voor een D koos maar wel de combinatie van bloed waar ik mijn vraagteken bij zet.

Maar iedereen trekt zijn eigen plan

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:27

We hebben toch geen KS-MK meer op het moment, dus volgtopics die veel posts gaan genereren zijn heel erg welkom, maar liefst pas weer vanaf februari ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:57

nouhouw nicole :( waarom :P

pp ik heb jou combi toen ook gevolgd want zat dat zelfde jaar er ook bij met deze zelfde kwpn merrie x tinker en is ook erg goed uitgevalle :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:30

loveslimpie schreef:
Niet alleen Yildiz, als er een ander paardje dicht in de buurt staat, kan dat ook prima. Het liefste volg ik 3 paarden/pony's ;)
En als degene die mee willen doen voor de 9 maanden drachtig mij even een pb willen sturen? Dan leg ik het even duidelijk uit, Uit ervaring weet ik dat het niet handig is als ik dat in het topic zet..

jammer dat je vermoedelijk in een heel andere hoek woont dan ik. hier zou je ook welkom zijn.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:49

Dustinlover, ik ben alleszins voorstander van jouw combi hoor, en ik ben erg benieuwd.
Met zo een mams en paps, wordt het vast en zeker een toppertje.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:50

ponyparadijs schreef:
Setteli ook ik heb toen een opmerking gemaakt over de keuze.
Niet omdat je voor een D koos maar wel de combinatie van bloed waar ik mijn vraagteken bij zet.

Maar iedereen trekt zijn eigen plan

Kan me nu goed voorstellen dat je die gedachte had. Mijn keus van toendertijd was ook een beetje commercieel gedacht. Daarbij kwam dat degene die ik als eerste keus had (Di Caprio de Bois) niet dekte met KI.

Ik denk dat ik nu met Don Cremello een betere keus heb gemaakt, alhoewel ik heel erg blij ben met met Phoebe!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:10

Ik denk dat je met Don Cremello inderdaad een betere combi met je merrie hebt.
Commercieel was de combinatie met Power and Paint inderdaad.
Van deze combi verwacht ik eigenlijk meer dan de P&P combi hahaha.
Ga je deze inschrijven bij het NRPS? En heb je Phoebe ook bij het NRPS?

Wie heeft plannen om met veulens naar de keuring te gaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:16

Hier geen keuringsplannen. :) Enfin, ik niet, manlief wel. Maar daar gaan we nog over discussieren denk ik. _O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:22

hier met de mini veulens waarschijnlijk wel. ligt er ook aan wat eruit komt natuurlijk :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:24

Dat is bij mij hetzelfde.
Ga graag naar de keuring mits er een knappe veulen uit komt natuurlijk

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:02

AZ, hoe is het met Aziza?

Ik denk dat ik volgend jaar geen veulens show. Maximale afstand om veulens mee te nemen na het afspenen is voor mij zo'n 4 uur en ik gok dat het EK verder rijden is.
Dit jaar was het dichtbij en heb ik 4 veulens geshowd.
Jaarlingen gaan wel naar de shows, vind ik ook veel leuker dan veulens showen want dat vind ik eerlijk gezegd niets.
Bij ons moeten ze zonder moeder de ring in en lang stil staan en je bent sowieso een heel weekend met ze op pad. Dat vind ik alle stress voor veulens eigenlijk niet waard. Een keer een dag op pad met de moeder erbij zoals op een keuring geeft een stuk minder stress natuurlijk.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:19

MarijeR schreef:
AZ, hoe is het met Aziza?

Ik denk dat ik volgend jaar geen veulens show. Maximale afstand om veulens mee te nemen na het afspenen is voor mij zo'n 4 uur en ik gok dat het EK verder rijden is.
Dit jaar was het dichtbij en heb ik 4 veulens geshowd.
Jaarlingen gaan wel naar de shows, vind ik ook veel leuker dan veulens showen want dat vind ik eerlijk gezegd niets.
Bij ons moeten ze zonder moeder de ring in en lang stil staan en je bent sowieso een heel weekend met ze op pad. Dat vind ik alle stress voor veulens eigenlijk niet waard. Een keer een dag op pad met de moeder erbij zoals op een keuring geeft een stuk minder stress natuurlijk.

Bloedchagrijnig :D Zelfs Mausi heeft besloten dat het nu leuker is om bij de jonge hengstjes rond te hangen dan bij Aziza :')
Ben echt nu al flink zenuwachtig voor de scan morgen (nog nooit zo gehad), door haar gedrag gaat mijn gevoel steeds meer naar drachtig, waardoor de teleurstelling morgen alleen maar groter zal zijn, mocht ze toch niet drachtig blijken te zijn.

Bij zoveel stress en zo'n afstand snap ik inderdaad wel dat je je veulens liever niet showt! Dan zou ik ze ook liever thuishouden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:20

Showen ze bij de mini's pas als ze gespeend zijn?
Gaan ze aan de voet bij de merrie niet naar een keuring Marije?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:49

Nou DL je weet dat je al fans hebt voor je stoere combi :D Mijn volgtopic was er al veel te vroeg, maar met 21 pagina's lijkt me dat niet zo'n probleem :+

Zo spannend met Aziza!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:55

Ik heb ook al een volg topic.
Zijn daar regels voor wanneer je die mag starten dan?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:56

Uiteindelijk weet je pas of het een goede combie is geweest als het veulen een jaar of zes is. In de buik kun je er weinig over zeggen onze combies zijn al eerder gedaan Sil is voor de derde keer drachtig van Shah Quille Noor voor de tweede keer dit word het zesde en zevende veulen van Shah Quille en we weten nu ook wel hoe hij fokt. Alle veulens lijken veel op hem maar hebben het type van de moeder. Maar goed een meisje hebben we nog niet dus wie weet is dat de verasing voor volgent jaar :D .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:00

ponyparadijs geen regels dacht ik, maar Nicole geeft hierboven aan dat het prettiger is als men wacht tot het merries kijken weer geopend is :) Ik vind zelf, maar dat is geen commentaar op bokt verder, dat Merries Kijken altijd wel open mag zijn, aangezien merries 11 maanden dragen en er heel veel maanden uitgerekende merries zijn, het is niet per se een seizoensgebonden onderwerp.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:01

ponyparadijs schreef:
Ik denk dat je met Don Cremello inderdaad een betere combi met je merrie hebt.
Commercieel was de combinatie met Power and Paint inderdaad.
Van deze combi verwacht ik eigenlijk meer dan de P&P combi hahaha.
Ga je deze inschrijven bij het NRPS? En heb je Phoebe ook bij het NRPS?

Wie heeft plannen om met veulens naar de keuring te gaan?

Phoebe staat ingeschreven bij het NRPS. Aankomend veulen ga ik denk ik ook daar inschrijven. Andere optie is het stamboek in Belgie waar DC is goedgekeurd, maar ik denk dat ik aan het NRPS meer heb.
Volgens mij staan er meer Don Cremello's ingeschreven bij het NRPS.

Ik heb wel de intentie om naar de keuring te gaan. Wel gek, kom ik daar met een paard van 1.70 tussen de ponymoeders... :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:05

Bij het NRPS krijg je met DC een A register papier.
Waarbij (mits de bloedvoering goed zit) met 3 jarige leeftijd bij stamboek opname een vol papier kan worden verkregen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:10

Spannend AZ!! Hopelijk goed nieuws morgen!

Met de AMHA shows show je de veulens in de ring, de moeder mag niet mee. Dan kan je de moeder wel buiten de ring laten wachten (of op stal) maar dan zoeken ze toch naar elkaar dus afgespeend geeft meer rust. Maar dan nog moeten ze eigenlijk volledig gedrild zijn voor de show, stil staan en goed showen, en dat doe ik niet met veulens. Voor mij zijn het babies en tot het afspenen lopen ze bij mij 24/7 in de kudde. Ik weiger om ze voor 15 minuten in de ring al vroeg op stal te zetten, halter training te doen en ik hoor zelfs dat ze bij sommige stallen al de veulens in de molen zetten...
Dan laat ik ze liever thuis.
Bij het nmprs (NL mini stamboek) moeten ze volgens mij juist weer aan de voet van de moeder geshowd worden en dan maakt het ook niet uit of ze zo uit de wei komen. Maar ik heb niets met het stamboek dus daar breng ik de veulens ook niet voor.

Volg topic maak ik pas als de cam online is. Als ik moet wachten tot februari dan kan bijna de helft al geboren zijn dus dan maar een keer stout zijn :P
Van mij mag het KS-MK ook wel het hele jaar, straks zien mensen de topics van de vroeg geboren veulens weer helemaal niet door al die topics van merries die drachtig zijn :?