[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:22

Hij staat met een vriendje, wel iets ouder dan hem maar het gaat prima. Hij is alleen onrustig in de stal, buiten is hij gewoon rustig omdat hij met zijn vriendje staat en paarden naast hem. De stal is alleen met muren, ze hebben geen contact met elkaar via de tralies. Ook mogen ze bij ons niet bij elkaar in de stal. De stal was even een ding, buiten dus niet.

Hij is momenteel 5 maanden, ik heb hem er eerder afgehaald omdat mijn merrie er heel erg onder lijd.Die werd broodmager, kon er in stoppen wat ik wou, het werkte gewoon niet. Ook kreeg hij te veel eiwitten binnen en schuurde heel zijn staart kapot op een gegeven moment. In samen spraak met de DA daarom besloten om hem er eerder er af te halen. Ik had hem ook liever tot 5,5 a 6 maanden er bij gehad. Maar het was gewoon even niet anders.

Het gaat overigens nu heel goed met hem, hij vind zijn jonge buurvrouw tegen over hem erg interessant eet goed en gaat zelfs al liggen in de stal. Zijn vriendje is een 1 jarige welsh. De twee kende elkaar al omdat ze naast elkaar stonden tioen hij nog bij moeders stond. Dit maakte het dan ook makkelijker om ze bij elkaar te zetten.

Ik heb overwogen om een opfok te pakken, maar ik had hem liever bij mij in de buurt. Dit was een optie, alleen waren de leeftijden van de heren wat verschillend. Gelukkig kende ze elkaar al en liep alles gewoon meteen voorspoedig net of ze al jaren bij elkaar stonden.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:31

Yeeeeeeeey de laatste ook drachtig gescand!
Nu nog even hopen op hartjes *\o/*

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:41

Gefeliciteerd Balko!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:51

Olympia lastig, als ze na de inseminatie meteen naar huis moet en je weet zeker dat ze weer zo in de stress gaat, dan zou ik het voor nu ook laten denk ik. Tenzij je afspraken kunt maken en je kunt haar daar tot na de drachtscan laten staan. Als je twijfelt of ze niet toch drachtig is en ze wordt niet hengstig, dan zou ik volgende week gewoon nog een keer laten scannen. Bij Wainonia is het te verklaren dat ze niet hengstig wordt, omdat ze 2 weken regumate heeft gehad. Natuurlijk hoop ik stiekem dat er toch een wondertje is gebeurt. Het zou haar laatste dracht zijn en ik was superzeker van deze combinatie. Maar ik ben wel realistisch. Die kans is nihil, ze is twee keer gescand (op 16 en 18 dagen) en er zat niks.

Balko, gefeliciteerd, dat is super!

Kayley sommige merries laten zich echt opeten door een veulen. Dat deed wainonia ook. Als het goed gaat zo, dan is het prima voor alle partijen lijkt me.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:59

AM_Horses schreef:
Fokfanaat. na insimineren/eisprong de laatste keer spoelen is geen optie?

Idd gister geinsemineerd en vanmorgen
Weer gespoeld, morgen kijken of het ei af is en voor de 4e keer spoelen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:02

Gefeliciteerd balko.

Ik denk dat het belangrijk is dat een merrie zich ok voelt. Mijne had een week bij de HH gestaan door mijn vakantie, maar was niet hengstig te krijgen en afgevallen, staan daar veel binnen terwijl ze thuis 24/7 buiten in de koppel staan. Die heb ik dus zsm weer opgehaald.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:30

Gefeliciteerd Balko.

Chablis helaas niet drachtig, swab en morgen opnieuw insemineren.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:31

fokfanaat schreef:
Gefeliciteerd balko.

Ik denk dat het belangrijk is dat een merrie zich ok voelt. Mijne had een week bij de HH gestaan door mijn vakantie, maar was niet hengstig te krijgen en afgevallen, staan daar veel binnen terwijl ze thuis 24/7 buiten in de koppel staan. Die heb ik dus zsm weer opgehaald.

Had ik inderdaad ook, maar ligt ook aan de HH. Vriendin van me bracht m weg en daar stond ie wel 24/7 buiten.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:22

Balko gefeliciteerd *\o/*

Fokfanaat. Hopelijk lukt het deze ronde na al het spoelen

Mirjamalvaro. Wat jammer. Hopelijk lukt deze ronde nog.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:36

Gefeliciteerd Balko.
Jammer Miram, duimen dat deze ronde wel lukt.

Ik heb de paarden aan huis staat, We rijden in de bak bij de buren en daar staan ze ook in de wei. Twee van de buren gaan regelmatig op wedstrijd.
Zouden jullie tegen Rhino enten?

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:47

Hallo,

Ik meld mij ook weer.
Vorig jaar hebben we uit onze NRPS merrie Phoebe (Veenstra’s Promise) en New Forest Hengst ReddBull onze prachtige hengst Taartje gefokt. Taartje staat in de opfok en is 24 juni 1 jaar geworden.

Afbeelding

Vorige maand won ik een dekking voor mijn merrie van Taartjes opa, de new Forest Hengst Brummershoeve Redd H.
Ons fokdoel is uiteraard een knappe kinderpony met sportpotentie.

Afbeelding

Mama heeft een geweldig karakter en van papa, die ik regelmatig in het echt heb gezien weet ik dat ook zeker.

De 18 dagenscan is inmiddels geweest met 40 doen we de hartslag ook nog uiteraard.

Nog een baby is een welkome verrassing na een periode van veel ellende.

Ik hoop op weer veel ervaringen, steun en mooie belevenissen!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:52

Balko gefeliciteerd, fijn dat alles drachtig is.

Fokfanaat, ik duim dat het deze ronde gaat lukken.

Mirjamalvaro, balen zeg. Hopelijk deze ronde wel succes.

Hier wordt Maike vrijdag gescand. Hopelijk dat het nu gelukt is.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:56

Balko gefeliciteerd, super.

MarryAnner welkom en gefeliciteerd, wat is de verdere afstamming van je merrie? Veenstra’s Promiss x?

Fokfanaat succes Hopelijk na al het spoelen

Mirjamalvaro balen, duimen voor deze ronde.

Fleuribelle spannend.

Wat betreft wel/niet wegbrengen, mijn merrie was bij de hengstenhouder heel ontspannen maar ook dat mocht niet baten, ik heb haar na 2 dagen de eisprong opgehaald. Ik wilde haar zelf niet te lang daar hebben ivm rijden en ik denk dat zij ook liefst merries snel na het insemineren weer kwijt willen.

Vanmiddag weer scannen, hopelijk morgen insemineren.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:42

LaDonna75 schreef:

MarryAnner welkom en gefeliciteerd, wat is de verdere afstamming van je merrie? Veenstra’s Promiss x

.

Phoebe is Veenstra’s Promise x Casper

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:44

Sanaa is mooi hengstig, het follikel is goed gegroeid, morgen insemineren. We hebben het ei afgespoten, zodat dat in elk geval niet mis gaat.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:45

MarryAnneR schreef:
LaDonna75 schreef:

MarryAnner welkom en gefeliciteerd, wat is de verdere afstamming van je merrie? Veenstra’s Promiss x

.

Phoebe is Veenstra’s Promise x Casper

Leuk! NRPS/welsh gefokt dus. Ik heb een Casper op stal (die ook Casper heet, 22 jr).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:30

AM gefeliciteerd met je verjaardag
En iedereen met de dracht.

Onze Cassio was gisteren op dag 31 nog mooi drachtig. Erg blij mee.

Nu alleen blitz nog volgende week scannen maar daar geloof ik eigenlijk niet meer in

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:47

veronique56 schreef:
Cynthia, ik geef mezelf hoop. Ik hoor van iedereen dat na een dracht de cyclus zo lang wegblijft. Dan hoop ik maar dat ze niet nu al hengstig kan zijn. Vandaag stond ze gewoon weer relaxt en nuchter tussen de ruinen.

Dat snap ik ook hoor :j :D

Ik vind swabben een prachtig nieuw woord! :')

Olympia, wat balen zeg :( Maar ik ben het wel met Balko eens. Of kost het je veel meer dan €100,- extra?

AM, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Kayley, een 1 jarige is prima erbij hoor. Als ik zie hoe Blue en Idris met elkaar spelen, vinden ze dat volgens mij net zo prima als een leeftijdsgenootje.

Gefeliciteerd Balko!!

Spannend LaDonna!!

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:09

Balko, super dat de laatste ook drachtig is. Gefeliciteerd.

Mirjamalvaro, balen dat het hij Chablis niet gepakt heeft. Hopelijk is ze wel schoon en heeft de volgende ronde meer succes.

MaryAnne, Welkom en gefeliciteerd met de dracht. Hopelijk betere tijden voor jullie.

Fleuribell, nog een paar dagen nagelbijten.

LaDonna, hopelijk is het raak morgen!

Wainona, ze is met 18 dagen drachtig gescand en toen heb ik haar naar huis gehaald. Ik dacht haar van de week hengstig gezien te hebben maar Hopelijk heb ik het mis.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 00:03

.
[/quote]

Phoebe is Veenstra’s Promise x Casper[/quote]
Leuk! NRPS/welsh gefokt dus. Ik heb een Casper op stal (die ook Casper heet, 22 jr).[/quote]

Nou als die net zo’n karakter heeft als onze Phoebe dan is het de ideale pony! Eerlijk, geen dooie maar zo koel…

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 01:35

Ellyc. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf fijn bij voelt. Hier zijn ze niet geënt voor rhino

Marryanner. Welkom, gefeliciteerd met de dracht

Fleuribelle spannend

LAdonna. Duimen dat het nu wel gaat lukken

Baudyh. Wat fijn *\o/* ondanks alles hoop ik dat blitz toch drachtig is

Dankjewel voor de felicitaties. Het grappige is dat White dream een dag voor mij jarig is. Dat moest natuurlijk ook gevierd en versierd :=
Afbeelding
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:15

AM: white dream accepteerd het ook nog! Koele vent!

marryanne: gefeliciteerd!

mirjamalvaro: balen! Dat was de 1ste ronde?

ladonna: succes met insemineren

Ik breng de pony's naar de hengst als de eitjes volgens de dierenarts na scannen groot genoeg zijn om te insemineren en haal ze weer op als het eitje weg is. De stallen zijn dan ook weer nodig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:30

Layla02 sorry hier geen ervaring mee. Zo te lezen Vulina wel.

Balko gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Op naar een goede echo met kloppende hartjes,

Kayley95 Bo liet dr eerder ook opeten door haar veulen. Ik heb toen ook met 5,5 maand afgespeend.

fokfanaat duim voor je dat het met alle inspanning lukt

mirjamalvaro balen zeg -O- Hopelijk lukt het de volgende ronde wel. Succes vandaag met insemineren.

EllyC Nee vorige keer niet gedaan en nu ook niet. Ik heb ook altijd begrepen dat met sws minder effectief is als andere het niet doen. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor.

MarryAnneR Welkom en gefeliciteerd met je drachtige dame, leuke combi

Fleuribelle spannend, ga voor je duimen

LaDonna75 succes vandaag met insemineren, duim voor je dat het lukt

baudyh fijn dat Cassio nog mooi drachtig was. Waarom bij Blitz geen goed gevoel? Hoop dat je gevoel ernaast zit.

veronique56 Ik hoop dat ze nog gewoon drachtig is.

AM_Horses geweldige foto van WD, geeft ook weer aan hoe relaxt hij is.
Beide nog gefeliciteerd.

Nou schiet mij maar lek. Waar Bo eerder zo happerig was, was ze gisteren weer de oude vertrouwde knuffel. Ze kon er geen genoeg van krijgen. Echt merries _O-
Andere drachtige merrie in de groep probeerde nu opeens een hengstige merrie te dekken door erop te kruipen. Maar moet wel zeggen dat de hengstige merrie zich enorm stond op te dringen aan de andere merrie. Stond gewoon over de andere merrie haar benen te plassen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:27

Balen Mirjamalvaro

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:00

AM nog gefeliciteerd met je verjaardag en met die van White Dream natuurlijk!