Mijn merrie gedraagt zich als hengst Dat heb ik niet gemist in die dagen dracht hoor. En hoe, zo extreem. Gelijk weer van der af pissen, ruige nek op zetten.
Helemaal weer zichzelf
Fotsy
Geplaatst: 03-07-19 13:44
Jeetje das balen Sanne maar goed dat er al een eitje klaarzit dan.
Moest die van mij nu verwerpen zou ik ook geen poging meer doen. Voor mij allemaal verloren geld ook want de kans dat het alsnog lukt is bijzonder klein. Beter volgend jaar vroeg starten dan. Maar ja ik heb levend veulen garantie dus kan dan zonder extra betaling op zaad gewoon opnieuw dekken. Das toch een groot verschil.
Ja, Fotsy, dat vind ik dus ook. Beter dan volgend jaar vroeg opnieuw starten.
Succes morgen Corina!
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 03-07-19 18:00
Ik ben aan het wachten tot Raven hengstig is, ik vermoed dat de eisprong maandag komt. Als het me deze maand niet lukt weet ik ook niet of ik nog eens probeer of niet tot volgend jaar wacht.
Jeetje wat zonde dat sommige merries toch leeg zijn na een korte dracht Ik heb inderdaad begrepen dat drachtig krijgen,na een afgebroken dracht van minimaal 30 dagen,lastig is. Duimen dat jullie hier het tegendeel kunnen laten zien
Domino haar ei is weg! Zat wel met wat vocht op de baarmoeder. Moet morgen 3x om de 4u oxcy spuiten. Ga toch maar even een andere DA opbellen voor second opinion daarover.
Flup schrok van iets (soort gehuil opeens ik schrok ook) waardoor ze in volle galop wegschoot (ik was net afgestapt) en in de staander naast de bak vast kwam te zitten flinke snee in dr buik (die bloedde ook wel redelijk hard) en been knel in de staander
(Snee staat in spoiler ivm bloed)
Spoiler:
Ja daar sta je dan
Was alleen buiten, helemaal achteraan de boerderij, dus vlug zadel en hoofdstel afgetrokken en naar huis gerent (usian bolt is dr niks bij) en moeder gehaald. Vader gebeld, DA gebeld. Ik vastgehouden, vader staander opengewrikt en DA been vastgehouden en eruit gehaald. Helemaal gecontroleerd, prik gekregen tegen stress en iets zodat embryo er geen last van heeft... ze moest niet eens verdoofd. Bleef gwn staan. Waarom ook altijd de goedzakken elk ander paard was op de loop gegaan met dat ding aan zn been, met gevolg wss gebroken, en hh bleef gewoon staan van “ok, k zit vast. No worries. *snurk zzzzzz snurk zzzz”
Oh jeetje. Das een flinke snee Jumpyhorse! Hopelijk kan het mooi dicht en houdt ze er niks aan over! Goed dat ze zo kalm bleef. Klinkt als zoiets dat die dikke van mij ook zo voor kunnen hebben.
Oh jee jumpyhorse dat is echt schrikken! Toch fijn dat ze zo bleef staan uiteindelijk, ken er genoeg die dan nog even aan de kletter gaan en dan is de schade niet meer te overzien.. Hopelijk houdt ze hier niks aan over!
BusyMissy
Geplaatst: 04-07-19 00:30
Wat een geluk dat je zo'n cool paard hebt Jumpyhorse, dat heeft inderdaad erger mogen voorkomen. Hoop dat ze snel helemaal opknapt!
Vanavond belde de DA dat het ei weg was en dat ze (alweer) een dubbele eisprong had. Naja, ik zie het maar weer als een dubbele kans op dracht. Vorige keer was er ook maar 1 vruchtje overgebleven. Ze was nu nog vreselijk hengstig en zwaar geïrriteerd op alles, heeft op de terugweg de halve wereld bij elkaar gegild en dan helft van de tijd staan bokken op de trailer. Ik had daardoor veel bekijks onderweg. Merries...
Fotsy
Geplaatst: 04-07-19 07:03
Jumpyhorse amai zeg das schrikken en dan is ze er nog goed vanaf gekomen. Had veel erger kunnen zijn.
Die oxytocine is wel goed hoor Evelien voor baarmoeder schoon te maken
Bussymissy idd dubbel kans nu
Zijn er nog veel bezig zo te lezen
Birdie60
Geplaatst: 04-07-19 09:34
mirjamalvaro schreef:
Meya_ schreef:
Hier ook terug van keuring, merrie opgenomen in het stamboek