Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:17

Ook allemaal prettige feestdagen!

Vandaag is de stal gesloten, en gisteren ben ik niet zelf geweest. Als ik er elke dag ben, zie ik haar buik al groeien, ben benieuwd wat ik dus morgen aantref. Het veulen is nu goed te voelen en we zien het nu ook bewegen. Gewoon LEUK!!! Ontwormen heb ik ook gewoon gedaan in de eerste maanden, dus ik hoop nu maar dat er geen gedroch uitkomt. Het veulen zit er in ieder geval duidelijk en papa en mama zijn mooi (smaken verschillen) dus zal het kind ook wel mooi worden (hoop ik.... )

Nimber

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:33

fijne kerst!!!
Ik heb vanmorgen eerst dikke buik Libel gereden en die 3was heel fanatiek. Je zou toch denken dat je met zo'n hangpens wel een stukkie rustiger aan wil doen maar nee hoor

Hinke d'r buikje wordt ookal steeds mooier en aan waldfee zie je nog niet zoveel maarja haar eerste veulen en ze moet pas in Juni dus dat zie je pas heel laat

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:50

Afbeelding En ook namens mij een hele fijne kerst! Afbeelding

Afbeelding

En vandaag een mijlpaal, Neon is 125 dagen drachtig! Jullie vinden 4 maanden wachten nog lang, ik moet er nog 7! Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:16

leuke animatie neonlight

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:48

hoi iedereen!

ook jullie heeeele fijne feestdagen en alvast een super 2006 met prachtige, gezonde veulens !

wat fijn om jullie verhalen te lezen en wat een dikke buiken zeg! vooral die van Yoline ondertussen baal ik er nog wel van dat Jive niet mag lopen....dat wil niemand zijn paardje aandoen, mar het is wel het beste he

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:01

ja, nog anderhalve week en dan wordt er toch foto's gemaakt?? 3 januari had je het toch over? ik hoop dat het niks ernstigs is en dat het gauw weer over zal zijn. mag je wel stappen? je moet toch beweging geven, ook al is het niet veel toch? ik was van plan eind december verder te gaan afbouwen en dus te gaan wandelen. Nu heb ik dat maar verplaatst naar eind januari en dan stop ik echt. Ze had afgelopen zaterdag zo veel zin in rijden, dat ik het nog maar heb uitgesteld

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:23

Prettige kerstdagen iedereen !!

Candy is 169 dagen drachtig en vandaag voor het eerst het veulen voelen bewegen (ook pas voor het eerst gekeken of ik wat voelde naar aanleiding van alle verhalen in dit topic over bewegende veulens ).
Vreselijk leuk, meteen mijn man en dochter ook laten voelen !

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:39

over de datum was ik even mis, het is 2 januari
Van de kliniek zeiden ze dat ze wel wat mocht stappen, maar het liefst zo veel mogelijk op stal. Nu ga ik dus 3 x 10 min met haar lopen. En dan meer dat ze overal aan snuffeld en dan wat laten grazen, schoffie krauwen enz, dan dat ze werkelijk 10 min loopt. Dan kan ze haar gedachten toch even verzetten. Maar ik ben tegelijkertijd ook weer bang dat ik meer kwaad doe dan goed, snap je...je weet niet wat er aan de hand is. Maarjah, dan poets ik haar iedere dag een uur en knuffel ik veel met haar. (Als ze in de mood is dan, want ze wordt er een beetje sagerijnig van...logisch)

@ prince: gaaf he!
@ hollybolly: de merrie geeft zelf wel aan wanneer ze het niet meer aankan denk ik Zolang je goed naar haar luisterd doe je niet gauw te veel lijkt me Wel fijn dat ze nog zo looplustig is

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:15

Powiepower:
Ik ken iemand wiens paard stil moest staan omwille van een blessure (a/d pees) (absolute boxrust).
Paardje is nogal een hittepit en als ze de andere paarden ziet buitengaan, zelf even mocht stappen buiten,.. komt er van die rust niet veel in huis...

Daarom, die mensen kregen van de kliniek de tip om alles volledig af te sluiten. Zodat het paard niets meer kon zien.
Het dier legde zich er werkelijk bij neer en bleef rustig.

Natuurlijk nie echt paardvriendelijk.......maar wel peesvriendelijk.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:38

best zielig zeg......

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:00

Vind ik ook wel, maar het schijnt te helpen.
Dus moest je echt een hittepit hebben die zich maar niet rustig kan houden valt het als laatste alternatief wel te proberen...

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:14

dat doet die van mij gelukkig niet die staat heel rustig op stal alleen ze is gewoon down...en dan doet het best zeer om je paardje alsnog de hele tijd op stal te houden (afgezien van het stappen en poetsen dan)

Ze krijgt trouwens de laatste week wel echt een buikje nu ga je het wel al goed zien. Het is snel gegaan de afgelope week Ook kan je de aders op haar buik nu heel goed voelen en krijgt ze ook po andere plekjes wat vocht....een echte zwangere dame dus

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:52

ik denk dat ik net het veulen heb zien schoppen (kan dat over de 230 dagen heen?) Pauk ademde en zo af en toe kwam er een raar bobbeltje tevoorschijn aan maar 1 kant... Zou dat het kunnen zijn? Pauk stond net iets te ver om het te kunnen voelen..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:18

Ik heb al gehoord van mensen dat ze zo een voetje (?) konden vastpakken door de buikwand heen. 'k weet niet of het waar is, maar als ik jou zo hoor Pauk, dan zou het dus goed kunnen.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:22

Ja Pauk dat zal hel goed kunnen dat je het veulen heb zien bewegen.En op 230 dagen helemaal.
Leuk hè!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:47

goedemorgen allemaal pauk zou best een voetje kunnen zijn hoor! Leuk is dat he?

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:27

ik voel echt elke dag het veulen!!ze vindt het zelf ook heel lekker, staat heel verbaasd achterom te kijken van: wasdanou??
leuk zicht!!
ga ze zo ff lekker verwennen, misschien ff een rondje stappen met dr!
plezierige dag nog!!

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:58

Super!!! Dan heb ik het veulen gezien Gevoeld doe ik wel vaker.. Maar zien.. Whaah wat goed ... Dat is nog even een mooi kerstkado toch?

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:26

Eergister de veulentjes ook voor de eerste keer gevoeld, echt leuk

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:58

vandaag 2de kerstdag heeft nymphe haar tweede mijlpaal behaald. ze is namelijk vandaag precies 200 dagen drachtig! .
heb het veulen ook al zien bewegen en gevoeld echt fantastisch

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:23

het hangt zeker in de lucht,heb het veulen vanmorgen ook gevoeld en gezien.
het zat hellemaal links en kon het duidelijk zien bewegen.
weer een mijl paal.zie haar nu echt duidelijk groeien.

last heeft ze er nog niet van,gingen vanmorgen lekker buitenrijden,zonnetje scheen zo heerlijk,de dames hadden duidelijk in de gaten,dat er wintersebuien in de lucht hingen.
ze waren behoorlijk fris.hebben ze maar niet aleten gaan,denk dat ik haar niet meer terug had gekregen,ze was knetter,
ze kreeg gelijk nog geen 5 min pikzwarte lucht,en het begon te sneeuwen,was een stevig buitje,ze had daarna nog meer haast om thuis te komen.sneeuwrit op tweede kerstdag,heerlijk uitgewaaid

kerstman was ook langs geweest.
ging vanmorgen vroeg de paarden voeren.
hing er voor haar stal een kerstsok met lekkere snoepjes erin,
niet alleen bij terra maar bij mijn vriendin ook.
bij alle paarden die vast bereden worden hing er een sokje,vond het zo grappig en lief.
belde de adri(eigenaar van de stoeterij) tja de kerstman is langs geweest.hij wist van niets.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:35

terorita, bij Trees zit ook het veulen links!
leuk, bij mij hing er niks aan mn stallen!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:13

Hey heb vandaag foto's gemaakt... Wel met mn zadel er op Lady is vandaag 150 dagen drachtig!!!!

Afbeelding
Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:32

mooie foto's saffier! leuk setje... ik heb t veulen dit keer niet gevoelt of gezien. heb maar 20 minuutjes gereden en toen snel weer terug naar stal, voor het begon te sneeuwen. alles is nog goed, volgende week zit ze alweer op 3/4 van de dracht. Ze heeft weer een lekkere schone box, nog wat stokbrood van het gourmetten, en kuilgras, en na t rijden heeft ze wel 4 keer gegaapt dus die zal nu wel slapen denk ik

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:57

even een algemeen vraagje hier die banden bij de uier die nu bij mijn merrie wat opgezwollen zijn, hebben die nog een speciale naam?