ik kreeg van iemand de tip om hier mijn vraag te stellen. Wij hebben een (niet-wetend) drachtige arab gekocht, ze is nu 1 dag overtijd. Maar ze is erg onrustig nu in de stal. Draaien, staart zwiepen, stampen, bijten naar buik, dus zijn dit tekenen dat ze kan gaan bevallen? En wat moeten we bij de bevalling klaar hebben staan?
Roelke, Keresa en Thomas, GEFELICITEERD MET JULLIE VEULENS
@Whiz: oei beetje eng inderdaad dat de merrie last van haar hart heeft, laten we hopen dat het inderdaad een zwangerschapskwaaltje is. Wel fijn dat je DA zich gaat inlezen, altijd prettig.
Verder nog aardig wat gevulde uiers voorbij zien komen, volgens mijn kan het bij sommige niet lang meer duren.
Woensdag weer even bij mijn merrie kijken en dan zal ik weer wat foto´s maken en plaatsen. Toen we haar gisteren brachten, bijna geen uier meer, maar goed ze moet nog een week of 3 he.
@savath.. ik ben er wel wat geruster op... Maar helemaal relaxed ben ik nog niet.. Als het nu gewoon stagneert.. dan komt het wel goed.. maar als het erger wordt??!!!
@Mariska.. zo jou merrie heeft een beste uier!!
@Nielsd: Hoe is haar uier.. hangt daar al wat aan?? Hoe zijn haar banden?? En je is haar kling al langer en slapper.. vochtig misschien?
Vanmorgen at ze haar hooi niet op, uier was dik en mest was slap en kleine porties door heel haar stal. Heb haar buiten gezet en haar kling was wel iets dikker en rood vanbinnen met wat vocht. Dus ik durfde al niet ver meer gaan rijden met m'n haf stel dat ze zou beginnen.. ik dacht eerst dat het vannacht zou komen maar om 18 uur lag ze daar te persen in de wei met de anderen nog niets vermoedend in haar buurt aan het grazen We hebben er aan getrokken omdat de kop nogal dik was boven de ogen, en ze is ook wat gescheurd maar heeft geen last daarvan want ze doet alles gewoon en is een supermama! Alleen nog een vraagje, uit haar uier komt nog steeds van dat kleverig vocht, doorzichtig met een gele schijn, is dit de biest? want echte melk is het niet. Hij drinkt al goed en staat echt te smakken Hier al een paar foto's, de rest komt morgen want ik heb er 200 gemaakt en morgen nog deftige droog-foto's. Hij is echt ZOOO zacht en lief!!! iedereen die kwam kijken wou hem meenemen
Hij lijkt groot maar hij komt maar tot aan mijn knieën is volgens mij iets van 55 cm hoog ofzo? zal hem morgen meten
Whiz: Als je haar goed opvolgt kan er toch niet veel mis gaan komt wel goed hoor! ik was zoo bang dat er iets verkeerd zou lopen en ik stond echt te shaken en te rillen en ik zei steeds: trek het er uit! en gelukkig is hij gezond en wel snel geboren Zijn topic komt morgen als ik meer foto's online heb.
Nou, veel dagen CHE, vermoeiend, en een paar dagen hier gemist, maar probeer toch even snel bij te lezen.
Keeva, gefeliciteerd! Jammer niet precies wat je wilde, maar zwart met 4 witte benen en een bles is ook wel heel erg gaaf!
Pauk, leuk, VIP kaartjes! Bij het springen zit ik, ik ben degene met de haren in de vlecht.
Hhenny, gefeliciteerd! Vervelend dat de merrie zo naar doet.
Muzefee, bij jou ook alles compleet dus! Gefeliciteerd!
Keresa, wat een ontzettend leuke kleurtjes hebben die jonge katjes!
Kitbi, gefeliciteerd!
Saffier, wat ontzettend jammer dat het veulen geaborteerd is.
Tjollieke, wat een mazzel. Denk je nog 11 maanden te moeten wachten blijkt het er maar 1 te zijn. Zo gaat het aftellen wel snel!
Keresa, 2 in 1 nacht! Lekker makkelijk! En van elk smaakje eentje, gefeliciteerd!
Whiz, hopelijk valt het heel erg mee met je merrie!
Thomas, gefeliciteerd, dat is lekker snel gegaan!
Zo, morgen nog een dagje Eindhoven, en dan ben ik geloof ik uitgeteld. Eigenlijk nu al. Sorry dat ik niet overal op heb gereageerd, maar ik heb echt zo weinig puf! Hele dag in de zon zitten en balken en staanders sjouwen is erg vermoeiend.
Ik was inderdaad niet alleen bij de bevalling, mijn vader was er ook en hij doet al 35 jaar bevallingen bij koeien, schapen en geiten dus hij weet er wel wat van. dat scheelt. En mijn moeder kwam ook toen hij er bijna uit was. Hij is zooo donzig! echt een schattig bolletje wol. Morgen weer veel foto's maken om mijn kamer mee vol te hangen! en natuurlijk hier ook laten rondzwerven Ik ga nu wel naar bed, eerst nog snel m'n t-shirt te week steken want daar zitten allemaal bloedspatten op (zaten tot in mijn oog)
@Neon.. dat geloof ik best!! succes nog.. laatste loodjes wegen het zwaarst!!
Eigenlijk meer die laatste hindernissen. Morgen de derby, veel hindernissen, en ook de meeste sponsorhindernissen zitten er dan in. En die zijn niet te tillen!
hiba is vanavond voor de 2x gedekt.. nu woensdag weer kijken of ze nog hengstig is.. spannend hoor dit weer!
ik wordt wel gek hiero hiba is natuurlijk hengstig en bij mijn 2 jarige hengst spelen zijn hormonen behoorlijk op hij loopt te hinneken en te doen pfff...dat ding er de hele dag uit! hiba staat op een ander weitje en hij staat de hele tijd bij het hek te bleren naar haar! haha wel komisch om te horen!
keeva gefeliciteerd met tyler hhenny gefeliciteerd met nefous anitj muzefee gefeliciteerd met je merrieveulen de laatste voor dit jaar voor jou keresa gefeliciteerd met de kittens kitzbi gefeliciteerd met nando yoline gefeliciteerd met damaris roelke gefeliciteerd met je merrieveulen keresa gefeliciteerd met prince of sky en het merrieveulen thomas5 gefeliciteerd met tarzan wizz dat is wel even schrikken zeg , hopelijk is het een zwangerschaps kwaaltje
hier gaat het nog steeds rustig uiertje begint wat te groeien maar niet echt veel. ze heeft wel afscheid moeten nemen van haar vriendje bowy maar daar is een nieuwe vriend voor in de plaats gekomen lucky heeft 2 dagen geduurd maar ze heeft hem nu geaccepteerd hij is een friese ruin van 20 jaar en maakt zich er niet druk om dat ze snauwt dus dat heeft ze opgegeven en is maar vriendjes geworden met m ook met het hafling entertje gaat het nu goed samen.