[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyRainbow

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:16

Hier de links naar de fotos van de koker van mijn ruin.
Zoals je ziet valt het wel iets op, het is iets dikkere huid, en omdat het van buikhuid gemaakt is groeit er haar op de koker, niet veel overigens.
Hij kan gewoon in en uitschachten zoals elk ander paard.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NOQTQZC3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJQH4NBU.jpg

Op de volgende foto's is de koker meer gezwollen dan normaal omdat hij oedeemvorming onder zijn buik had, dus laat je daardoor niet afleiden, maar de kokerhuid is dus doordat het niet een natuurlijke koker is, wel iets dikker.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7RBDJKK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YF7FNQK8.jpg

En nog een foto van een paar weken geleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOIBILPG.jpg

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:19

september: met sjanty gaat het prima, heeft nog helemaal geen last van haar buik en stampt nog vrolijk rond! Wel groeiend uier. Maar als ze net zolang draagt als vorig jaar duurt het nu nog 16 dagen Haha!
Met Timmy alles goed?

Augurk: ah leuk dat je je hier meldt! Ik mistte je al Haha! Knipoog Tong uitsteken We (nouja onze merrie's) lopen gelijk! Leuk hoor!

Gefeli met het pasgeboren veulen, toch apart dat ze nu amper kegelde terwijl ze dat anders wel deed. Goed dat je op je eigen gevoel bent afgegaan!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:21

thanks voor de foto's! ziet er super uit zeg!
zal vanmiddag meteen even naar de boer gaan en het uitleggen Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:27

Zozo dames... ik laat mijn gezicht ook weer even zien. Tis een beetje druk hier op het werk.

Maarre, Vicky wordt vandaag geinsemineerd!!! Spannend!!! Zit stiekum hier te stuiteren op mijn stoel Haha!

En intussen wachten we weer vrolijk verder op de Kyrabeeb!

@ thirsa.... ik kom van de week wel weer even de boel op stelten zetten op stal. Dan ligt het veulen er zo naast Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:30

ben wel benieuwt hoe dat er uit ziet sunny rainbow, maar zit hier op school, ga de foto's maar niet openen, krijg ik vast een hoop commentaar. het klinkt wel als een hele goede oplossing, want wat zou er gebeuren als dit niet was gedaan, ondstekingen door vuil enzo of?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:37

Nicole288 schreef:
Iorr: het kan ook gebeuren dat ze er alsnog niet zeker van zijn, maar stel dat ze wel iets zien dan kun je vast maatregelen nemen/begeleiding regelen

Ja dat is absoluut waar! Ik ga tegen de avond aan bellen (kan nu niet ivm werk) en dan horen jullie vanzelf wat er uit kwam!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:49

Ik heb een maf paard, normaal vreet ze haar brok in één keer op. Gister zette ik de paarden op stal en het enige wat mevrouw wou hebben was ruwvoer en water... Niet helemaal volgens het boekje geloof ik. Had tenminste begrepen dat ze op het eind minder ruwvoer konden eten en dus meer brok nodig hadden. Is bij ons dus niet het geval Knipoog Verder wordt ze echt met de dag dikker en wil ze meer aandacht. Heerlijk zo'n knuffelpaard Haha! Andere paard is minder populair, die heeft al een paar happen in zijn hals gehad... Uiers zijn nog steeds theezakjes, ben benieuwd wanneer daar leven in komt! Al mag het nog wel een paar weekjes wachten.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:23

jennyk schreef:
Augurk: ah leuk dat je je hier meldt! Ik mistte je al Haha! Knipoog Tong uitsteken We (nouja onze merrie's) lopen gelijk! Leuk hoor!

He da's leuk Knipoog Lees wel alles mee hoor. Al het wel en wee van de drachtige merrie's Bloos
Vanmorgen weer wat meer gevulde uiers en wat luier als anders. Maar verder alles nog hetzelfde.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:40

Ior zo zie ik dat ook hoor, maar zit ook bij dravers ( heb er zelf 1 ) en daar is iedereen ook erg open en respecteren we elkaars mening!!

Mooie tweeling! echt geweldig dat dat goed is gegaan..

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:42

whahaha, da geweest voor zwangerschapstest ROFL , hij zo serieus, nu moesten we toch eigenlijk wat urine hebben en voila madam gaat plassen ROFL , niet zwanger dus, voor de zekerheid toch nog opgevoeld daar het de 1e X was dat hij zo een test gebruikte, echt leeg. wel een andere verrassing, mijn koe is zwanger Haha! , de boer waar ik der heb gekocht zei dat ze niet zwanger was, blijkbaar dus toch. Zal ik haar dan maar bij mn onderschrift zetten Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:48

Ozal: Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Pauk: Alonna heeft een mooi uiertje zo. Ja

Iorrr: Nog geen kind voor Pom.. Hopelijk komt het snel!

SR: Kan je foto'snu niet zien, kijk vanavond thuis wel even. Ja Wel interessant.

Suelza: Leuk dat ze morgen geinsimineerd wordt! Hyper! Gisteren is Meagan gedekt, dus dan krijgen we ongeveer tegelijk een veulen als ze allebij drachtig worden in 1x. Haha!

Mijlpaal hier. Haha!
Blossom is 300 dagen drachtig!! Go jij! Go jij!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:52

ow sorry, gefeliciteerd met de veulentjes en mijlpalen, was nog te opgewonden ivm de test Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:36

Nicole288 schreef:
Hiboune: En? Het zag er veelbelovend uit gisteravond!

Suzanne: Goed gegroeid!

Diablo: Te rustig en niet meer liggen is wel weer een verandering om extra op te letten

Yashilha: zwarten en dus ook zwart bonten, worden niet met bruine/vos haren geboren, maar grijs. Het is dus wrs donker vos, of heeft ze echt zwart uitgroeiende manen? Is haar snoet al verhaard (neus/mond) en heb je daar een foto van? Meestal worden vosjes na het veulenhaar donkerder en het jaar erop na de wintervacht kunnen ze weer lichter zijn.

Inowa: Je komt dus wel nog bij icoliene, gelukkig maar. Waarom is de hengst gecastreerd?

Linda: Wat een leuke pony en al een knappe buik! Uiertje lijkt zo toch al en beetje gevuld? Of vertekend dat op de foto

Pauk: Idd een verschil en hij begint ook wat te glimmen, ziet er opeens minder droog uit dan de foto ervoor. Waak-ze Lachen

Iorr: Kan er niet een echo gedaan worden vanaf de buitenkant? Daar kun je mss al het een en ander aan zien qua ligging?
Knappe Zazu!

SunnyR: Haha, dat staat er wel apart zo Haha! Maar ik ben benieuwd naar de pb Ja

jahoor....situatie loopt wat beter nu

hengst had een zakbreuk.....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:43

marlijn: gefeli met je mijlpaal! Go jij! Go jij!

silketje: nou wat een brave merrie, plassen op commando. Goed opgevoedt hoor OK dan! Wel jammer dat de test negatief was, maar dat had je geloof ik al verwacht. Wel gefeli dan met je drachtige koe Haha!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:44

Nicole288 schreef:
Hiboune: En? Het zag er veelbelovend uit gisteravond!

Suzanne: Goed gegroeid!

Diablo: Te rustig en niet meer liggen is wel weer een verandering om extra op te letten

Yashilha: zwarten en dus ook zwart bonten, worden niet met bruine/vos haren geboren, maar grijs. Het is dus wrs donker vos, of heeft ze echt zwart uitgroeiende manen? Is haar snoet al verhaard (neus/mond) en heb je daar een foto van? Meestal worden vosjes na het veulenhaar donkerder en het jaar erop na de wintervacht kunnen ze weer lichter zijn.

Inowa: Je komt dus wel nog bij icoliene, gelukkig maar. Waarom is de hengst gecastreerd?

Linda: Wat een leuke pony en al een knappe buik! Uiertje lijkt zo toch al en beetje gevuld? Of vertekend dat op de foto

Pauk: Idd een verschil en hij begint ook wat te glimmen, ziet er opeens minder droog uit dan de foto ervoor. Waak-ze Lachen

Iorr: Kan er niet een echo gedaan worden vanaf de buitenkant? Daar kun je mss al het een en ander aan zien qua ligging?
Knappe Zazu!

SunnyR: Haha, dat staat er wel apart zo Haha! Maar ik ben benieuwd naar de pb Ja

Nicole het is echt gitzwart en het zit ook in haar manen Clown
Er zijn al heel wat mensen wezen kijken en ze zeggen allemaal het zelfde ,het is echt zwart en haar buik ook
Over haar hoofd kan ik nog niet veel zeggen,die is gewoon echt kaal Bloos zit geen haar op zowat
Daar heb ik de indruk dat ze donkervos wordt,kortom één ding is zeker ze is een toverbal Haha!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:00

Bij deze een paar foto's van Donna, ze heeft vandaag de mijlpaal van 300 dagen bereikt! Het einde komt dus ook voor mij in zicht! Ze gaat ook vandaag over naar een grotere stal zodat ze wat meer ruimte heeft voor de bevalling.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:50

Noesie: Gefeliciteerd met je mijlpaal! Ze is precies even ver als mijn Blossom. Haha! Ze ziet er goed uit, veel uier heeft ze al. Wow!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:17

yashilha schreef:
Pauk hoe is het bij jouw?

Niets, zelfs geen onrustige nacht.. Maar nu staat die merrie dr om bekend dat ze in een keer gaat liggen en het dr uit gooit.. Vorig jaar zagen we ook niets.. Zelfs een half uur voor de bevalling niet en ineens kwamen de pootjes uit de merrie Clown

Iorrr schreef:
TabeR schreef:
Ior
dat lijkt me super zo kunnen we gewoon lekker doorkletsen, want volgendjaar is er geen veulen bij mijn merrie. want wil haar graag gaan rijden enzo.
maar misschien paardje van men zusje een keer en dan veulen voor ons zelf, want het veulen van mijn merrie is niet voor mij.

Ja zo bedoelde ik het ook! Gewoon dat het ook over enters/twenters ed mag gaan! Ik vind dit namelijk een erg gezellige groepje bokkers bij elkaar, die elkaars mening respecteren en die open staan voor andere ideeen en dat is wat ik verder een beetje mis bij bokt, vandaar dat ik eigenlijk alleen hier heel actief ben...

Ik ben zelfs eigenlijk alleen maar hier actief.. Voor zover je het actief kan noemen..
Leer dr toch ook elk jaar weer wat van.. Want al denk je dat je merrie elk jaar hetzelfde doet.. Je twijfelt toch ooit wel is ergens over.. Of ze doet het juist heel anders Haha!

Verder iedereen gefeliciteerd met de nieuw geboren veulens en de mijlpalen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:38

Oke er is dus op zich wel intresse!? Wat is de juiste titel? Dan gaan we naar de HK? Ik blijf hier ook absoluut hoor, maar ik heb meer paarden waar ik wel vragen over heb ed en vind het gewoon leuk om met dezelfde geintresseerden te communiceren en advies te geven/vragen!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:45

Silverado is nu rond de 320 dagen drachtig....en ze heeft er eigenlijk geen kracht meer voor. Ik hoor haar nu regelmatig zuchten en puffen :lol: volgens mij heeft ze er geen zin meer in Verward
En het vrouwtje......die heeft de zenuwen en is zooo nieuwsgierig waar ze nou al 11 maanden tegenaan loopt te kletsen Bloos!ps:

Silverado is drachtig van de Friese hengst Arend, een barok gebouwde fries. Sil is natuurlijk gedekt.

Afbeelding

Haar banden zijn al wel wat slapper en ik kan haar staart helemaal optillen.
Afbeelding

De melkbar
Afbeelding

Ik ga proberen om met jullie mee te kletsen de aankomende dagen. Knipoog

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:53

mag ik dan eens een uierfoto van blos zien als vergelijking?
wel leuk dat ze ongeveer tegelijk uitgerekend zijn! ben benieuwd wie er als eerste komt!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:10

Ozal: jaaaaa!! GEFELICITEERD!! ben benieuwd naar meer foto's

verder gaat het hier heel erg hard, dus even ego,
vandaag zitten we op 290 dagen!
10 dagen tot mijlpaal 300
30 dagen tot levensvatbaar 320!
even een vraag over de staartbandage:watvoor materiaal is dat en waar kan je die krijgen/kopen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:13

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:23

noessie en marlijn: gefeli met de mijlpaal!

hier niks, gisterenavond was ze echt nijdig, heeft zelfs mn moeder gebeten Bloos! Gestoord (bij mij dreigt ze alleen Clown )
vanmorgen alles normaal volgens mn ma, voor mij mag dat veulen nu wel komen Rolleyes lekker weertje, ik thuis,... *zucht*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:26

Silketje: Jaa, leuk een koe in het DBT OK dan!

Iorr/TabeR: Er is ieder jaar nog een vervolg gekomen op het DBT Ja Een groep die-hards die ook na de laatste veulens nog door kletsen in hun eigen huiskamertopic, meestal met een naam als ‘veulens van 2008’ of DBT kletst door oid. Van vorig jaar zijn er zelfs twee topics overgebleven, een veulentopic en een topic van de mensen die hun veulen verkocht hadden maar toch verder wilden kletsen Lachen Om het nu al te doen is nog wel vroeg? Dan moet je alweer twee topics gaan bijhouden?

Marlijn: gefeliciteerd met de 300 dagen!

Yashilha: Pikzwarte manen, dan zou ze bruin of zwartbruin zijn, spannende toverbal Haha!

Noesie: Gefeliciteerd, ook al aan de 300 dagen!

Barb: Mooie bar al en gefeliciteerd met de mijlpaal!

Cindybijl: kleefbandage kun je iig ook krijgen bij de DA

Geboortealarm net getest en het bereik is prima, verder dan we hadden gedacht zelfs, we kunnen de wei zowat in twee delen, dus dat is een mooi stuk OK dan!